Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Naboene våre skal flytte, det ser ut til at de har hatt litt problemer med husverten- tror ikke de er verdens beste leieboere ... Det er jo litt dumt, for det er veldig koselige folk. Lurer på hva slags folk som kommer inn etterhvert. Hadde vært koselig om de hadde barn på alder med S, uten at de bråker slik at vi vekkes tidligere eller på natta. ;)

Akkurat nå deler vi jo på nettet med naboene, og er usikre på hva som skjer når de flytter. Det er de som eier abonnementet, og de skal neppe ta det med seg til nyleiligheten. Så enten får vi spørre om vi kan overta deres abonnement, eller så må vi skaffe eget. Naboene er ikke så veldig raske, så å overdra abonnementet til oss kan ta sin tid kan jeg tenke meg ... Men like vel får vi internett mye raskere ved å gjøre det på den måten. Skal vi bestille nytt så må vi jo vente en månedstid før vi får. :dåne: Jeg skal snakke med de neste gang vi møter de ute, men det gjør vi jo så sjeldent! Begynner å bli litt stresset, for vet ikke når de flytter, men tror det er snart ...

Det beste hadde vært å få fibernett, de har ringt på døra flere ganger og spurt om vi er interessert, men siden vi bare leier kan vi jo ikke det. :( De har fått nr.et til husverten også, men han er vel ikke interessert, siden vi ikke har hørt noe mer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Me funderer på fibernett sjølv om me berre leier. Må sjølvsagt dekke installasjonen sjølv, men huseieren er positiv til det. Usikker på om me får muligheten pga. avstand til kontaktpunkt da så enn så lenge har me nextgentel (blæh!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me funderer på fibernett sjølv om me berre leier. Må sjølvsagt dekke installasjonen sjølv, men huseieren er positiv til det. Usikker på om me får muligheten pga. avstand til kontaktpunkt da så enn så lenge har me nextgentel (blæh!).

Hvor mye koster innstallasjonen da? Snakket med naboene i dag, så får vi se om vi får overta nettet eller ikke. Det står nemlig på naboens mor, så vi får se om hun skal ha abonnementet selv eller ikke. Håper vi får overta- ellers kan det bli ventetid på internettet ... iiik! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvinner kontantstøtten for 2-åringer da? Trodde det bare var et forslag jeg, mente jeg leste at den ble beholdt som før? :klø: Håper i alle fall det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvinner kontantstøtten for 2-åringer da? Trodde det bare var et forslag jeg, mente jeg leste at den ble beholdt som før? :klø: Håper i alle fall det...

Som sagt så mener jeg bare å ha lest eller hørt at kontantstøtten ble beholdt kun for ettåringer, er absolutt ikke sikker på at det faktisk ble bestemt. Kanskje var det bare et forslag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vetikke: Jeg følger veldig lite med ... :sjenert:

Som sagt så mener jeg bare å ha lest eller hørt at kontantstøtten ble beholdt kun for ettåringer, er absolutt ikke sikker på at det faktisk ble bestemt. Kanskje var det bare et forslag...?

Håper det bare var det, men det finner vi vel ut snart ...

==================================================

Usj, jeg er så tørst for tida! Merker det mest om kvelden, rett etter at S har lagt seg. Drikker en del vann mens jeg er på kurs, men etter at jeg kommer hjem og utover dagen blir det ikke så mye. Dessuten drikker jeg jo kaffe, og det er vel vanndrivende? Det som er plagsomt er at jeg ikke føler at det hjelper å drikke hverken vann, saft eller brus, og det er veldig irriterende å være tørst uten at noe hjelper! : :kjefte: Blir nesten redd for diabetes, men jeg tror egentlig ikke det heller.

Jeg spurte læreren på kurset i dag hva som skjer om jeg tar meg én dag fri, for vi bestilte jo minicruise til Danmark før jeg visste om at jeg skulle på kurs. Han sa at det eneste som skjedde er at jeg ikke får penger fra NAV den dagen, og det visste jeg jo, og så mente han at jeg neppe kom til å ligge etter i læreplanen pga én dag. Så da ser det ut til å bli cruise på oss! :hoppe: Blir deilig å kunne reise bort, selv om det bare er ett døgn. Håper bare ikke jeg blir båtsyk .... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det blir cruise på dere! :tommelopp:

:Nikke: Gleder meg! :biggrin:

:vinke:

Jeg fant bare to par sokker jeg - et par grå og er par mørkelilla med lyselilla striper... :sjenert: Jeg har bilde på mobilen :lur:

:klemmer:

Lilla høres veldig fint ut, men jeg tror ikke mannen vil like at S går med lilla sokker :fnise: , så jeg går nok for grå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
:Lilla høres veldig fint ut, men jeg tror ikke mannen vil like at S går med lilla sokker :fnise: , så jeg går nok for grå. ;)

Jeg er heeeeeelt enig med mannen din! :jepp: Var mormor som sa jeg måtte ta dem med for det gikk helt fint med lilla på gutter (NEI, det går IKKE).

Sender du en PM med adressen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heeeeeelt enig med mannen din! :jepp: Var mormor som sa jeg måtte ta dem med for det gikk helt fint med lilla på gutter (NEI, det går IKKE).

Sender du en PM med adressen din?

Haha ... Ok, er til dels enig selv. Men det kommer litt an på lillafargen. ;)

===========================================================

Sitter på kurset og fryser, det er så kaldt her! Stakkars mannen er syk, sikkert svineinfluensa. :roll::syk: Nei da, enten så er det vel vanlig influensa eller nøff-nøffinfluensaen, men samma kan det være. Håper bare ikke S og jeg blir syk. Mannen var jo syk for 5 uker siden også, men da slo det ikke så ille ut. Nå har han feber og fryser og er varm omhverandre. Men han greier å passe S mens jeg er på kurs, flinke mannen. S skal ta vaksine i dag, gruer meg jeg, selv om det ikke er jeg som skal ta ... Det er så fælt å se at S får vondt, og bivirkninger etterpå. "Heldigvis" blir ikke jeg med, siden jeg er på kurs.

Senere skal mannen skifte dekk på bilen til ei venninne, så kan vi og barna være sammen mens han gjør det. Snille mannen tilbydde seg siden hun ikke greide det selv, han liker å hjelpe og føle seg nyttig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::eeeh::bond:

Slik så jeg ut i sted, da vi skulle tegne vinglass på kurset, og jeg ikke fikk det til ... Ble så sint at jeg fikk latterkrampe, hun ved siden av og jeg ... Gutta på kurset så litt rart på oss, kan du si... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars mannen din som er sjuk - igjen! :(

Håper det går bra med vaksinen til S, og at han ikke rammes for hardt av bivirkningene! Kjedelig med TO sutrete karer med feber i hus ... :fnise:

Hurra for cruise! Deilig å komme seg vekk litt :)

Ha det fint på kurs, og lykke til med vinglasset! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med vaksinen til S i dag. Er det MMR? Snuppa fikk den for to uker siden, og fikk ikke andre bivirkninger enn feber og litt dårlig søvn et par dager :tommelopp:

Håper vinglasset kom seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars mannen din som er sjuk - igjen! :(

Håper det går bra med vaksinen til S, og at han ikke rammes for hardt av bivirkningene! Kjedelig med TO sutrete karer med feber i hus ... :fnise:

Hurra for cruise! Deilig å komme seg vekk litt :)

Ha det fint på kurs, og lykke til med vinglasset! :ler:

Jepp, er ikke så lett å være mann og være hjemme og passe barn når man er syk. Stakkaren holdt på å fryse i hjel da han la seg her om dagen, og når jeg la meg inntil han så måtte han legge seg lengre vekk, fordi han ble kald av meg! :overrasket: Jeg var varm, men ... Han hadde feber, så det er jo egentlig forståelig. Han er heldigvis bedre nå. :)

Det gikk visst fint å gi S vaksine, selv om han ikke var helt blid på helsesøstra etterpå. Hun ble fort tilgitt da, han vinket til henne da de gikk. ;) Ingen bivirkninger hittil, krysser fingrene for at det ikke blir noen heller! :jepp:

:Nikke: Gleder meg!

Skulle nok heller konsumert innholdet i et vinglass enn å tegne ett, men men. ;) Fikk det da til, til slutt! :biggrin:

Lykke til med vaksinen til S i dag. Er det MMR? Snuppa fikk den for to uker siden, og fikk ikke andre bivirkninger enn feber og litt dårlig søvn et par dager :tommelopp:

Håper vinglasset kom seg :fnise:

MMR, ja. Det gikk bra, heldigvis. Flinke gutten. :) Godt hun ikke fikk mange bivirkninger. :jepp:

Vinglasset ble fint, eller fint ble det kanskje ikke, men helt ok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har S fått vaksine, og i følge mannen var han kjempeflink. Han sutret før han fikk sprøyta, han skjønte nok at noe skulle skje. Men det gikk veldig bra å gi vaksine, selv om han ble sur på helsesøstra etterpå. Men hun ble tilgitt, for han vinket da de gikk derfra. ;) Han er blitt så glad i å vinke, med en gang besøk reiser seg fra sofaen vinker han, går de i gangen vinker han også. :fnise: Vinker til mamma hver morgen når jeg skal på kurs, søte gutten. :rødme: Han er ikke så glad i å gi oss kos lengre, men han gjør det av og til.

Mannen er heldigvis litt friskere, han har ikke feber lengre, men føler seg litt dårlig i hele kroppen. Svigermor mente det kanskje var pga han er utbrent og derfor får dårligere immunforsvar. Men så er det jo influensatider også. Leste at det kanskje skal anbefales at alle skal ta influensavaksinen fra i morgen av, men jeg er usikker på hva vi skal gjøre. S er vel for ung til å ta vaksinen, hvis jeg forstår det riktig? Det er jo han jeg er bekymret for, ikke oss. Jeg er jo ikke bekymret for influensaen, mener det er litt mye hysteri ... :sjenert: Men om vi ikke vaksinerer oss så er vi jo med på å spre smitte ... :vetikke:

Nå har vi vært hos venninna og skiftet dekk på bilen hennes. Dvs det var mannen som skiftet dekk, vi var bare blonde damer som passet barn og drakk kaffe. ;) Veldig koselig, både for oss og barna virket det som. S har en lei tendens til å stjele ting jenta leker med, og selv om hun ikke blir lei seg så er det jo litt dumt. Men de er jo i den alderen hvor de ikke skjønner det der. Hadde S hatt søsken så hadde han nok visst det. ;)

Nå skal jeg se TV2 hjelper deg, er spent på bilstoletesten ... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at S. var kjempeflink til å ta vaksinen. Hos oss kom bivirkningene først en uke etter med feber. Ikke for å skremme deg, men er jo greit å vite hvis S også får det.

Godt mannen din er bedre, får håpe du og S går klar av det.

Vinking er det en annen som er glad i også :fnise: Er så søte når de vinker sånn :rødme:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at S. var kjempeflink til å ta vaksinen. Hos oss kom bivirkningene først en uke etter med feber. Ikke for å skremme deg, men er jo greit å vite hvis S også får det.

Godt mannen din er bedre, får håpe du og S går klar av det.

Vinking er det en annen som er glad i også :fnise: Er så søte når de vinker sånn :rødme:

God helg :klem:

Det lettet et bekymret mammahjerte når jeg fikk høre at S hadde vært så flink til å ta vaksine. :) Mannen fikk også skryt av helsesøster, for at han hadde vært så rolig på S sine vegne, ikke stresset og bekymret. Morsomt at han også fikk skryt. :fnise:

Synes det er merkelig at mannen er bedre, men det er jo veldig bra! Hverken S eller jeg har merket noe, enda. Men nå kommer jo vistnok svineinfluensaen for fullt ...

Ja, kjempesøte når de vinker! S vinker til alt og alle, så søt. :rødme: Men blir nesten litt trist når han er så rask til å vinke til meg, tenker at jeg er så lite der for han for tida siden jeg går kurs ... :sjenert:

Jeg vet jo at jeg er der mye for han på ettermiddagen og kvelden, men savner jo ungen min like vel ...

God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig det der. Vi ser jo begge lillegutt "lite" siden vi begge jobber. Nå har han ikke vært våken de siste dagene når jeg har reist tidlig på jobb, så da har vi sluppet unna grining. Pappa'n bare vinker han til og det gjør han til meg også i barnehagen, bare når vi er hjemme at det ikke er greit at jeg går...

Hvor lenge varer kurset ditt?

Fint at det blir cruise på dere :biggrin:

Morsomt at mannen din også fikk skryt :fnise:

Men det er jo viktig da. Ungene merker det fort hvis foreldrene er anspente.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig det der. Vi ser jo begge lillegutt "lite" siden vi begge jobber. Nå har han ikke vært våken de siste dagene når jeg har reist tidlig på jobb, så da har vi sluppet unna grining. Pappa'n bare vinker han til og det gjør han til meg også i barnehagen, bare når vi er hjemme at det ikke er greit at jeg går...

Hvor lenge varer kurset ditt?

Fint at det blir cruise på dere :biggrin:

Morsomt at mannen din også fikk skryt :fnise:

Men det er jo viktig da. Ungene merker det fort hvis foreldrene er anspente.

:klem:

:Nikke: Skjønner veldig godt hvordan det er, selv om vi bare er én som er på jobblignende greier her i huset.

Kurset varer i 9 uker, dvs nesten hele desember.

Ja, gleder oss til cruise! :biggrin:

Veldig viktig å være rolige før vaksiner og slikt, slik at man ikke skremmer barna. Tror ikke jeg hadde klart det like godt som mannen ... :sjenert:

=====================================================

Mannen sendte inn noen bilder til en konkurranse i National Geographic, og i dag fikk han vite at bildet hans kommer med! :biggrin: Hver måned velger de et nytt bilde som er innsendt blant alle leserne i skandinavia, så det er jo kjempemoro at mannens bilde kom med! Han er kjempeflink til å ta bilder, så det er jo ikke noen stor overraskelse da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...