Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Mannen ble tilbudt 20% stilling hos jobben, noe han takket nei til fordi det blir fryktelig ulønnsomt. 20% er vel knapt en ekstrahjelpstilling 1 dag i uka :roll: Så da bærer det til NAV i morgen for å fikse dagpenger. Han slutter allerede denne uka, så siste dag blir på lørdag. Blir herlig å ha han hjemme fremover til han finner seg en ny jobb :jepp:

S reiste seg opp på knærne i sprinkelsenga her en morgen, så da senket vi bunnen slik at han ikke plutselig ramler over kanten. Antar det tar ei stund før han får til det, men bedre før var ... Han har blitt kjempeflink til å krabbe nå, krabber over hele stua, og plutselig er han i yttergangen. Han er selvfølgelig mest interessert i de tingene han ikke har lov til å være borti, typisk unger :roll::fnise:

S holder på å få sin tredje tann, og det har ikke vært noe sutring pga det :biggrin: Det merkelige er at den kommer opp ved siden av de to andre, jeg trodde at tredje tanna som regel var i overkjeven jeg? :vetikke:

I morgen har mannen fri, selv om han skal bruke mye av dagen på å snakke med Nav og stikke innom jobben og få div. papirer. Blir herlig å ha han hjemme, men må nok gjøre litt husarbeid da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønnar godt at mannen din ikkje har lyst på ein 20% stilling! Utrulig kjedeleg at han skulle mista jobben. Håpar det ordnar seg, og at han får seg ein annan jobb snart.

S. er jammen stor gutt no, som greier å reisa seg i sprinkelsenga! ;) Sikkert lurt å senka bunnen i senga, ja - så det ikkje skjer noko uhell.

Ha ein fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det lenge siden jeg hadde vært innom... :flau:

Også så mye som har skjedd! :hoppe: 7 mnd'r!!! :hoppe: Krabber!! :duskedame: Sover natta over! :bolledeig:

Kjedelig at mannen din mistet jobben...Skjønner VELDIG godt at han ikke var interessert i bare 20%!!! Det er jo ingenting det...

Jeg bruker mye brunt på S. Mamma spurte da vi var hjemme i forrige uke om brunt var yndlingsfargen min, siden S stort sett var kledd opp i brunt.. :fnise: Ja, jeg liker den fargen!! :jepp: Syns brunt er fint, jeg... I tillegg er det jo litt kjønnsnøytralt også da, man kan jo kle opp jenter i litt brunt også, og det KAN jo hende det blir en lillesøster en gang? :vetikke::fnise: Men hovedsaklig så er det jo også fordi jeg syns han kler det. Han kler veldig godt brunt og mørke blått! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt er kjempefint, både til gutter og jenter.

Til jentene synes jeg brunt og rosa i lag er nydeligt :sjenert:

Så sterk S. har blitt når han klarer reise seg i senga :overrasket: Ja guttene er jo litt sterkere enn jentene.

God helg :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnar godt at mannen din ikkje har lyst på ein 20% stilling! Utrulig kjedeleg at han skulle mista jobben. Håpar det ordnar seg, og at han får seg ein annan jobb snart.

S. er jammen stor gutt no, som greier å reisa seg i sprinkelsenga! ;) Sikkert lurt å senka bunnen i senga, ja - så det ikkje skjer noko uhell.

Ha ein fin dag! :klemmer:

Godt det er flere som har forståelse for det!

Ja, ting skjer så utrolig raskt! :overrasket:

En fin kveld ønskes deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det lenge siden jeg hadde vært innom... :flau:

Også så mye som har skjedd! :hoppe: 7 mnd'r!!! :hoppe: Krabber!! :duskedame: Sover natta over! :bolledeig:

Kjedelig at mannen din mistet jobben...Skjønner VELDIG godt at han ikke var interessert i bare 20%!!! Det er jo ingenting det...

Jeg bruker mye brunt på S. Mamma spurte da vi var hjemme i forrige uke om brunt var yndlingsfargen min, siden S stort sett var kledd opp i brunt.. :fnise: Ja, jeg liker den fargen!! :jepp: Syns brunt er fint, jeg... I tillegg er det jo litt kjønnsnøytralt også da, man kan jo kle opp jenter i litt brunt også, og det KAN jo hende det blir en lillesøster en gang? :vetikke::fnise: Men hovedsaklig så er det jo også fordi jeg syns han kler det. Han kler veldig godt brunt og mørke blått! ;)

Hehe ... Er ikke så lett å få tid til alt med småbarn i huset, er ikke så ofte innom jeg heller ;)

Nei, det går jo ikke i lengden å ha bare 20% jobbing ...

Brunt er kjempefint på babyer, kjempefin farge! Og så er det kjønnsnøytralt, ja :jepp: Brunt og turkis eller brunt og rosa er jo kjempefint sammen!

Brunt er kjempefint, både til gutter og jenter.

Til jentene synes jeg brunt og rosa i lag er nydeligt :sjenert:

Så sterk S. har blitt når han klarer reise seg i senga :overrasket: Ja guttene er jo litt sterkere enn jentene.

God helg :)

:hug:

Helt enig! Rosa og brunt eller turkis/blått og brunt er kjempefine kombinasjoner!

Ja, han overrasker oss til stadighet den gutten!

God helg til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt usikker på om jeg har skrevet det før eller ikke, men ... Tidligere reiste S seg opp på kne, nå på torsdagen reiste han seg helt opp, helt av seg selv! :overrasket: Så fort utviklingen går nå!

S krabber i et forrykende tempo nå, morsomt å se på han. Må passe godt på, for hvis vi snur oss et øyeblikk så er han i andre enden av rommet :fnise:

Nå blir det middag (så enkelt som pannekaker i dag), så blir det Varg Veum på tv og varm sjokolade :sikle:

Jeg får ta dagbokrunden i morgen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: S er jo helt vill, utviklinga går kjempefort :) Moro det da :)

Jeg skal også kose meg med noe varmt, skal prøve jordbærte for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærte hørtes godt ut. Hvor får du kjøpt det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Må nesten legge igjen litt spor. Har lest litt i boka di fra du fikk barn, men har vel ikke skrevet noe før.. Veldig koselig å lese om lille S og den raske utviklingen!

Morsomt å "møte" flere skaptrøndere fra nordvestlandet :fnise:

Håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: S er jo helt vill, utviklinga går kjempefort :) Moro det da :)

:Nikke: Vill utvikling på gutten ;)

Nam, jordbærte hørtes godt ut! :sikle: Drikker en del te for tiden jeg også, en utrolig god fruktte :jepp:

Heisann!

Må nesten legge igjen litt spor. Har lest litt i boka di fra du fikk barn, men har vel ikke skrevet noe før.. Veldig koselig å lese om lille S og den raske utviklingen!

Morsomt å "møte" flere skaptrøndere fra nordvestlandet :fnise:

Håper du har hatt en fin helg!

Hei!

Koselig med nye fjes, men nå ble jeg nysgjerrig på hvor på nordvestlandet du kommer fra ;)

Helgen har vært kjempefin :) Ha en fortsatt fin kveld :)

Dilmah ceylonte med jordbærsmak, kjøpt på coop extra :)

Dårlig gjort at det ikke er Coop i nærheten ... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken fruktte drikker du da? Elsker å prøve nye tesorter :)

Ehem ... Husker ikke hva den heter ... jo, Blåbær yoghurt heter den, kjøpt på en tebutikk her. Veldig god te :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Lenge siden jeg har vært innom gitt.... :sjenert:

Så flink lille S. er. Han er langt foran lillegutten min. Forskjell på disse små :)

Når det gjelder tenner er det meste normalt tror jeg. Her har lillegutt fått 2 tenner nede. Så fikk han plutselig ene fortanna og naboen til den på samme dag, før det gitt noen dager før de tilhørende kom. Nå har vi en pause :)

Ha en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom gitt.... :sjenert:

Så flink lille S. er. Han er langt foran lillegutten min. Forskjell på disse små :)

Når det gjelder tenner er det meste normalt tror jeg. Her har lillegutt fått 2 tenner nede. Så fikk han plutselig ene fortanna og naboen til den på samme dag, før det gitt noen dager før de tilhørende kom. Nå har vi en pause :)

Ha en strålende dag :klem:

Tida strekker jo ikke helt til når man har småbarn, er ikke så lett å få tid til alt nei :riste:

Det er forskjeller på de små ja, noen er raskere med motorikken og tregere med andre ting. S er visst ganske tidlig ute med krabbing og å reise seg opp, får nok å gjøre fremover ;)

Jøss, så mange tenner på én gang! :overrasket: Spurte helsesøster også, hun sa det gjerne var en viss rekkefølge, men alt var "lov", altså alle følger ikke det samme mønsteret :jepp:

Takk det samme! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt og sliten for tida, noe som er merkelig siden jeg sover like mye som jeg alltid gjør. S hadde en litt urolig natt natt til onsdag- men skulle jo ikke være påvirket av det enda? :vetikke: Han er iallfall god og blid og har masse energi :hjerte:

På tirsdag drar vi nedover til svigers, på ubestemt tid :overrasket: Vi bestilte bare billetter én vei pga vi tenkte å bestille tilbake når vi er kommet frem, håper å finne billigbilletter tilbake også. Vi blir nok 1 uke, kanskje 1 1/2. Utnytte muligheten for å være borte litt, få slappet litt av, få litt avlastning og ta turen innom Oslo. S og jeg skal iallfall innom Oslo og møte ei venninne og kanskje en kamerat :) Håper ikke det blir mye styr med baby på tog og vandring i Oslo ...

I morgen skal vi innom en- kanskje to barnehager for å se før vi søker på barnehage. Tida har gått helt fra oss, må jo søke innen 1.mars og vi har ikke vært innom noen barnehager enda engang! :overrasket: Føler meg litt stressa nå, ja ... :sjenert: Tenkt at S sannsynligvis skal begynne i barnehage til høsten, lille klumpen!

Så tenkte vi å dra og se på en paraplytrille på lørdag, eventuelt i morgen, for vi vil ikke dra med vogna på flyet og risikere at den blir ødelagt. Da er det bedre med en paraplytrille som vi kan bruke når vi er hos mine foreldre og svigers :jepp:

På mandag er det barseltreff her, og jeg lurer på hva jeg skal servere ... Forslag? Helst noe enkelt som en amatør kan lage, og som metter littegrann, men ikke noe middag akkurat ;)

Tirsdag drar vi, blir sikkert litt stress kan jeg tenke meg- men det blir koooselig! :biggrin:

Skal prøve å kikke innom dagbøkene før vi drar, men nå er det middag- fisk i dag også, godt og sunt :sikle::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min er/var noe av det mest paranoide jeg har møtt, han var livredd for å legge ut noe som helst om seg selv på nett, og nå fant jeg han på facebook! :overrasket::hakeslepp: Kan jo tenke dere reaksjonen min ... :fnise: Aldri i verden om jeg legger han til iallfall ... Kjekt han har åpen profil da ;) Ser faktisk ut som han har forandret seg litt siden vi var sammen ... uff :fnise:

Ja da, jeg er slem ... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knøttet! Lenge siden sist nå. Jeg er her inne å leser av og til. Synes det er veldig koselig å høre hvordan livet som småbarnsmamma kan arte seg.

Høres kjekt ut å reise til svigers på ubestemt tid. Tenker de kommer til å krangle om å få dulle med S., er ikke besteforeldre sånn?

Synd at mannen din mistet jobben, men han finner seg sikkert en jobb etterhvert. Sikkert litt kjekt for dere å dele denne småbarnstiden sammen også.

Det var alt for meg.. håper dere får det fint hos svigers! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...