MellonCollie Skrevet 4. august 2009 #1201 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Jeg ville nok også tatt en tur til lege om jeg var deg. Jeg tenker med en gang mangel på jern, jeg da. Da blir man lett svimmel og har lite energi. Kan jo være at du har fått høyere behov i kroppen etter graviditet/fødsel/amming? Dersom det er virus på balansenerva, så er det vel rimelig konstant til det er rettet opp, er det ikke? Husker morfar også fikk sånn, da klarte han ikke reise seg opp en morgen, og slik var det frem til han hadde vært på sykehuset og ordnet opp. Men, det var en avsporing God bedring i alle fall Endret 4. august 2009 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. august 2009 #1202 Del Skrevet 4. august 2009 God bedring, er nok smart med en tur til legen ja. Kjenner igjen tankene dine med babytida. Sånn tenker jeg også, og gruer meg litt til den første tida med lille nurk. Men man må jo bare i gjennom det hvis man skal ha flere barn, og nå er man jo mer forberedt på hva man går til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 4. august 2009 #1203 Del Skrevet 4. august 2009 Stoffskiftet påvirker også energinivået. Det kan sjekkes med blodprøve, så skal ikkje vere så vrient å undersøke. Er nokså vanleg også. Frå pasienthåndboka: De mest typiske plagene er trøtthet, slapphet, fryser lett, treg mage, tørr hud, tørt hår, økt søvnbehov. Blodprøver viser nedsatt tyroksin, forhøyet TSH og svært ofte påvises anti-TPO. Hypotyreose behandles med tilførsel av tyroksin i tablettform. Tipper legen din kjem til å sjekke jern, vitamin og slikt. Allergier kan også påvirke. Så viss du har pollenallergi så kan det også gjere ein sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. august 2009 #1204 Del Skrevet 4. august 2009 Synd du ikke er i form, kom deg til legen du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. august 2009 Forfatter #1205 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg ville nok også tatt en tur til lege om jeg var deg. Jeg tenker med en gang mangel på jern, jeg da. Da blir man lett svimmel og har lite energi. Kan jo være at du har fått høyere behov i kroppen etter graviditet/fødsel/amming? Dersom det er virus på balansenerva, så er det vel rimelig konstant til det er rettet opp, er det ikke? Husker morfar også fikk sånn, da klarte han ikke reise seg opp en morgen, og slik var det frem til han hadde vært på sykehuset og ordnet opp. Men, det var en avsporing God bedring i alle fall Ja, jeg vet. Men jernnivået mitt er alltid lavt- men ikke så lavt at det skal ha noen særlig betydning ... Det med virus på balansenerven er jeg ikke sikker på, altså ... Takk. God bedring, er nok smart med en tur til legen ja. Kjenner igjen tankene dine med babytida. Sånn tenker jeg også, og gruer meg litt til den første tida med lille nurk. Men man må jo bare i gjennom det hvis man skal ha flere barn, og nå er man jo mer forberedt på hva man går til... Takk. Ja, skal til legen i morgen. Om vi finner frem, da. Jeg trodde at når det het sentrum legekontor så var det i sentrum, men neiiida ... Man må bare gjennom det, ja, og det er nok mye bedre når man vet hva man går til. Stoffskiftet påvirker også energinivået. Det kan sjekkes med blodprøve, så skal ikkje vere så vrient å undersøke. Er nokså vanleg også. Frå pasienthåndboka: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=4695 Tipper legen din kjem til å sjekke jern, vitamin og slikt. Allergier kan også påvirke. Så viss du har pollenallergi så kan det også gjere ein sliten. Har sjekket det før, men kan jo hende noe har skjedd også for alt jeg vet. Jern, vitaminer og alt har vært ok siste gangene jeg har sjekket iallfall. Pollenallergi har jeg, men det skal ikke påvirke midt på vinteren vel? Synd du ikke er i form, kom deg til legen du Ja, skal det i morgen. Håper hun finner ut noe også nå da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 4. august 2009 #1206 Del Skrevet 4. august 2009 Mye av det du beskriver virker som stoffskifte. Var slik lenge selv da legen endelig fant ut hva det var. Du bør nevne stoffskifte som en av prøvene du vil ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 4. august 2009 #1207 Del Skrevet 4. august 2009 Dersom det er virus på balansenerva, så er det vel rimelig konstant til det er rettet opp, er det ikke? Ikke alltid. Det er veldig konstant til å begynne med, men så kan det være av og på i flere år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 4. august 2009 #1208 Del Skrevet 4. august 2009 God bedring. Håper legen kan finne ut hva det er for noe som feiler deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. august 2009 #1209 Del Skrevet 5. august 2009 Hvordan gikk det i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. august 2009 Forfatter #1210 Del Skrevet 6. august 2009 Mye av det du beskriver virker som stoffskifte. Var slik lenge selv da legen endelig fant ut hva det var. Du bør nevne stoffskifte som en av prøvene du vil ta Hm, det glemte jeg å nevne ... Skal spørre legen om det ble tatt slik prøve av meg når jeg skal dit på tirsdagen igjen. Ikke alltid. Det er veldig konstant til å begynne med, men så kan det være av og på i flere år... God bedring. Håper legen kan finne ut hva det er for noe som feiler deg. Takk. Hvordan gikk det i dag da? Vel ... Skal fortelle lengre ned ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. august 2009 Forfatter #1211 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg kom meg såvidt til legen til tross for ekstrem svimmelhet og ingen evne til å sitte oppreist uten å bli kjempesvimmel og kvalm. Hun mente jeg hadde benign paroxysmal posisjonell vertigo/krystallsyke/virus på balansenerven (jeg aner ikke forskjellen på disse tre, men tror to av de er samme tingen.) men siden hun ikke kunne grepet for å teste ut dette sendte hun meg til øre-, neste-, halsavdelingen på sykehuset for behandling. På sykehuset gjorde de en rekke svært ubehagelig tester som gjorde meg mye verre, til slutt måtte jeg legge meg ned og hvile på en båre som stod i gangen. Fikk sove litt, og kastet opp og så fortsatte de testene på meg, noe som igjen gjorde meg mye verre. Å bli vredd, vendt og bøyd på når man er svimmel er ikke akkurat det beste man kan gjøre ... De kunne ikke finne noen tegn på at jeg hadde noen av de sykdommene legen min sendte meg dit for, så de bestemte seg for å legge meg inn. Av en eller annen idiotisk grunn måtte jeg først innom akuttmottaket, så jeg ble trillet dit, noe som ikke var så behagelig når jeg var sykt svimmel og kvalm. Etter å blitt truet med intravenøst (livredd for stikk i håndbaken), kilt under foten, tatt flere tester på og slappet av der i to timer så ble jeg endelig trillet opp på nevrologisk. Enda mer trilling, uææh ... Så fikk jeg endelig slappe av litt, fikk kvalmestillende og smertestillende, selv om jeg ikke hadde vondt noe sted, og sovnet. Våknet og ble tatt blodprøve av, og prøvde å få i meg litt vann siden de truet med intravenøst hvis jeg ikke fikk i meg noe væske. Fikk i meg bittelitt vann, men helt sikkert ikke nok. Hadde bare spist én brødskive, og den hadde jeg sikkert kastet opp for lenge siden, og drukket litt Cola som jeg sikkert også hadde kastet opp. Sovnet igjen og var mye bedre da jeg våknet noen timer senere, iallfall så lenge jeg lå i ro, og jeg turte ikke å prøve noe annet, så ... Lå og så på tv resten av kvelden, og sov godt hele natta- heldigvis. Var i mye bedre form da jeg våknet, men fortsatt litt svimmel. Fikk i meg en brødskive og en god del vann. Var heldigvis i så god form at jeg greide å gå ut på stua og spise litt frukt, yoghurt og juice, og se på tv. Ble trillet ned for å ta MR, noe som var skummelt og veldig bråkete. Fikk høre på radio mens jeg var inne i trommelen, og det hjalp nok litt. Senere ble jeg innkalt til en lege for å snakke om MR-bildene, og da ble jeg jo nervøs ... De fant ikke noe på meg, annet enn forandringer framme i hodet, noe som kunne tyde på at jeg har slått hodet eller blitt slått. Jeg kan ikke huske at jeg hverken har slått hodet eller blitt slått noen gang, så det der er litt merkelig ... De forandringene på bildet trengte ikke å ha noe med svimmelheten min å gjøre, men det kunne ha det. Legene på sykehuset greide ikke å finne ut hvorfor jeg var så svimmel. Det kan være en av de svimmelhetssykdommene som jeg har nevnt, eller at jeg har slått hodet, men ingen vet. Hvis jeg fortsatte å bli plaget med det kunne jeg bli undersøkt mer, men legen trodde ikke de kom til å finne noe. Ganske så frustrerende, jeg har jo hatt slike anfall som dette i 1 1/2 års tid også, og det gjør at jeg ikke fungerer i hverdagen. Det begynte vel da jeg var gravid med S, og etter det har jeg hatt det en tre-fire ganger så vidt jeg kan huske. Kanskje har jeg bare et sensitivt system i øret, jeg blir veldig lett svimmel. Kan bli svimmel bare av å se en film med urolig filming, jeg kan f.eks ikke se noen av The Bourne-filmene, Cloverfield og lignende uten å bli svimmel og kvalm. Dessuten blir jeg lett bil-, båt-, fly-, og togsyk, og karusller som går rundt (tekoppene f.eks) kan jeg bare glemme å ta ... Jeg skal til legen på tirsdagen igjen, og da tenkte jeg å spørre henne litt ut om hva hun tenker og om hva jeg eventuelt kan gjøre hvis det er en av de svimmelhetssykdommene, men det er vel ikke noe å gjøre med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. august 2009 #1212 Del Skrevet 6. august 2009 Så kjedelig at de ikke fant ut av det... høres slitsomt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 6. august 2009 #1213 Del Skrevet 6. august 2009 Så kjedelig da at de ikke fant ut av det! Men hvis det er sånn virus på balansenerven så sa spesialisten til mamma (på et sånt svimmelhetssenter eller noe sånn i Oslo) at det finner man kun ut akkurat når man har det og ikke ettervirkningene (som kan vare i flere år). Når du begynte med svimmelheten, var du syk eller hadde vondt i forkant av at det startet? Som regel er det jo noe som trigger til at svimmelhet starter... Håper iallfall at det snart gir seg hos deg - ikke noe gøy å gå rundt og være svimmel altså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. august 2009 #1214 Del Skrevet 6. august 2009 huff, hørtes nesten litt dramatisk ut alt det der. Håper mannen din steller godt med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. august 2009 #1215 Del Skrevet 7. august 2009 Uff Knøttet, dette var ikke noe hyggelig lesning. Så frustrerende at de ikke fant ut noe, og at du måtte gjennom såpass mye på sykehuset. Det er jo fint å bli tatt på alvor, men når man ikke får noe svar så hjelper det jo ikke så mye. Ønsker deg god bedring i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 7. august 2009 #1216 Del Skrevet 7. august 2009 uff noe så forferdelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. august 2009 #1217 Del Skrevet 7. august 2009 Det hørtes skikkelig fælt ut :klemmer: Så synd at de ikke fant ut årsaken til svimmelheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. august 2009 #1218 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Oi, så fælt da - hørtes jo ganske dramatisk ut med innleggelse og greier. Stakkar Knøttet Endret 7. august 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. august 2009 Forfatter #1219 Del Skrevet 10. august 2009 Så kjedelig at de ikke fant ut av det... høres slitsomt ut Ja ... *sukk* Så kjedelig da at de ikke fant ut av det! Men hvis det er sånn virus på balansenerven så sa spesialisten til mamma (på et sånt svimmelhetssenter eller noe sånn i Oslo) at det finner man kun ut akkurat når man har det og ikke ettervirkningene (som kan vare i flere år). Når du begynte med svimmelheten, var du syk eller hadde vondt i forkant av at det startet? Som regel er det jo noe som trigger til at svimmelhet starter... Håper iallfall at det snart gir seg hos deg - ikke noe gøy å gå rundt og være svimmel altså!!! Men hvordan vet jeg hva som er ettervirkninger og hva som ikke er det? Første gang jeg kan huske at jeg ble svimmel sånn helt plutselig helt uten grunn var da jeg var gravid. Men jeg vet jo ikke om dette er samme greia eller ikke, skjønt det kan virke slik. Jeg ble også veldig svimmel da jeg var i hjembyen for litt over en måned siden ,det kan ha blitt trigget av at jeg og S fløy og det var utrolig slitsomt for S var sutrete og hadde feber. huff, hørtes nesten litt dramatisk ut alt det der. Håper mannen din steller godt med deg Det føltes slik ut da jeg plutselig ble lagt inn på sykehuset også, ja ... Uff Knøttet, dette var ikke noe hyggelig lesning. Så frustrerende at de ikke fant ut noe, og at du måtte gjennom såpass mye på sykehuset. Det er jo fint å bli tatt på alvor, men når man ikke får noe svar så hjelper det jo ikke så mye. Ønsker deg god bedring i alle fall Fint å bli tatt på alvor, ja. Ble jo endelig det, men det hjalp jo ikke stort ... *sukk* uff noe så forferdelig Det hørtes skikkelig fælt ut :klemmer: Så synd at de ikke fant ut årsaken til svimmelheten! Ja ... begynner å miste troen på at man finner det ut også... Oi, så fælt da - hørtes jo ganske dramatisk ut med innleggelse og greier. Stakkar Knøttet Føltes litt dramatisk ut da det stod på, ja ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. august 2009 Forfatter #1220 Del Skrevet 10. august 2009 Begynner å føle tidsklemma, jeg. Føler at jeg aldri har tid til noe. Først er det full rulle hele dagen med S, og når han har lagt seg skal jeg gå meg en tur, dusje, spise og så er det nesten bare tid til å legge seg. Får vel prøve å prioritere litt annerledes, kanskje ... På lørdag var vi på tur med S til et sted med huler, gamle hus, nydelig natur og en liten gård for barn. S storkoste seg med dyrene, men mamma storkoste seg mer. Veldig koselig at svigerforeldrene tar oss med på slike turer. På søndag skulle mannen og svigerfar polere bil, men da det regnet ble det umulig så da ble det i stedet fiksing av småting på bilen. De skiftet pærer, byttet olje og prøvde å fikse vindusheisen og nødblinkknappen. De to siste tingene fikk de ikke til, så det blir enten opp til en venn av svogeren min eller et verksted ... Det er så herlig å ha bil! Mye enklere om vi skal noe, og mye friere. I dag har vi vært i Tønsberg og kjøpt et flossteppe, det ble veldig mye finere og enda finere blir det når vi får nysofaen. Håper den sofaen kommer snart ... Møtte på en venninne av svigermor i går, og hun hadde fått vite om sykehusturen min. Ble litt overrasket over at hun har fortalt det til så mange, ikke at det gjør meg noe som helst, men. Venninna til svigermor lurte på om jeg var gravid, sånn halvveis spøkefullt. Jeg har tenkt tanken selv, men jeg tror det egentlig ikke ... Det er ikke så lenge siden TR var på besøk, og vi er kanskje uforsiktig men ikke fullt så uforsiktig ... Nei, ikke vet jeg. Skal til legen en tur i morgen, for å snakke og ta blodprøver pga jeg er slapp og har dårlig med energi. Vet ikke om det er så mye vits å ta turen, men jeg vil gjerne vite hva hun mener, om hun har fått noen tilbakemeldinger fra sykehuset og høre angående stoffskiftet osv. Prosjekt: (lørdag) drakk mye vann. gikk 1 time tur i høyt tempo. is. (søndag) drukket vann. gått 1/2 time tur med S, svigermor og valpen deres. drakk 1/2 liter Cola. (mandag) drukket mye vann. gått 1 times tur i høyt tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå