Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Endte til slutt med å ordne meg sjal jeg også, og samboer'n flirer seg i hjel hver gang det er et tema... :fnise: Han syns det ser såååååå tåpelig ut, at han vil helst ikke at jeg skal bruke det mens han er i nærheten engang....!!! :ler: Men, vi får nå se, kanskje han blir positivt overrasket!?! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har også kjøpt meg både elastisk sjal og Mei tai, og gledar meg til å ta det i bruk! :Nikke: Du får fortelja kva du synst om å bæra lille S i den nyinnkjøpte Mei taien, når du har prøvd den. Eg synst det er kjekt å få høyra om andre sine erfaringar med bæring, før eg sjølv skal begynna å bæra rundt på veslejenta mi. ;)

Hvilket sjal og hvilken meitai har du kjøpt?

Jeg kan anbefale begge deler på det sterkeste! Sannsynligvis er vel elastisk sjal det beste til nyfødte da :jepp: Min meitai har sovehette, det er ikke nødvendig, men jeg fant ut at det var veldig smart :Nikke: Gled deg til å bære, det er kjempepraktisk og så koselig!

Endte til slutt med å ordne meg sjal jeg også, og samboer'n flirer seg i hjel hver gang det er et tema... :fnise: Han syns det ser såååååå tåpelig ut, at han vil helst ikke at jeg skal bruke det mens han er i nærheten engang....!!! :ler: Men, vi får nå se, kanskje han blir positivt overrasket!?! :lur:

Gjør han?! :overrasket: Mannfolk altså :tunge1: Du får si til han at i Asia og Afrika har de båret slik lenge, og så er det bra for babyen å bli båret, og sjal, meitai o.l er ergonomisk og bra for både bærer og baby, i motsetning til f.eks Babybjörn :jepp: Håper du får litt skikk på mannen ;)

Gratulerer med mei-tai!

Så flott at mannen din også vil bære, det vil IKKE min...

God helg :klem:

Takk :)

Mannen var litt skeptisk i starten når jeg kjøpte sjal. Han syntes det så veldig komplisert ut og det der orket ikke han, fikk jeg høre. Men så ville han prøve, og nå synes han det er så koselig og praktisk! Eneste er at han får ikke helt til knytingen selv, men det tror jeg kommer om han prøver, det er ikke så ofte han bærer da.

Du får overtale mannen ;)

God helg til deg også! :klemmer:

Grattis med MeiTai! :blomst:

Håper jeg får se den en dag :Nikke:

Takk :)

Det får du nok, får se om jeg får kommet meg på treffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom bæsjebleien til S! :hoppe: Tenkt å hoppe for bæsj da! :fnise: Kom en god del nå når det først kom, men hadde en litt tykkere konsistens enn det har hatt før. Litt rart, siden han fortsatt bare får mm.

Nå har S vokst helt ut fra str 62, så nå må vi kjøpe nye nattdrakter i 74. Alle nattdraktene hans utenom én er i str 62, den ene er 68 og siden han var 67 sist vi sjekket så må han vel gå opp til 74 nå da. Hjelpe meg som den ungen vokser! :overrasket: Tenkte på å kjøpe nattdrakt i ull, men det er jo så dyrt! Iallfall når han har vokst i fra den på en måneds tid ... :sjenert:

Brukte meitaien i dag, ikke så lange stunden, men likevel. Er hittil veldig fornøyd, god å gå med og praktisk! Liker kjempegodt den sovehetta som er på, kjekt om S sovner, og så slipper jeg å støtte hodet hans om jeg bøyer meg eller lener meg fremover :jepp: Men jeg kjenner jeg får litt vondt i ryggen av både sjal og meitai, men tror det er pga jeg har svai i ryggen. Jeg får vondt i korsryggen om jeg går mye i byen uten å bære også ... Det virket som S likte seg veldig godt i meitaien også, han bare satt og kikket og sovnet til slutt :)

Dere som bruker sjal, meitai eller lignende, tar dere med stellebag? Må jo nesten ha med det tenker jeg, kjedelig om man må skifte på babyen og ikke har hverken våtservietter, bleier eller underlag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe en ullnattdrakt i str 80 og brette opp armer og føtter, så har han den hele vinteren..? H bruker nattdrakt fra Janus i str. 70 nå, den virker ganske stor i str. Han må ha 68 i H&M-bodyer nå, er 65 cm lang, men tror han har ganske lang overkropp. Er så glad vi kjøpte den, er lei av å finne bare bomullsnattdrakter med føtter (de blir jo for små med en gang) eller i altfor dårlig kvalitet (en fra Cubus med glidelås ble det stort hull i etter en gangs bruk).

Herre gud, for et rotete innlegg. Beklager!

Bra bæsjebleien kom, forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke kjøpe en ullnattdrakt i str 80 og brette opp armer og føtter, så har han den hele vinteren..? H bruker nattdrakt fra Janus i str. 70 nå, den virker ganske stor i str. Han må ha 68 i H&M-bodyer nå, er 65 cm lang, men tror han har ganske lang overkropp. Er så glad vi kjøpte den, er lei av å finne bare bomullsnattdrakter med føtter (de blir jo for små med en gang) eller i altfor dårlig kvalitet (en fra Cubus med glidelås ble det stort hull i etter en gangs bruk).

Herre gud, for et rotete innlegg. Beklager!

Bra bæsjebleien kom, forresten ;)

Jo, jeg har tenkt på det. Vi får se hva vi gjør :) Vet ikke helt om vi skal gå over til nattdrakter uten fot, for det virker som S irriterer seg over føttene på nattdrakta, han får foten ut av den og blir bare sur ... Men nå er jeg ikke noe glad i å ha på sokker da, for de sparker han bare av seg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sjal og hvilken meitai har du kjøpt?

Jeg kan anbefale begge deler på det sterkeste! Sannsynligvis er vel elastisk sjal det beste til nyfødte da :jepp: Min meitai har sovehette, det er ikke nødvendig, men jeg fant ut at det var veldig smart :Nikke: Gled deg til å bære, det er kjempepraktisk og så koselig!

Det elastiske sjalet eg har kjøpt, heiter Moby Wrap. Mei taien er ein Babyhawk.

Kva slags type sjal og mei tai er det du har?

Eg gledar meg veldig til å bæra, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Alt for lenge siden jeg leste om hva du styrer med. Og enda lengre siden jeg la igjen et ord eller to.

Kanskje jeg har byttet navn siden sist også forresten.

Het vel musica sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det elastiske sjalet eg har kjøpt, heiter Moby Wrap. Mei taien er ein Babyhawk.

Kva slags type sjal og mei tai er det du har?

Eg gledar meg veldig til å bæra, ja. :)

Sjalet jeg har er ikke av noe kjent merke, jeg kjøpte det på butikken jeg jobbet på tidligere :jepp: Snakket med noen som har peiling, og det er visst ikke viktig at det er et kjent merke, sjalet er like bra fordiom :) Har hørt om både Moby wrap og Babyhawk :jepp:

Jeg har en Concerti meitai, veldig fornøyd :jepp:

Har faktisk denne Concerti Limeway

Hei!

Alt for lenge siden jeg leste om hva du styrer med. Og enda lengre siden jeg la igjen et ord eller to.

Kanskje jeg har byttet navn siden sist også forresten.

Het vel musica sist ;)

:vinke:

Kjente deg ikke igjen med en gang, med nytt nick og greier ;) Hvor ble det av deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente deg ikke igjen med en gang, med nytt nick og greier ;) Hvor ble det av deg da?

Hvor det ble av meg?tja, si det :)

Bestemte meg for å starte på nytt igjen etter bryllupet, og slettet meg. Og begynte på nytt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S rullet rundt fra rygg til mage for første gang i dag! :hoppe::strix:

:hoppe:

Så flink han er!

Moro med nye fremskritt. I den alderen han er nå, lærer de seg nye ting hver dag virker det som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte mei tai'en din forresten :jepp: Nydelig farge!

Takk, er veldig fornøyd :biggrin:

Hvor det ble av meg?tja, si det :)

Bestemte meg for å starte på nytt igjen etter bryllupet, og slettet meg. Og begynte på nytt igjen :)

Ok :) Godt med en ny begynnelse av og til! :)

:hoppe:

Så flink han er!

Moro med nye fremskritt. I den alderen han er nå, lærer de seg nye ting hver dag virker det som!

:jepp:

Ja, det er noe nytt hele tiden virker det som, moro! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får av og til for meg at det kan være folk jeg kjenner som leser her inne, så da kan det være greit å starte på nytt av og til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får av og til for meg at det kan være folk jeg kjenner som leser her inne, så da kan det være greit å starte på nytt av og til ;)

:Nikke: Skjønner den. Godt mulig jeg har blitt gjenkjent, jeg er ikke såå flink til å ikke skrive private ting alltid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ikke noe spesielt privat jeg heller. Legger i hvert fall ikke ut om ting, om det er noe jeg nevner.

Alt går bare fint hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tenkt på det. Vi får se hva vi gjør :) Vet ikke helt om vi skal gå over til nattdrakter uten fot, for det virker som S irriterer seg over føttene på nattdrakta, han får foten ut av den og blir bare sur ... Men nå er jeg ikke noe glad i å ha på sokker da, for de sparker han bare av seg :roll:

Hm... Hender jeg bruker sokker utenpå nattdrakter med føtter fordi han sparker seg utav foten, men hvis S sparker av seg sokkene så hjelper ikke det ;) Tror noen bruker strikk (som ikke er for stramme, selvsagt).

S rullet rundt fra rygg til mage for første gang i dag! :hoppe::strix:

:hoppe: Så gøy! Er så fint å følge framskrittene til ungen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...