jente 79 Skrevet 29. oktober 2009 #1521 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så deilig med ekstra penger da Det kommer veldig godt med når ting er som de er. Så bra at lyden er bra og dere er fornøyde. Deilig med noe som tar mindre plass!!! Kjedelig når det er økonomien og ikke lysten som setter stopper for et barn #2, men får håpe det ordner seg om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 29. oktober 2009 #1522 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ang. jobb i matbutikk eller andre "urelevante" jobber i forhold til utdanning - dere har ikke vurdert at en av dere tar en slik jobb da? Da vil jo den andre kunne være hjemme med S mens den ene er på jobb? Skjønner det ville blitt vanskelig med to stk i butikkjobb, men hvis bare en tar jobb? Når jeg var nyutdannet var jeg arbeidsledig noen uker, men tok fort alle slags "drittjobber" og korte vikariat bare for å slippe å gå hjemme - og faktisk førte det til at jeg fikk den erfaringen jeg trengte for å få den jobben jeg har idag som er både spennende og relevant for utdanningen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 29. oktober 2009 #1523 Del Skrevet 29. oktober 2009 Kjenner faktisk ei som er utdanna siv.ing. som begynte på kundeservice på telefon pga. ho ikkje fekk jobb som passa til utdanninga. Så bytta ho innad i firmaet eit par ganger, og til slutt fekk ho jobb som prosjektplanlegger i eit anna firma med lønn som til siv.ing. Pappaen min var nødt til å ta seg "urelevante" jobber da han gjekk arbeidsledig. Han er elektriker, men da det var vrient med jobber pga. markedet så har han vore bussjåfør, lærar på yrkesskule, og medhjelper e.l. på arbeidsplass for psykisk utviklingshemma. Trenger ikkje å vere siste stopp å ta ein jobb som ikkje er direkte relevant. Greit å komme seg ut av huset og få fyllt CV med noko. Om det så er "kassedame" e.l. Håper dere finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #1524 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så deilig med ekstra penger da Det kommer veldig godt med når ting er som de er. Så bra at lyden er bra og dere er fornøyde. Deilig med noe som tar mindre plass!!! Kjedelig når det er økonomien og ikke lysten som setter stopper for et barn #2, men får håpe det ordner seg om ikke så altfor lenge. Veldig deilig! Men resten nå skal spares. Veldig kjekt å ha musikkanlegg igjen! Deilig å kunne høre på musikk, mye bedre enn å ha tv-en på i bakgrunnen. Dessuten er anlegget så fint! Ja ... Håper jeg også. Den som lever får se. Ang. jobb i matbutikk eller andre "urelevante" jobber i forhold til utdanning - dere har ikke vurdert at en av dere tar en slik jobb da? Da vil jo den andre kunne være hjemme med S mens den ene er på jobb? Skjønner det ville blitt vanskelig med to stk i butikkjobb, men hvis bare en tar jobb? Når jeg var nyutdannet var jeg arbeidsledig noen uker, men tok fort alle slags "drittjobber" og korte vikariat bare for å slippe å gå hjemme - og faktisk førte det til at jeg fikk den erfaringen jeg trengte for å få den jobben jeg har idag som er både spennende og relevant for utdanningen min. Har vurdert det. Jeg er egentlig drittlei av å jobbe i matvarebutikk, jeg gjorde det i et år før jeg ble gravid ... Men det kan jo gå an, jeg har ikke tenkt på det slik før. Jeg har bare sett begrensningene i forhold til at vi ser lite til hverandre og til S, men det ordner seg jo hvis bare én er i en slik jobb. Men da er vi avhengig av at den andre har en jobb som passer sammen med butikkjobben ... De sier at det er stor forskjell på å søke jobb mens man er i jobb og mens man er arbeidsledig, mye bedre om man allerede er i jobb. Kjenner faktisk ei som er utdanna siv.ing. som begynte på kundeservice på telefon pga. ho ikkje fekk jobb som passa til utdanninga. Så bytta ho innad i firmaet eit par ganger, og til slutt fekk ho jobb som prosjektplanlegger i eit anna firma med lønn som til siv.ing. Pappaen min var nødt til å ta seg "urelevante" jobber da han gjekk arbeidsledig. Han er elektriker, men da det var vrient med jobber pga. markedet så har han vore bussjåfør, lærar på yrkesskule, og medhjelper e.l. på arbeidsplass for psykisk utviklingshemma. Trenger ikkje å vere siste stopp å ta ein jobb som ikkje er direkte relevant. Greit å komme seg ut av huset og få fyllt CV med noko. Om det så er "kassedame" e.l. Håper dere finner ut av det Håper slike solskinnshistorier kan skje her også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #1525 Del Skrevet 29. oktober 2009 Da har jeg vært og trent! Hadde en prøvetime på bodystep, noe som var alt for voldsomt for to nybegynnere ... Ble helt utslitt, kunne ikke trinnene, og jeg mistet helt pusten til slutt- kjentes ut som jeg ikke fikk puste. Men veldig deilig etterpå. Var deilig å komme hjem, ta en dusj og nå slappe av. Ikke har jeg drukket Cola i dag heller, nå er det 4 dager uten, en stor forbedring for meg. Skjønner ikke hva det er med meg, jeg. Nå sitter jeg her og brekker meg og har kvelningsfornemmelser. Jeg tåler ikke å ha noe rundt halsen eller nakken, spesielt ikke skjerf. Det er verre enkelte dager, og i dag har vært en slik dag. Jeg har nesten ikke kunnet bruke skjerf, ikke engang veldig løst om halsen. Nå har jeg ikke skjerf eller noe rundt halsen, men badekåpa mi var vist nok til at jeg må brekke meg ... Hadde det her ekstra ille da jeg var gravid, kastet til og med opp engang. Har tenkt tanken, men slo den fra meg da det er høyst usannsynlig siden jeg satte inn p-ringen for en uke siden, og skulle jeg blitt gravid hadde jeg ikke hatt symptomer enda heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 29. oktober 2009 #1526 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ingenting som å komme hjem fra trening Rakk aldri å teste matbutikk jeg, men fikk prøvd meg både i kafe/kantine/sentralbord/kundeservice/salg/varedemontrasjon det halvåret som gikk fra jeg var ferdigutdannet til jeg fikk første faste jobben. Nå har du jo barn, så da har du jo grunn til å være hjemme, men når jeg har vært med å gå gjennom jobbsøknader på jobb, så stusser jeg litt om noen har lange hull i CV'n sin (om de ikke har barn eller forklart det på annet vis) Og du - klesbutikk er mye morsommere enn matbutikk vil jeg tro, bare det at lønnen fort forsvinner når man blir fristet av alle klærne når man er på jobb. Been there - done that... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #1527 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ingenting som å komme hjem fra trening Rakk aldri å teste matbutikk jeg, men fikk prøvd meg både i kafe/kantine/sentralbord/kundeservice/salg/varedemontrasjon det halvåret som gikk fra jeg var ferdigutdannet til jeg fikk første faste jobben. Nå har du jo barn, så da har du jo grunn til å være hjemme, men når jeg har vært med å gå gjennom jobbsøknader på jobb, så stusser jeg litt om noen har lange hull i CV'n sin (om de ikke har barn eller forklart det på annet vis) Og du - klesbutikk er mye morsommere enn matbutikk vil jeg tro, bare det at lønnen fort forsvinner når man blir fristet av alle klærne når man er på jobb. Been there - done that... Deilig å ha trent! Anbefaler ikke å prøve deg på matbutikk, men nå slipper du jo det da. Helt grei jobb, men veldig ensformig og kjedelig ... Er litt redd for at hullene i cv-en min skal gjøre at jeg ikke får jobb ... Håper det er grunn nok at jeg er hjemme med S. Har ikke noen ordentlige hull enda heller, står svangerskapspermisjon fra vår 2008- 2009- tror jeg. Nå har jeg jo dette kurset å sette på også da. Vil tro klesbutikk er bedre enn matvarebutikk. Har jo prøvd Jernia, 0bs bygg og en liten butikk (der jeg jobbet til de gikk konkurs), og det var mye bedre enn matvarebutikk. Selv om jeg følte meg litt lost hos Jernia og Obs bygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #1528 Del Skrevet 30. oktober 2009 Har funnet frem iPoden etter at vi fikk anlegg, så kan jeg gå på kurset og høre musikk. Morsomt å høre på iPoden når det er lenge siden sist, har nesten glemt hva jeg har av musikk ... Jeg ble skikkelig dårlig i går etter treningen jeg! Den kvelningsfornemmelsen ble bare verre og verre, og til slutt ble jeg kvalm og måtte legge meg ned! Så ble liggende i sofaen resten av kvelden, uten å få i meg mat engang. Heldigvis var jeg litt bedre da jeg la meg, og i dag er jeg i fin form igjen! Merkelige greier, altså. Min teori er at jeg slet meg ut på treningen, den var alt for hard for nybegynnere, og at dette er kroppen min sin måte å si ifra om det på. Skal iallfall ta det rolig på trening fremover om vi begynner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 30. oktober 2009 #1529 Del Skrevet 30. oktober 2009 Kanskje lurt som de andre sier, å ikke kun se etter en jobb som er relevant for utdanningen. Hvis en av dere tar en sånn jobb får dere jo mye tid sammen og med S for det for ekstra penger! Det var jo en kjempeflott nyhet Veldig greit å ha en buffer og sparepenger. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 31. oktober 2009 #1530 Del Skrevet 31. oktober 2009 Her så er forresten mannen i jobb som ringevikar/deltid som mobilvektar pga. det er den jobben han har fått som han synes er greit. Jobb i matbutikk nekter han å ta, også trur eg at han hadde slitt veldig med ryggen i ein slik jobb. Om det er å traske rundt på betonggulv, eller om det er å sitte stille i kassa. I tillegg så jobber han kveld slik at han går på jobb før eg kjem heim, og kjem heim etter eg har lagt meg. Tenker at sidan det er begrensa kor lenge det blir sånn og sidan det kun er deltid så er det greit nok. Men hadde det vore fulltid så hadde det ikkje vore så veldig aktuelt å aldri sett kvarandre Til våren blir det enda verre sidan han da skal ukependle eit semester for å ta yrkessjåførsertifikater (buss, lastebil, truck ++). Iallfall viss han kjem inn på linja da. Rett og slett for at han skal få ein jobb han trives greit i, og for at det er nokelunne sikkert at han har jobb sjølv om arbeidsmarkedet svinger. Som ufaglært med kun allmennefag så er det litt småvrient å få ein jobb han har lyst på. Både mor mi og far min har ukespendla ei stund (lurer på om dei hadde kvar 1 år eller noko med ukespendling) medan me barna var små. Mor for å bygge på utdanninga si for å få ein betre jobb, og far for å jobbe som yrkeslærar da han ikkje fekk anna jobb. Eg kan ikkje hugse traumer pga. det blandt oss barna Da hadde dei 3-4 barn (usikker på om lillebroren min var født da). Så det kan gå greit å ha litt ukurant arbeidssituasjon ein begrensa periode. Det er sjeldan at det er permanent slik. Iallfall viss ein jobber for å endre arbeidssituasjonen. Er visstnok relativt vanleg å ta seg ut for hardt når ein begynner å trene. Da er ein klar for å komme i gang, litt gira, og slikt...også starter ein for hardt og gjerne ender opp med å gje seg fordi det vart for heftig Start litt forsiktig og auk på etter korleis formen er Eg er ikkje flink til å trene...så burde også kome i gang. Veit berre ikkje heilt kva eg har lyst å begynne med. Treningsstudio, volleyball, kampsport, sykling, jogging,...ja er litt for mykje å velge i mellom og ingenting frister sånn veldig Kanskje gåturer med Geocaching? Hihi...mangler GPS da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2009 #1531 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ser du ikke har det så greit for tida... Sender deg en jeg, håper ting går bedre for deg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 31. oktober 2009 #1532 Del Skrevet 31. oktober 2009 Håpar det ordnar seg med jobb snart, og at formen din snart blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #1533 Del Skrevet 31. oktober 2009 Kanskje lurt som de andre sier, å ikke kun se etter en jobb som er relevant for utdanningen. Hvis en av dere tar en sånn jobb får dere jo mye tid sammen og med S for det for ekstra penger! Det var jo en kjempeflott nyhet Veldig greit å ha en buffer og sparepenger. God helg Jepp, det ser slik ut. Men nå har jeg enda tid på meg, jeg tenker å søke jobber aktivt igjen når det nærmer seg slutten av kurset. Det var en ledig jobb på en interiørbutikk her i byen, men det var bare lørdags- og ringehjelp, så det er ikke så aktuelt, dessverre. Alltid greit med snille foreldre og ekstra penger! God helg! Her så er forresten mannen i jobb som ringevikar/deltid som mobilvektar pga. det er den jobben han har fått som han synes er greit. Jobb i matbutikk nekter han å ta, også trur eg at han hadde slitt veldig med ryggen i ein slik jobb. Om det er å traske rundt på betonggulv, eller om det er å sitte stille i kassa. I tillegg så jobber han kveld slik at han går på jobb før eg kjem heim, og kjem heim etter eg har lagt meg. Tenker at sidan det er begrensa kor lenge det blir sånn og sidan det kun er deltid så er det greit nok. Men hadde det vore fulltid så hadde det ikkje vore så veldig aktuelt å aldri sett kvarandre Til våren blir det enda verre sidan han da skal ukependle eit semester for å ta yrkessjåførsertifikater (buss, lastebil, truck ++). Iallfall viss han kjem inn på linja da. Rett og slett for at han skal få ein jobb han trives greit i, og for at det er nokelunne sikkert at han har jobb sjølv om arbeidsmarkedet svinger. Som ufaglært med kun allmennefag så er det litt småvrient å få ein jobb han har lyst på. Både mor mi og far min har ukespendla ei stund (lurer på om dei hadde kvar 1 år eller noko med ukespendling) medan me barna var små. Mor for å bygge på utdanninga si for å få ein betre jobb, og far for å jobbe som yrkeslærar da han ikkje fekk anna jobb. Eg kan ikkje hugse traumer pga. det blandt oss barna Da hadde dei 3-4 barn (usikker på om lillebroren min var født da). Så det kan gå greit å ha litt ukurant arbeidssituasjon ein begrensa periode. Det er sjeldan at det er permanent slik. Iallfall viss ein jobber for å endre arbeidssituasjonen. Er visstnok relativt vanleg å ta seg ut for hardt når ein begynner å trene. Da er ein klar for å komme i gang, litt gira, og slikt...også starter ein for hardt og gjerne ender opp med å gje seg fordi det vart for heftig Start litt forsiktig og auk på etter korleis formen er Eg er ikkje flink til å trene...så burde også kome i gang. Veit berre ikkje heilt kva eg har lyst å begynne med. Treningsstudio, volleyball, kampsport, sykling, jogging,...ja er litt for mykje å velge i mellom og ingenting frister sånn veldig Kanskje gåturer med Geocaching? Hihi...mangler GPS da Mannen nekter også å ta jobb i matbutikk, han sier det er mye han vil gjøre før han tar en slik jobb. Personlig så ser jeg ikke hvorfor det skulle være så ille (da tenker jeg ikke på belastningsskader av rygg og sånt, det blir noe annet). Selv vil jeg heller jobbe i matvarebutikk enn mye annet som jeg har prøvd og føler meg mer ferdig med enn å jobbe i matvarebutikk. Klart det går an å ha ukurante arbeidstider for en periode, må man så må man. Vi får se hva som skjer. Vi valgte en alt for hard treningstime for nybegynnere, men det visste jo ikke vi ... Jeg er støl i leggene enda, gjør vondt å gå de første minuttene etter man har reist seg når man har sittet for lenge ... Er mye treningsrelatert jeg også kunne tenkt meg å begynne med, men ikke sport da ... Men ridning, dansing, kanskje kampsport, turn ... ? Sistnevnte er jeg vel for gammel til å begynne med hvis jeg vil bli god ... Men men, vi får se. Jeg har GPS, men jeg vet ikke om den kan brukes til turgåing ... Dessuten er GPS-en teit, den villeder meg stadig! :dåne: Ser du ikke har det så greit for tida... Sender deg en jeg, håper ting går bedre for deg snart! Takk ... Håpar det ordnar seg med jobb snart, og at formen din snart blir bedre! Takker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #1534 Del Skrevet 31. oktober 2009 I dag har vi vært effektive! (For en gangsskyld ...) Først kom svigerfar med ved til oss, så satte han og mannen opp veden langs husveggen med presenning over, og så tok de med sag hageavfallet husverten ( ) lot ligge igjen og vaskemaskinen til naboen (som naboen ikke har kastet,bare latt ligge i hagen. Etterpå dro vi til svigers og raket løv, mens S sprang rundt og koste seg. Så fikk vi taco til middag, med dessert og greier. I utgangspunktet liker jeg ikke halloween-skikken med å ringe på døra og tigge om godteri, men jeg får nesten dårlig samvittighet for at vi ikke har godteri jeg ... Neste år tror jeg faktisk vi kommer til å kjøpe inn litt godteri. Håper bare det kommer noen barn på døra da, hvis ikke får jeg jo dårlig samvittighet for at det ikke gjør det ... Den samvittigheten min, altså ... Jeg er håpløs ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 31. oktober 2009 #1535 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hihi...me kjøpte inn godteri til halloweenungene, men ingen kom på døra...og karamellene viste seg å ha mark...iallfall den eine. Så Nidar har fått klage Foxene spiste me opp sjølv Så ingen godteri til halloweenungene Er ikkje glad i halloween. Synes det er greit at folk bruker det som unnskyldning for kostymefest, men liker ikkje at skikken presses på folk ved at dei går rundt på dørene og tigger etter godis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #1536 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hihi...me kjøpte inn godteri til halloweenungene, men ingen kom på døra...og karamellene viste seg å ha mark...iallfall den eine. Så Nidar har fått klage Foxene spiste me opp sjølv Så ingen godteri til halloweenungene Er ikkje glad i halloween. Synes det er greit at folk bruker det som unnskyldning for kostymefest, men liker ikkje at skikken presses på folk ved at dei går rundt på dørene og tigger etter godis. Mark?! Det kan man kalle (ufrivillig) ekte halloween-godteri! Jeg er heller egentlig ikke begeistret for halloween, men så fant jeg ut at det er litt koselig da ... Så lenge ungene er greie og ikke frekke og kaster egg eller gjør tilsvarende "knep". Fikk litt vondt av de, altså dårlig samvittighet for at vi ikke åpnet døra og ikke hadde godteri ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 1. november 2009 #1537 Del Skrevet 1. november 2009 Er i mot hele det opplegget. Så vi skrudde av ringeklokka, ingen barn får godis av meg kledd ut som monster og hekser De kan komme tilbake som julebukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. november 2009 #1538 Del Skrevet 1. november 2009 Enig med gossip girl! Kom ingen hit da, så vi slapp å få dårlig samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. november 2009 Forfatter #1539 Del Skrevet 1. november 2009 Er i mot hele det opplegget. Så vi skrudde av ringeklokka, ingen barn får godis av meg kledd ut som monster og hekser De kan komme tilbake som julebukker Skjønner, det er egentlig jeg også, men jeg greier ikke helt å bestemme meg ... Enig med gossip girl! Kom ingen hit da, så vi slapp å få dårlig samvittighet Like greit. ================================================= Våknet opp med vond nakke og rygg (øvre delen av ryggen) i dag, kjempekjipt. Det har bare blitt verre utover dagen også, nå har jeg kraftig hodepine. Tok en ibux og en paracet i sted, håper det hjelper. Lurer på om det er pga vi raket løv i hagen til svigers i går jeg har vondt i ryggen, eller om jeg begynner å bli syk ... Mannen hadde vondt i hodet, nakken og på samme sted på ryggen som jeg har i forrige uke. Heldigvis gikk det relativt fort over for han, uten at han ble sengeliggende. Jeg vil ikke bli syk og gå glipp av kurset! Hvis det derimot er ryggen min som streiker er det nesten bra, for jeg skal til manuellterapeut (om jeg finner frem ... ) på tirsdag, og da kan det jo være greit at h*n ser meg når jeg er dårlig? Manuellterapeuter er vel ikke hardhendte, slik som jeg har hørt kiropraktorer kan være? *redd* Nå har vi bestilt Dolly pizza (STOR pizza til liten pris!) og skal leie film tenkte vi. Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. november 2009 #1540 Del Skrevet 1. november 2009 Så dumt at ryggen er vond! Kan jo være mange årsaker til ryggvondt, men forhåpentligvis går det over... Å.... Dolly pizza! Ligger her syk og svak, og det hørtes utrolig fristende ut... Mener å huske at Thaisommer 2 er helt herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå