Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

I morgen er S hele 5 måneder! :overrasket: :dåne: Tida går så fort!

I dag har vi gått tur, ble veldig kronglete med all snøen og det snødde sidelengs i tillegg, dessuten ble jeg våt på beina og oppover føttene og iskald på føttene i tillegg, så da var det godt å komme inn ja. Koselig med vinter da :jepp: Ellers har jeg vært på danseforestilling til dattera til ei venninne, veldig morsomt :) Jeg danset ballett og jazzdans da jeg var yngre, og har så lyst til å begynne igjen! Savner å danse, og skal begynne igjen så fort jeg får tid og penger ;) Har litt lyst til at S skal få lyst til å danse breakdans når han blir stor, var noen smågutter som gjorde det i dag og de var så skjønne og flinke! :fnise: Vært tøft med en liten breakdansgutt! ;)

På fredag kommer pappa! Går iallfall ut i fra det, han sa det sist vi snakket men nå har jeg ikke snakket med han på ei god stund. Prøvde å ringe i dag, men han tok ikke telefonen, typisk pappa det. Men han har jo sagt han skal komme, så da kommer han nok :)

Tips til hva jeg kan bake/lage til mat til barseltreffet på torsdag? Jeg er ikke så god til sånt ... En enkel rett bare, f.eks boller eller noe sånt :vetikke:

Det er så herlig med slike dager hvor mannen og jeg har fri samtidig, herlig og avslappende å bare kose oss hjemme med S :)

I går satt jeg og lekte med S, og jeg ville få han til å smile, så jeg sa bare et vilkårlig ord: Aboff! S lo skikkelig, så jeg gjorde det igjen, og igjen, og igjen og S lo og lo og lo :fnise: Så herlig! :strix: Enkelte ganger finner jeg helt tilfeldig ut hvordan jeg skal få han til å le, herlige ungen :strix: :rødme:

Vi har tenkt å kjøpe sprinkelseng til han snart, for det begynner å bli litt dårlig plass i vugga. Vi har lyst på enten denne eller denne.

Svigers er så snill å spleise med oss, slik at vi får iallfall litt av den til jul. Ikke litt av senga, men litt av prisen altså ;)

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med masse latter fra lille S da. Wow, 5 mnd i morgen. Han vokser fort han lille krabaten deres. :)

Så fine senger du har sett deg ut. Hvor stor er vuggen deres i bunnen egentlig? Bare lurer på hvor lenge jeg kan regne med å ha den sengen vi har sett oss ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med masse latter fra lille S da. Wow, 5 mnd i morgen. Han vokser fort han lille krabaten deres. :)

Så fine senger du har sett deg ut. Hvor stor er vuggen deres i bunnen egentlig? Bare lurer på hvor lenge jeg kan regne med å ha den sengen vi har sett oss ut.

:Nikke: Babylatter er bare helt herlig! :strix:

den er 79x 37, om det var det du mente. Litt uvanlige mål siden den er hjemmesnekra ;) Om du mente høyden på vugga så aner jeg ikke, vil tippe 30-40cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Babylatter er bare helt herlig! :strix:

den er 79x 37, om det var det du mente. Litt uvanlige mål siden den er hjemmesnekra ;) Om du mente høyden på vugga så aner jeg ikke, vil tippe 30-40cm :)

Okei, den sengen vi har sett på er 40 X 90, så den er bittelitt større enn deres. Så om jeg får en normal unge kan jeg kansje regne med å ha den i 6 mnd? :klø: Det høres greit ut egentlig.

S ligger vel sikkert litt over snittet på str?

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, den sengen vi har sett på er 40 X 90, så den er bittelitt større enn deres. Så om jeg får en normal unge kan jeg kansje regne med å ha den i 6 mnd? :klø: Det høres greit ut egentlig.

S ligger vel sikkert litt over snittet på str?

Nå er ikke jeg helsesøster eller noe, men jeg vil tro det :jepp:

S ligger nok over snittet, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi vurdere reiseseng, eneste problemet er at vi ikke har så god plass ... Blir vel lekegrind etterhvert også, og da har vi ikke plass til både seng og lekegring. Vi får se hva vi gjør :)

Trur tanten min har brukt reiseseng som lekegrind. Dei har ei gamal ei som er stoppa både her og der. Har gått i arv og er godt brukt.

Det fine er jo at det går an å slå saman både reiseseng og lekegrind(rekner med det?), så da kan ein jo velge litt etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur tanten min har brukt reiseseng som lekegrind. Dei har ei gamal ei som er stoppa både her og der. Har gått i arv og er godt brukt.

Det fine er jo at det går an å slå saman både reiseseng og lekegrind(rekner med det?), så da kan ein jo velge litt etter behov.

Smart! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle bildene fra 4-5måneder fremkalt, så da blir det albumlaging i nærmeste fremtid :) Vi lager album inndelt i måneder for det første året med noen av følgende kategorier:

Ultralyd, Sykehus, 0-1 måned, 1-2 måned osv, dere skjønner vel ;) Greit å dele det inn slik ,men bare første året da, slik at man ser utviklingen og vet når bildene er tatt, slipper liksom å sitte og gruble over hvor gammel babyen var på tidspunktet ;)

Leggetid nå ... :sjenert:

:søvn: :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å babyen til å le sånn :) Her er vi foreløpig bare i startgropa.

Så fine senger du hadde valgt ut. Fint at svigers er med og spleiser :)

Har ikke noen tips om hva du kan lage jeg... Sats på noe enkelt! :) Dumt å prøve noe nytt og komplisert, er så kjedelig om det bir mislykka...

Abumet blir sikket kjempefint. Tipper dere har mange fine bilder å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for S som er fem måneder i dag! :hoppe:

Tenk at han er blitt så stor. Blir moro å lage album, vi driver også med det sånn kontinuerlig. Flott å ha minner fra det første året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slikt album kommer jeg også til å lage når vi en gang får en liten beibi :babysmokk:

Det er så koselig å lage album! :biggrin:

Fiiine albumet :rødme:

Tenk når du kan lage! :strix:

Herlig å babyen til å le sånn :) Her er vi foreløpig bare i startgropa.

Så fine senger du hadde valgt ut. Fint at svigers er med og spleiser :)

Har ikke noen tips om hva du kan lage jeg... Sats på noe enkelt! :) Dumt å prøve noe nytt og komplisert, er så kjedelig om det bir mislykka...

Abumet blir sikket kjempefint. Tipper dere har mange fine bilder å velge mellom :)

Det kommer før du aner det! Babylatter er utrolig herlig :hjerte:

Kjedelig å prøve å lage noe komplisert og så blir det mislykka ja ... Får se hva det blir, sikkert vafler eller noe :)

Vi har utrolig masse bilder! :dåne: S blir tatt veldig mye bilde av :fnise:

:hoppe: for S som er fem måneder i dag! :hoppe:

Tenk at han er blitt så stor. Blir moro å lage album, vi driver også med det sånn kontinuerlig. Flott å ha minner fra det første året...

:Nikke: Veldig kjekt med masse bilder, så vi ser fremgangen og at han vokser som bare det!

:hoppe: for S som er 5 mnd i dag!!

:hoppe:

:hoppe: Hurra for 5 måneder i dag :hoppe:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en dårlig dag, sliten og forkjøla ... Bedre i dag, heldigvis :)

Begynte så smått med albumet igjen i går, men så gikk jeg tom for fotoketter :dåne: :frustrert: Kjøpt nye nå, så da blir det mer albumlaging i dag :tommelsmil:

I dag har vi kjøpt seng! Og madrass, og overmadrass, laken og slik beskyttelse rundt. Ble dyrt ja :dåne: Men veeldig fornøyd! Får ikke senga før om tre uker da ...

Mannen skal på personalmøte etter jobb i dag, så da tar jeg meg av leggingen av S alene i dag. Håper mannen kommer fort hjem etterpå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene, tenk at S er 5mnd allerede!! :hakeslepp: Tida går vanvittig fort....!! ;)

Så herlig med så mye latter...! :hjerter: Gleder meg såååå mye til vår lille Sigurd fester blikket, smiler, ler..... :rødme:

Vafler eller boller av noe slag er jo greit og enkelt å lage! ;) Skal det være noe litt slik "kake-mat"....? Om du skjønner... Ikke bare ei langpannekake som sjokoladekake, f.eks....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken seng endte dere opp med, og hvor kjøpte dere den?

Så bra du er bedre i dag da, ikke noe moro å være syk.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, tenk at S er 5mnd allerede!! :hakeslepp: Tida går vanvittig fort....!! ;)

Så herlig med så mye latter...! :hjerter: Gleder meg såååå mye til vår lille Sigurd fester blikket, smiler, ler..... :rødme:

Vafler eller boller av noe slag er jo greit og enkelt å lage! ;) Skal det være noe litt slik "kake-mat"....? Om du skjønner... Ikke bare ei langpannekake som sjokoladekake, f.eks....?

Mhm, tida går så for! :dåne:

Han er verdens herligste når han ler :rødme: :hjerte: Bare å glede seg! :strix:

Tror jeg tar noe enkelt, jeg er ikke så flink :sjenert: Skjønner ikke helt hva du mener :sjenert: Kake-mat?

Hvilken seng endte dere opp med, og hvor kjøpte dere den?

Så bra du er bedre i dag da, ikke noe moro å være syk.

:klemmer:

Endte opp med Kasper barneseng og kjøpte på Bebito :) De har så god service og så kunne de levere også :jepp: Gleder oss til å få den!

Er fortsatt litt snufsete, men går bedre heldigvis :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...