Sola^ Skrevet 15. oktober 2008 #261 Del Skrevet 15. oktober 2008 Angående lanolin blir jeg veldig forvirra, for ull inneholder det, men jeg har hørt at man ikke skal behandle ullplagg med det for det tetter porene i stoffet og hindrer opptak av fuktighet og luftgjennomstrømning, reduserer evnen til varmevirkning, holde huden tørr og varmeregulering :klø: Ikke småbarnsmor enda nei, men snart? Hei hopp! Hei hei. Eg har i grunn kun hørt positivt om ubehandla ull? Googla litt rundt og fann ut enda litt At ubehandla ull gjerne klør mindre Lanolin er ullfett som er i ulla fra før, så i utgangspunktet behandler ein ikkje ulla med lanolin. Det går derimot bruke ullkur for å få tilbake lanolinen gode egenskaper i ulla. Står enda meir her: http://www.baansull.no/maindesign.asp?aid=10704&gid=5323 På min kjappe googlerunde (google er min venn ) fann eg ikkje noko negativt om lanolin. Kan det vere superwashbehandlinga du har høyrt om? Det er i så fall behandla ull. Lettere å kaste i vaskemaskinen, men har mista ein del av dei gode egenskapene sidan det ikkje inneholder lanolin. Ull er uansett bra synes eg da. Brukt masse superwash ull også, men den har blant anna ikkje den antibakterielle egenskapen, og den er kjemisk behandla. Trur kanskje det er mindre styr å vaske superwash ull, men ubehandla ull trengs ikkje vaskes like ofte. Viss S. sikler seg (deg) ned, dere svetter, eller dere går å blir våte på anna vis så vil ull likevel varme sjølv om den er våt. Bomull blir kald når den er våt og fører heller til at dere blir kaldere (er vel gjerne derfor ein skal skifte viss ein er våt...for ellers blir ein kald?). ...føler meg litt som ein ullmisjonær nå...hum...stoppe å skrive om ull jah... Småbarnsmor...nei, ikkje enda. På eit eller anna mystifistisk vis klarte eg å få meg ny kjæraste i januar (absolutt ikkje planlagt), og da er det litt tidleg å begynne småbarnsproduksjonen nå. Uansett er han student i sånn 2-3 år til, og han har ikkje lyst å bli pappa så lenge han er student. Han må jo nesten bli ferdig med studiene ein gang og da hjelper det nok ikkje med nattevåk da Planen er vel gjerne å begynne sånn at bollen er ferdig i ovnen ei stund etter han er ferdig som student. Kanskje at den begynner å spire siste semesteret (spirende bolle?). I mens har eg fått massiv strikkedilla og har tillatelse til å strikke babytøy sjølv om eg ikkje kjenner babyer å strikke til Har ikkje kommet heilt i gang med tøyproduksjon utanom sokker, pulsvarmerer, og holder på å strikke lue til Sigbjørn som eg skal brodere Tux på (omg. so nerdy). Må stikke på jobb (hurra for lønningsdag). Draumte eg fekk 1/4 for lite lønn denne gangen...nesten så eg må sjekke det Er kos å kikke innom litt i blant og sjå korleis det går :D Håper S. blir meir i humør snart. Viss det er tenner så kan vel det gjere han uroleg og gretten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 15. oktober 2008 #262 Del Skrevet 15. oktober 2008 Håper natta var bedre i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2008 #263 Del Skrevet 15. oktober 2008 Håpar natta har vore bra, og at du får ein fin dag saman med lille S.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 15. oktober 2008 #264 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kjedelig med skriking og krangling..håper det har gått bedre i natt og i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #265 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei hei. Eg har i grunn kun hørt positivt om ubehandla ull? Googla litt rundt og fann ut enda litt At ubehandla ull gjerne klør mindre Lanolin er ullfett som er i ulla fra før, så i utgangspunktet behandler ein ikkje ulla med lanolin. Det går derimot bruke ullkur for å få tilbake lanolinen gode egenskaper i ulla. Står enda meir her: http://www.baansull.no/maindesign.asp?aid=10704&gid=5323 På min kjappe googlerunde (google er min venn ) fann eg ikkje noko negativt om lanolin. Kan det vere superwashbehandlinga du har høyrt om? Det er i så fall behandla ull. Lettere å kaste i vaskemaskinen, men har mista ein del av dei gode egenskapene sidan det ikkje inneholder lanolin. Ull er uansett bra synes eg da. Brukt masse superwash ull også, men den har blant anna ikkje den antibakterielle egenskapen, og den er kjemisk behandla. Trur kanskje det er mindre styr å vaske superwash ull, men ubehandla ull trengs ikkje vaskes like ofte. Viss S. sikler seg (deg) ned, dere svetter, eller dere går å blir våte på anna vis så vil ull likevel varme sjølv om den er våt. Bomull blir kald når den er våt og fører heller til at dere blir kaldere (er vel gjerne derfor ein skal skifte viss ein er våt...for ellers blir ein kald?). ...føler meg litt som ein ullmisjonær nå...hum...stoppe å skrive om ull jah... Småbarnsmor...nei, ikkje enda. På eit eller anna mystifistisk vis klarte eg å få meg ny kjæraste i januar (absolutt ikkje planlagt), og da er det litt tidleg å begynne småbarnsproduksjonen nå. Uansett er han student i sånn 2-3 år til, og han har ikkje lyst å bli pappa så lenge han er student. Han må jo nesten bli ferdig med studiene ein gang og da hjelper det nok ikkje med nattevåk da Planen er vel gjerne å begynne sånn at bollen er ferdig i ovnen ei stund etter han er ferdig som student. Kanskje at den begynner å spire siste semesteret (spirende bolle?). I mens har eg fått massiv strikkedilla og har tillatelse til å strikke babytøy sjølv om eg ikkje kjenner babyer å strikke til Har ikkje kommet heilt i gang med tøyproduksjon utanom sokker, pulsvarmerer, og holder på å strikke lue til Sigbjørn som eg skal brodere Tux på (omg. so nerdy). Må stikke på jobb (hurra for lønningsdag). Draumte eg fekk 1/4 for lite lønn denne gangen...nesten så eg må sjekke det Er kos å kikke innom litt i blant og sjå korleis det går :D Håper S. blir meir i humør snart. Viss det er tenner så kan vel det gjere han uroleg og gretten. Ullmisjonæren Sola^ Kan være superwahsbehandling jeg har hørt snakk om, men det jeg skrev om lanolin og ull i forrige innlegg tok jeg fra en brosjyre... Rart. Synes dere skal få baby så fort kjæresten er ferdig med studiene da Anbefales! Utenom våkennettene da... Men når han smiler og ler er det verdt det Godt du har tillatelse til å strikke babytøy Haha, lue med Tux faktisk! Du har funnet deg en nerd, ja? Håper ikke du er sanndrømt nå da! Håper natta var bedre i natt Det var den! Håpar natta har vore bra, og at du får ein fin dag saman med lille S.! Takk, takk Kjedelig med skriking og krangling..håper det har gått bedre i natt og i dag! En myyye bedre dag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #266 Del Skrevet 15. oktober 2008 Barseltreffet i morgen ble visst avlyst pga sykdom, så da får jeg vel møte de om to uker igjen da, siden jeg drar bort neste uke I dag har jeg vært ute med S i sjalet, prøvde å bære han med beina ut for første gang siden han er blitt så stor. Det gikk fint det, men han virket litt utilpass fordi han klynket/gryntet litt. Mulig det ble veldig mye å se på for han, han satt og kikket og kikket. Fikk vondt i skuldrene og korsryggen, men han er jo blitt nesten 8kg nå så det har vel sin grunn... Tror jeg burde gå over til vevd sjal eller mei-tai, siden han er så tung og elastisk sjal siger litt. Skal innom bærebutikken her i byen når den åpner ja! Gleder meg Siden jeg ikke stoler på broren min angående å låne vogn vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre på turen min... 1) sende vogna med fly -koster 150,- -mye styr, spesielt når jeg har baby på magen (i sjal), stelleveske over skuldra og ryggsekk på ryggen :dåne: 2) sende med buss -koster 250,- -styr å gå ned til busstasjonen med vogn og opp igjen uten -ikke sikkert vogna får være med, om det ikke er plass -mamma må hente den i hjembyen min Mannen vil jeg skal kontakte broren min igjen og spørre igjen om lån av vogn, men jeg er sur på han fordi han ikke holder det han lover og man ikke kan stole på han. Hva er vitsen med å avtale å låne vogn hvis jeg ikke kan stole på han og jeg ender opp med å ikke ha vogn?! Vurderer å lage meg blogg, så får jeg lagt ut litt bilder av S i blant... Vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #267 Del Skrevet 15. oktober 2008 Da har jeg også fått meg blogg! Er litt klønete da, for jeg har aldri brukt blogg før... Kan noen si meg om jeg har fått lagt ut noe der enda? Jeg var usikker på om jeg skulle bruke "draft" eller "published", visste ikke om draft blir lagt ut eller ikke Tror de fleste skal ha tilgang nå, brukte bare lista over hvem som har skrevet i dagboka mi for å gi tilgang, si fra om det er noen som ikke har tilgang! Bloggen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 16. oktober 2008 #268 Del Skrevet 16. oktober 2008 Skjønner deg godt jeg at du ikke vil ta kontakt med broren din! Hadde blitt veldig irritert selv. Man skal jo holde avtaler! Men jeg ser for meg at det kan gå bra med å ta vogna med på flyet jeg Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2008 #269 Del Skrevet 16. oktober 2008 Spennende med blogg! Blir jo nysgjerrig på hvordan lille S ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2008 #270 Del Skrevet 16. oktober 2008 Spennende med blogg! Blir jo nysgjerrig på hvordan lille S ser ut Etter en tur inn i bloggen kan jeg bekrefte at han er helt nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #271 Del Skrevet 16. oktober 2008 Skjønner deg godt jeg at du ikke vil ta kontakt med broren din! Hadde blitt veldig irritert selv. Man skal jo holde avtaler! Men jeg ser for meg at det kan gå bra med å ta vogna med på flyet jeg Ha en fin dag! Mhmm... Blir så irritert når folk ikke kan holde avtaler og ikke er til å stole på! Han har jo alltid vært slik da, men jeg trodde kanskje han hadde skjerpet seg Mamma mente også at det burde gå bra å ta med vogna på flyet, for hun mente at jeg vil få hjelp når jeg står der med en baby på armen, helt alene... Bare mannen min som ikke tror det kommer til å gå så bra Er litt redd det blir stress jeg også da, jeg stresser lett iallfall når jeg skal rekke noe Takk det samme! Spennende med blogg! Blir jo nysgjerrig på hvordan lille S ser ut Etter en tur inn i bloggen kan jeg bekrefte at han er helt nydelig Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. oktober 2008 #272 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg kom ikke inn i bloggen jeg... Skjønner godt du blir irritert på broren din. Har også en sånn bekjent som man ikke vet om kommer på et avtalt besøk før h*n står i døra. Blir så man gir opp til slutt. Spennende med bærebutikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #273 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg kom ikke inn i bloggen jeg... Skjønner godt du blir irritert på broren din. Har også en sånn bekjent som man ikke vet om kommer på et avtalt besøk før h*n står i døra. Blir så man gir opp til slutt. Spennende med bærebutikk! Ops, fungerte av en eller annen grunn ikke å legge til brukere på den måten jeg gjorde Men nå skal du ha tilgang! Ja, gir opp av slike folk, det er jo helt håpløst! Jaa-aa! Skal dit så snart de åpner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. oktober 2008 #274 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kom ikke inn nå heller. Merkelige greier :klø: Er nicket mitt skrevet rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. oktober 2008 #275 Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk for tilgang til blogg, han var enormt nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #276 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kom ikke inn nå heller. Merkelige greier :klø: Er nicket mitt skrevet rett? Merkelig, for jeg la deg til isted men når jeg sjekket nå så lå ikke nicket ditt der likevel! Nå skal du iallfall ha tilgang, hvis ikke skal jeg personlig banke bloggen! Takk for tilgang til blogg, han var enormt nydelig Bare hyggelig Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #277 Del Skrevet 16. oktober 2008 Drittjobben til mannen skal begynne med nedskjæringer! Heldigvis går det minimalt ut over mannen, men han mister fridagen sin i oddetallukene og så kommer han sannsynligvis til å begynne senere på dagen og jobbe til sju oftere Akkurat nå har jeg så sinnsykt lyst at mannen skal finne en annen jobb, eller at vi kan flytte dit svigers bor... Men mannen har jo ikke tid til å søke seg ny jobb, og han skal jo ha permisjon i mai så han får vel neppe ny jobb nå likevel... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 16. oktober 2008 #278 Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk for bloggtilgang! Nydelig gutt!! :rødme: Jeg er enig med moren din, og tror det går helt fint å ta med vogna på flyet, Tror nok helt sikkert du får hjelp! De har jo egne folk som står og ordner med spesialbagasje. Dumme jobben til mannen din....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. oktober 2008 #279 Del Skrevet 16. oktober 2008 Endelig kom jeg inn Så vi avlyser bankinga En nydelig gutt Så synd at det er nedskjæringer på jobben hos mannen... Han kan jo søke på jobber om det dukker opp noen aktuelle, og være der han er nå så lenge han må. Kanskje dukker det opp noe mye bedre snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. oktober 2008 #280 Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk for tilgang til blogg! Skjønn liten gutt du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå