Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kake er jo så godt, og derfor må man spise mye, sånn er det bare :biggrin:

:Nikke: Så enig, så enig! :biggrin:

=============================================================

Da sitter jeg på skolen og fryser, igjen. Læreren er ute og røyker, og det er snart spisetid igjen. Mye pauser her, må jeg si ... :tunge1:

I dag er mamma utenfor Moss et-eller-annet-sted, hos ei venninne som har hytte der et sted. Så i dag blir ikke mannen skjemt bort med at mamma passer S stor deler av dagen. Håper mamma kommer hjem tidlig nok til at vi kan ta oss en tur ut i kveld, hvis ikke får vi sikkert gjort det i morgen. Jeg hater å ikke vite ting som når mamma kommer hjem, når mannen kommer tilbake fra ting og slikt. :frustrert: Ikke noe stort problem nå altså, men jeg liker å ha kontroll ...

På lørdagskvelden kommer ei venninne på besøk, det blir så koselig! :biggrin: Da skal vi kose oss med vin og prate, prate, prate! Håper ikke mannen dauer av oss da. :tunge1: Tror nok han overlever. ;) Venninna blir til søndag, tenkte vi skulle gå noen turer og bare kose oss. Ikke så ofte hun har tid til besøk, så vi må gjøre det beste ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ullklær til S, nå burde han jo snart begynne å gå med sånt, siden temperaturen synker... Trenger strømpebukse, sokker og skjorter/body i første omgang. Mannen og mamma mente at han kan gå over til skjorter i stedet for bodyer nå som han er så stor, men jeg synes det er kjekt at han slipper glippen når han bruker body ... :vetikke: Hva gjør dere?

Jeg holdt på å å bestille på Nøstebarn, men er noe greier jeg ikke har fikset i nettbanken som gjør at jeg ikke kan bestille. :roll: Får fikse det etterpå, for de har så mye fint der! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H bruker body enda, og jeg synes det virker best. Da slipper han den glippen som bestandig blir når vi har prøver med vanlig t-skjorte. I barnehagen går H for det meste med body, strømpebukse og skinntøfler. Men ser at ungene går med mye forskjellig.

Nøstebarn har kjempefine klær ja :) Flotte farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H bruker body enda, og jeg synes det virker best. Da slipper han den glippen som bestandig blir når vi har prøver med vanlig t-skjorte. I barnehagen går H for det meste med body, strømpebukse og skinntøfler. Men ser at ungene går med mye forskjellig.

Nøstebarn har kjempefine klær ja :) Flotte farger!

Det er liksom derfor jeg også synes body er veldig kjekt da ... Må få overtalt mannen på et vis. :jepp:

:Nikke: Veldig fine klær, i fine farger! Litt dyrt, men det varer jo så lenge og er så god kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også body fortsatt, synes det er veldig greit. I hvert fall på denne tida av året, tror heller vi kutter det ut når det nærmer seg 2 årsdagen hans.

God helg :klem:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale

Så lenge det finnes body i hans størrelse så er vel det bare bra? Tenker på at bleia skal jo henge skikkelig og da synes jeg body er greit når jeg kler på andre barn iallfall ;) Hadde jeg kunna hatt ullbody hadde jeg nok hatt det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også body fortsatt, synes det er veldig greit. I hvert fall på denne tida av året, tror heller vi kutter det ut når det nærmer seg 2 årsdagen hans.

God helg :klem:

:Nikke: Det er slik jeg også tenker. Det er vel litt dumt å slutte med body midt på vinteren? :vetikke:

God helg! :klemmer:

Så lenge det finnes body i hans størrelse så er vel det bare bra? Tenker på at bleia skal jo henge skikkelig og da synes jeg body er greit når jeg kler på andre barn iallfall ;) Hadde jeg kunna hatt ullbody hadde jeg nok hatt det :fnise:

:Nikke: Det jeg også tenker.

Hehe, ser for meg voksne i ullbody. ;) Fantes jo noe lignende på 80-tallet en gang, husker ikke hva det het jeg? Slik heldrakt til voksne, så ut som en badedrakt som man brukte under klærne. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga endelig i gang! :biggrin:

Første planen på agendaen er å kjøre til Drammen. Ei som passet meg når jeg var liten bor nemlig der, så da skal mamma og jeg ta turen. Jeg vet retningen dit, noe mer vet jeg ikke. Satser på at jeg kjører i riktig retning denne gangen, og at GPS-en er til å stole på ... :sjenert:

Etter mye strev fikk jeg bestilt meg time hos legen for å få henvisning til manuellterapeut. Jeg er nemlig en ny pasient hos legen min, selv om jeg har bodd her i to måneder og vært innom henne to ganger, og måtte derfor ha time for å få henvisning. :roll: :dåne: Ikke nok med det, det er ikke lett å få seg legetime skal jeg fortelle dere! Først sto jeg i kø hundre ganger i hundre minutter, minst (ok, en liten overdrivelse) og så prøvde jeg å bestille legetime via sms pga det skal jo være så enkelt og greit. Enkelt og greit, du liksom! :kjefte: Jeg fikk bare beskjed om at jeg ikke kunne bestille betalingstjenester med abonnementet mitt, og at jeg måtte kontakte telenor. Siden jeg ikke har telenor skjønner jeg ikke helt det, men men ... Til slutt fikk jeg en halv melding der det stod noe uforståelig noe, så jeg ga opp. Fikk kommet gjennom telefonkøen etter lange tider, og hun i andre enden kunne opplyse meg om at jeg hadde fått time, noe jeg ikke har fått beskjed om! :roll: Må vært den halve meldingen jeg fikk det da? Jaja, nå har jeg iallfall time for å få henvisning, så da må jeg jo betale dobbelt opp, hurra. Dessuten er jeg redd for at legen min ikke mener jeg har god nok grunn til å få henvisning ... Jeg har ingen grunn til å tro det, men det ville vært typisk.

Vi koste oss på kino i går, selv om det ble litt stress å komme oss av gårde. S sovnet nemlig ikke før 45 minutter etter at han la seg. Typisk at han skulle slite med det den ene gangen vi skulle ut. Til slutt måtte mamma legge han, men det gikk veldig bra. :) Dessverre ble jeg en anelse kvalm under denne filmen også, men heldigvis ble jeg ikke så dårlig at jeg måtte gå ut og ikke fikk med meg filmen. Det holdt å bruke mannen som hodestøtte, så var jeg tålelig kvalm til å greie å se filmen. Det er like før jeg vurderer å ikke gå på kino mer, jeg blir jo alltid dårlig! :roll: Plagsomme greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje alltid desse automatiske tingene fungerer. Men trur dei er ganske smarte når dei faktisk funker ;) Målsetningen må jo vere at ein forbetrer systemet som er nå. Veit ein del legesentre også har timebestilling på internett. Kanskje din har som har så fancy sms system? Vår har ikkje...der er det venting, og venting...eller...rettere sagt, må ringe opp igjen tusen ganger pga. telefonen blir lagt på viss ikkje den kjem igjennom, så kan ikkje berre vente. Er greit å kunne sette på høgtaleren på telefonen og fortsette å dille med ting når ein må vente på svar på telefonen.

Såg forresten at Sparkjøp har litt tilbod på ull nå. Ulldress, bukse og jakke. Sjå nederst på sida, der er kampanjeavisa: Sparkjøp Ikkje tynt ullundertøy, men dei har bra utvalg frå før til ok priser (tom og trine, janus ++). Kom også over at englebarn har noko på salg Englebarn

. Ullsilke er deilig men skal visstnok ikkje vere like varmt som rein ull. Men fungerer sikkert bra med ullsilke innerst og ullfrotté utanpå på dei verste vinterdagane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... har du briller? Tenker at det kanskje er lurt hvis du blir kvalm av kino :vetikke: Og så har jeg en teori om at de små innmari godt skjønner når mamma og pappa skal bort :fnise: Snuppa stod i senga og ropte "mammaaaaa!" den ene kvelden jeg stakk ut i forrige uke, enda hun egentlig hadde sovnet ;)

For et legetime-styr, ja! Jeg gruer meg også hver gang jeg må ringe og få hastetime til snuppa, for jeg vet at jeg må stå i kø leeeeeenge :dåne: Håper du får henvisning, da.

God helg! Kos deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikkje alltid desse automatiske tingene fungerer. Men trur dei er ganske smarte når dei faktisk funker ;) Målsetningen må jo vere at ein forbetrer systemet som er nå. Veit ein del legesentre også har timebestilling på internett. Kanskje din har som har så fancy sms system? Vår har ikkje...der er det venting, og venting...eller...rettere sagt, må ringe opp igjen tusen ganger pga. telefonen blir lagt på viss ikkje den kjem igjennom, så kan ikkje berre vente. Er greit å kunne sette på høgtaleren på telefonen og fortsette å dille med ting når ein må vente på svar på telefonen.

Såg forresten at Sparkjøp har litt tilbod på ull nå. Ulldress, bukse og jakke. Sjå nederst på sida, der er kampanjeavisa: Sparkjøp Ikkje tynt ullundertøy, men dei har bra utvalg frå før til ok priser (tom og trine, janus ++). Kom også over at englebarn har noko på salg Englebarn

. Ullsilke er deilig men skal visstnok ikkje vere like varmt som rein ull. Men fungerer sikkert bra med ullsilke innerst og ullfrotté utanpå på dei verste vinterdagane.

Ja, må jo huske på at det tross alt er maskiner, og da kan mye gå galt ...

Legen min har dessverre ikke timebestilling på nett. :riste: Og det sms-systemet er ikke mye fancy, det fungerer ikke! :kjefte: Drittlegesenter ...

Sparkjøp ja, de har vel god ull! :) Aner ikke om de har butikker i nærheten, men kan jo bestille på nett. :jepp:

Trodde ullsilke var like bra som ull jeg, men det er du som er ulleksperten. ;)

Hmm... har du briller? Tenker at det kanskje er lurt hvis du blir kvalm av kino :vetikke: Og så har jeg en teori om at de små innmari godt skjønner når mamma og pappa skal bort :fnise: Snuppa stod i senga og ropte "mammaaaaa!" den ene kvelden jeg stakk ut i forrige uke, enda hun egentlig hadde sovnet ;)

For et legetime-styr, ja! Jeg gruer meg også hver gang jeg må ringe og få hastetime til snuppa, for jeg vet at jeg må stå i kø leeeeeenge :dåne: Håper du får henvisning, da.

God helg! Kos deg :kose:

Ja, jeg har lesebriller som jeg i følge optikeren godt kunne bruke litt ellers også, en slags avlastningsbrille. Kanskje jeg skal prøve å ha på meg de neste gang jeg er på kino! Aldri tenkt på det før.

De små skjønner utrolig mye mer enn vi tror, så de forstår helt sikkert at mamma eller pappa er borte/skal bort ja. :jepp:

:klemmer:

Du skal ikke måtte ha henvisning til manuellterapeut altså :)

Nei, må vel ikke det ... :sjenert: Blir bare så forvirret, og da jeg ringte legen og spurte sa de at jeg kunne få det ... Skjønner ikke helt det her, jeg. ..

Så utrolig mye styr... Får håpe det ordner seg da :klem:

Takk, håper det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig koselig helg! :biggrin: Mamma og jeg tok en tur til Drammen på fredag, og til tross for idiotisk GPS og at Drammen består av 99% rundkjøringer, så fant vi da frem til slutt, etter mye frustrasjon. Var veldig koselig å se igjen hun som var dagmammaen min da jeg var 3-4 måneder gammel, selv om jeg ikke husket henne til tross for at jeg møtte henne sist da jeg var tenåring. Veldig skravlete, blid og spesiell dame. Hun har jobbet med alt mulig, selv om hun ikke har noen utdanning, og så har hun reist veldig mye og gjort mye spennende. Hun hadde også en utrolig fin leilighet. :jepp:

På lørdagen var jeg og ei jeg har møtt på åpen barnehage en tur i nærmeste "store" by, uten barn. Veldig koselig å møte noen nye, og ha noen å dra på shopping, på byen, eller ta med barna så de får leke sammen. Veldig koselig jente, og veldig pratsom. :fnise:

På kvelden fikk vi besøk av ei venninne. Hun har rotet med søskenbarnet til mannen, men han er veldig barnslig for alderen og er tydeligvis ikke klar til å slå seg til ro. Hun er over han, og det er ikke noe på gang der nå lengre, men han prøver seg da ... Veldig koselig gutt, men han er litt for useriøs og så er han og venninna mi veldig ulike.

På lørdag ble det nachos, brownies, vin og masse skravling til alt for sent. Stakkars mannen ble vel skravlet høl i huet på. :fnise: Det var ikke så gøy å bli vekket klokka seks når vi la oss så sent, men gikk da bra med en mengde kaffe innabords. :tunge1: Venninna mi og jeg tok oss en tur ut, sammen med S, slik at hun skulle få se stedet vi bor på. Da gikk vi til byen, og på kafé. Drakk ismocca og spiste oreokake, nam! :sikle: Rart at jeg liker alt jeg har prøvd hittil av kaffedrikker, nå som jeg har begynt å drikke kaffe. S fikk mye oppmerksomhet fra nabobordet, de syntes han var veldig tøff, og hadde fin pingvinlue. :fnise: Mamma har sydd pingvindrakt til han, både lue og heldrakt, så nå ser han ut som en liten pingvin. :fnise: S var mest opptatt med hunden ved et annet bord, men han elsker oppmerksomhet også. ;) Så gikk vi i parken med han, hvor han løp rundt og storkoste seg mens vi satt og fulgte med på han og snakket.

På kvelden ble det take-away og avslapning for mannen og jeg, nå er det tross alt en hel uke siden vi har hatt en kveld hjemme alene! :overrasket: Jeg var dødstrøtt, så jeg sovnet i armkroken hans ...

I dag er jeg ikke helt i form, jeg er ikke syk, men jeg føler meg litt småsvimmel/kvalm hvis jeg anstrenger meg for mye, og er litt kortpustet. Har vært på kurs og alt, men er ikke helt super. Misforstå meg rett, jeg greier å gjøre det jeg skal, er bare litt ubehagelig. Det var nok syting for i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes ut som en flott helg med masse hyggelige sosiale ting :)

Den pingvindrakten skulle jeg gjerne sett - og hatt til A! En liten pingvin ... :hjerte:

Håper du er frisk og rask, og har en fin kveld! Stoooooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Å, det hørtes ut som en flott helg med masse hyggelige sosiale ting :)

Den pingvindrakten skulle jeg gjerne sett - og hatt til A! En liten pingvin ... :hjerte:

Håper du er frisk og rask, og har en fin kveld! Stoooooor :klem:

:Nikke: Har ikke vært så sosial på evigheter, føler jeg. ;)

Det finnes en oppskrift på den pingvindrakten i Dalegarn eller noe sånt. Hvis ikke så kan det hende det dukker opp bilde her også etterhvert. ;) S har iallfall sjarmert mye med den! :fnise:

:klem:

=====================================================

Dagen i dag startet ekstremt dårlig, dårlig kommunikasjon mellom mannen og meg. Har fått ordnet opp nå, iallfall håper jeg det, det gjenstår å se om problemet oppstår igjen neste gang S våkner om natta.

Kursdagen i dag ble også dårlig, sikkert pga kranglingen mellom mannen og meg. Jeg fikk iallfall ikke til å gjøre noe ordentlig, og fant plutselig ut at jeg tegnet hus med barnerom uten vinduer- noe som er fryktelig lurt ... :roll::sjenert: Så da måtte jeg forandre store deler av planløsningen, noe som tar tid, mye tid. Begynner å bli litt stresset, oppgava skal være ferdig på fredag, og jeg har mye igjen ... Læreren sa det ikke var krise om jeg ikke ble ferdig, men jeg føler jo at jeg må bli det! *sukk*.

I går var jeg hos legen. Det er alltid så lang ventetid hos legen min, satt der i i hvertfall 45minutter før jeg fikk komme inn, bare for en liten henvisning! :overrasket: Men når jeg kom inn var jeg glad for at jeg gjorde det like vel. Legen min mente at jeg hadde god nytte av en manuellterapeut, fordi jeg har dårlig holdning, skjeve skulderblad, svai i ryggen og noen rare greier med ryggraden min høyt oppe. Hun mente jeg skulle klage til produsenten. :fnise: Jeg ble iallfall henvist til manuellterapi, og anbefalt å trene for å rette opp rygg og div. Hun mente jeg hvilte på bekkenet når jeg står, som da jeg var gravid. Så nå prøver jeg å trekke inn magen og rette meg opp, selv om det er vanskelig. Manuellterapeuten har stengt i dag, så jeg skal bestille meg time i morgen, håper ikke ventetiden er avskrekkende lang.

Svigermor ringte tidligere i dag og lurte på om vi ville ha barnepass neste uke, og hun ville gjerne at S skulle overnatte. Det er så klart ok for oss. ;) Det hadde vært utrolig deilig å slappet av litt på dagtid, og tatt en øl + kino på kveldstid, sammen med venner. Og ikke minst, legge oss sent og sove lenge på morgenen! :biggrin: Snille, snille svigermor. :)

Tror det har løsnet litt med snakkingen til S. I går sa han både "baby" og "lampe" og i dag tror mannen han sa "bil" og "bø", og så har han begynt å si "vovva"- altså hund. :jepp: Han har bare sagt de ordene noen få ganger, og han sier de gjerne ikke på kommando, men det går riktig vei! :biggrin:

Jeg tenker jo jevnlig på å bytte prevensjon, men det blir aldri noe av det ... Både mannen og jeg er misfornøyde nå, men hormonprevensjon til menn finnes jo ikke enda :kjefte: og jeg vil ha noe uten hormoner, noe som er mildt sagt vanskelig. Vurderer Nuvaring, selv om den er med hormoner, den har vel en lav dose iallfall. Men er redd jeg får masse kviser av den, som jeg fikk av Cerazette. Vel vel, kjenner jeg meg selv rett så lar jeg dette ligge til neste gang jeg får ånden over meg til å ville bytte, og så skjer det ikke noe da heller. :roll: Håpløst tilfelle, absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt greit med vindu på barnerom ja ;) Du kommer sikkert i mål med oppgaven, heier på deg :duskedame:

Det med å ville bytte prevensjon, men aldri gjøre det hørtes veldig kjent ut! Satser på å holde ut til jeg kan fjerne spiralen uten å måtte gå over til noe annet ;)

Pingvindrakten var jo kjempesøt :)

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den pingvin-drakten er bare herlig. Mamma skal strikke den til lillegutt til neste vinter.

Håper alt er bra med dere alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...