Knøttet Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #1441 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg brukte p-ring og var veldig fornøyd med den. Inneholder jo en del mindre hormoner enn f.eks p-piller da den virker der den skal virke. Ikke nødvendig å ta ut ifm sex, men gjorde jeg det, så lå den på badet, og jeg føler alltid for en tur på do etter sex, så ingen fare for jeg glemte den iallfall. Kan være ut tre timer før det blir noen fare for at den virker dårligere tror jeg. Merker du noen forskjell når du er flinke til å bruke brillene? Lesebriller skal vel gjerne brukes når man ser på tv/kino? Jeg blir iallfall uvel av å konsentrere meg lenge uten brillene på... Jeg vurderer den sterkt. Håper at siden den virker lokalt og inneholder mindre hormoner er det mindre bivirkninger. Prøvde dere sex med den i, eller? Det er vel ikke noe problem, så lenge man husker å sette den inn, nei. Jeg er ikke sikker angående brillene, det er så uvant å bruke de, selv om jeg har hatt de siden i vår ... Har ikke vært så flink til å bruke de, akkurat ... Det er vel ikke rene lesebriller, er briller jeg godt kan bruke mesteparten av tida, i følge optikeren. Synes det er litt rart, for det er ikke progressive briller og det er jo forskjell på avstand når man leser og når man ser tv. Tror kanskje jeg skal prøve å bruke brillene konsekvent fremover, når jeg leser, ser tv, sitter på mac-en osv. Det syns jeg ikke passer De to første gangene du bruker det bruker du nok litt tid, men går kjempe raskt etterpå. Det er ganske sikkert når det sitter rett, man har sæd-drepende middel på begge sider, skal noe til at noe overlever det. Mannen likte det også, da han ikke kjente noe til det Det kan sitte i lenge. Pleide sette det i på ettermiddagen/kveldinga og tok det ut neste morgen. Og skulle det ikke bli sex den kvelden gjorde det faktisk ikke noe at det sto i. Må du sette det inn lenge før sex? Spesielt det med at det er mer komplisert enn kondomer skremmer meg, hater jo kondomer så ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 11. oktober 2009 #1442 Del Skrevet 11. oktober 2009 Må du sette det inn lenge før sex? Spesielt det med at det er mer komplisert enn kondomer skremmer meg, hater jo kondomer så ... Nei du må ikke, bare jeg som pleide det Bare sån i tilfelle vi plusteselig skulle bli spontane Du kan sette det i rett før akten, men det skal sitte noen timer etter akten, slik at sæden drepes av midlet. Vi brukte kondomer før pesaret, og kondomer er jo STRESS. Og det e jo heller ikke like behagelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #1443 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nei du må ikke, bare jeg som pleide det Bare sån i tilfelle vi plusteselig skulle bli spontane Du kan sette det i rett før akten, men det skal sitte noen timer etter akten, slik at sæden drepes av midlet. Vi brukte kondomer før pesaret, og kondomer er jo STRESS. Og det e jo heller ikke like behagelig! Kondom er veldig stress, fungerer ikke og er bare teit, så det så! ==================================================== Om nuvaring står det blant annet: " Risikoen for arterielle tromboemboliske komplikasjoner øker med: Økende alder, røyking, dyslipoproteinemi, fedme, hypertensjon, migrene," Jeg har hatt eller har migrene med aura, heldigvis er det lenge siden sist- det er ca et år siden. Jeg har aldri hatt hyppige anfall, maks en fire-fem ganger pr. år, men like vel blir jeg litt usikker nå ... Får heller bli avholds, mye enklere og mer frustrerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 11. oktober 2009 #1444 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg brukte nuvaring før graviditeten og var kjempefornøyd. Jeg har også migrene, men merket ikke forskjell i anfallene. Vi hadde sex med den i, og hverken jeg eller mannen merket noe til den. Jeg ville lett begynt på den igjen nå om det ikke var for ammingen, å huske på den hersens minipillen er noe herk Det er jo bare å prøve i 3 mnd og se om det funker for dere eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #1445 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg brukte nuvaring før graviditeten og var kjempefornøyd. Jeg har også migrene, men merket ikke forskjell i anfallene. Vi hadde sex med den i, og hverken jeg eller mannen merket noe til den. Jeg ville lett begynt på den igjen nå om det ikke var for ammingen, å huske på den hersens minipillen er noe herk Det er jo bare å prøve i 3 mnd og se om det funker for dere eller ikke. Legen hadde ikke noen betenkeligheter med å gi deg den tross migrenen? De fleste hormonprevensjoner står det vel om at du ikke bør bruke eller være forsiktig med hvis du har migrene, men det er vel bare ting de må skrive i bruksanvisningen for å være på den trygge siden. Jeg har gått på p-plaster, p-piller o.l uten at legen noen gang har sagt noe, eller jeg har merket forskjell så ... Vurderer sterkt Nuvaring, men er litt treg av meg- både til å ta en avgjørelse og kontakte legen ... Kan man ta minipille når man ammer altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #1446 Del Skrevet 12. oktober 2009 I natt fikk S en ny tremenning! Mitt yngste søskenbarn fikk ei lita jente! Rart å tenke på, han er yngst av alle søskenbarna (24 år, tror jeg) og ikke den jeg trodde kom til å bli pappa med det første. Jeg har ikke noe spesiell kontakt med han nå, men vi lekte mye sammen da vi vokste opp. Nå har jeg fått ringt legen og fått time for å få prevensjon. Jeg ville egentlig bare hente resepten, men jeg må visst inn til time. Da blir det vel 1 times venting på venterommet deres igjen. Det virker som legen min her er mye mer nøye enn legen i Tr.heim, for hun i Tr.heim ga meg hormonprevensjon uten at jeg måtte inn til time, siden jeg hadde gått på annen hormonprevensjon før. Kontordama hadde tenkt å skaffe meg resept uten time først, men da hun spurte om det var høyt blodtrykk og hjertesykdom i familien og jeg svarte at det var begge deler, men i høy alder, så mente hun at jeg måtte inn til time. Trodde ikke det hadde noe å si, siden begge deler har forekommet hos personer over 70 år, utenom pappa som fikk hjerteinfarkt som 58 åring? Jeg har jo fått hormonprevensjon før, så ... Hadde jeg fortalt jeg har/har hatt migrene hadde de vel fått full panikk, og nektet meg alt med hormoner. Egentlig hadde ikke legen time før om tre uker, men kontordama var snill og skviste meg inn på torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 12. oktober 2009 #1447 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det står at det kan føre til hyppigere anfall, men det trenger jo ikke å skje, derfor ble jeg rådet til å prøve. Husker jeg hadde litt mer hodepine de første ukene, men absolutt ikke som migrene. Og det kan like gjerne komme av noe annet. Uansett så gikk det over etter ganske kort tid. Så bra du fikk time allerede på torsdag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #1448 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det står at det kan føre til hyppigere anfall, men det trenger jo ikke å skje, derfor ble jeg rådet til å prøve. Husker jeg hadde litt mer hodepine de første ukene, men absolutt ikke som migrene. Og det kan like gjerne komme av noe annet. Uansett så gikk det over etter ganske kort tid. Så bra du fikk time allerede på torsdag da Ok, da skal jeg høre med legen om å få den, håper bare ikke hun har noen innvendinger nå da ... Ja, det var ikke aktuelt å vente i tre uker akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. oktober 2009 #1449 Del Skrevet 12. oktober 2009 Sendte bildet med pingvin drakta til mamma, så nå skal jeg kjøpe inn garn så skal hun strikke Satser på neste år da, så har hun litt tid på seg Prevensjon ja... Jeg tenker på spiral etter at nurket er født, men nå har jeg hatt veldig lite problemer med hormon prevensjon. Virker så greit, sammenlignet med andre måter. Jeg gikk jo ikke på noe etter lillegutt, men vi brukte litt sikre perioder og kondom. Du ser jo hvor godt det fungerte Så tror det er greit å satse på noe sikrere hvis det virkelig passer dårlig å bli gravid igjen.... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 12. oktober 2009 #1450 Del Skrevet 12. oktober 2009 Så bra at du fikk time så fort! Det er jo egentlig bra at legen er seriøs da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2009 #1451 Del Skrevet 13. oktober 2009 Moro med en liten tremenning til S da Barna mine har stort sett bare tremenninger som er tenåringer, siden nesten alle søskenbarna mine er så gamle P-piller for menn er jeg også veldig for! Én ubehagelig ting mindre på oss jenter Skikkelig urettferdig fordelt det der! Bra du fikk time hos legen da, får håpe p-ring kan fungere for deg. Jeg aner ikke hva jeg skal bruke... Men slik som Gossip girl beskriver det, høres jo ikke pessar så ille ut likevel da, kanskje det er noe for meg som er livredd for hormoner Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #1452 Del Skrevet 13. oktober 2009 Sendte bildet med pingvin drakta til mamma, så nå skal jeg kjøpe inn garn så skal hun strikke Satser på neste år da, så har hun litt tid på seg Prevensjon ja... Jeg tenker på spiral etter at nurket er født, men nå har jeg hatt veldig lite problemer med hormon prevensjon. Virker så greit, sammenlignet med andre måter. Jeg gikk jo ikke på noe etter lillegutt, men vi brukte litt sikre perioder og kondom. Du ser jo hvor godt det fungerte Så tror det er greit å satse på noe sikrere hvis det virkelig passer dårlig å bli gravid igjen.... Ha en fin dag Så bra mammaen din skal strikke den! Jeg har ikke hatt så mye problemer med hormonprevensjon egentlig, mest de kvisene som plagde meg veldig, men jeg er skeptisk til hormoner uansett ... Skulle hatt noe helt naturlig, som fungerte 100%, eller aller helst p-piller for menn! Synes de mannfolka kan få styre med de hormonene også. Når vi blir eldre og ikke skal ha flere barn så kommer vel mannen til å sterilisere seg, men da snakker vi ca 40, skal nok ikke ha flere barn da. Hehe, fungerte ikke så bra med sikre perioder og kondom, men det er dere vel glade for. Fungert her, ved flere anledninger, men skal jo ikke stole på det da. Ha en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #1453 Del Skrevet 13. oktober 2009 Så bra at du fikk time så fort! Det er jo egentlig bra at legen er seriøs da Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg måtte vente tre uker, bli avholds? Ja, bra hun er seriøs. Lurer litt på hvordan leger rundt om kring er, for legen min i Tr.heim trengte meg ikke inn til kontroll for ny hormonprevensjon siden jeg hadde gått på annen hormonprevensjon før. Moro med en liten tremenning til S da Barna mine har stort sett bare tremenninger som er tenåringer, siden nesten alle søskenbarna mine er så gamle P-piller for menn er jeg også veldig for! Én ubehagelig ting mindre på oss jenter Skikkelig urettferdig fordelt det der! Bra du fikk time hos legen da, får håpe p-ring kan fungere for deg. Jeg aner ikke hva jeg skal bruke... Men slik som Gossip girl beskriver det, høres jo ikke pessar så ille ut likevel da, kanskje det er noe for meg som er livredd for hormoner Ha en fin dag! Kjempekoselig med flere barn i slekta! Er ikke så mange barn i slekta mi, og ikke har jeg særlig mange søskenbarn heller. Jeg har 5 søskenbarn, og to av de har nå barn. Synes de andre burde få igang produksjonen! På ene sida har jeg 4 guttesøskenbarn, og begge de to som har blitt pappa har fått døtre, sikkert helt tilfeldig, men litt morsomt. Bestemora mi har nå tre oldebarn mens farmor har bare én, ser ikke ut til at det blir noe barn på eneste jentesøskenbarnet mitt. Ja, jeg synes virkelig de mennene skulle fått streve med hormoner og all den dritten der nå!Så dere skal ikke ha 3 tette, altså? Ha en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #1454 Del Skrevet 13. oktober 2009 Nå sover S søtt i senga si, og vi sitter bare og venter på at han skal våkne slik at han kan få lunch og så durer vi avgårde til svigers en tur. S har begynt å sove inne på dagtid, vi fant nemlig ut at det er litt upraktisk å sette han ut hvis det pøsregner, er iskaldt (han har ikke ordentlig vinterklær enda ) eller hvis det er masse snø utenfor. Det virker som han sover lengre inne, ute brukte han å sove i 45 minutter maks, mens inne sover han i ca 1 1/2 time. Deilig for oss å ha litt tid hvor vi kan gjøre hva vi vil! I dag stod han faktisk ikke opp før ti på åtte! :dåne: Det skal sies at han våknet i halv seks tida også, og bli sinna når mannen skulle legge han igjen, men heldigvis sovnet han igjen. Klokka halv seks er natta her i huset! 2 dager til torsdag, og barnefri! Håper vi får med svigerinne og svoger på kino på kvelden, og håper jeg ikke blir kvalm av å se film. Tenkte å ta med lesebrillene mine, for å se om det har noen effekt. Har også begynt å være konsekvent med å bruke de når jeg leser, er på nett eller ser tv, kanskje det har mer å si enn jeg tror? Der våknet gullklumpen, så da bærer det avågrde! Skal prøve å oppdatere meg i dagbøkene senere i dag, forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2009 #1455 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vi skal IKKE ha tre tette Deilig å sove lenge i dag da Her også sover ungene lenger når de sover inne enn ute, begge to. Greit å ha litt "fri" midt på dagen, greit om ungene vil holde på formiddagsluren til de er 2 år i alle fall. Er jo noen som slutter når de bare er 12-13 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. oktober 2009 #1456 Del Skrevet 13. oktober 2009 Sliter med prevenasjon her også, gitt. Går på Cerazette, og har blødninger i hytt og pine, og kviser. Enda det ikke skal være mye hormoner i de, så synes jeg at jeg reagerer mer på disse enn gamle p-pillene. Men humøret er ikke like ustabilt, så tør ikke bytte heller. Men jeg stemmer også for p-piller for menn Kos dere med barnefri på torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #1457 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vi skal IKKE ha tre tette Deilig å sove lenge i dag da Her også sover ungene lenger når de sover inne enn ute, begge to. Greit å ha litt "fri" midt på dagen, greit om ungene vil holde på formiddagsluren til de er 2 år i alle fall. Er jo noen som slutter når de bare er 12-13 mnd. Det tror jeg jeg kan ha forståelse for ... Ja, var helt overrasket da jeg så at klokka var nesten åtte da S våknet! Herlig! Veldig greit med nesten to timer fri på formiddagen, håper det varer at han sover så lenge. *bank i bordet*. Kommer han seg i barnehage etterhvert så sover han kanskje lengre der også, siden han sikkert blir mer sliten, men da får jo ikke vi utbytte av det da ... S kommer nok ikke til å slutte med formiddagslur med det første, det virker som han virkelig trenger den duppen. Sliter med prevenasjon her også, gitt. Går på Cerazette, og har blødninger i hytt og pine, og kviser. Enda det ikke skal være mye hormoner i de, så synes jeg at jeg reagerer mer på disse enn gamle p-pillene. Men humøret er ikke like ustabilt, så tør ikke bytte heller. Men jeg stemmer også for p-piller for menn Kos dere med barnefri på torsdag! Cerazette likte jeg ikke, fikk for mye kviser av de, og siden jeg har litt kviser fra før så var det ekstra kjipt. Jeg også synes jeg reagerer mer på de enn de gamle trefase p-pillene jeg gikk på for mange herrens år siden. Merkelig. P-piller for menn burde virkelig komme på markedet snart! Takk, det skal vi nok greie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. oktober 2009 #1458 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ja, vi er glade nå. Men fikk oss et aldri så lite sjokk, det skulle egentlig ikke vært mulig at jeg ble gravid. Men ingenting er visst umulig Men koselig blir det og alt ligger egentlig til rette, og skal bli veldig koselig å hilse på lille nurk også :rødme: Jeg er også litt skeptisk til hormoner. Kjenner flere som har fått blodpropp av p-piller, hun ene døde faktisk Derfor vil jeg helst ha noe sikkert, men med mindre hormoner... Kjære har sagt han skal sterilisere seg når vi har fått to. Men jeg mener at han skal vente. Hvis vi skulle ombestemme oss og vil ha en til så er det ikke sikkert det går å reversere. Legen har også sagt at hun mener han er for ung, ting kan jo skje. Så jeg tenker heller hormon spiral en stund, så får vi heller se hva vi tenker etterhvert. Mamma har hatt hormon spiral og ikke hatt noen problemer, i motsetning til hva hun hadde med kobber spiral. Så satser på at jeg er lik henne der også. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #1459 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, vi er glade nå. Men fikk oss et aldri så lite sjokk, det skulle egentlig ikke vært mulig at jeg ble gravid. Men ingenting er visst umulig Men koselig blir det og alt ligger egentlig til rette, og skal bli veldig koselig å hilse på lille nurk også :rødme: Jeg er også litt skeptisk til hormoner. Kjenner flere som har fått blodpropp av p-piller, hun ene døde faktisk Derfor vil jeg helst ha noe sikkert, men med mindre hormoner... Kjære har sagt han skal sterilisere seg når vi har fått to. Men jeg mener at han skal vente. Hvis vi skulle ombestemme oss og vil ha en til så er det ikke sikkert det går å reversere. Legen har også sagt at hun mener han er for ung, ting kan jo skje. Så jeg tenker heller hormon spiral en stund, så får vi heller se hva vi tenker etterhvert. Mamma har hatt hormon spiral og ikke hatt noen problemer, i motsetning til hva hun hadde med kobber spiral. Så satser på at jeg er lik henne der også. Ha en fin dag Hehe, kan tro det kom litt uventet på, ja. Huff, det er så ekkelt når man hører om skrekkhistoriene der noen dør av hormoner i p-piller og lignende... Men trøster meg med at det er sjeldent det skjer, og det faktisk er større sjanse for å få blodpropp osv når man er gravid. Ikke for å skremme deg, altså ... Jeg også synes det er litt tidlig med sterilisering, man vet aldri om man ombestemmer seg- og da er det ikke sikkert det kan gjøres om. I så fall må man iallfall avgi en prøve med svømmere slik at man har en mulighet til kunstig befruktning eller noe. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #1460 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nye bilder i bloggen, av lille pingvin. I dag sov S til sju, herlig når man er vant til at han våkner rundt seks, halv sju. Nå er han levert hos farmor og farfar, og mannen og jeg har huset for oss selv. Farmor og mannen prøvde å få S til å sove hos henne, men greide det ikke siden S sjarmerte de i senk i stedet. Han bruker å kaste smokken på gulvet og da må vi hente den, men i dag fikk han smokkesnor, og da ble han lang i maska når han ikke fikk kastet den. Lille tøysegutten vår. Nå har jeg vært hos legen og fått Nuvaring, var heldigvis ikke noe problem. Blir spennende å se om jeg blir påvirket av den ... Mannen mener jeg kommer til å kjenne den, men de fleste kjenner jo ikke noe til den. Håper ikke jeg gjør det, det må være plagsomt. Fridagen blir hittil benyttet til å gjøre småting som å sitte her, overføre bilder til mac-en, og i kveld skal vi på kino med svigerinne og svoger. Etter hvert skal vi ta en tur til en litt større by, og kose oss og gå på kafé. I går var jeg innom en kafé her i byen som har spesialisert seg på kaffedrikker, noe jeg elsker for tida! I går prøvde jeg en iskokosbolle, det var en iskaffe med smak av kokos og sjokolade. Utrolig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå