Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Angående veninna di. Ikkje bry deg meir med ho. Vil ho ikkje ha kontakt så får det så vere. Hennes valg. Ein bør velge kven ein skal bruke tid og krefter på. Er ho verdt tid og krefter når ho så tydleg ikkje er interessert?

Eg har kutta ut folk (latt vere å ta kontakt) med personer som eg følte ga for lite tilbake. Tida og kreftene var ikkje verdt det. Pluss at eg var så sliten frå før pga. problemer på heimefronten så hadde ikkje råd til å sløse med kreftene.

Angående f-tasten har du min sympati :P Har ein n-tast som er likedann...Skikkeleg plagsomt...Dustepc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, virkelig uvoksent gjort av hun venninna di!!! :kjefte::troest:

Håper du koser deg på tur nå! :)

Jeg har også noen taster som ikke er helt villige i blant...irriterende!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har det fint på tur.

Syntes det var lenge siden jeg hadde "sett" noe til deg.

Utrolig håpløs oppførsel av venninna di. Trodde sånt høre ungdomsskolen til jeg... :sjenert:

Virker ikke som noe savn når hun er sånn.

Stor :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående veninna di. Ikkje bry deg meir med ho. Vil ho ikkje ha kontakt så får det så vere. Hennes valg. Ein bør velge kven ein skal bruke tid og krefter på. Er ho verdt tid og krefter når ho så tydleg ikkje er interessert?

Eg har kutta ut folk (latt vere å ta kontakt) med personer som eg følte ga for lite tilbake. Tida og kreftene var ikkje verdt det. Pluss at eg var så sliten frå før pga. problemer på heimefronten så hadde ikkje råd til å sløse med kreftene.

Angående f-tasten har du min sympati :P Har ein n-tast som er likedann...Skikkeleg plagsomt...Dustepc...

Nei, det skal jeg ikke heller ... Vil hun ha kontakt får hun kontakte meg og si unnskyld, jeg gidder ikke kontakte henne når hun skal oppføre seg som en unge :roll:

Ja, uff disse pc-ene ... Jeg vil ha mac! :kjefte:

God tur! :klemmer:

Takk :klemmer:

god tur :)

Takk :)

Huff, virkelig uvoksent gjort av hun venninna di!!! :kjefte::troest:

Håper du koser deg på tur nå! :)

Jeg har også noen taster som ikke er helt villige i blant...irriterende!! :fnise:

:Nikke: Blir for barnslig ...

Koser oss hos svigers vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har det fint på tur.

Syntes det var lenge siden jeg hadde "sett" noe til deg.

Utrolig håpløs oppførsel av venninna di. Trodde sånt høre ungdomsskolen til jeg... :sjenert:

Virker ikke som noe savn når hun er sånn.

Stor :hug:

Jepp, koselig hos svigers :)

Hehe, trodde jeg også! Det blir for barnslig for meg ...

:klemmer:

Savner Knøttetmor :hjerte:

:hug:

Så koselig :rodme:

Når kommer dere hjem'a?

Vi tar flyet tilbake på onsdag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått låne mac-en til svigerfar, og har endelig mulighet til å oppdatere bittelitegrann ;) Har vært inne og sneket litt via mannens iPhone også, men det blir så mye styr å skrive og styre på den.

Vi har det kjempekoselig, får god mat, avlastning, får sove litt lengre når svigermor passer S littegrann, og bare koser oss :) S har selvsagt sjarmert både farmor, farfar og tanten sin :fnise: S krabber som en racer over alt i huset, og reiser seg opp etter bord stoler og det mest annet, han synes det er kjempemorsomt, og så har han gnagd på stuebordet slik at det har fått riper :dåne: :fnise:

Han har fått sin 4. tann nå, den første tanna i overkjeven! :hoppe:

S og jeg tok turen til Oslo en dag, var litt bekymret for om det skulle bli veldig mye styr, men det ble det ikke, tida gikk så fort! :overrasket: Vi klarte selvsagt å finne sikkert den eneste kaféen i Oslo uten mikrobølgeovn, så vi måtte varme maten til S i vannbad, men gikk bra det også :) S fant seg ei jente på 9 måneder som han flørtet med, de var så søte der de "snakket" sammen, kjempeinteresserte begge to ;)

Vi blir til neste onsdag, godt å være her ei stund når vi først er her, og svigers orker å ha besøk så lenge ;)

Det er så rart, for -5 grader her føles ikke som -5 grader i trondheim, det er mye mildere her. Det er kanskje pga den grusomt kalde vinden i trondheim? :vetikke:

Det er tydelig at S er interessert i dyr, iallfall hund, for han er kjempeinteressert i hunden til svigers. Han smiler stort og krabber mot henne, for så å strekke hånden etter henne. Hunden er ikke vant til små barn, så vi må være litt forsiktig, men det ser ut som hun har godtatt han for hun slikker han på hånden og ser ikke ut til å bry seg. S er iallfall som regel blid og fornøyd, han er veldig grei å ha med på tur! :biggrin:

Er ikke sikkert jeg får kommet innom noe særlig før vi er tilbake igjen, men jeg sniker nok litt med iPhonen til mannen en gang i blant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere koser dere skikkelig :) Deilig med litt avlastning!! Ha det fint resten av oppholdet :klemmer:

:Nikke: Var veldig koselig!

Gratulerer med S som er 8 mnd i dag! :blomst:

Takk, takk :)

Gratulerer så mykje til S.! :skya: Tenk, 8 månader allerede! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi endelig hjemme igjen, for selv om vi har hatt det kjempekoselig så er det alltid godt å være hjemme igjen :) Har ryddet ut av kofferten, støvsugd (hybelkaniner her!), vannet planter og skiftet på sengene, så da blir det godt å legge seg i rent sengetøy i kveld :)

I morgen har vi planer om å gå innom en barnehage, for fristen for å søke går jo ut på lørdag! :overrasket:

På fredag skal jeg på et treff med noen forum-jenter med babyer på ca samme alder som S, blir nok koselig selv om det er litt skummelt siden jeg ikke har møtt alle før ... *sjenert*.

Det er merkelig hvor stor forskjell det er på klimaet på Østlandet og i Trondheim. Det føles mye kaldere og surere i Trondheim enn på Østlandet, selv om gradstokken viser samme temperatur, det kommer vel av den sure vinden her oppe, og gufs fra havet. Svigers vil gjerne at vi flytter nedover, og mannen er lei av å bo midt i byen, dessuten merker vi at det er dumt å bo så langt fra familie når vi har barn. Vi får se hva som skjer, men det er aktuelt å flytte nedover etterhvert iallfall.

I dag har jeg vært og sett på en fargelagt Nidarosdom. Den ble brukt som et slags lerret for lysbilder av kunst. Ganske fascinerende og stilig, selv om kunsten i seg selv ikke var helt min stil. Det som gjorde det stilig var måten det var gjort på, og at de brukte Nidarosdomen :jepp:

Jeg har nesten lyst til å etterutdanne meg jeg, er jo så og si umulig å få jobb innen mitt yrke ... :( Men er jeg engasjert nok til mer utdannelse? Hva om jeg tar mer utdannelse og ender opp med enda et yrke jeg ikke får brukt og høyt studielån? Hva med søsken til S, siden vi ikke vil ha så stor aldersforskjell? *sukk*. Dessuten vet jeg ikke hva jeg kan utdanne meg som ... Noen alternativer:

Dyrepleier (enten må man ha utrolig gode karakterer, eller ta utdanning i Danmark)

legesekretær (for lite kreativt?)

jordmor (som ikke jobber på sykehus, men bare på helsestasjon)

helsesøster for barn

akupunktør (lang utdannelse ...)

homeopat (lang utdannelse)

illustratør (enda en utdannelse jeg ikke får brukt + mer studielån)

kunstner (yeah, right!)

Jaja ... Akkurat nå er jeg alt for trøtt til å gå innom dagbøker, så tar runden i morgen. Natta! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er du utdannet som nå?!

Vist du tar en utdanselse på 3 år er det mulighet å få en utdannelse midt inni?! Får jo god støtte av lånekassen da :)

Forum treff hørtes koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive litt av det samme som eg tipper Gossip girl prøvde å skrive ;) At det går an å få ein liten ein til under utdanninga. Fødselsstipend gjer at du kan få opp til 42 veker med lån/stipend som berre stipend (slipper lån), i tillegg kan du søke om forsørgerstipend (behovsprøvd etter ektefellens inntekt). Står ein del på lånekassen sine sider.

Fødselsstipend, førsørgerstipend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :)

Skulle til å skrive om veivalg i livet, men nå er det en liten en som gråter...

Hehe, ikke alltid så lett når det er en liten en som trenger deg, nei ;)

Hva er du utdannet som nå?!

Vist du tar en utdanselse på 3 år er det mulighet å få en utdannelse midt inni?! Får jo god støtte av lånekassen da :)

Forum treff hørtes koselig ut :)

Interiørkonsulent ... :dåne: Utrolig mye vits liksom ... :sjenert:

Ja, det er jo sant det ... Med mindre mannen miste pappapermen sin, for det er ikke så aktuelt for han ...

Skulle til å skrive litt av det samme som eg tipper Gossip girl prøvde å skrive ;) At det går an å få ein liten ein til under utdanninga. Fødselsstipend gjer at du kan få opp til 42 veker med lån/stipend som berre stipend (slipper lån), i tillegg kan du søke om forsørgerstipend (behovsprøvd etter ektefellens inntekt). Står ein del på lånekassen sine sider.

Fødselsstipend, førsørgerstipend

Så oppdatert du er på lovverket i forhold til svangerskap og fødsel da? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du hjemme igjen. :klemmer: Vil gjerne finne på noe en dag, får besøk i helgen, men kan jo meldes. Og når det gjelder lånekasse- og permisjonsregler under utdannig kan du jo alltisd spørre selverklærte orakelet Flickan, har nemlig lest MASSE om det den siste tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...