Mirabella76 Skrevet 10. august 2009 #1221 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Så synd at legane ikkje fann ut kva svimmelheten din kom av. Eg har det dessverre akkurat på same måte. Då eg gjekk på vidaregåande, begynte eg å få kraftige svimmelhetsanfall. Klarte verken å sitja oppreist eller å stå på det verste, og ein gang var det så ille i ei heil veke i strekk. Eg måtte søka om permisjon frå skulen i eit år, og i løpet av det året var eg meir eller mindre svimmel kvar einaste dag. Heilt grusomt! Heldigvis har svimmelheten blitt bedre med åra, og no er eg veldig lite plaga. Hender at eg får veldig kortvarige smimmelhetsanfall innimellom fortsatt, men det blir sjeldnare og sjeldnare. Eg har også blitt undersøkt nøye fleire gangar, men legane finner heller ikkje ut kvifor eg er plaga med svimmelhet. Så eg veit kor frustrerande det er å ikkje få nokon diagnose, for då kan ein heller ikkje gjera noko med det. Eg ville mykje heller ha født ungar ein haug med gangar, enn å bli så svimmel igjen som eg var på det verste. Når alt går rundt, og ein føler at ein heilt mistar kontrollen pga svimmelheten, er det alt anna enn gøy! Eg har det også slik som deg, at eg kan bli svimmel av å sjå på program på TV der det er mykje bevegelse, ting som går rundt, flimrar o.l. Og karusellar og slikt har eg fullstendig panikk for. Ja, alt som gyngar, og spesielt alt som går rundt, held eg meg langt unna! Sidan eg sjølv har opplevd å vera ekstremt svimmel over lang tid, så veit eg akkurat korleis du har det. Og eg synst synd på deg, for det er som sagt grusomt å vera så veldig svimmel. Sender deg ein stor klem, og håpar at du snart blir bra igjen! Endret 10. august 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 10. august 2009 #1222 Del Skrevet 10. august 2009 Huff, fælt at de ikke fant ut noe, altså... Håper de finner svar FORT, og at det blir en løsning. LYKKE TIL i morgen! Åååååh, så koselig med tur på den gården, da! Hørtes moro ut! Også så flink du er til å gå turer! Jeg er IKKE flink..... Har ikke motivasjon her i denne "BAKKEbygrenda".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. august 2009 Forfatter #1223 Del Skrevet 10. august 2009 Så synd at legane ikkje fann ut kva svimmelheten din kom av. Eg har det dessverre akkurat på same måte. Då eg gjekk på vidaregåande, begynte eg å få kraftige svimmelhetsanfall. Klarte verken å sitja oppreist eller å stå på det verste, og ein gang var det så ille i ei heil veke i strekk. Eg måtte søka om permisjon frå skulen i eit år, og i løpet av det året var eg meir eller mindre svimmel kvar einaste dag. Heilt grusomt! Heldigvis har svimmelheten blitt bedre med åra, og no er eg veldig lite plaga. Hender at eg får veldig kortvarige smimmelhetsanfall innimellom fortsatt, men det blir sjeldnare og sjeldnare. Eg har også blitt undersøkt nøye fleire gangar, men legane finner heller ikkje ut kvifor eg er plaga med svimmelhet. Så eg veit kor frustrerande det er å ikkje få nokon diagnose, for då kan ein heller ikkje gjera noko med det. Eg ville mykje heller ha født ungar ein haug med gangar, enn å bli så svimmel igjen som eg var på det verste. Når alt går rundt, og ein føler at ein heilt mistar kontrollen pga svimmelheten, er det alt anna enn gøy! Eg har det også slik som deg, at eg kan bli svimmel av å sjå på program på TV der det er mykje bevegelse, ting som går rundt, flimrar o.l. Og karusellar og slikt har eg fullstendig panikk for. Ja, alt som gyngar, og spesielt alt som går rundt, held eg meg langt unna! Sidan eg sjølv har opplevd å vera ekstremt svimmel over lang tid, så veit eg akkurat korleis du har det. Og eg synst synd på deg, for det er som sagt grusomt å vera så veldig svimmel. Sender deg ein stor klem, og håpar at du snart blir bra igjen! Hadde i det minste trodd de skulle finne ut noe siden jeg ble lagt inn på sykehus og fikk tatt alle mulige undersøkelser i det minste, men neiiida ... *sukk*. Det er så rart, for tidligere har jeg aldri hørt om noen som har det slik som jeg har det, men du er den tredje jeg hører om nå tror jeg. Huff, det er forferdelig ekkelt ja, heldigvis har jeg sluppet å bli plaget så ofte, men det er jo ofte nok likevel. De har utelukket at du har virus på balansenerven eller lignende antar jeg? Det er så merkelig, for jeg har alle symptomene på at det er det jeg har, men like vel så mener de at det ikke er det. Jeg må også holde meg unna alt som kan gjøre meg svimmel, det er litt kjedelig å ikke kunne ta noen karuseller og være redd for å bli kvalm av å gå på kino ... Huff, fælt at de ikke fant ut noe, altså... Håper de finner svar FORT, og at det blir en løsning. LYKKE TIL i morgen! Åååååh, så koselig med tur på den gården, da! Hørtes moro ut! Også så flink du er til å gå turer! Jeg er IKKE flink..... Har ikke motivasjon her i denne "BAKKEbygrenda".... Ja-a ...Takk for det. Det var veldig koselig, og morsomt med dyr både for mor og barn. Jeg er så glad i dyr, og det ser ut til at S ligner på meg der. Jeg har vært utrolig dårlig til å gå tur de siste ehem, mange år iallfall ...Det er først nå jeg har skjerpet meg, håper bare jeg greier å fortsette med det nå da ... Bakker er noe herk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 11. august 2009 #1224 Del Skrevet 11. august 2009 Her var det skjedd ting siden sist ja. En ting som slår meg, (men så har ikke jeg barn da...), men kan du ikke ta turen din med S i vogna? Da kan du gjøre det før kvelden kommer, og du trenger ikke å gå så langt siden du har motstand også? Så sparer du litt tid på kvelden når han er lagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. august 2009 #1225 Del Skrevet 12. august 2009 Min erfaring er at er man litt uforisktig kan man bli gravid da... Jeg skjønner nesten ikke at jeg har kunnet bli gravid denne gangen, synes vi var veldig forsiktige. Men slurvet vel litt en gang eller to, det var tydeligvis nok... Men jeg ville kanskje tro at de sjekket det på sykehuset? Har ingen sjekket det kan det kanskej være greit å ta en test bare for sikkerhets skyld. Ellers håper jeg du får orden på disse anfallene dine. Høres veldig slitsomt ut!!! Kunne jeg fått en PM om hvor denne gården var? Hørtes veldig koselig ut, kanskje vi kan ta en tur en gang. Deilig med bil da. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. august 2009 Forfatter #1226 Del Skrevet 12. august 2009 Her var det skjedd ting siden sist ja. En ting som slår meg, (men så har ikke jeg barn da...), men kan du ikke ta turen din med S i vogna? Da kan du gjøre det før kvelden kommer, og du trenger ikke å gå så langt siden du har motstand også? Så sparer du litt tid på kvelden når han er lagt? Mja, jo ... Jeg kan jo det, men jeg tror det blir litt trøblete. For hvis jeg går sammen med mannen så vil han ikke holde mitt tempo, og så går vi ikke alltid turere- for hvis vi f.eks skal på besøk så sover S i vogna i stedet ... Min erfaring er at er man litt uforisktig kan man bli gravid da... Jeg skjønner nesten ikke at jeg har kunnet bli gravid denne gangen, synes vi var veldig forsiktige. Men slurvet vel litt en gang eller to, det var tydeligvis nok... Men jeg ville kanskje tro at de sjekket det på sykehuset? Har ingen sjekket det kan det kanskej være greit å ta en test bare for sikkerhets skyld. Ellers håper jeg du får orden på disse anfallene dine. Høres veldig slitsomt ut!!! Kunne jeg fått en PM om hvor denne gården var? Hørtes veldig koselig ut, kanskje vi kan ta en tur en gang. Deilig med bil da. Ha en fin dag Ja, jo ... Det skal jo lite til egentlig ... Nå har jeg vært uforsiktig før også, men aldri blitt gravid, ikke at det er til å stole på, så klart ... Jeg aner ikke hva de sjekket på sykehuset, annet enn jernverdiene mine, og det visste ikke legen min heller. Tror jeg venter og ser om TR kommer, jeg ... Syklusene mine har plutselig blitt noen dager kortere, to ganger ... Syntes det var litt rart, men tror ikke det er noe galt, for det er vel bare slik noen ganger. PM er sendt! veldig kjekt med bil! En fin kveld til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. august 2009 Forfatter #1227 Del Skrevet 12. august 2009 I dag har vi vært hos svigers. Mannen har polert, vasket og pusset bilen, mens S, svigermor og jeg var på stranda. Man får ikke akkurat slappet av og kost seg på stranda når man har med en valp og en 1åring, men koselig var det uansett. Jeg fikk badet, og det var kjempeherlig å svømme og stupe litt. Var skikkelig sliten på ettermiddagen, etter å passet S så og si alene hele dagen. Fikk presset meg til å gå en tur likevel, og det var godt. I morgen skal svigers passe S på kvelden, slik at mannen og jeg kan gå ut og kose oss litt. Det blir herlig med litt alenetid! Var forresten hos legen i går. Jeg ble ikke noe klokere av det, egentlig... Hun syntes at legene var noen surrebukker som ikke greide å finne ut av noe, og måten de taklet det på var visst ikke helt bra heller. Jeg har visst litt høye leververdier, noe ingen fortalte meg på sykehuset ... Høye leververdier har jeg hatt for noen år tilbake også, da jeg gikk på p-plasteret. Den gangen sa min daværende lege at jeg skulle slutte fordi det kunne være plasteret som gjorde det. Jeg sluttet en periode og leververdiene gikk ned. Nå går jeg ikke på noen hormonell prevensjon, så jeg skjønner ikke helt hva det skal være som gjør leververdiene høye ... Kanskje det ekstremt høye alkoholforbruket mitt? Legen min mente iallfall at hvis jeg fikk flere svimmelhetsanfall skulle hun sende meg til et annet sted. Jeg snakket med naboen vår også, og søsteren hans har dårlig erfaring med dette sykehuset, så jeg blir litt tvilende ... Jeg skal iallfall tilbake om en ukes tid for å ta ny blodprøve, og da skal de sjekke opp alt fra diabetes, stoffskifte osv. Ikke at dette nødvendigvis har noe med svimmelheten å gjøre, men om de kan finne en grunn til min lave energi hadde det jo vært fint. Fikk litt kjeft/tilsnakk pga maten jeg spiser .. Er jo vegetarianer (men spiser fisk, egg og melk) og er ikke så flink til å spise ting som inneholder proteiner og jern ... Jeg synes ikke det er så lett å få til i tidsklemma, men skal skjerpe meg nå. Har flere vegetarkokebøker som jeg skal se om jeg finner noe spennende i. Jeg skal på jobbintervju neste uke! Det er bare deltidsjobb, men det virker spennende. Det er som tegnelærer på en tegneskole for barn i barneskolealder. Det var 30 søkere og jeg er 1 av 3 som kommer til intervju. Litt skeptisk til om jeg er god til å lære bort, om jeg skulle få jobben, men det er jo slikt man får opplæring i ... Dessuten er jeg elendig til å finne frem her, jeg er jo ikke kjent i det hele tatt ... Og denne jobben er det litt kjøring i, så tenk om jeg kjører meg bort! Nei, får ikke ta sorgene på forskudd, får sikkert ikke jobben engang. tirsdag: tur med S i vogna, 1/2 time- 45min. drakk mye vann. spiste sjokolade. onsdag: drukket mye vann. gått 1 times tur i fort tempo. drukket brus. * spist gelé.* * ble "tvunget" av svigermor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. august 2009 #1228 Del Skrevet 12. august 2009 Mja, jo ... Jeg kan jo det, men jeg tror det blir litt trøblete. For hvis jeg går sammen med mannen så vil han ikke holde mitt tempo, og så går vi ikke alltid turere- for hvis vi f.eks skal på besøk så sover S i vogna i stedet ... eld til deg også! Kan vel gå tur med S i vogna, UTEN mannen med??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 12. august 2009 #1229 Del Skrevet 12. august 2009 GPS er en fin ting bra de fortsetter å ta prøver iallfall, da er det jo håp om at de finner ut av ting. Sikkert lurt å passe på kostholdet ja, formen min blir iallfall påvirket av hva jeg spiser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 12. august 2009 #1230 Del Skrevet 12. august 2009 Lykke til på jobbintervju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. august 2009 #1231 Del Skrevet 12. august 2009 for jobbintervju! Spennende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. august 2009 #1232 Del Skrevet 12. august 2009 Begynte å svara deg her. Men så vart det litt for personlig synst eg, så då sender eg deg heller svaret i ei PM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. august 2009 Forfatter #1233 Del Skrevet 12. august 2009 Kan vel gå tur med S i vogna, UTEN mannen med??!! Nei, vet du hva! Det går da ikke an?! Jo da, så klart jeg kan. Men ofte vil han jo være med han også da... GPS er en fin ting bra de fortsetter å ta prøver iallfall, da er det jo håp om at de finner ut av ting. Sikkert lurt å passe på kostholdet ja, formen min blir iallfall påvirket av hva jeg spiser! Vi skal skaffe oss det relativt kjapt, for det er utrolig kjekt! Ja, det er jo det. Satser på at de finner ut noe. Lykke til på jobbintervju! Takk! for jobbintervju! Spennende! Lykke til! Takk. Begynte å svara deg her. Men så vart det litt for personlig synst eg, så då sender eg deg heller svaret i ei PM! Hmm ... *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 12. august 2009 #1234 Del Skrevet 12. august 2009 Lykke til på intervju Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 13. august 2009 #1235 Del Skrevet 13. august 2009 Så spennende med jobbintervju! Kjenner til det med å bli "tvunget" i søtsaker av velmenende svigermødre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. august 2009 #1236 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Lykke til på jobbintervju! Høres ut som du må sette igjen mannen hjemme når du triller tur ja, hvis han går for tregt Håper nye prøver gir svar som er til å bli klok av. Endret 13. august 2009 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. august 2009 #1237 Del Skrevet 13. august 2009 Spennende med jobbintervju da Håper de nye prøvene gir noen svar ja. Høres ikke akkurat moro ut å gå sånn i uvitenhet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. august 2009 #1238 Del Skrevet 14. august 2009 Spennende med jobbintervju. Lykke til GPS er veldig greit ja og takk for PM. Må se om vi får tatt en tur. Vet ikke helt om vi rekker det i høst, men kanskje til våren igjen. Visste ikke at det var en gård der en gang... Får håpe du får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. august 2009 Forfatter #1239 Del Skrevet 15. august 2009 Lykke til på intervju Takk! Så spennende med jobbintervju! Kjenner til det med å bli "tvunget" i søtsaker av velmenende svigermødre Ja, nesten litt for spennende ... Typisk svigermødre ... Lykke til på jobbintervju! Høres ut som du må sette igjen mannen hjemme når du triller tur ja, hvis han går for tregt Håper nye prøver gir svar som er til å bli klok av. Takk. Hehe, trege mannfolk! hehe ... Spennende med jobbintervju da Håper de nye prøvene gir noen svar ja. Høres ikke akkurat moro ut å gå sånn i uvitenhet... er ikke så glad i intervju, er ikke så flink til sånt synes jeg ... Men jeg har jo fått jobb før, så noe må jeg ha gjort riktig. Takk, satser på det, men har mine tvil ... Spennende med jobbintervju. Lykke til GPS er veldig greit ja og takk for PM. Må se om vi får tatt en tur. Vet ikke helt om vi rekker det i høst, men kanskje til våren igjen. Visste ikke at det var en gård der en gang... Får håpe du får svar Takk. GPS blir det garantert, men ikke med en eneste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. august 2009 Forfatter #1240 Del Skrevet 15. august 2009 Nå er rockeringen funnet frem, og jeg har prøvd den noen ganger de siste dagene. Dessverre har jeg hatt problemer med den, for den faller bare fra hverandre når jeg har brukt den noen minutter. Mannen kikket litt på den, og mente at jeg har satt den feil sammen, noe jeg synes er veldig rart siden jeg satte den akkurat likedan sammen tidligere og da fungerte den! Men jeg skal være glad bare den fungerer jeg. I dag har vi vært på besøk hos søstra til mannen. S storkoste seg, og tror han sjarmerte henne litt. Veldig koselig å dra på besøk, og så mye lettere nå når vi har bil! Vi fikk nye sofaen vår i går! Herlig å ha ny sofa, som står til stua og som er fiiiiin. Tenkte å legge ut bilder i bloggen min, om noen er interessert. Er det bare meg som er lei av unicef-reklamene på tv? Dessuten får jeg helt vondt når jeg hører om "Ariane som er 15 måneder,men veier det samme som en 4 måneder gammel baby" ... På torsdag var svigers barnevakt, så da lagde jeg middag til de (auberginegrateng), kjøpte brus og godteri og så koste de seg her mens mannen og jeg koste oss på kino. Vi fikk dessverre ikke tid til å gå ut og spise pga kinoen begynte på et dårlig tidspunkt, men det var veldig koselig uansett. Deilig å være "kjærester" igjen. Husker ikke når jeg skrev sist om trimmingen min, men ... Jeg går lang tur annenhver dag, og drikker mye vann. Dessverre drakk ikke svigers opp colaen jeg kjøpte til de, så da "måtte" jeg drikke litt ... Den stod og ropte på meg fra kjøleskapet, helt sant! I dag ble det Cola og sjokolade, det er jo helg ... Og så lagde jeg vegetarlasagne, som ikke ble helt som den skulle fordi jeg var så sliten og ikke lest kokeboken nøye nok. Jeg greide å blande tomatsausen og grønnsaksingrediensene og i tillegg glemme ene laget med lasagneplater. Men godt ble det jo egentlig likevel, bare jeg som følte meg så utrolig dum ... Jeg har faktisk flere vegetarkokebøker, men jeg har knapt sett i de før nå ... Skal bli flinkere til å lage god, sunn og næringsrike middager fremover. *streng* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå