Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Alright, jeg prøver igjen:

Positive ting:

skjønn mann

herlig sønn

konsert i desember

besøk av søskenbarn til konserten i desember

mamma er på besøk

pappa kommer på besøk

jeg er noenlunde flink til å trene for tida

S- når han smiler og er glad eller gir meg en klem

foreldre og svigers som er så snille å tilby å hjelpe oss- ofte

jeg får gratis kurs gjennom NAV- som ville kostet iallfall 20-30 000,-

jeg har gode venner jeg kan stole på (selv om de fleste er for langt unna)

har en fin leilighet i et bra strøk, selv om vi bare leier

Merker at jeg er i bedre humør i dag, ja. :)

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiiin liste :jepp:

Takk. :)

Ble jo en skikkelig lang liste nå :)

:jepp: Ble bedre nå. :)

=================================================

Mandag, og nye muligheter og mer AutoCad. Er i godt humør i dag også, håper det varer tross at det er mandag. Koselig med mamma på besøk. S er skeptisk til bestemor, det er ei lita stund siden han så henne sist. Han er skeptisk, men samtidig veldig nysgjerrig på henne, og litt overdrevet sutrete når han ikke blir løftet av oss. Han må jo bare venne seg til henne, hun blir jo her en ukes tid nå. Det er litt dumt at foreldrene mine bor så langt unna, da blir det de som S sikkert ikke får et godt forhold til, og det er litt synd synes jeg ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, men det går seg nok til når han blir eldre. Selv om jeg bodde langt unna besteforeldrene mine på mammas side var det mest stas å besøke de, nettop fordi jeg ikke så de så ofte. Men jeg fikk jo et nærere forhold til farmora mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste :jepp:

Så deilig hvis moren din flyttet nærmere. Merker tydelig forskjell på hvem lillegutt ser mest av besteforeldrene også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn var snuppa vår i går også, da vi hadde besøk av min mor ;) Nysgjerrig, men også veldig sjenert og litt sur for at noen "fremmede" kom :ler: Men jeg tror nok de får et godt forhold etterhvert likevel, selv om de ikke møtes så ofte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men det går seg nok til når han blir eldre. Selv om jeg bodde langt unna besteforeldrene mine på mammas side var det mest stas å besøke de, nettop fordi jeg ikke så de så ofte. Men jeg fikk jo et nærere forhold til farmora mi...

Ja, det blir jo annerledes når han blir eldre og husker de bedre. Innbiller meg at han glemmer fortere nå enn om noen år ... :vetikke:

Håper S får et godt forhold til alle besteforeldrene sine, selv om han ikke møter mine foreldre så ofte. De vil iallfall gjøre det de kan for å besøke oss ofte, for å se S. :)

Fin liste :jepp:

Så deilig hvis moren din flyttet nærmere. Merker tydelig forskjell på hvem lillegutt ser mest av besteforeldrene også :sjenert:

Ja, jeg håper hun gjør det etterhvert. Det er jo ikke bare bare å gjøre det, men hun virker innstilt på det iallfall. :)

Akkurat sånn var snuppa vår i går også, da vi hadde besøk av min mor ;) Nysgjerrig, men også veldig sjenert og litt sur for at noen "fremmede" kom :ler: Men jeg tror nok de får et godt forhold etterhvert likevel, selv om de ikke møtes så ofte :jepp:

Det er nok ganske typisk for alderen, antar jeg. Han blir nok mer vant til henne snart, hun skal jo bli en uke. Sist hun var på besøk var det ikke noe problem, de gikk turer og var alene sammen uten noen problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma mener jeg har blitt slankere! :strix:

Denne uka har jeg vært flink til å ikke spise muffins eller Cola, men nå er vi jo ikke kommet lengre enn til tirsdag enda heller da ... :sjenert: Dessuten har jeg spist hjemmelagd muffins og kake, så så flink har jeg ikke akkurat vært. Men det er ikke så lett å være sunn når mamma er på besøk, og spiser maestro-kjeks, lager kake og har med en kake og muffins! :roll: Veldig koselig med besøk, iallfall! :) Vi har fått middag i dag, veldig kjekt å komme hjem til middag og veldig greit å gi S middag i stedet for middagsglass ... :sjenert:

Nå har mamma og jeg gjort trimøvelser, må si mamma er sprek for å være 58 år! :overrasket: Ble svimmel og småkvalm etter øvelsene, akkurat slik som jeg ble sist gang jeg gjorde situps. Mamma mener det er pga jeg har veldig stive nakkemuskler, og det har jeg jo, jeg går alltid med anspent nakke ... Hun mener også at jeg kan få henvisning til fysioterapeut gjennom legen min. Stemmer det? Hva skal jeg si i såfall? :vetikke:

S er så herlig og blid om dagene, han er blidere jo flere som er rundt han. :fnise: Bestemor er han ikke skeptisk til lengre, det gikk heldigvis fort over! :)

I morgen skal mamma møte meg i byen, så skal vi en tur på kafé, bare vi to. Herlig! :biggrin:

Så får vi besøk av svigers på ettermiddagen, mamma skal visst lage kake. :sikle:

Nå blir det snart Grey´s! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale

Bare spør legen om du kan få rekvisisjon pga. stiv nakke :) Og ja, man må betale en egenandel.

Kiropraktor eller manuellterapeut kan også hjelpe mot stiv nakke (jeg foretrekker dem framfor fysio) - der trenger du ikke henvisning, men du må jo betale samme egenandelen da.

Endret av faerytale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma og jeg gjort trimøvelser, må si mamma er sprek for å være 58 år! :overrasket: Ble svimmel og småkvalm etter øvelsene, akkurat slik som jeg ble sist gang jeg gjorde situps. Mamma mener det er pga jeg har veldig stive nakkemuskler, og det har jeg jo, jeg går alltid med anspent nakke ... Hun mener også at jeg kan få henvisning til fysioterapeut gjennom legen min. Stemmer det? Hva skal jeg si i såfall? :vetikke:

Mor di er flink til å sy. Spør om ho kan sy varmepute til deg. Er deilig med varme på skuldre/nakke. Mannen synes det hjelper litt iallfall. http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=58497 Eg har lagt pute som er ganske lang slik at den ligger fint rundt nakken.

Eller har mor mi begynt med skyggeboksing og synes at det hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten sier de "kuer" her, og det er jo feil! :kjefte::frustrert:

:fnise:

:hoho: Er ikke noe gæærnt med "kuer", vel?? :ler:

Høres ut som du koser deg masse med mammaen din på besøk, og at ting ser litt lysere ut! Alt ordner seg nok, dere er jo fortsatt unge begge to :)

Lurte forresten på noe - du er jo vegetarianer. Hvordan gjør dere med middag til S, spiser han det samme som dere - eller får han midag med kjøtt? Bare nysgjerrig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Høres ut som om du har veldig godt av besøk av mammaen din! :klemmer:

:Nikke:

:klemmer:

Så koselig dere har det da :)

Legen kan helt sikkert skrive rekvisisjon på fysio om du plages med stiv nakke, men tror du må betale egenandel (?).

Jepp, veldig koselig med besøk!

Hm, da vurderer jeg det. Men altså, jeg er slik at jeg føler jeg ikke har et stort nok problem til å plage leger med sånt jeg ... Hvor ille må nakken min være? Og hvordan i alle dager bedømmer de det? :sjenert:

Bare spør legen om du kan få rekvisisjon pga. stiv nakke :) Og ja, man må betale en egenandel.

Kiropraktor eller manuellterapeut kan også hjelpe mot stiv nakke (jeg foretrekker dem framfor fysio) - der trenger du ikke henvisning, men du må jo betale samme egenandelen da.

Hva er forskjellen på de da? Nå spør jeg vanskelig ... Er det ca samme pris jeg må betale i og med at det ikke er henvisning til kiropraktor og manuellterapeut?

Mor di er flink til å sy. Spør om ho kan sy varmepute til deg. Er deilig med varme på skuldre/nakke. Mannen synes det hjelper litt iallfall. http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=58497 Eg har lagt pute som er ganske lang slik at den ligger fint rundt nakken.

Eller har mor mi begynt med skyggeboksing og synes at det hjelper ;)

Jeg har en varmepute, en som er fylt med en eller annen kornsort. (Det lukter iallfall hvete eller noe sånt hver gang jeg varmer den i microen). Det er vel ikke noen spesielle krav til puten, så den jeg har fungerer sikkert?`Skyggeboksing høres spennende ut, kanskje jeg skal begynne med noe slikt ...

:hoho: Er ikke noe gæærnt med "kuer", vel?? :ler:

Høres ut som du koser deg masse med mammaen din på besøk, og at ting ser litt lysere ut! Alt ordner seg nok, dere er jo fortsatt unge begge to :)

Lurte forresten på noe - du er jo vegetarianer. Hvordan gjør dere med middag til S, spiser han det samme som dere - eller får han midag med kjøtt? Bare nysgjerrig :ler:

Jo, alt er galt med "kuer"! :fnise: Skal gjøre mitt ytterste for at S ikke begynner å si kuer, det er en kampsak for meg. :fnise::roll:

Vel, jeg må innrømme at vi har ikke vært så flinke til å lage middag før på kvelden, og derfor gir S glass i stedet ... :sjenert: Men de gangene vi lager middag så lager vi enten ren vegetar eller deler opp f.eks gratengen i en del med kjøtt og en del uten. Vi skal bli flinkere til å lage middag hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg tror du betaler det samme hos kiropraktor og manuellterapeut som du gjør hos fysio med rekvisisjon :) Manuellterapeut er den jeg trives best hos - de har også lengst utdannelse og kan mer om hele kroppen på en måte! (f.eks. hadde jeg gått i åtte år til forskjellige leger uten at de fant ut hva som var galt, etter et kvarter hos manuellterapeut så visste han hva som var galt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du betaler det samme hos kiropraktor og manuellterapeut som du gjør hos fysio med rekvisisjon :) Manuellterapeut er den jeg trives best hos - de har også lengst utdannelse og kan mer om hele kroppen på en måte! (f.eks. hadde jeg gått i åtte år til forskjellige leger uten at de fant ut hva som var galt, etter et kvarter hos manuellterapeut så visste han hva som var galt)

Ok. Høres jo best ut med manuellterapeut da. :jepp: Men så er jeg litt usikker på hvordan jeg går frem ... Føler meg litt teit om jeg ringer legen og sier jeg vil ha henvisning ... :sjenert:

Vi var til manuellterapaut med lillgutt når han hadde kiss. Ble henvist av fysiterapaut. Han gjorde underverker med lillegutt :jepp:

Så bra! :jepp: Det er bare i den sammenhengen jeg også har hørt om manuellterapeut, tenkte ikke over at de jobber med voksne også.

==================================================

Tror naboene våre hadde det veldig koselig i går kveld. Da vi la oss hørte vi stønning og bråk oppe. :fnise: Ble nesten litt flaut, for mamma lå i stua, tenk om hun trodde det var oss?! :fnise: Har aldri hørt naboene før, så enten har de ekstremt lite sex, eller de timer det til når vi er ute, eller det var ekstra bra i går. ;)

Nå har jeg og mamma vært på kafé og spist kake (fy!) og jeg har fått forsinket bursdagsgave- vintersko! :biggrin: S ligger og sover, og snart kommer svigers og vi skal spise mer kake. :roll: Er det rart jeg veier litt mye?! :tunge1: Skal prøve å ikke spise så mye kake da, trenger jo ikke spise mye selv om man spiser kake. Har iallfall holdt meg unna Cola siden søndag, noe som faktisk er lenge for å være meg ... :sjenert: Spørs om jeg sprekker i morgen, hvis mamma passer S og mannen og jeg skal på kino og kafé ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...