MellonCollie Skrevet 6. februar 2009 #781 Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk dere tittet noe på barnehager i dag, da? Synes også det er rart å tenke på å sende den lille gutten i barnehage om bare noen måneder Så deilig å reise avgårde på en liten "ferie" til svigers. Er vel muligheter for å få litt barnefri og avlastning da tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 6. februar 2009 #782 Del Skrevet 6. februar 2009 Du må ha lykke til med barnehagevalg! Her er det enkelt; kun to valg: 1 - Å gå i barnehagen 2 - Å ikke gå i barnhagen Altså, er bare en barnehage!!! Eller, det er 2 barnehager da, en kommunal og en privat. Den private er langt unna oss, og den kommunale er igjen delt opp i 3 steder, fordelt utover den langstrakte kommunen vi bor i. Så strengt tatt er det kun ett alternativ for oss! Jeg søkte om barnehageplass for Sigurd her om dagen. Han begynner i januar 2010! Og god tur, hvis jeg ikke rekker innom deg igjen før dere drar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #783 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei Knøttet! Lenge siden sist nå. Jeg er her inne å leser av og til. Synes det er veldig koselig å høre hvordan livet som småbarnsmamma kan arte seg. Høres kjekt ut å reise til svigers på ubestemt tid. Tenker de kommer til å krangle om å få dulle med S., er ikke besteforeldre sånn? Synd at mannen din mistet jobben, men han finner seg sikkert en jobb etterhvert. Sikkert litt kjekt for dere å dele denne småbarnstiden sammen også. Det var alt for meg.. håper dere får det fint hos svigers! Hei! Så koselig å se deg igjen Ja, blir godt å komme seg bort nå Besteforeldrene er tullerusk etter S, så de gleder seg veldig til vi kommer Mannen finner seg nok en jobb etterhvert ja, og i mellomtiden nyter vi tiden sammen hele familien Takk for det, det gjør vi nok Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #784 Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk dere tittet noe på barnehager i dag, da? Synes også det er rart å tenke på å sende den lille gutten i barnehage om bare noen måneder Så deilig å reise avgårde på en liten "ferie" til svigers. Er vel muligheter for å få litt barnefri og avlastning da tenker jeg Jepp, vi var innom en barnehage Det virket veldig fint der, så det blir nok en av barnehagene vi søker på Kom på i ettertid at vi burde lagt opp en liste med spørsmål til de, men men ... Ja, tenk at lille knotten skal i barnehagen til høsten! Det blir nok litt avlastning og barnefri hos svigers ja Sist tok de han om morgenen, og så gikk de tur med han slik at vi fikk slappe av hjemme. De har lovet oss å passe han på kvelden en kveld, slik at vi får gå ut og spise eller gå på kino Håper bare han er like flink til å sove der som her ... Du må ha lykke til med barnehagevalg! Her er det enkelt; kun to valg: 1 - Å gå i barnehagen 2 - Å ikke gå i barnhagen Altså, er bare en barnehage!!! Eller, det er 2 barnehager da, en kommunal og en privat. Den private er langt unna oss, og den kommunale er igjen delt opp i 3 steder, fordelt utover den langstrakte kommunen vi bor i. Så strengt tatt er det kun ett alternativ for oss! Jeg søkte om barnehageplass for Sigurd her om dagen. Han begynner i januar 2010! Og god tur, hvis jeg ikke rekker innom deg igjen før dere drar! Hihi, greit nok når man ikke har så mange muligheter! Finnes det ikke dagmammaer da? Veldig greit at han får begynne når han er over året, synes ikke noe om å ha de i barnehage før de er året iallfall ... Men det er meg da ... Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #785 Del Skrevet 6. februar 2009 Bestevenninna mi kan være litt av en dramaqueen noen ganger, blant annet i dag Blir så frustrert! Får lyst til å rive meg i håret og bare hyle! Hun forventer at jeg skal lese tankene hennes, stå på pinne for henne og ofre alt jeg har i hendene for henne Hun, som selv har vært småbarnsmor, burde vite at det ikke er så enkelt når man er hjemme med baby og har fastsatte rutiner og en liten unge som er avhengig av deg. Dessuten har jeg jammen meg ofret mye for henne gjennom årene, blant annet har jeg gang etter gang stilt opp og støttet og trøstet henne når hun har blitt dumpet av en kjæreste, jeg tok drosje opp til henne, ned til sykehuset og satt på sykehuset i flere timer sammen med henne da hun var syk, jeg stiller alltid opp når hun trenger å snakke, jeg har passet datteren hennes og alltid vært der for henne! Likevel skriver hun en lang mail om alt jeg gjør feil, og at hun ikke kan snakke med meg om det fordi jeg kommer i forsvarsposisjon. Jeg får ikke forklare meg heller altså? Forklare min side av saken ... Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde bare guttevenner, det ville blitt mindre dramatisk slik ... Akkurat nå savner jeg ei venninne som bor langt unna, og som ikke er noe særlig dramatisk av seg i det hele tatt, bare enkel og ei god venninne. Denne dramavenninnen min sliter litt for tida, utbrenthet og div. Håper det er det som er grunnen til at hun overreagerer til de grader, for dette har jeg virkelig ikke gjort meg fortjent til å få kjeft for. Herreguuud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. februar 2009 #786 Del Skrevet 7. februar 2009 Så urettferdig overfor deg, og dårlig gjort! Man er ikke en god venn om man gjør sånt, i mine øyne. Slitsomt med sånne folk som har mer enn nok med seg selv og sitt dramatiske liv, men likevel må gjøre livet surt for andre... Null medlidenhet fra meg, altså Rart å tenke på at disse små gutta skal i barnehage til høsten ja... Gruer meg litt, enda H ikke skal ha full plass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. februar 2009 #787 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Så koselig med en liten svigers-ferie da! Men teite venninna! Er desverre noen som tror alt dreier seg om dem... Endret 7. februar 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #788 Del Skrevet 7. februar 2009 Så urettferdig overfor deg, og dårlig gjort! Man er ikke en god venn om man gjør sånt, i mine øyne. Slitsomt med sånne folk som har mer enn nok med seg selv og sitt dramatiske liv, men likevel må gjøre livet surt for andre... Null medlidenhet fra meg, altså Rart å tenke på at disse små gutta skal i barnehage til høsten ja... Gruer meg litt, enda H ikke skal ha full plass... Helt enig med deg, jeg er rimelig forbanna på henne nå egentlig ... De vokser opp så fort! Så koselig med en liten svigers-ferie da! Men teite venninna! Er desverre noen som tror alt dreier seg om dem... Kjempekoselig blir det! Ja ... Skjønner ikke engang hva jeg har gjort, for det er ting jeg ikke ville reagert på selv, og så virker det som hun forventer at jeg skal lese tankene hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #789 Del Skrevet 7. februar 2009 Har fått svar tilbake fra venninna mi, veldig koselig ... Det fine er at jeg greier å bli sint i stedet for å bli lei meg, noe som er mer konstruktivt. Jeg føler ikke jeg har en eneste ting å unnskylde, men blir ganske så irritert og sint når hun sier engasjementet vårt er 90/10, og da i hennes favør ... Hun må ha glemt veldig mye jeg har gjort for henne, tydeligvis ... Tankeleser burde jeg visst også være, vel det hadde jo vært bedre enn å måtte veie ordene mine nøye for å ikke havne i unåde ... Er glad vi skal til svigers på tirsdag, og at vi skal bli der en stund- blir godt å komme seg bort. I dag har vi kjøpt reiestrille til S, vi kjøpte Titanium Breeze, virker som en grei og fin trille, og veldig enkel å ta med seg Kjekk å ha når vi skal til svigers, en tur innom Oslo og til mine foreldre senere S sjarmerte de på butikken i dag, han er herlig Han fikk en leke på butikken også, pappaen bare måtte kjøpe den Denne blekkspruten fikk han, han synes den er kjempemorsom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. februar 2009 #790 Del Skrevet 7. februar 2009 Hihi, greit nok når man ikke har så mange muligheter! Finnes det ikke dagmammaer da? Veldig greit at han får begynne når han er over året, synes ikke noe om å ha de i barnehage før de er året iallfall ... Men det er meg da ... Takk for det Er ikke så veldig vanlig med dagmammaer her....! Syns det er veldig kjekt at han blir over året før han begynner i barnehagen, men samtidig så syns jeg ikke det hadde vært verdens undergang om han hadde måttet begynt da han var 10mnd heller. Har jo selv jobbet i barnehage, og ser at de har absolutt ikke vondt av det heller. Men for all del, kan man vente til ungen er ett år, så gjerne det! Fin vogn, og morsom leke, ja! Huff og huff....Sånne venninner er "morsomme"..... Skikkelig dårlig gjort, på Knøttet!! Jeg har ei sånn ei jeg også, muligens ikke fult så ille som din, men nesten... Jeg har stilt opp alle de UTALLIGE gangene hun har blitt dumpet, jeg har hele tiden vært der for henne i tykt og tynt... Men tror hun lider av kroniske ekstreme humørsvingninger... Noen ganger er jeg verdens beste for henne, andre ganger er jeg visst bare dum og hun overser meg. Koselig, liksom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 7. februar 2009 #791 Del Skrevet 7. februar 2009 Er du sikker på at det er midre drama med guttevenner? Synes dei eg har kjent har ca. rota det like mykje til om dei er gutter eller jenter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. februar 2009 #792 Del Skrevet 8. februar 2009 Huff, sånne venninnekrangler tror jeg ikke jeg har hatt siden ungdomsskolen. Glad for det, gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 8. februar 2009 #793 Del Skrevet 8. februar 2009 Jenta til venninna mi har snart gått ett helt år i barnehage nå! Jeg synes hun akkurat var nyfødt jeg Ekstremt så fort tiden går virker det som. Håper du har hatt en fin helg og at ikke hun venninna di har klart å ødelegge den helt.. Får håpe det bare er humørsvingninger som går over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #794 Del Skrevet 8. februar 2009 Er ikke så veldig vanlig med dagmammaer her....! Syns det er veldig kjekt at han blir over året før han begynner i barnehagen, men samtidig så syns jeg ikke det hadde vært verdens undergang om han hadde måttet begynt da han var 10mnd heller. Har jo selv jobbet i barnehage, og ser at de har absolutt ikke vondt av det heller. Men for all del, kan man vente til ungen er ett år, så gjerne det! Fin vogn, og morsom leke, ja! Huff og huff....Sånne venninner er "morsomme"..... Skikkelig dårlig gjort, på Knøttet!! Jeg har ei sånn ei jeg også, muligens ikke fult så ille som din, men nesten... Jeg har stilt opp alle de UTALLIGE gangene hun har blitt dumpet, jeg har hele tiden vært der for henne i tykt og tynt... Men tror hun lider av kroniske ekstreme humørsvingninger... Noen ganger er jeg verdens beste for henne, andre ganger er jeg visst bare dum og hun overser meg. Koselig, liksom!!! Nei, har man ikke mulighet for dagmamma er jo valget enkelt Ja, veldig greit at de er over året før de begynner i bhg, men selvsagt ingen krise heller. Tror det uansett blir fælt å sende han fra meg ... Skjønner ikke at mamma greide å gå ut i jobb da jeg var 3 måneder, hun fikk ikke mer permisjon Utrolig slitsomt med slike venninner ja ... Blir jo bare verre og verre dette, med personangrep og krisemaksimering Hun venninna di høres ut som min, mannen min mener hun har behov for å være sint på noen ... Er du sikker på at det er midre drama med guttevenner? Synes dei eg har kjent har ca. rota det like mykje til om dei er gutter eller jenter... Vet ikke, men de guttevennene jeg har/har hatt har vært enklere ... Jeg har ikke så mange guttevenner som jeg ser så ofte, men ingen av de har vært dramatiske, overhode. Eneste problemet med guttevenner er om ene parten utvikler følelser ... Huff, sånne venninnekrangler tror jeg ikke jeg har hatt siden ungdomsskolen. Glad for det, gitt... Hehe, det sier litt om hvor barnslig denne krangelen er, og hvor barnslig venninna mi er, mener iallfall jeg ... Jenta til venninna mi har snart gått ett helt år i barnehage nå! Jeg synes hun akkurat var nyfødt jeg Ekstremt så fort tiden går virker det som. Håper du har hatt en fin helg og at ikke hun venninna di har klart å ødelegge den helt.. Får håpe det bare er humørsvingninger som går over. Jeg kan ikke tro at dattera til ei venninne allerede går i 2.klasse- jeg husker henne som nyfødt jeg! Har hatt en kjempefin helg, til tross for teit og barnslig venninne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 8. februar 2009 #795 Del Skrevet 8. februar 2009 Uff kjedelig med jentekrangel. Ofte lettere med guttevenner ja Håper det ordner seg Ha ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #796 Del Skrevet 8. februar 2009 S og mannen er så snille! I dag lagde de frokost til meg, med egg og en stor kopp te, og så fikk jeg morsdagsgave og et nydelig kort hvor S hadde tegnet Tenk at det er først morsdagen min, jeg er så heldig! I dag har vi gått en lang tur i all snøen, heldigvis er det myk snø som ikke er vanskelig å trille i. Var veldig koselig med snø, selv om det snødde og vi ble kalde og litt våte. I kveld skal vi kose oss med nachos til middag, og hjemmelaget, varm sjokolade mens vi ser film som går på tv I morgen blir det sannsynligvis barseltreff hos meg, barselgruppa mi har blitt ganske så redusert og vi vet ikke om det er fordi folk ikke er interesserte eller ikke en gang Vi tre som er igjen synes iallfall det er kjempekoselig å møtes Hun ene har syk baby, så hun vet ikke om hun kommer, og den andre skrev at hun skulle prøve å komme, så da antar jeg at hun kommer. Blir nok til at jeg serverer boller, jeg kjøpte en slik pose som bare skal blandes med gjær og vann, kjekt og godt Må begynne å pakke i morgen også, men det tar jo ikke så lang tid. Utfordringen består i å huske alt, det er kjedelig å glemme noe viktig ... Herregud, så lei jeg er av kondomer! De har virkelig en lei tendens til å sprekke Så nå har vi kjøpt noen som er sterkere, etter anbefaling på Kondomeriet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 8. februar 2009 #797 Del Skrevet 8. februar 2009 For en koselig start på dagen :rødme: Blir sikkert koselig med barseltreff, selv om dere ikke blir så mange. Boller blir helt sikkert godt mottatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #798 Del Skrevet 9. februar 2009 For en koselig start på dagen :rødme: Blir sikkert koselig med barseltreff, selv om dere ikke blir så mange. Boller blir helt sikkert godt mottatt Kjempekoselig! Vi blir visst bare to stk, men det er jo koselig uansett Håper bare jeg får til bollene nå da ============================================== Det snør, det snør ... Skikkelig snøføyke ute nå, koselig så lenge man sitter inne Da står bollene til heving på badet, oppå stellebordet faktisk (vi har ikke så stort bad). Da jeg gikk på ungdomsskolen drepte jeg gjæren flere ganger på heimkunnskapen, og ble kalt morder i lang tid etterpå Så jeg håper jeg greide å ikke drepe den nå også ... Dumme meg hadde ikke gladpack til å ha over bollene når de skulle heve, så jeg heiv over et kjøkkenhåndkle i stedet. Håper det blir bra likevel, jeg husker iallfall at mamma alltid gjorde det da jeg var liten. Vurderte å ringe henne, men hun er jo på jobb ... Nå når jeg tenker meg om kunne jeg jo ringt svigermor, hun har peiling på slikt og så jobber hun som regel kvelds- eller nattevakter og da er hun sikkert hjemme nå. Men vil jo ikke at svigermor skal skjønne at jeg ikke er sikker på bollebaking engang da Grrr, f-tasten min jukser litt i dag! Må trykke en ekstra gang på den for å få frem f-en Angående "venninna" mi så er hun så barnslig at hun enten har slettet mannen og meg fra vennelista på facebook, eller så har hun slettet profilen sin på facebook. Slettet oss fra msn har hun også gjort. Voksent gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #799 Del Skrevet 9. februar 2009 Uff kjedelig med jentekrangel. Ofte lettere med guttevenner ja Håper det ordner seg Ha ei fin uke Jeg tror det er lettere med guttevenner, men nå ser jeg ikke guttevennene mine så ofte heller jeg da, det blir litt annerledes om man ser de oftere. Men en guttevenn ville aldri lagd et stort nummer av de tingene hun lager nummer av! En fin uke ønskes deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #800 Del Skrevet 9. februar 2009 Må bare innom for å si at jeg drar til svigers i morgen, og siden vi ikke vet hvor lenge vi blir så vet jeg ikke når jeg er tilbake. Sannsynligvis får jeg stjelt meg til litt tid på nett der også Tidlig opp i morgen, så må finne senga snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå