Gossip girl Skrevet 22. juli 2009 #1161 Del Skrevet 22. juli 2009 Flink du har vært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 22. juli 2009 #1162 Del Skrevet 22. juli 2009 Kanskje du/dere har rett på dagpenger til jobbene kommer på plass? Ofte har studiesteder barnehageplasser, så det ville eg også ha sjekka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #1163 Del Skrevet 22. juli 2009 Synes du har vært kjempeflink jeg. Kjedelig det med jobbsituasjonen. Trodde man hadde krav på mer når man studerte og hadde familie, men skal ikke si noe sikkert. Begynner å bli lenge siden jeg studerte og da var jeg alene... Håper det ordner seg Takk. Det er godt mulig man har det, jeg har ikke satt meg inn i det enda. Men mannen mener at han sikkert har brukt opp de årene han har til rådighet for å få stipend, ikke vet jeg ... Det er liksom det - man må jo bare! Svigermor blir driiiitsur hver gang jeg takker nei til noe (men jeg takker jo nei fordi jeg ikke liker ting da - for jeg liker nesten ingen kaker etc...) Det blir heldigvis ikke min, det høres slitsomt ut ... Vanskelig den jobbsituasjonen deres... Om mannen begynner å studere har han vel krav på forsørgerstipend i tillegg til vanlig stipend og lån, men det utgjør ikke så mye i måneden da... Synes du er flink jeg, en times gåtur er bra! Hm, kan godt hende det? Tror virkelig jeg må sjekke opp de reglene, ja. Takk. Prøver å få til det hver dag nå da. Stemmer i med de andre her - synes du er flink jeg Ikke lett å leve sunt når man blir invitert bort på kaker liksom... Kan jo ikke bare si at man tar et glass vann og et eple vel? Får håpe det ordner seg med jobb Takk. Nei, her blir vi invitert bort på kaker, mamma og mannen drikker pils hver dag og da vil jo jeg gjerne ha noe godt selv om jeg ikke drikker pils, mamma lager kake ++ Takk, satser på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 22. juli 2009 #1164 Del Skrevet 22. juli 2009 Pent kopiert frå lånekassens sider "Du kan få støtte i opptil åtte år til sammen til høyere utdanning og annen utdanning utover vanlig videregående opplæring. Du kan ikke få støtte i mer enn åtte år selv om du skulle bli forsinket. Det kan gjøres unntak dersom du er forsinket på grunn av sykdom, funksjonshemming eller fødsel/adopsjon." Og her finner du støttekalkulator http://app.lanekassen.no/stottekalk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 22. juli 2009 #1165 Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, og ikkje gløymt kontantstøtten viss det kødder seg til med jobb og barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #1166 Del Skrevet 22. juli 2009 Kjempeflink! Så kjipt med allergien da Vet selv hvor ekkelt det er, og kanskje den gjør deg sliten også? Teit at man må vente to måneder på blåresept. Men du får vel allergimedisin på vanlig resept enn så lenge, så slipper du i hvert fall å kjøpe til fullpris på apoteket? Håper det dukker opp en jobb snart. Takk. Ja, ganske plagsomt og merkelig egentlig. Men jeg har hørt fra flere at det er mer pollen her enn lengre nord, det kan virke som det er noe i det også. Det kan godt hende at allergimedisinen gjør meg sliten. Jeg har vært litt mer svimmel enn vanlig noen dager også, og det er jo en av bivirkningene. Satser på at jeg får prøve noen andre tabletter som forhåpentligvis er uten bivirkninger når jeg en gang får kommet meg til legen ... Jeg aner ikke om jeg får resept i det hele tatt, jeg. Jeg skjønte ikke helt hva hun legesekretæren snakket om ... Og så vet jeg ikke forskjellen på blå resept og vanlig resept og alt det der. Jeg synes og du er flink. Mannen din vil få ca 10 000 utbetalt i mnd i snitt fra lånekassen, da han vil få forsørgerstipend i tillegg. Skjønner det er vanskelig å søke jobber når dere ikke vet ang barnehageplass. Vet du noe om hvordan dekningnen er i kommunen da? Du kan jo prøve å ringe til kommunen å høre hvilke muligheter som finnes. Takk. Det er faktisk deilig å bevege litt på seg. Hm, om han får det så går det jo på et vis, tror jeg. Aner ikke om hvordan barnehagedekningen i kommunen er heller, hvordan finner man ut det, på kommunale sider, eller? Æsj, føler meg skikkelig uvitende her ... Flink du har vært Takk. Kanskje du/dere har rett på dagpenger til jobbene kommer på plass? Ofte har studiesteder barnehageplasser, så det ville eg også ha sjekka. Men kan man få dagpenger samtidig som man går skole? Ja, det er jo ofte studiestedene har barnehageplass, det må sjekkes opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 22. juli 2009 #1167 Del Skrevet 22. juli 2009 Ah, nei, dagpenger skal ein i utgangspunktet ikkje få viss ein studerer. Tenkte kanskje ein av dere skulle jobbe og dermed kunne få dagpenger i mellomtida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #1168 Del Skrevet 22. juli 2009 I morgen drar vi, gleder meg! Det blir nok rart å være så langt borte fra S, men det blir nok godt å få litt "fri" også. Deilig med shopping, spise ute og bo på hotell. Dessuten får jeg jo så og si hele turen gratis, mamma betaler fly og hotell og jeg har fått en sum av pappa til lommepenger. Greit med greie foreldre! Her bare regner det for tiden. Trodde det skulle bli fint i dag, for dagen startet med så fint vær og sånn passe temperatur. Men nei da, det begynte jo selvsagt å regne. Egentlig synes jeg det er litt koselig med regn også, men vil ha sommer i tillegg liksom ... I går derimot, var det jo fint det meste av dagen. Vi satt ute på plattingen på kvelden, virkelig herlig å ha uteplass! Prosjekt: Gått 2 halvlange turer i raskt tempo. Drukket mye vann. Spist ordentlig mat til alle måltider. spist sjokoladekake m/is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 22. juli 2009 #1169 Del Skrevet 22. juli 2009 Huff, jobb-/barnehage-situasjon er ikke enkel!!! Vi driver på vi også, når det gjelder meg... Jeg har ingen fast jobb, og vi har heller ikke bhg-plass (det er fult, vi står på venteliste). Jeg vil søke på jobb, men kan ikke ta i mot jobb hvis jeg ikke får bhg-plass. Uansett så skal jeg studere to faste dager i uka, så da MÅ jeg ha en løsning når det gjelder barnepass uansett. Vanskelig.... GOD TUR!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. juli 2009 #1170 Del Skrevet 24. juli 2009 God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. juli 2009 #1171 Del Skrevet 28. juli 2009 Håper du har hatt en fin tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #1172 Del Skrevet 29. juli 2009 Huff, jobb-/barnehage-situasjon er ikke enkel!!! Vi driver på vi også, når det gjelder meg... Jeg har ingen fast jobb, og vi har heller ikke bhg-plass (det er fult, vi står på venteliste). Jeg vil søke på jobb, men kan ikke ta i mot jobb hvis jeg ikke får bhg-plass. Uansett så skal jeg studere to faste dager i uka, så da MÅ jeg ha en løsning når det gjelder barnepass uansett. Vanskelig.... GOD TUR!!! Nei, den er ikke det. Det er virkelig et dilemma/ond sirkel. Må bare satse på at det ordner seg! God tur! Takk. Håper du har hatt en fin tur Hadde en kjempefin tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #1173 Del Skrevet 29. juli 2009 Vi kom hjem på mandagen, men har ikke rukket å være her så mye siden vi fortsatt har besøk av mamma. Vi hadde iallfall en kjempefin tur. Det er en flott by, rent og pent, god mat, masse shoppingmuligheter og så var det deilig å få litt fri. Det var så herlig å se S igjen, han ble veldig glad da han så meg. :rødme: Tror han og pappaen har kost seg hjemme også, de har vært mye ute og lekt, og på familiebesøk. S storkoser seg når han har mange mennesker rundt seg, jo flere folk jo blidere er han. I dag har mamma lagd eplekake og jeg lagde Snickerskake, og så fikk vi besøk av svigers og svigerinna mi. Var kjempekoselig. Ikke så sunt, akkurat men ... Vi har funnet ut at vi må ha bil, vi er skikkelig handikappet uten, men så var det det å finne en bil da ... Vi fant en i dag. Fin, noenlunde rimelig og ikke gått så langt. Vi har avtalt med eieren å hente den om en uke. Men så klart måtte det dukke opp noen skjær i sjøen ... Det var mannen og svigerfar som styrte med dette, og de glemte å sjekke heftelser på bilen. Vi fant ut nå at det er tatt opp lån på bilen, og med mindre vi er fysisk tilstede og ser at nåværende eier ikke betaler ned lånet så kan ikke vi ta over det. Utrolig surt! Mannen skal sende melding og høre hvordan han eventuelt vil gjøre det. Skjønner ikke hvorfor han ikke kan ringe han, men ... Samtidig har mannen funnet en annen av akkurat samme bil, bare som er to år nyere og har mindre km-stand, så kanskje vi skal se på den i stedet. Herlighet, det er så mye frem og tilbake! I morgen får vi besøk av ei fra barselgruppa mi i Trondheim. De har vært ute og reist fra en flyplass i nærheten av oss, og tenkte de skulle hilse på. Det blir nok veldig koselig å se de igjen, og veldig koselig for S å hilse på lille jenta til hun i barselgruppa mi igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #1174 Del Skrevet 29. juli 2009 Prosjektet: gått tur med S, i normalt tempo. Drukket vann i stedet for brus/ting med sukker. spist kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. juli 2009 #1175 Del Skrevet 29. juli 2009 Om man ikke bor veldig sentralt, er det utrolig kjekt med bil. Men å få kjøpt en er ikke så enkelt bestandig Det ordner seg helt sikkert til slutt Tenker S ble kjempeglad for å se deg igjen ja, :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. juli 2009 #1176 Del Skrevet 29. juli 2009 Bra dere fant ut dette med heftelser, da. Håper det ordner seg med en bil i alle fall, det er kjekt å ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #1177 Del Skrevet 31. juli 2009 Om man ikke bor veldig sentralt, er det utrolig kjekt med bil. Men å få kjøpt en er ikke så enkelt bestandig Det ordner seg helt sikkert til slutt Tenker S ble kjempeglad for å se deg igjen ja, :rødme: Det var mer nødvendig med en bil enn vi trodde først, ja. Det ser ut til å ordne seg nå, med mindre det dukker opp noe mer. Bra dere fant ut dette med heftelser, da. Håper det ordner seg med en bil i alle fall, det er kjekt å ha! Ja, får satse på det. Det ser ut til å ordne seg! *krysse fingrene* =============================================== I dag har mannen hatt fryktelig hodepine og følt seg kvalm og uvel, så S og jeg har vært en tur i byen alene. Vi var innom biblioteket, som har en kjempefin barneavdeling! Stor og spennende for små barn, med en god del leker og spennende saker. S var helt oppslukt av alt som hang i taket, lekene og så sjarmerte han en bibliotekar da. Tror vi må ta turen innom der igjen. Det var kjempekoselig med besøk av hun fra barselgruppa mi i går. Jenta hennes er 5 dager yngre enn S, så de er jo jevngamle. Hun har blitt stor hun også, og så går hun- om enn ikke så stødig som S riktig enda. Tror de små syntes det var koselig å se hverandre igjen, for de kjente hverandre tydeligvis. Vi merket også at gutter er en god del voldsommere enn jenter, iallfall var S voldsommere enn denne jenta. Stakkars jenta fikk seg noen kakk i hodet av en uforsiktig S. De ble ganske lenge i går, så vi fikk gått tur og snakket mye, veldig koselig. Det er tidenes vær her for tiden. I går begynte dagen bra, men fortsatte med regn, pøsregn, storm, torden og lyn og enda mer regn. Jeg var ute på trimtur og det blåste og pøste ned, følte meg ganske så forblåst og klissvåt da jeg kom hjem, men godt med tur. Nå skal vi ha nachos, så får vi se om jeg får besøkt dagbøkene i kveld eller i morgen. Fortest mulig, iallfall! Føler bare at tida ikke strekker til ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #1178 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Prosjektet: I går: Drakk mye vann Gikk tur med S i vanlig tempo + Gikk 1 time i hurtig tempo Spiste 1 stratos Spiste eplekake m/is I dag: Drukket mye vann gått 1 times tur i hurtig tempo m/vogn Drukket 1/2 liter Cola Endret 31. juli 2009 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 31. juli 2009 #1179 Del Skrevet 31. juli 2009 Moro med besøk for både store og små Synes du er flink, Knøttet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. august 2009 Forfatter #1180 Del Skrevet 1. august 2009 Moro med besøk for både store og små Synes du er flink, Knøttet! Ja, det var kjempekoselig- for alle så det ut som. Takk ... Jeg prøver. =============================================== I dag har vi vært til seters med S, besteforeldrene og mannens tante og to søskenbarn. S storkoste seg med masse oppmerksomhet og spennende dyr. Høner, sauer, griser, kalver, kyr og hester var visst helt topp for en liten gutt. Han har også lært seg hva sauene sier i dag, og har gått rundt og sagt "bææ" nesten hele dagen. For tiden låner vi svigermors bil frem til vi får vår egen, og siden de aldri har sagt noe og vi ikke har spurt så er det bare mannen som kjører den. Vet ikke om det er mine foreldre som er rare eller mannen sine, men min foreldre lar alltid både mannen og meg kjøre, men hos svigers er det bare mannen som får kjøre- det har aldri vært nevnt noe annet. Derfor kjører mannen bilen, og jeg sitter baki med S. Dette begynner jeg å bli litt lei av, for det er slitsomt å sitte og underholde han, forhindre han fra å sovne hvis han ikke skal det osv. Så i dag så kjørte jeg et lite stykke med bilen. Dette er automatgir, noe jeg ikke har kjørt siden jeg tok lappen for ehem ... *regne* 6 år siden. Det var utrolig uvant og ekkelt! Først greide jeg å bråbremse fordi bremsen på denne bilen var mye sterkere (blir det det?) enn alle andre biler jeg har kjørt, og så følte jeg at jeg mistet kontrollen helt siden jeg hverken giret eller brukte venstrefoten i det hele tatt, så derfor brukte jeg venstrefoten til bremsing- noe mannen sier er feil for man skal bruke høyrefoten til både bremsing og gassing. Jaha? Blir helt forvirret, jeg ... Følte meg rimelig uten kontroll og teit da jeg kjørte den, ja. Blir nok ikke noen bil med automatgir her i gården, nei! Svigermor sier stadig vekk at vi må bare spørre henne om barnevakt hvis vi vil finne på noe sammen en kveld, så jeg håper at vi kan gjøre det snart. Det hadde vært så godt med litt alenetid sammen, tid til å bare være oss og være kjærester. Mannen vil ikke spørre akkurat nå, for de har hjulpet oss så mye med bilkjøp, lånebil, flytting osv. Skjønner jo den, men håper det er greit å spørre etterhvert. Føler ikke at jeg kan spørre siden det er hans foreldre ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå