Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Fremhevede innlegg

Skrevet
:kose:

Ting er ikke så lett alltid!

Du får en :klem: fra meg da :) Håper du er i bedre form snart!

:riste: Nei, er ikke det. Føler liksom ikke at vi kommer oss noen sted her i livet, selv om vi er utrolig heldige som har S og hverandre!

Takk. :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:riste: Nei, er ikke det. Føler liksom ikke at vi kommer oss noen sted her i livet, selv om vi er utrolig heldige som har S og hverandre!

Skjønner hva du mener... Føler jeg ikke helt kommer meg noen sted i livet jeg heller :fnise: Men, vi må jo tenke at vi har noen år igjen av dette livet da - forhåpentlig :jepp: Tid til utdannelse, jobb, huskjøp osv. blir det alltids :Nikke:

Skrevet

Blir sikkert kjempedeilig med noen timer barnefri i morgen! :jepp: Håper dere koser dere masse.

Skjønner at du føler ting står litt i stampe for tida, og at du er litt nedfor og deppa innimellom. Sender deg en god :klem: og mange gode tanker!

Skrevet
Skjønner hva du mener... Føler jeg ikke helt kommer meg noen sted i livet jeg heller :fnise: Men, vi må jo tenke at vi har noen år igjen av dette livet da - forhåpentlig :jepp: Tid til utdannelse, jobb, huskjøp osv. blir det alltids :Nikke:

Ja, vi har jo det. :Nikke: Jeg er bare utålmodig, som vanlig, og føler at "alle andre" har alt jeg ikke har, selv om sannheten er at de fleste på min alder ikke har barn, og mange ikke engang har kjæreste ... :sjenert:

Blir sikkert kjempedeilig med noen timer barnefri i morgen! :jepp: Håper dere koser dere masse.

Skjønner at du føler ting står litt i stampe for tida, og at du er litt nedfor og deppa innimellom. Sender deg en god :klem: og mange gode tanker!

:Nikke: Håper bare det ikke dukker opp noe uforutsett slik at det ikke blir noe av! *redd*

Takk, blir noen slike perioder, dessverre ... :klem:

Skrevet

Du må ikke tenke sånn :klemmer: Mamma tok utdannelsen da hun var nesten 40, så dere er jo bare som barnerumper å regne i forhold. :ler: Skjønner det er kjedelig når alle andre "flyr" avgårde i etablering og karrierer, men dere har jo valgt å få barn relativt tidlig og kan gjøre de andre tingene senere. Minn deg selv på hvor fantastisk flott sønn du har og at tiden nå er unik på den måten at dere begge er hjemme med ham. Ikke mange som får oppleve det faktisk. Og dere får dere jobber etterhvert, det er jeg helt sikker på. :)

Skjønner tankene dine ang nr 2, spesielt siden du er i så varierende form. Er mange som har flere år mellom barna, selv om du ikke synes det er ideelt. Men det kan være sto hjelp i større søsken må du huske, så det er ikke sikkert det er så dumt å vente. Dere trenger ikke stresse med det enda hvertfall, 3 år er heller ikke mye mellom søsken, og innen sommeren kan det jo ha skjedd mye.

Mange :klemmer: til deg.

Skrevet

Sier meg veldig enig i det siste innlegget!

Dere har god tid og mange muligheter foran dere. Jeg er helt sikker på at det ordner seg med både jobb, hus (og søsken til S) i nær framtid, selv om det kan se mørkt ut akkurat nå.

Det at du er med på kurset er jo veldig positivt: Det gir deg ny kunnskap som gjør deg mer attraktiv på jobbmarkedet, og det gir deg avveksling fra det å gå hjemme. Samtidig er dere jo på en måte heldige som får være hjemme med S så lenge, selv om årsaken til det ikke er optimal.

Men alle er jo litt smådeppa av og til, og på denne årstiden blir jo alt litt tyngre, så det er absolutt lov å ikke være strålende glad hele tiden. Tenk på alt det positive i livet ditt, så blir det kanskje litt bedre :klemmer:

Skrevet
Du må ikke tenke sånn :klemmer: Mamma tok utdannelsen da hun var nesten 40, så dere er jo bare som barnerumper å regne i forhold. :ler: Skjønner det er kjedelig når alle andre "flyr" avgårde i etablering og karrierer, men dere har jo valgt å få barn relativt tidlig og kan gjøre de andre tingene senere. Minn deg selv på hvor fantastisk flott sønn du har og at tiden nå er unik på den måten at dere begge er hjemme med ham. Ikke mange som får oppleve det faktisk. Og dere får dere jobber etterhvert, det er jeg helt sikker på. :)

Skjønner tankene dine ang nr 2, spesielt siden du er i så varierende form. Er mange som har flere år mellom barna, selv om du ikke synes det er ideelt. Men det kan være sto hjelp i større søsken må du huske, så det er ikke sikkert det er så dumt å vente. Dere trenger ikke stresse med det enda hvertfall, 3 år er heller ikke mye mellom søsken, og innen sommeren kan det jo ha skjedd mye.

Mange :klemmer: til deg.

Jeg vet, men jeg greier ikke å la være av og til ...

Du har helt rett i alt du sier, men det er ikke så enkelt å tenke slik. Men S og mannen kunne jeg virkelig ikke vært foruten! :rødme: Og vi er utrolig heldige som kan være hjemme med S så lenge. :jepp:

Tror nesten jeg har en fordom mot mange år mellom søsken jeg ... :sjenert: Herlighet, at det går an ... Spørs jo hvor mange år man snakker om, men jeg vil helst ikke ha mer enn 3 år mellom barna ... Blir jo nesten stresset.

Det er typisk meg å tenke at det skjer aldri, vi kommer aldri noen vei osv. Slik tenkte jeg før vi begynte å prøve også, men vi fikk oss jo jobber og vi fikk en fantastisk liten S. :rødme: Skjønt, jeg hadde ikke fast jobb da vi begynte å prøve, men var så heldig å få det etter at jeg var gravid.

:klemmer:

Sier meg veldig enig i det siste innlegget!

Dere har god tid og mange muligheter foran dere. Jeg er helt sikker på at det ordner seg med både jobb, hus (og søsken til S) i nær framtid, selv om det kan se mørkt ut akkurat nå.

Det at du er med på kurset er jo veldig positivt: Det gir deg ny kunnskap som gjør deg mer attraktiv på jobbmarkedet, og det gir deg avveksling fra det å gå hjemme. Samtidig er dere jo på en måte heldige som får være hjemme med S så lenge, selv om årsaken til det ikke er optimal.

Men alle er jo litt smådeppa av og til, og på denne årstiden blir jo alt litt tyngre, så det er absolutt lov å ikke være strålende glad hele tiden. Tenk på alt det positive i livet ditt, så blir det kanskje litt bedre :klemmer:

Jeg ser alltid mørkt på ting, for det føles virkelig ikke som vi kommer noen vei. Det ordner seg alltid, men jeg greier ikke å tenke slik, for det føles som vi kommer til å være i nåværende situasjon for alltid. *sukk*.

Kurset er bra, absolutt. Men jeg greier ikke å leve i nuet, jeg tenker på at snart er kurset ferdig, og hva da? Da er det vel tilbake til samme gamle tralten ... Blir jo litt smågal av å gå hjemme begge to også, vi går litt oppå hverandre.

Skrevet

Mannen er jo i samme situasjon som meg, og sier han føler seg som en taper som nesten er 30 år og ikke har oppnådd noe karrieremessig i livet sitt. Han har aldri hatt en fast jobb, kan ikke få lån pga dette, vi leier bare hus og har lav økonomi. (Mannen hadde jobb lenge i tr.heim, men det var aldri fast på papiret, selv om han jobbet 100% stilling i i hvertfall ett år). Jeg tror faktisk hans holdninger smitter litt over på meg, og gjør meg også negativ. Hvis han er en taper så er jo jeg det også, selv om jeg har hatt fast jobb i en liten periode. :vetikke:

Føler meg egentlig litt teit som sutrer når det er så mange andre som sliter med viktigere ting enn det her ... :sjenert:

Dessuten er jeg redd jeg ikke får noen jobb, fordi jeg ikke er utadvendt nok og ikke har stor nok tro på meg selv til å veilede og guide kunder innen mitt yrke ... Det er jo 3 år siden jeg gikk ut fra skolen, hva om jeg har glemt mesteparten av hva det jeg lærte?

Skrevet

Skjønner godt at du tenker sånn når ting er litt vanskelige som akkurat nå. Men heldigvis snur det, og blir bedre.

Dere har jo enda god tid for å få en til før S. er 3 år, og det er jo mange som har 3 år eller mer mellom ungene.

Jeg merker at jeg også gruer meg litt for den første tida igjen... Det er jo slitsomt, og vil nok bli verre nå som en har en til å ta seg av. Men samtidig vet vi jo nå at det er midlertidig, og man kommer seg igjennom det.

Ofte er det utrolig hvor mye man må lære når man kommer i en jobb, selv om man kommer rett fra skolen. Så det går sikkert fint.

Kose dere med alene tid i dag :klem:

Skrevet

Innom med en stor klem :klemmer:

Det er jo ikke alle som har fast jobb og som eier hus når de passerer 30, og det er jo ikke for sent ennå :kose: Selv om det er tungt for dere nå, så kommer det til å lysne snart :jepp: I verste fall går det an å ta en tlf til familievernkontoret, så dere får luftet bekymringene deres for noen? Kanskje dere kan snakke med noen som hjelper dere å se positivt på ting, siden begge har en tendens til å være litt negative?

Jeg tror helt sikkert at du får deg jobb! Selv om du tror at du har glemt det meste nå, så kommer det tilbake igjen når du får bruk for det :jepp: Kanskje det finnes et jobbsøkerkurs å ta også? :vetikke:

Skrevet
Skjønner godt at du tenker sånn når ting er litt vanskelige som akkurat nå. Men heldigvis snur det, og blir bedre.

Dere har jo enda god tid for å få en til før S. er 3 år, og det er jo mange som har 3 år eller mer mellom ungene.

Jeg merker at jeg også gruer meg litt for den første tida igjen... Det er jo slitsomt, og vil nok bli verre nå som en har en til å ta seg av. Men samtidig vet vi jo nå at det er midlertidig, og man kommer seg igjennom det.

Ofte er det utrolig hvor mye man må lære når man kommer i en jobb, selv om man kommer rett fra skolen. Så det går sikkert fint.

Kose dere med alene tid i dag :klem:

Ja, det gjør vel sannsynligvis det, men jeg greier ikke å tenke slik akkurat nå ... :(

Vil gjerne ha en ny innen S er tre år, og da må vi prøve når han er to år- og tida frem mot sommeren går fort... Det føles iallfall slik ...

Tror nok egentlig det blir annerledes med #2, for da vet man mer hva man går til, og så kan det hende du får en skikkelig sovebaby også? :)

Innom med en stor klem :klemmer:

Det er jo ikke alle som har fast jobb og som eier hus når de passerer 30, og det er jo ikke for sent ennå :kose: Selv om det er tungt for dere nå, så kommer det til å lysne snart :jepp: I verste fall går det an å ta en tlf til familievernkontoret, så dere får luftet bekymringene deres for noen? Kanskje dere kan snakke med noen som hjelper dere å se positivt på ting, siden begge har en tendens til å være litt negative?

Jeg tror helt sikkert at du får deg jobb! Selv om du tror at du har glemt det meste nå, så kommer det tilbake igjen når du får bruk for det :jepp: Kanskje det finnes et jobbsøkerkurs å ta også? :vetikke:

Nei, det er jo ikke det, men ... Det føles slik. Vi har liksom vært i en dårlig jobbsituasjon alt for lenge nå, eller mannen har vært i det alt for lenge, jeg har ikke vært arbeidsledig lengre enn siden jeg gikk ut fra permisjonen min i mai jeg. Visste ikke at man kunne kontakte familievernkontoret, det skal jeg sjekke opp. Snakker med ei gjennom helsestasjonen allerede, men det er angående andre ting egentlig.

Jobbsøkekurs finnes sikkert, men jeg har vært på noe lignende, men rettet mot butikk. Vi får se hvordan det går med jobbsituasjonen, de på Nav "truet" med å sende meg på et slikt kurs hvis jeg ble langtidsledig.

God helg! :klemmer:

God helg til deg også! :klemmer:

Skrevet

Atter en dag på skolebenken. Har vært en lang uke det her, sliten og trøtt store deler av den også, dessverre. Men vi koste oss sammen med alenetid i går da. :) Møtte mannen etter kurset og gikk på kafé, koste oss og dro hjem og slappet av. Ble ikke så mange timene, men var veldig deilig uansett. Mens mannen hentet S gikk jeg meg en tur, dvs jeg har begynt med intervaller hvor jeg jogger, går, jogger, går osv. Følte meg ikke helt i form etter turen min, ble svimmel og smådårlig. Derfor ble det sofaen resten av kvelden. Følte meg ikke helt i hundre i dag morges heller, men det gikk seg til etterhvert, heldigvis!

Nå er det snart helg! Blir deilig å ta helg fra AutoCad, matte, x- og y-akser, tall, scale og alt det der! :hoppe: Ikke at jeg får slappet av, det får man jo aldri med en 15 måneder gammel unge i huset. :fnise: En 15 måneder gammel unge som er kjempeblid og herlig om morgenen, og som storkoste seg hos farmor og farfar i går. :biggrin:

På søndag kommer mamma, og blir i nesten en uke. Synd jeg er på kurs på dagtid, men heldigvis slutter jeg relativt tidlig på dagene, så vi får nok litt tid sammen likevel. Det blir koselig! :biggrin:

Skrevet

Så koselig med mammabesøk, det blir sikkert kjempebra :)

Håper du får en fin helg! :klem:

Skrevet (endret)

Så koselig at moren din kommer og blir en hel uke :)

Ønsker deg en flott helg! :klemmer:

Endret av Ella*
Skrevet
Så koselig med mammabesøk, det blir sikkert kjempebra :)

Håper du får en fin helg! :klem:

:Nikke: Gleder meg! :biggrin: Hun snakket om å passe S en kveld også, så mannen og jeg får dratt ut og kost oss litt. :)

Takk det samme! :klemmer:

Så koselig at moren din kommer og blir en hel uke :)

Ønsker deg en flott helg! :klemmer:

:Nikke: Blir bra!

Takk det samme! :klem:

==============================================

Mamma snakker om å flytte nedover, hun er ferdig med å bo der hun bor nå sier hun, og så vil hun bo nærmere S og mannen og meg. Det skjer vel ikke med det første, hun har jobb, venner og familie (bestemora mi) som holder henne igjen, men hun er virkelig innstilt på det og har sett på leiligheter allerede. Jeg håper virkelig at det blir noe av ...

Både mamma og pappa ble overrasket over hvor flatt det var her første gang de var her, noe jeg ikke har lagt merke til ... :fnise: Vi er vokst opp på et sted med masse fjell og ulendt terreng, her er det ganske flatt ... Ingen fjell nesten, og de få fjellene vi har er ikke særlig store. Dessuten sier de "kuer" her, og det er jo feil! :kjefte::frustrert:

:fnise:

Skrevet

Stjal ideén om en positivitetsliste fra Amused. ;)

Ting som gjør livet verdt å leve:

• Har en fantastisk sønn

Har en fantastisk mann

Mamma kommer på besøk på søndag

Det er helg!

Har gode venner

Eh, ja ... Mission failed ... Var det alt?! :roll: Mulig jeg ikke kommer på mer akkurat nå, men greier å komme på mer senere ... ehe.

Skrevet

:fnise: Fin liste, men lista til Amused var mye lenger ;) Hihi, nejda du er flink du Knøttetmor. Kanskje jeg må lage en sånn liste selv, tror den blir kortere enn din kanskje :nigo:

Så koseligt at mamman din kommer på besøk, kan tenke meg dere gleder dere :)

Ha ei fin helg!

:hug:

Skrevet

Fin liste. Den trenger jo ikke være lenger ;)

Skrevet
:fnise: Fin liste, men lista til Amused var mye lenger ;) Hihi, nejda du er flink du Knøttetmor. Kanskje jeg må lage en sånn liste selv, tror den blir kortere enn din kanskje :nigo:

Så koseligt at mamman din kommer på besøk, kan tenke meg dere gleder dere :)

Ha ei fin helg!

:hug:

Jeg fant faktisk på mer etter jeg skrev den, eller jeg fant iallfall på noen få ting til i går og i dag. :)

En fin helg til deg også! :klem:

Fin liste. Den trenger jo ikke være lenger ;)

Nei, det er sant. ;)

==============================================

Hadde en veldig kjip fredag, mannen og jeg kranglet, det ble sagt mindre pene ting til hverandre og mye frustrasjon ... Lørdagen var veldig koselig, på formiddagen tok mannen husarbeid og jeg og S gikk til byen, satt på kafé og var på barnebiblioteket. På kvelden hadde vi besøk av svigerinnen, spiste hjemmelaget pizza og så film. I dag har vi gått tur, og nå er mamma på besøk. :biggrin:

Humøret er bra i dag, måtte det bare vare. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...