flysnuse Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 er det forventet at brudgom å brud skal holde tale? noen som har vært i bryllup de ikke har gjort det ? hva burde en tale eventuelt inneholde?har aldri likt å stå å snakke høyt alene ...
iap Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 det er vel meir forventa at brudgom skal tale enn bruda. eg talte ikkje. liker heller ikkje å snakka til masse folk, og vile ikkje ha noko å grua meg for den dagen..
angara Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Jeg har bare vært i ett bryllup der bruden talte. (I de fire andre var det bare brudgommen, og i ett var det ingen av dem.) Hvis jeg skal holde tale kommer det til å ødelegge dagen for meg, og dagene på forhånd, nattesøvnen etc. Jeg unner meg å IKKE holde tale. Jeg vil at denne dagen skal bli bra, og at jeg skal kose meg mest mulig. Litt stress blir det sikkert likevel, og jeg vil eliminere det verste. Skal passe på å få anledning til å la mannen min få vite hvor glad jeg er i ham under fire øyne i stedet, i løpet av dagen. Skal passe på å fortelle ham dette på forhånd, slik at han ikke går og lurer på om jeg kommer til å si noe på festen eller ikke.
Serenity88 Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Bare vært i to bryllup, men i det første holdt begge tale og i det siste holdt brudgommen en tale og bruden lagde sang Er vel ingenting som er unormalt, men er veldig ofte at brudgommen holder tale og har en følelse av at bruder gjør det oftere nå enn før.
Vera Vinge Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Tradisjonelt er det bare forventet at brudgommen holder tale. I de to bryllupene jeg har vært gjest, har kun brudgommen holdt tale mens brudene hadde laget tekst til en kjent melodi, som ble sunget som allsang. I mitt eget bryllup holdt både jeg og mannen tale, og jeg tenkte ikke tanken på å la være. I dag når man ikke lenger ser på bruden som noe faren gir til brudgommen, ser jeg ikke logikken i at brudens far og brudgommen er selvfølgelige talere mens resten er frivillig. Om en av partene har store problemer med å snakke offentlig, syns jeg ikke man skal ødelegge dagen ved å holde tale (og det gjelder begge parter), men hvis ikke, syns jeg man skal vurdere seriøst å hoppe i det. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Dessuten hadde jeg blitt så vant til å være i fokus hele dagen fram til da, at jeg ikke lenger var særlig nervøs for talen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå