Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Skriver ikke noe spesielt privat jeg heller. Legger i hvert fall ikke ut om ting, om det er noe jeg nevner.

Alt går bare fint hos dere?

Alt bare bra her :jepp: Slitsomt med baby, men utrolig koselig :rodme:

Hm... Hender jeg bruker sokker utenpå nattdrakter med føtter fordi han sparker seg utav foten, men hvis S sparker av seg sokkene så hjelper ikke det ;) Tror noen bruker strikk (som ikke er for stramme, selvsagt).

:hoppe: Så gøy! Er så fint å følge framskrittene til ungen sin :)

Sokker er han utrolig flink til å sparke av seg, og han får beinet utenfor foten i nattdrakta :roll: Flink unge! :fnise: Strikk kan nok være noe ja, skal prøve! :tommelsmil:

:Nikke: Herlig med fremskritt! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt bare bra her :jepp: Slitsomt med baby, men utrolig koselig :rodme:

Blir helt "dårlig" når jeg ser babyer for tida.

Venter veldig på å få selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt "dårlig" når jeg ser babyer for tida.

Venter veldig på å få selv...

Du kan få låne min, så kanskje du blir avvent :fnise: Vurderte å låne han ut til ei venninne, som prevensjon, for han fungerer ypperlig som prevensjon når han gråter. Og så er det prevensjon helt uten bivirkning! :tommelsmil: Eneste problemet er at han er det komplett motsatte av prevensjon når han smiler og ler :hjerte: :rødme: :strix:

:fnise:

Kan bare si at det er bare å glede seg, for selv om det er mye bekymringer og styr så er det utrooolig koselig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinstallerte pc-en min i går, så i dag har jeg innstallert programmene mine på nytt, lett etter serials/patcher/ol. og styret. S har vært så snill og god i dag, smilt og ledd mye og rullet igjen :strix:

I morgen er det kontroll, spent på hvor lang og tung han er nå! Skal spørre helsesøster hva hun mener angående å bytte til sportsvogn, det er snart veldig nødvendig i forhold til lengden på S!

Men nå er det natta :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver 08

Grønt = ferdig

Rødt = ikke ferdig

Lilla = ideer, ikke bestemt enda

Knøtte-mannen Batman: dark knight blu-ray, Simpson's sesong 11

Mamma/bestemor Verktøyskrin med div.verktøy. Kopp med bilde av S

Pappa/bestefar Vinstativ. Kopp med bilde av S

Venninne K 6pkn Eva Solo-glass (hun er en mester i å knuse glass :fnise: )

Venninne Å Termokopp + god julekaffe

Svigermor/farmor Digitalkamera + veske til

Svigerfar/farfar kniv/multiverktøy (en slags Leatherman)

Søskenbarn K Gavesett fra BodyShop, bodybutter + showergel

Svigerinne/tante/svoger/onkel Narnia-film, plakat av bil, smykketre

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julegaver ja... Der sier du noe. Kanskje på tide å begynne med dem! :)

:Nikke: Ja, kjenner jeg begynner å bli småstresset jeg ... :dåne:

Svigermor kommer oppover 9.desember, tror det blir litt shopping da- men må jo så klart begynne litt tidligere også da, jeg liker å ha god tid. Stresshopping er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Det er det! Da ender man opp med alt for dyre og ikke spesielt personlige julegaver.. Jeg gjør i hvert fall det ;) Så har begynt å tenke ut en del gaver nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også Lillegutt-ting i julegaver til besteforeldrene / oldeforeldrene. Greit å ha den muligheten nå i år ;)

Så gøy å høre at han har begynt å rulle rundt :tommel: Spennende å høre vor stor han er blit da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Det er det! Da ender man opp med alt for dyre og ikke spesielt personlige julegaver.. Jeg gjør i hvert fall det ;) Så har begynt å tenke ut en del gaver nå.

Mhm, og så hater jeg å stresse :dåne: Har såvidt begynt å tenke på gaver jeg, men når jeg først kommer ordentlig igang skjer det fort ;)

Her blir det også Lillegutt-ting i julegaver til besteforeldrene / oldeforeldrene. Greit å ha den muligheten nå i år ;)

Så gøy å høre at han har begynt å rulle rundt :tommel: Spennende å høre vor stor han er blit da :)

Veldig greit å ha den muligheten, og så tror jeg det blir satt stor pris på også! :jepp:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S sine mål 11.11.08:

Hodeomkrets : 43,8

lengde : 67,5

vekt : 8305g

Noen som vet hvor mye det er vanlig å vokse pr. måned, altså lengde? :vetikke:

Helsesøster var imponert over at han har begynt å rulle rundt fra rygg til mage, men når hun skulle se at han gjorde det gadd han så klart ikke :fnise: Gjør da ikke ting på kommando, som en annen hund heller! :ler:

Nå ruller han som bare det, jeg må stadig gå og snu han over på ryggen igjen fordi han ruller og ikke kommer seg over på ryggen igjen :fnise: Han prøver så godt han kan å komme seg tilbake fra mage til rygg, men får det ikke helt til enda. Helsesøster sa det var helt normalt, så det blir vel etterhvert :) Han er så søt når han lander på magen og prøver å krabbe fremover men ikke kommer noen vei. Det blir jo etterhvert det også :) Ellers så er han helt hvirvelvind når han ligger på krabbeteppet, legger vi han én retning kan du banne på at han ligger helt motsatt neste gang vi ser bort på han :fnise:

I dag har vi vært på treff med mange andre skjønne babyer, blant annet T til Amused :) Veldig koselig, og gøy å se hvor store de andre har blitt :jepp:

Har fått dilla på te for tiden jeg, jeg har en kjempegod fruktte jeg drikker en god del av, og så har jeg kjøpt en til som også var ganske god. Koselig med en stor kopp god, varm te nå når det er høst og guffent ute :)

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har jammen blitt stor bebis :jepp: Bare litt mindre enn min var på 4 mnd :) Ang voksing pr mnd, så vet jeg ikke, men det er vel individuelt, pluss at det går saktere jo eldre de blir.

De siste mnd har T vokst sånn: 4 mnd 68 cm, 5 mnd 70 cm, 6 mnd 72 cm og 7 mnd fortsatt 72 cm. 1 cm er kanskje sånn gjennomsnittlig? :klø: Men de vokser jo veldig i rykk og napp da.

S er jo kjempeflink som ruller seg :jepp: Men de vil nok ikke på kommando nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så stor S var blitt. N var vel 6930 g og 65 cm når han var omtrent like gammel. Dvs at han hadde vokst 14 cm på 4,5 måned og det var ganske normalt etter hva jeg skjønner. Men det er jo veldig individuelt da...

I spebarnsboka fra sandvik har de sånne kurver. Den kan du bestille gratis her. Skulle gjerne gitt deg den nøyaktige linken, men kom ikke inn akkurat nå...

Morsomt at S ruller da. Nå blir det nok full fart ja. N prøver, men har ikke kommet rundt enda. Tror ikke han får ordentlig fraspark, er litt glatt gulv. Men tydelig at han er ganske mye mer i farta ja. Ligger ikke bare stille for å skifte bleie lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S har jammen blitt stor bebis :jepp: Bare litt mindre enn min var på 4 mnd :) Ang voksing pr mnd, så vet jeg ikke, men det er vel individuelt, pluss at det går saktere jo eldre de blir.

De siste mnd har T vokst sånn: 4 mnd 68 cm, 5 mnd 70 cm, 6 mnd 72 cm og 7 mnd fortsatt 72 cm. 1 cm er kanskje sånn gjennomsnittlig? :klø: Men de vokser jo veldig i rykk og napp da.

S er jo kjempeflink som ruller seg :jepp: Men de vil nok ikke på kommando nei ;)

:jepp: Stor gutt! Har hørt det går saktere jo eldre de blir ja, så jeg lurer litt på hvor lang tid det tar før han går opp en størrelse. Kjøpte jo 74 i nattdrakt nå, og det var litt stort, men bedre enn å kjøpe 68 og så har han klærne bare noen uker :)

:fnise: Nei, han gjør ingen ting på kommando ;) I dag har han vært helt vill på rullingen, nå skulle helsesøster sett han! :fnise:

:vinke:

Så stor S var blitt. N var vel 6930 g og 65 cm når han var omtrent like gammel. Dvs at han hadde vokst 14 cm på 4,5 måned og det var ganske normalt etter hva jeg skjønner. Men det er jo veldig individuelt da...

I spebarnsboka fra sandvik har de sånne kurver. Den kan du bestille gratis her. Skulle gjerne gitt deg den nøyaktige linken, men kom ikke inn akkurat nå...

Morsomt at S ruller da. Nå blir det nok full fart ja. N prøver, men har ikke kommet rundt enda. Tror ikke han får ordentlig fraspark, er litt glatt gulv. Men tydelig at han er ganske mye mer i farta ja. Ligger ikke bare stille for å skifte bleie lenger :ler:

Den boka er samme forlaget som hadde svangerskapsbok? Kjekt, skal bestille :)

Full fart for alle penga her ja ;) Tenk når de begynner å krabbe og gå da, da må vi løpe etter de! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i tenårene spilte ei venninne og jeg ThemeHospital på pc-en hennes, nå får man kjøpt det spillet og mange andre klassikere på PS3! Mannen kjøpte det nå, så skal jeg spille :hoppe: Ikke at jeg har tid, men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor gutt dere har fått :babygutt: Vokser som ugress disse små. Vi skal til helsesøster neste fredag, gleder meg :sjenert:

Er så gøy med den rullinga ;) Her hefter hun heller ikke å rulle, gjør det hver gang vi legger henne på rygg. Ligger der en stund før hun blir sliten og legger hodet nedpå for å hvile. Så bøyer hun knærne oppunder. Sorry at jeg kupper dagboka di for å fortelle om lilletøtta, men har jo sletta min :fnise:

Men du, hvor mye mat gir du han? Tenker på grøt og ev. andre ting :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke S. er liten for alderen, nei :) Virker som han vokser bra, uten at jeg har så mye peiling da :) Så i hvert fall veldig sunn og frisk ut på bildene, og veldig søt :)

Så morsomt at han er så flink til å rulle da! Gøy med alle nye ting de gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Det er fra samme forlag :)

:jepp:

Teite serveren er opptatt :(

Stor gutt dere har fått :babygutt: Vokser som ugress disse små. Vi skal til helsesøster neste fredag, gleder meg :sjenert:

Er så gøy med den rullinga ;) Her hefter hun heller ikke å rulle, gjør det hver gang vi legger henne på rygg. Ligger der en stund før hun blir sliten og legger hodet nedpå for å hvile. Så bøyer hun knærne oppunder. Sorry at jeg kupper dagboka di for å fortelle om lilletøtta, men har jo sletta min :fnise:

Men du, hvor mye mat gir du han? Tenker på grøt og ev. andre ting :sjenert:

Jepp, skal han fortsette slik kommer han til å bli stooor! :fnise: Han har en høy pappa da, han tar vel etter han ;)

Morsomt med rulling :jepp: S bøyer også knærne oppunder, og prøver å krabbe. Det ser iallfall ut som han prøver det, men det er jo alt for tidlig da. Stakkar blir så frustrert når han ikke kommer seg over på ryggen igjen.

Bare koselig å høre om lilletøtta! :jepp:

S får bare mm enda han, han går så fint opp i vekt enda at han trenger det ikke før vekta flater ut sa helsesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S får bare mm enda han, han går så fint opp i vekt enda at han trenger det ikke før vekta flater ut sa helsesøster :)

Greit å bare gi mm da, slipper tenke på å ta med så mye når man skal avgårde noen steder :sjenert:

Her begynte vi med velling for noen uker siden. Hun er så urolig på natta så gir henne litt på kvelden, men hjelper det - nei, he-he... ;) Begynte med flaska på kvelden da hun var litt over 3 mnd. etter anbefaling fra helsesøster.

Men har lest at de har vokseperiode i 4-5 mnd. alderen og krever mer på natta. Jaa, jeg er trebarnsmor og skulle liksom vite sånt, men husker jo ikke fra sist gang. Er jo såå lenge siden, seks år :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...