Knøttet Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #621 Del Skrevet 28. desember 2008 Tenk at lille S er et halvt år Håper dere har en flott jul! Ja, tenk så fort tida går! :dåne: Takk, og håper dere også har en flott jul Så mange fine gaver du/dere har fått, fotografering var jo kjempelurt Tenk at S. er 6 måneder allerede... Halvveis til 1 år Kos dere videre Jepp, veldig fornøyd med gavene! Fotograferingen var genialt, virkelig noe vi får bruk for. Ha en fortsatt fin jul dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #622 Del Skrevet 28. desember 2008 I dag har vært en drittdag, mildt sagt Først så kranglet mannen og jeg om en filleting og dermed ble det sur stemning store deler av dagen. Da vi var ferdig med den filletingen og var blitt venner igjen så ble jeg så utrolig frustrert over grøtspisingen, eller rettere sagt mangelen på, til S :dåne: Jeg skjønner ikke noe jeg nå, S har vært lunken til grøten siden vi begynte, men da vi kom til svigers på lille julaften så spiste han som en helt! Vi trodde det var pga vi prøvde med en annen fruktmos, en med banan- og jordbærsmak denne gangen, men nå nekter han nesten å spise igjen. Han spiste så bra mens vi var hos svigers, virket faktisk som om han likte grøten. Men nå når vi er tilbake er vi tilbake på samme forbanna stadiet med å ikke like mat igjen, selv om vi bruker akkurat samme fruktmosen :dåne: Tror jeg gir opp hele prosjekt fast føde snart jeg, det nytter jo ikke, den forbaska ungen vil ikke! *rive seg i håret* Noen som vil ha en pent brukt baby? *sukk*. Tenker å prøve en annen grøt i morgen, helst en 6 månedersgrøt med smak av en eller annen frukt tenker jeg, vi får se hva de har på butikken. Eventuelt kan vi jo prøve grønnsaksmos, har hørt enkelte hopper over grøt også Men om han ikke liker en annen type grøt heller så vet jeg ikke helt hva jeg gjør ... Det er så utrolig frustrerende, for jeg må nesten alltid mate han alene og det er slitsomt når det blir som det her ... Ja ja, nok sutring for i dag. I morgen kommer mamma! Hun skal være her til over nyttår, vi skal feire nyttår sammen med henne og en barndomsvenninne av henne + sønnen Jeg og sønnen til mammas venninne har så og si vokst opp sammen, selv om vi bodde mange mil unna hverandre, så det er nesten som familie. Blir nok veldig koselig iallfall S er så flink! I det siste har han begynt å løfte opp rumpa når han ligger på magen. Han løfter enten rompa høyt i været eller overkroppen, men ikke samtidig slik han må for å lære seg å krabbe. Men i dag løftet han både rompa og overkroppen samtidig, og stod slik i noen få sekunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 28. desember 2008 #623 Del Skrevet 28. desember 2008 Så flink S er, som løfter overkropp og/eller rompa. De blir fort sterke Synd det er så vanskelig å få ham til å spise grøt da.... Men merkelig at han spiste hos svigers, men nekter å spise det samme hjemme :klø: Håper morgendagen blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #624 Del Skrevet 29. desember 2008 Så flink S er, som løfter overkropp og/eller rompa. De blir fort sterke Synd det er så vanskelig å få ham til å spise grøt da.... Men merkelig at han spiste hos svigers, men nekter å spise det samme hjemme :klø: Håper morgendagen blir bedre Det går fort, alt sammen ja (utenom grøtspising ) Ja, det er så irriterende at jeg vet knapt hva jeg skal gjøre lengre ... Veldig rart at han spiste så bra i jula, vi gjorde alt på samme måte som før. Vi brukte en ny fruktmos, men den bruker vi nå uten at det hjelper, og så brukte vi en annen smekke, men jeg tviler på at det er problemet ... Takk ============================================= Begynner å lure på om S er kresen jeg, som mammaen sin Gikk ikke noe særlig med grøten i dag heller, til tross for at jeg var kjempeblid, skrøt av han og oppmuntret han. Fikk da i han noen skjeer, men ingen fremgang Til tross for at vi prøvde en ny grøt med fruktsmak ...Fruktmosen derimot så han ut til å elske! Prøvde å gi han fruktmos etter grøten i dag, som dessert. Synd at vi ikke kan gi han bare fruktmos ... Vurderer å prøve å gi han middagsglass eller grønnsakspuré i stedet for grøt, og drite i hele den forbanna grøten Er stygt redd det blir like ille å gi han mat hver gang vi skal introdusere noe nytt jeg ... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 29. desember 2008 #625 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Mora mi har fortalt at eg nekta å eta graut då eg var baby, og dei begynte å gi meg mat. Eg spytta den berre ut, og kneip igjen munnen. Så foreldra mine måtte berre kutta ut prøva å få i meg graut. Middag og skiver derimot, det funka veldig bra. Kanskje S. heller ikkje likar graut? Kan jo avsløra at eg fortsatt ikkje likar graut, og eg har aldri likt det... Endret 29. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #626 Del Skrevet 29. desember 2008 Mora mi har fortalt at eg nekta å eta graut då eg var baby, og dei begynte å gi meg mat. Eg spytta den berre ut, og kneip igjen munnen. Så foreldra mine måtte berre kutta ut prøva å få i meg graut. Middag og skiver derimot, det funka veldig bra. Kanskje S. heller ikkje likar graut? Kan jo avsløra at eg fortsatt ikkje likar graut, og eg har aldri likt det... Har funnet ut at enkelte babyer ikke liker grøt, så det kan godt hende S er en av de ja Ellers så kan det ikke stikkes under en stol at jeg er særs kresen selv da, håper virkelig ikke S har arvet det Liker du ikke grøt? Det som er så godt! (Sa hun som er vegetarianer og kan nevne flere ting hun ikke liker enn hun liker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. desember 2008 #627 Del Skrevet 29. desember 2008 Hehe, bebisen her har også slutta å like grøt. Artig Vi gir brødskiver, for krapylet liker jo ikke middag heller Men det tok veldig lang tid - tre-fire uker, før T begynte å like grøt, så kan jo hende S også bare er litt treg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 30. desember 2008 #628 Del Skrevet 30. desember 2008 Tror jeg gir opp hele prosjekt fast føde snart jeg, det nytter jo ikke, den forbaska ungen vil ikke! *rive seg i håret* Noen som vil ha en pent brukt baby? *sukk*. JA TAKK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 30. desember 2008 #629 Del Skrevet 30. desember 2008 Har funnet ut at enkelte babyer ikke liker grøt, så det kan godt hende S er en av de ja Ellers så kan det ikke stikkes under en stol at jeg er særs kresen selv da, håper virkelig ikke S har arvet det Liker du ikke grøt? Det som er så godt! (Sa hun som er vegetarianer og kan nevne flere ting hun ikke liker enn hun liker ) Kan godt henda at S. er blant dei babyane som ikkje likar graut, ja. Du får heller prøva å gi han annan mat, og sjå om han likar det bedre. Eg er ekstremt kresen, eg også. Graut er berre ein av dei mange tinga eg ikkje likar. Ja, me får kryssa fingrane for at våre små søte ikkje slektar på oss på akkurat det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #630 Del Skrevet 30. desember 2008 Hehe, bebisen her har også slutta å like grøt. Artig Vi gir brødskiver, for krapylet liker jo ikke middag heller Men det tok veldig lang tid - tre-fire uker, før T begynte å like grøt, så kan jo hende S også bare er litt treg? Kjedelig med unger som slutter å like ting, og som heller ikke liker middag ... Men det må jo bare snu da *prøve å være positiv*. Ja, håper på at han bare er treg. JA TAKK Hvor skal jeg sende han? Kan godt henda at S. er blant dei babyane som ikkje likar graut, ja. Du får heller prøva å gi han annan mat, og sjå om han likar det bedre. Eg er ekstremt kresen, eg også. Graut er berre ein av dei mange tinga eg ikkje likar. Ja, me får kryssa fingrane for at våre små søte ikkje slektar på oss på akkurat det området. Ville jo vært typisk ... Er stygt redd han er kresen på andre ting også, men jordbær- og bananfruktmosen elsker han. Rare ungen! Hehe, godt det ikke bare er meg som er ekstremt kresen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #631 Del Skrevet 30. desember 2008 Var visst en dum plan å få baby i samme stjernetegn som meg selv, skulle presset han ut mye tidligere eller mye senere, så kanskje jeg hadde fått en mindre kresen unge I dag var han mye flinkere igjen! Grøt blandet med fruktmos gikk ned, og han gapte og var så flink Begynner å lure på om han ikke liker smekken sin, for han har en plastsmekke fra Babybjörn som vi vanligvis bruker. Men da vi var bortreist i jula brukte vi engangssmekker, og da spiste han bra, og det gjorde han i dag også når vi brukte engangssmekker. Enten det, eller så er det helt tilfeldig I dag har mamma, S og jeg vært i byen og dillet, spist marsipankake og bare gått rundt Nå skal mamma lage middag, koselig med besøk som avlaster meg om morgenen, lager middag og leker med S Mannen og jeg deler på å ta S om natta, jeg tar S fra vi legger oss og til klokka halv fire, mens mannen tar han fra halv fire til S står opp. I natt våknet S klokken tolv for å spise, og så sov han til klokken fire. Deretter våknet han ca hvert 20 minutt. Dermed gikk det ut over stakkars mannen min ... Våknet jo litt jeg også, men jeg kan sove meg gjennom det meste jeg da Aner ikke hva som plaget S, kanskje det var magen? S turner veldig når han legger seg om kvelden. Først sparker han av seg dyna en trillion ganger, og så snur han seg på magen og ser på oss med et blikk som sier "se på meg da!". Han er skjønn da, men det er irriterende å måtte gå fram og tilbake og fram og tilbake om og om og om igjen Lille turneren vår Det har hendt at vi har funnet han sovende på magen om morgenen også, jeg mener å ha lest at det er helt greit så lenge han greier å komme seg på magen selv, det stemmer vel, eller? Er jo litt bekymret for han da ... I dag er det Frustrerte Fruer igjen! Gleder meg til å se hva som har skjedd på de 5 årene som liksom har gått siden forrige sesong! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #632 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Bytur i dag også, og marsipankake Eeeelsker marsipankake Mamma og jeg gikk innom Zara også, bare for å se og fordi det ikke er Zara der mamma bor. Endte med at vi kjøpte oss jakker der, begge to En jakke som absolutt ikke er min vanlige stil, men det passer meg kjempefint fordi jeg vil gjerne ha en ny, stilig stil. I tillegg fikk jeg to av mamma sine jakker fordi hun har så utrolig mange. En klassisk kåpe som går nesten ned til knærne og en tøff skinnjakke *fornøyd* S har vært så flink til å spise grøt i dag også! Satt og gapte etter grøten, og spiste til og med når jeg ikke blandet fruktmos oppi Begynner å lure på om det er pga han ikke liker smekken sin, for vi brukte engangssmekker nå også Vann er han ikke så interessert i enda, han blir bare sittende og tygge og leke med tutekoppen. Men det blir vel etterhvert S har vært i storform i dag, smilt, ledd og bablet veldig mye. Tror han har mye på hjertet i dag Er så herlig når han babler slik Nå skal vi snart opp til ei barndomsvenninne av mamma og spise middag, så drar vi hjem til S skal legge seg og feirer resten av kvelden her Forresten .... Godt nyttår! Endret 31. desember 2008 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. januar 2009 #633 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) GODT NYTTÅR!!! Endret 1. januar 2009 av Pysepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 1. januar 2009 #634 Del Skrevet 1. januar 2009 Godt nyttår til deg, Knøttet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 1. januar 2009 #635 Del Skrevet 1. januar 2009 Godt nytt år, Knøttet! Tenk så mye spennende som kommer til å skje med S dette året Rart den sammenhengen med grøt og smekker, da! Kan det være at de andre smekkene er trangere eller noe, slik at det er ubehagelig for ham? :klø: Zara er kommet der Erichsen lå, stemmer ikke det? Er det stort eller? Husker det som relativt lite lokale, jeg. Jeg var også så glad for å se Fruene igjen Tirsdag er min favoritt-TV-dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. januar 2009 #636 Del Skrevet 1. januar 2009 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 1. januar 2009 #637 Del Skrevet 1. januar 2009 Godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #638 Del Skrevet 1. januar 2009 GODT NYTTÅR!!! Takk det samme! (måtte sitere denne alene pga alle smileyene og den teite smileybegrensningen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #639 Del Skrevet 1. januar 2009 Godt nyttår til deg, Knøttet! Takk det samme! Godt nytt år, Knøttet! Tenk så mye spennende som kommer til å skje med S dette året Rart den sammenhengen med grøt og smekker, da! Kan det være at de andre smekkene er trangere eller noe, slik at det er ubehagelig for ham? :klø: Zara er kommet der Erichsen lå, stemmer ikke det? Er det stort eller? Husker det som relativt lite lokale, jeg. Jeg var også så glad for å se Fruene igjen Tirsdag er min favoritt-TV-dag Takk det samme Ja, det blir et spennende år for oss og S! Ja, merkelig sammenheng med grøt og smekke. Har kommet frem til det samme som deg- smekken er sikkert for stram eller ubehagelig. Zara ligger der Erichsen lå ja, savner Erichsen fortsatt jeg Det er tre eller fire etasjer faktisk, så det er mye større enn Erichsen, ganske så stort. Ja, tirsdag er tv-kvelden! Godt nytt år! Takk det samme Godt nytt år Takk det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #640 Del Skrevet 1. januar 2009 Det ble en veldig koselig nyttårsaften i går, selv om det var kjedelig å måtte gå så mye tidliger enn de andre fra "festen". Men har man små barn så må man jo nesten det. Alternativet var å legge han der oppe og så prøve å ta han med hjem når vi skulle dra, og da tror jeg at han ville våknet og dermed tror jeg det kunne blitt en turbulent natt. Var dumt at jeg ikke tenkte på å kjøpe musserende til oss, men jeg fikk et glass der vi var tidligere på kvelden. Er jo ikke så viktig, bare koselig. Var veldig koselig å bare være mannen og meg hjemme på kvelden Vi fikk sett rakettene fra stuevinduet (takvindu), masse flotte raketter i år også. S var så flink og sov seg gjennom alle rakettene, og våknet bare én gang for å spise den natta I dag har vi bare sovet lenge (mamma tok S), spist en good frokost med vafler og egg, og bare slappet av. Mamma har vært ute og gått tur med S, vi orket ikke å være med fordi det snødde noe helt forferdelig. S står i krabbestilling nå, det mangler bare å bevege føttene og hendene fremover Han stod i sofaen i sted og bevegde faktisk ene foten fremover, men så falt han sammen. Flinke gutten! Han kommer seg litt fremover når han ligger på gulvet, vet ikke hva jeg kan kalle det jeg- kanskje han åler seg litt frem? Iallfall så kan vi legge han midt på gulvet og så plutselig ligger han et helt annet sted Han er så grei å ha med seg, den gutten. Han var så rolig og snill da vi var borte i går, ikke noe problem det nei Nå skal vi snart spise middag: torskefileter med delikatessepoteter og eggesmør ps: nye bilder legges straks ut i bloggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå