Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Sånn å vise tydelig at han vil smake når vi setter oss ned og skal spise noe, sånn er vår S allerede nå......!!! :ler:

Hehe....ja, husker det fra fb, ja, at mannen din var mer ryddig enn deg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink mannen din er :hakeslepp: Send ham hit så min kan få et kurs! :fnise:

Herlig med bestemor som stiller opp på natta og tidligmorgenen, og dere får det sikkert kjempekoselig på tur sammen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink mannen din er!!! Deilig å komme hjem når det er ordnet sånn. :jepp:

Deilig med litt late morgener ja. Kjenner igjen det med å ville ha alt det andre skal ha. Sånn er lillegutt også :ler: Beste måten å unngå det på er vel å være flinkere selv også...

God tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Høres ut som dere har hatt noen fine dager hjemme hos dine foreldre! :jepp: Og bra at S. ble frisk så fort! :)

Mannen din hørtes ut som om han hadde hatt nok å henge fingrene i også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noen fine dager hos foreldrene dine :) Og kjempeflink mann, da er det deilig å komme hjem! Håper dere har fått slappet av litt sammen nå da!

Ang mat og smaking, så kjenner jeg meg veldig igjen. D er så utrolig interessert i alt av mat, og jeg som skulle være så restriktiv med ting da gitt... :sjenert: Han får ikke store mengder av ting, men det ER vanskelig når alle rundt spiser is, og han ikke skal få smake en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å begrense smakingen, ja. T får smake det hun vil, og jeg må innrømme at det kan bli litt mye sukker i løpet av en dag, særlig når det eneste hun vil ha er kjeks :rolleyes: Men til høsten blir det kun på lørdager! Og bra for oss at vi må holde oss i skinnet også ;)

Så flinke besteforeldre S har, da! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn å vise tydelig at han vil smake når vi setter oss ned og skal spise noe, sånn er vår S allerede nå......!!! :ler:

Hehe....ja, husker det fra fb, ja, at mannen din var mer ryddig enn deg! :fnise:

Hehe, og det blir nok ikke bedre med tiden heller! ;) Vi må passe på å ikke spise så mye godteri når S ser det, vi. Egentlig litt sunt for oss også, men ...

Så flink mannen din er :hakeslepp: Send ham hit så min kan få et kurs! :fnise:

Herlig med bestemor som stiller opp på natta og tidligmorgenen, og dere får det sikkert kjempekoselig på tur sammen :)

Hehe ... Skal høre med han om han vil tvangssendes på kurs. ;)

:klem:

Så flink mannen din er!!! Deilig å komme hjem når det er ordnet sånn. :jepp:

Deilig med litt late morgener ja. Kjenner igjen det med å ville ha alt det andre skal ha. Sånn er lillegutt også :ler: Beste måten å unngå det på er vel å være flinkere selv også...

God tur :klemmer:

Ja, supert å komme hjem til ryddet og fint hus. Det ble kjempefint når han har ordnet her.

Takk. :klemmer:

Høres ut som dere har hatt noen fine dager hjemme hos dine foreldre! :jepp: Og bra at S. ble frisk så fort! :)

Mannen din hørtes ut som om han hadde hatt nok å henge fingrene i også ;)

Ja, herlige dager i hjembyen min.

Mannen har ikke fått satt seg ned noe særlig den uka jeg var borte, heldigvis fikk han kost seg litt på lørdagen iallfall.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noen fine dager hos foreldrene dine :) Og kjempeflink mann, da er det deilig å komme hjem! Håper dere har fått slappet av litt sammen nå da!

Ang mat og smaking, så kjenner jeg meg veldig igjen. D er så utrolig interessert i alt av mat, og jeg som skulle være så restriktiv med ting da gitt... :sjenert: Han får ikke store mengder av ting, men det ER vanskelig når alle rundt spiser is, og han ikke skal få smake en gang.

Det var godt å være litt i hjembyen, både for S og for meg. Og godt med veldig hjelpsomme besteforeldre!

Det er ikke så lett å være restriktive med de barna når de vil ha det man selv spiser ... Det hjelper heller ikke på at besteforeldrene skjemmer han bort, men det må de jo få lov til da. Bare det ikke blir en vane!

Vanskelig å begrense smakingen, ja. T får smake det hun vil, og jeg må innrømme at det kan bli litt mye sukker i løpet av en dag, særlig når det eneste hun vil ha er kjeks :rolleyes: Men til høsten blir det kun på lørdager! Og bra for oss at vi må holde oss i skinnet også ;)

Så flinke besteforeldre S har, da! :biggrin:

S får smake det han vil nå for tida han også, utenom alkohol, brus og kaffe da. Vi må nok bli mer restriktive til høsten vi også, men da må det jo gjelde oss også ... Vel, vi må vel enten gjemme oss bort når vi spiser noe søtt, eller vente til han har lagt seg ... :sjenert:

:Nikke: kjempekjekt med snille, flinke besteforeldre, ja!

... Teite smileybegrensning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Hjemme hos oss har det alltid vært sånn at hos mormor og morfar er det de som bestemmer = vi har alltid fått snop når vi har vært der :fnise: og hjemme hos mamma er det hun som bestemmer = snop på lørdagen! ;) Men når jeg ble større og lillesøs fremdeles var veldig liten (det er jo 12 år mellom oss) så spiste vi søtsaker da hun var lagt seg. Men egentlig har vi jo ikke godt av det på noe mer enn lørdagen selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å være restriktiv ja... For meg blir det veldig feil å si nei til han og skulle spise selv. Så han får smake mye, men prøver å begrense det og i hvert fall det som er salt. Litt morsomt når han ville smake farrisen min da Han gren på nesa, men ville fortsatt ha mer :ler:

Det beste er jo å begrense sitt eget inntak. Man har jo ikke akkurat vondt av det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss har det alltid vært sånn at hos mormor og morfar er det de som bestemmer = vi har alltid fått snop når vi har vært der :fnise: og hjemme hos mamma er det hun som bestemmer = snop på lørdagen! ;) Men når jeg ble større og lillesøs fremdeles var veldig liten (det er jo 12 år mellom oss) så spiste vi søtsaker da hun var lagt seg. Men egentlig har vi jo ikke godt av det på noe mer enn lørdagen selv :ler:

:fnise: Skikkelig luringer dere! ;)

Venninna mi ringte alltid mormoren sin når hun ikke fikk lov til noe hun, og så snakket mormoren med mora på telefonen og fikk alltid overbevist mora om at hun måtte da få lov til ditten og datten. :ler:

=============================================

Nå har jeg begynt prosjekt sunnhet og slanking. Jeg føler jeg har gått for mye opp i det siste, spesielt rundt magen, som alltid har vært problemområdet mitt. Jeg blir deprimert av at jeg ikke får på meg de gamle klærne mine, at de ikke sitter fint og strekkmerkene mine. Sistnevnte har vel blitt betydelig bedre siden fødselen, men de vises jo enda og jeg kommer aldri til å gå i bikini igjen. :( Så i dag har mamma og jeg gått en tur på 1 time, det var faktisk deilig å få rørt seg litt. Håper bare jeg greier å fortsette dette fremover, disiplin er ikke alltid like lett. I tillegg skal jeg spise sunnere, og mindre brød. Jeg er i dårlig form for tiden, men jeg vet ikke om det er pga dårlig kosthold, allergitabletter eller at det feiler meg noe. Jeg er mye sliten, trøtt og slapp, og har hatt noen helt forferdelige svimmelhetsanfall som har vart én hel dag av gangen. Hver gang jeg har dratt til legen for dette tidligere blir jeg bare tatt en blodprøve av, der de finner ut at jeg har litt lavt jernlager og så begynner jeg på jerntilskudd. :roll: Legen min har selvsagt ferie i to eller tre uker, så jeg får ikke kommet meg dit med det første. I tillegg har jeg jo begynt på allergitabletter pga jeg plutselig merker allergien jeg fikk påvist for et års tid siden. Merkelig det der, da jeg flyttet hit så begynte jeg plutselig å få tydelige allergitegn: kløe i øyne, nese, snørrete nese, tett nese og masse nysing. Men allergitabletter på resept får jeg ikke, for nylegen min har ikke papirene fra gamle legen i Trondheim, og derfor kan jeg ikke bevise at jeg har allergi, og jeg får ikke blå resept uten at jeg har tatt tabletter i to måneder i strekk ... :roll: For et system! S har ikke vært på legekontroll i forbindelse med 1 årskontrollen heller, og helsestasjonen hans hadde ikke fått papirene hans, så jeg måtte purre på de hos den gamle helsestasjonen. De har fått de nå, så vi får satse på at han får innkalling snart.

Jeg husker ikke helt hva jeg har skrevet her og ikke i det siste, så jeg får bare satse på at jeg ikke gjentar meg så forferdelig mye.

Nå har vi endelig fått nett i hele leiligheten, bank i bordet, og det er veldig godt å slippe det forferdelige styret det var!

I dag har vi kjøpt gardiner, så nå har vi persienner og gardiner på stua. I morgen blir det rullegardiner på soverommet, en gardin på badet og gardiner på kjøkkenet. Blir så hjemmekoselig og fint atte. :)

Begynner å bli litt bekymret i forhold til jobb jeg ... Det er ikke mange aktuelle jobber for tida, og om det er det er det mange om beinet. Både mannen og jeg har en søknad inne, men det er en stund til vi får høre fra de. Men hvordan gjør vi det om én av oss for jobb? Da blir det jo vanskelig for den andre å søke jobb, siden vi ikke har barnehageplass til S, og barnehageplass kan vi jo ikke søke før vi har behov for det, og hva da hvis vi ikke får barnehageplass men har jobb?! :forvirret: Mannen har kommet inn på sosiologutdanning. :hoppe: Men hvis han ikke har krav på noe annet enn lån fra lånekassa så har vi et problem, for da får vi ikke inn nok penger til å leve. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet:

Gått en tur på ca 1 time, i høyt tempo. :)

Spist ordentlig og sunn middag. :)

Drukket godt med vann. :)

spist kaker og drukket 3 glass cola. :(

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Prosjektet:

Gått en tur på ca 1 time, i høyt tempo. :)

Spist ordentlig og sunn middag. :)

Drukket godt med vann. :)

spist kaker og drukket 3 glass cola. :(

Det var mer grønt enn rødt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var mer grønt enn rødt! :nigo:

Ja, heldigvis! ;)

Har likevel litt dårlig samvittighet for å drikke cola og spise kaker. Men hva skal man gjøre når man er bedt til svigers da? Drikke vann og spise brød? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært kjempeflink jeg.

Kjedelig det med jobbsituasjonen. Trodde man hadde krav på mer når man studerte og hadde familie, men skal ikke si noe sikkert. Begynner å bli lenge siden jeg studerte og da var jeg alene...

Håper det ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Ja, heldigvis! ;)

Har likevel litt dårlig samvittighet for å drikke cola og spise kaker. Men hva skal man gjøre når man er bedt til svigers da? Drikke vann og spise brød? :vetikke:

Det er liksom det - man må jo bare! Svigermor blir driiiitsur hver gang jeg takker nei til noe :sur: (men jeg takker jo nei fordi jeg ikke liker ting da - for jeg liker nesten ingen kaker etc...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig den jobbsituasjonen deres... Om mannen begynner å studere har han vel krav på forsørgerstipend i tillegg til vanlig stipend og lån, men det utgjør ikke så mye i måneden da...

Synes du er flink jeg, en times gåtur er bra! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med de andre her - synes du er flink jeg :jepp:

Ikke lett å leve sunt når man blir invitert bort på kaker liksom... Kan jo ikke bare si at man tar et glass vann og et eple vel?

Får håpe det ordner seg med jobb :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Kjempeflink!

Så kjipt med allergien da :( Vet selv hvor ekkelt det er, og kanskje den gjør deg sliten også? :vetikke: Teit at man må vente to måneder på blåresept. Men du får vel allergimedisin på vanlig resept enn så lenge, så slipper du i hvert fall å kjøpe til fullpris på apoteket?

Håper det dukker opp en jobb snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes og du er flink. :tommelopp:

Mannen din vil få ca 10 000 utbetalt i mnd i snitt fra lånekassen, da han vil få forsørgerstipend i tillegg. Skjønner det er vanskelig å søke jobber når dere ikke vet ang barnehageplass. Vet du noe om hvordan dekningnen er i kommunen da? Du kan jo prøve å ringe til kommunen å høre hvilke muligheter som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...