OppNed Skrevet 2. juni 2003 #1 Del Skrevet 2. juni 2003 Spørsmål... Rødmer nesten, for jeg har ikke peiling på dyr Jeg har aldri hatt et eneste dyr, bortsett fra de insektene jeg fanget og observerte i Norgesglass når jeg var liten og ble bebreidet av den snørrete nabogutten for å være dyreplager av den grunn. Skal prøve å ikke spore av. Poenget er at jeg ønsker meg så innmari en liten kattepus. Vil ha katt nå. For første gang i mitt liv, så vil jeg ha en katt. Men jeg kan ingenverdens ting om katter. Men det må være det qleste husdyret som finnes. Endelig (!!!) har jeg fått med elskling på ide, og han vil absolutt ikke ha en kastrert hannkatt, slik som jeg har fått råd om skal være veldig bra. Hvis han skal ha noe dyr, så skal det ihvertfall ikke være kastrert. Må le...han er veldig bestemt på dette. Faktisk så ble jeg kjempeoverrasket i går, for plutselig (POOOF!! Utav det blå) så foreslo HAN at vi kanskjekanskje skal skaffe et sånt dyr. Ble så glad at jeg måtte klemme ham hardt og nusset ham så hardt at det smalt i øret hans slik at det gjorde vondt for ham. Men det gjør ingenting. Han vil altså muligens skaffe katt. Men vil absolutt ikke vite av noen form for kastrering. Som han sier...de slipper jo å betale bidrag; la den boltre seg :o Herregud, som jeg skravler. Spørsmålet var igrunnen bare dette: Hvor lenge kan en katt være alene? *ler*...høres jo ut som jeg vil ha en katt for å la den vansmekte alene. Men...seriøst...kan man la en katt være alene ett døgn f.eks? Eller to? Ute altså (har innbruddsalarm; som løser seg ut bare man slenger et slengkyss inn i rom omtrent). Er så mye borte, reiser både titt og ofte, og må ha opplegg klart før katt skaffes. Er det en sjanse for at en katt ikke finner kjemi med eier, tror dere? Har møtt katter som jeg tror misliker meg. Eller er det sånn at en katt liker deg fordi du gir den mat? Eller fordi du koser med den? Eller gir den egentlig f*** i hvem som er der så lenge den får mat??? Vil jo gjerne at den evt skal like meg da. Bedre enn noen andre. Vil den skal løpe (gjerne i slow-motion) mot meg når jeg kommer hjem fra jobb og puse med meg og glise fornøyd...slik...: Vil helst ikke at den skal se surt på meg, frese og stikke. Går det an å oppdra en katt eller??? Ett sprm til: Hvor lang tid tar det å oppdra en katt til å gjøre fra seg alt svineri utendørs. Og...ikke kom å si at man må være voldsom med den for å oppdra til dette. Har hørt skrekkhistorier om hvordan folk gnir snuten nedi svineriet og denslags. Kommer IKKE på tale. Aldri. Da vil jeg ikke ha katt. Skal bare være snill med den. Det skal bli verdens heldigste katt. Fortell litt da; dere som har erfaring med dette. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 2. juni 2003 #2 Del Skrevet 2. juni 2003 At mannfolk får ståpels når de hører ordet kastering er ikke noe nytt, de går rett inn og identifiserer seg med dyret. Kan svare deg på et par spørsmål: Vi reiser ofte fra katten i helgene. (vår/sommer) Da er hun ute, og vi allierer oss med naboene når det gjelder mating. Kattunger er som regel stuereine når de er leveringsklare, så da er det bare å passe på å slippe dem ut av og til. Pass godt på den til å begynne med, små kattunger finner ikke veien hjem hvis de kommer bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 2. juni 2003 Jo...han ble igrunnen ganske heftig når jeg nevnte ordet k-a-s-t-r-e-r-e...som om jeg bantes fryktelig stygt eller no'sånt. Men altså...hvor sover den da *rødme igjen - null peil* når den er ute? :lage kattehus??: Eller slenger den seg bare i mose og sånt noe og sover??? Og...ett sprm til: Hva med å sette den bort til kjente med stor flott uteområde g greier? Lurt/ikke lurt?? Hvis den får masse god mat der, mener jeg. Og litt klapp og kos etc? Vil den se på dette som en slags spa, eller synes kattedyr at det å bli satt bort for en helg er totalsvik? Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 2. juni 2003 #4 Del Skrevet 2. juni 2003 AU!!! :oops: milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #5 Del Skrevet 2. juni 2003 Spørsmål... Han vil altså muligens skaffe katt. Men vil absolutt ikke vite av noen form for kastrering. Som han sier...de slipper jo å betale bidrag; la den boltre seg :o Katten må kastreres. Det handler om å redusere villkattbestanden, som lider og ikke lever lengre enn ett par år før de dør av smertefulle sykdommer, sult osv. Dette er et felles ansvar for alle katteeiere. Hvor lenge kan en katt være alene? Men...seriøst...kan man la en katt være alene ett døgn f.eks? Eller to? Ute altså (har innbruddsalarm; som løser seg ut bare man slenger et slengkyss inn i rom omtrent). Er så mye borte, reiser både titt og ofte, og må ha opplegg klart før katt skaffes. Om vinteren, ikke mer enn noen timer. Men det finnes kattepensjonat, de tar kr. 70,- i døgnet. Og vil du ha katt, må du ta dette med i betraktning. Om sommeren kan du la katten være alene ett døgn, eller maks to - sett ut mat til den, pluss vann (katter skal ikke ha melk). Men maten kan jo bli spist opp av fugler eller andre katter, og katten kan finne seg et annet hjem i mellomtiden. Katter er slik, får de mat, er de trofaste. Begynner det å bli mer tilfeldig hvor ofte maten kommer, ser den seg om etter andre beitemarker, og finner den det - en eller annen snill nabo, ser du ikke mer til den. Er det en sjanse for at en katt ikke finner kjemi med eier, tror dere? Har møtt katter som jeg tror misliker meg. Eller er det sånn at en katt liker deg fordi du gir den mat? Eller fordi du koser med den? Eller gir den egentlig f*** i hvem som er der så lenge den får mat??? Liker andre katter deg, så liker vel katten din deg som er matmor, og som har koset for den siden den var liten. Men noen katter er mer kostbare, også overfor eierne. De har forskjellig personlighet. Noen vil ha mye kos, andre ikke. Går det an å oppdra en katt eller??? Til en viss grad. Når den går på bordet, eller benken, tar du og løfter den ned og sier fy eller nei. Når du gir mat, og roper på den samtidig, lærer den å komme når du roper. Ellers er ikke katter særlig lærenemme. De er ikke flokkdyr, og vil bevare selvstendigheten sin, og ser ingen vits i å underkaste seg, kun for å få ros. Men den lærer seg hva nei betyr, og kjenner navnet sitt. Ett sprm til: Hvor lang tid tar det å oppdra en katt til å gjøre fra seg alt svineri utendørs. Fortell litt da; dere som har erfaring med dette. Den er vel vant til sandkasse når du får den. Da flytter du sandkassen nær ytterdøra, og etter en uke eller to, helt ut. Da vil katten lære hvor den skal gjøre sitt fornødne - etter ennå noen dager, heller du sanden et sted i ytterkanten av hagen - når katten er blitt bedre kjent hos deg og kan være ute, pluss vet hvor sandkassa er plassert. Ikke slipp den ut i det hele tatt de første dagene, før den har knyttet seg til hjemmet. Og ikke la den være alene ute i begynnelsen, la den gradvis bli få bli kjent. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 2. juni 2003 De er ikke flokkdyr, og vil bevare selvstendigheten sin, og ser ingen vits i å underkaste seg, kun for å få ros. Men den lærer seg hva nei betyr, og kjenner navnet sitt. Høres ut som om jeg og katt kan få et bra forhold! Takk for svar, Vega. Men bør den virkelig kastreres altså? Uff...spørs om dette skjærer seg. Tviler på at elskling går med på dette. Han var kjempebestemt. Skulle ikke ha noe intetkjønn av et stakkars dyr. Lurer litt på dette med p-piller og hunkatter. Må de ta den daglig? Finnes det noe mer langvarig? Hva m kattekondom...*uff... er så barnslig...* Men ærlig talt...er det mest vanlig å kastrere han-kattene? Hvordan utføres det? Blir de litt sånn zoombie etterpå? Daffe og kjeder seg mer eller mindre? Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 2. juni 2003 #7 Del Skrevet 2. juni 2003 Går det an å oppdra en katt eller??? Jeg er vel egentlig ikke den rette til å svare på spørsmål om katter, ettersom jeg aldri har hatt en selv. Men jeg vet at det faktisk går an å oppdra katter. Pappa hadde nemlig en katt da han var liten, og den oppførte seg nærmest som en hund. Fulgte etter ham omtrent overalt, og de var utrolig knyttet til hverandre. Denne katten lærte en rekke kunster, som å sitte, gi labb og åpne dører. Det er sikkert bare et spørsmål om tålmodighet, for det tar nok lengre tid å lære opp en katt i forhold til en hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 2. juni 2003 #8 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei Maiken! Katter er flotte dyr, da. Har hatt katt fra jeg var 2 år til jeg var.. ca. 16? Uansett... Jeg har vært så heldig (?) å få bivåne en katte-kastraksjon. :o Min kjære oransje og hvite fluffe-pus Oliver ble litt mindre mannlig hos dyrlegen, og det foregikk på følgende måte: Vi hadde med oss pusen i bur til veterinæren. Inne hos veterinæren fikk fluffepus sprøyte med bedøvelse, og etter noen minutter (nøyaktig antall minutter huskes ikke, da dette er noen år siden) var fluffepus i drømmeland. Da la dyrlegen ham på ryggen, og bandt fast potene hans i sprike-stilling. :o Balle-shaving var visst påkrevd. Så tok han en sylskarp skalpell og rett og slett snittet opp nøttene til fluffepus. En ad gangen. Så trakk han en liten rosa avlang "ballong" opp av hver hudpose, og snittet av sædlederne. Så sydde han igjen. Ta-daa. Fluffepus uten baller. Synes å huske at det var sånn det foregikk. Min ene lillebror var også med og så på, og han sto der bare og vred seg og mumlet "Å herregud, stakkars pus!" Men seriøst, katter er flotte dyr da. Fluffepus ble veldig hjemmekjær og kosete etter inngrepet. (Han var kosete før også, men nå ble han så kosete at han siklet :o ) Han var sløv i nesten et døgn etter operasjonen, men så var han helt fin igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 2. juni 2003 #9 Del Skrevet 2. juni 2003 Med tanke på alle uønskete kattunger som finnes rundt omkring, vil jeg absolutt anbefale deg å få katten kastrert/sterilisert. Fordelene utover dette for hankatter: De reker mindre/holder seg nærmere hjemmet, sloss langt mindre og sprer i langt mindre grad en skokk med sykdommer og faenskap (blant annet katte-aids spres gjennom katteslossing). Sjansene er også langt større for å få en kosekatt, samt du slipper en haug med veterinærregninger for å lappe slosskjempen din sammen igjen. Fordelen utover dette for hunkatter: De slipper å ta p-piller som omtrent garantert før eller siden fører til jurkreft (det samme som brystkreft hos kvinner). Dessuten tiltrekker de seg ikke jemrende hannkatter som holder matmor&matfar våken om natten. Spredning av kjønnsykdommer gjelder selvsagt for hunkatter også. Angående det å finne en katt som passer akkurat deg, kan det jo være en idè å sjekke ut litt om diverse rasekatter. Noen katter er avlet for å fremelske visse trekk i karakter. Britisk Korthår eller en Siameser hadde kanskje vært noe for deg, Maiken Utrolig sosiale og tiltalende stolte katteraser. Selv har jeg forøvrig en rødstripet mix med personlighet av dimensjoner Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 2. juni 2003 :o :o :o Som kvinne....definitivt UTEN baller....så hørtes jo det der selv for meg aldeles djevelsk ut :o Bla han siklete? Siklete??? Hvordan da siklete? Sånn småsprø, mener du? Litt slesk??? Liker han ikke damepuser lengre nå da? Fikk du inntrykk av at han ble litt sånn likegyldig? Ballonger? Var det sædposene (for et ekkelt ord) til pusen det da? Heter det sædpose? *fnise* Dette får jeg ALDRI elskling til å gå med på. DETTE blir et problem. Jeg VET det blir et problem... Eller...vent litt...menn steriliserer seg jo. De KASTRERES jo ikke av den grunn...En mann som har kappet strenger fungerer jo aldeles utmerket. Er det slik det foregår? Kan de ikke bare kappe sædlederne da? Hjelp!!! Kan noen svare på dette da? Kan en mannekattepus ha sex fordi om den ikke er fruktbar? Tror elskling ville blitt femtusen ganger beroliget hvis han ble overbevist om noe sånt. Bare katten får boltre seg, så tror jeg han er fornøyd og fri for samvittighetsplager. Snehvit...for et skjønt forhold denne katten hadde til eieren sin. Gav den virkelig labb? Eller pote mener jeg? Noe så søtt Måtte det kodeord til? Måtte matfar si *POTE*....også strakk pusekatten frem en liten skjønn potelank mot ham...åååhhh...jeg smelter Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 2. juni 2003 #11 Del Skrevet 2. juni 2003 Det fins kattebøker som du kan kjøpe som går på å forstå katten og dens adferd og hvordan du skal oppdra den. Jeg har også en som heter Førstehjelp for katter som har vært veldig nyttig - ikke alltid så lett å forstå hva som feiler dem når de ikke kan si hvor det gjør vondt... Jeg mener katter - uansett kjønn - bør steriliseres/kastreres. Det er alt for mange katter her i verden og alt for mange kattunger som må avlives Katten bør også vaksineres en gang i året. Ville fått en nabo til å mate katten om jeg skulle være borte to døgn. Og, om den skal være ute, ville jeg laget en seng (pappeske med et gammelt pledd, laken eller lignende) under tak hvor den kan sove (stille hjørne i garagen, eller noe). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 2. juni 2003 Jo, men hva tror du da Vibeke? Tror du hannkatten har det ok uten å få være litt flørtete da? Seriøst altså...dette kastrerings-greia plager meg litt (allermest fordi jeg vet det plager elskling...) Nei...jeg har ikke lyst på rasekatt. Kunne vel egentlig tenkt meg en vanlig norsk katt (heter det det?). Gjerne en hvit og oransje en, kanskje. Ikke for lang pels, en nusselig liten skjønn lurveklump som strekker pote til meg Kanskje strekker pote, ihvertfall...Bare tanken gjør meg jo helt soft. Heter det "norsk katt"? Alle snakker om norsk katt som om det å være norsk katt ER noe... Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 2. juni 2003 #13 Del Skrevet 2. juni 2003 Selvsagt kan vi menneskeliggjøre katten og sammenlikne den med oss selv, ta i betrakning dyrs rettigheter osv. mht. deres insinktive utfoldelse av sin kjønnsdrift. Men: Å måtte avlive et kattekull med nøster som bare er noen uker gamle kontra det å la èn katt gå igjennom en kastrering/sterilisering.. ja så blir det første ikke noe særlig , og det siste en sann glede. Her kommer etiske spørsmål inn; å velge mellom to "onder". Man lar heller et individ gå igjennom et forholdsvis lite inngrep (lite for hankatter, et ganske stort for hunkatter), enn å la det gå utover mange, inklusive eiere (ta også i betrakning det jeg skrev i forrige innlegg). Som katteeier har man ansvar for sin egen katt, ja, men også for kattefellesskapet Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 2. juni 2003 Jo, jeg forstår jo dette godt da. Vil ikke bidra til at små kattunger må avlives altså. Ikke i det hele tatt. Må vel overbevise elskling om dette, på en eller annen måte. Men hvis det betyr at pusen ikke får boltre seg,e r jeg stygt redd for at det ikke blir snakk om. Da må dety evt bli hunkatt da...med dette p-pillestyret (kanskje det ikke er så mye styr???) Får de p-pillen i maten, rett og slett? Eller finnes det noe mer langvarig? En slags P-sprøyte kanskje? Herregud....som jeg spør og spør og spør Men (unnskyld at jeg maser altså), mener du at det er forskjell på kastrering og sterilisering? (fikk opp håpet litt nå)? Har et vilt håp om at sterilisering skal funke slik som hos mennesker, jeg da...går det an? Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. juni 2003 #15 Del Skrevet 2. juni 2003 P-pille en gang i uka. Noen pakker det i maten. Hadde en katt som gjennomskuet det. Da var det å holde henne fast mellom bena og trø pilla ned i gapet hennes. neida det var ikke vondt for henne (man lærer seg teknikker) og hun tilga meg ved første mating etterpå. jeg kunne aldri tenkt meg å få katt nå uten sterilisering/kastrering. Argumentet om å få boltre seg er (unnskyld maiken-mannen) litt tåpelig. Jeg tror nok katter i hovedsak gjør det for å formere seg fremfor å få seg et deilig ligg. De lever fint uten å få seg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 2. juni 2003 #16 Del Skrevet 2. juni 2003 Snehvit...for et skjønt forhold denne katten hadde til eieren sin. Gav den virkelig labb? Eller pote mener jeg? Noe så søtt Måtte det kodeord til? Måtte matfar si *POTE*....også strakk pusekatten frem en liten skjønn potelank mot ham...åååhhh...jeg smelter Selvsagt ga den pote, ikke labb! :oops: (Er mer vant til hunder jeg, skjønner du...) Jeg er ikke helt sikker på hva pappa gjorde for å få den til å gi eh... pote, men jeg tipper at det var et eller annet "kodeord" ja. Katten kunne forresten gå fritt rundt i hele huset, for helt av seg selv lærte den å åpne dørene ved å hoppe opp på dørhåndtaket og presse det ned. Besteforeldrene mine var kanskje ikke alltid like glade for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amica Skrevet 2. juni 2003 #17 Del Skrevet 2. juni 2003 Du har en fantastisk søt kosepus. Den digger deg, huset den bor i vennene i nabolaget... SÅ blir gutten kjønnsmoden! Han blir rastløs, bråkete, begynner å markere inne, ute, han begynner å bølle med alt og alle, reker rundt og gidder ikke å komme hjem, sloss så skinnfillene fyker... Tror du ikke egentlig at katten har et mindre risikofylt og mer avslappende liv som kastrert? Det er ikke gøy å alltid måtte være på hugget på grunn av ballstyrige hormoner! Dessuten er det like lurt at katter har sex, som det er å bli med første og beste fyr hjem fra en bar i syden og deretter ha ubeskyttet sex... De savner ikke noe de ikke vet hva er! Hvis du overtar en katt fra Dyrebeskyttelsen eller Foreningen for omplassering av dyr (noe som faktisk er en GLIMRENDE ide, du finner linker på nettet med beskrivelse av de ulike pusene de har inne)så er den alltid kastrert og øremerket. De som setter dyrenes velferd først, synes med andre ord at dette er bra for katten og det som er mest ansvarlig å gjøre. Lykke til da! Det er fantastisk å ha katt (og våre har slett ikke blitt sløve av å bli kastrerte, de er klin gale, og svært søte!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #18 Del Skrevet 2. juni 2003 En hannkatt som er kastrert, vet ikke hva han går glipp av. Han lever et rolig liv og blir hjemmekjær og harmonisk. P-piller er risikabelt til hunnkatter, mht til kreft. Men. De kan finne på å bli borte ett døgn og da er det gjort. Og jeg kan love, det er ikke lett å finne ansvarsfulle hjem til dem, og altfor mange kattunger havner som hjemløse voksne katter. Noen tar i mot en søt kattunge på sommeren, men forlater den når de reiser f.eks. fra hytta igjen. Eller mister interessen når katten blir voksen, eller de går lei, skal på ferie osv. Som dyreeier, har du ansvar for å påse at ikke bare din katt har det bra, men også sørge for å hindre uønskede kull. Det er så mange hjemløse katter - nettopp pga at folk ikke tar det hele og fulle ansvar. Jeg har selv vært og besøkt to slike kattehjem. Fod-gården i Oslo og Dyrenes Vel i Oslo. De klarer å fange opp noen av de hjemløse, men altfor mange møter en tidlig død, de flest klarer ikke den andre vinteren. Da har sykdommer og skabb innhentet dem, og de takler ikke kulda. I USA er dette med villkatter blitt et problem, også mht småfuglene. Katter tilhører ikke faunaen og dreper millioner av fugler. Hvis du bor i Oslo, kan du kanskje besøke disse foreningene som tar hånd om hjemløse katter. De har også kattunger, som er blitt funnet forlatt i esker eller sekker, eller i en veigrøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 3. juni 2003 #19 Del Skrevet 3. juni 2003 Maiken, Jeg var også i tvil om dette med kastrering (jeg er jo mann...) før vi skaffet oss katt. Men er blitt overbevist om at det er det beste. For oss var det aldri snakk om noe annet enn hunkatt, da hankatter: 1) ikke er kastrerte, reker rundt og slåss, er generelt møkkete og har sår etter slåsskamper. De kan bli borte i dagevis, dersom det er en "het periode" på kjøttmarkedet. Er generelt mindre kosete enn hunkatter. 2) er kastrerte, og dermed ikke gjør som sine kastrerte brødre. Blir ofte late og en "diger sofapute". Digre, altså. Spiser og vokser. Vi skaffet oss altså en hunkatt, fra dyrebeskyttelsen. Fordelen med dette var at vi da følte vi gjorde en god gjerning, ved å la en husløs katt få et hjem. Som sagt ovenfor, så betaler du når du overtar den et "gebyr" som inkluderer sterilisering - som utføres før katten er kjønnsmoden. Det er jo et noe større inngrep enn hos en hankatt: en operasjon. Men det gikk da helt greit. Katter som får p-piller har, som nevnt ovenfor, en stor sannsynlighet for å få jurkreft og også livmorbetennelse / livmorkreft. Dersom du kikker innom dyrebeskyttelsens nettsider, vil du se dette beskrevet i ubehagelig illustrerte detaljer. Nok til å overbevise meg om at dette var dumt! Når disse kattene steriliseres blir de faktisk ikke kjønnsmodne, om jeg har forstått det rett. De "vet ikke hva de går glipp av" mao. Dette høres kanskje dumt ut, men en viktig grunn for at jeg ikke siktet meg inn mot å bli dyrlege da jeg var liten var tanken på å måtte avlive uskyldige små kull med kattunger. Og det finnes dessverre alt for mange av dem, så også her til sier all fornuft at en ansvarlig katteeier steriliserer katten sin. Vi har altså en kastreret hunnkatt som er kjempe-kosete. For en time siden lukket jeg henne inn etter natta, og hun durte og la seg på rygg "som pikene i mai" og skulle kløes under magen (hun elsker dette). Og hun var med med på badet og drakk vann av kranen mens jeg barberte meg. Kjempekos med katt! Dersom den ikke kan være inne mens dere er borte, kan dere vel installere "katteluke" i garasjen slik at den kommer seg inn. En kasse med et teppe til å sove på, vann og tørrfor - og katta kan klare seg ui flere dager alene uansett vær. Katter er relativt enkle på den måten. Og de foretrekker nok å være hjemme fremfor å bli "satt bort". Og så er de jo et syn da, når de fanger sin første mus, og stolt kommer bærende inn med den for å vise den fram... (Hva...? Hørte jeg noen hyyyyyle...??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 3. juni 2003 Takk for alle gode tips folkens. Virkelig. Veldig ok å høre om andres erfaring med disse nydelige skapningene. Ok*puste inn og ut*: skal ta en alvorsprat med elskling om kastrering :o Likte ikke den delen om at kastrert hankatt blir stor og lat og feit og dvask og siklete. Tipper han ikke vil like det heller. Tror kanskje jeg vil gå for en operert hunkatt. Jo, nesten helt sikkert en operert hunkatt. Det må da være det beste. Tror jeg. En søt jentekatt. Skal oppdra henne til å IKKE fange mus :blunke: Og HVIS hun på død og liv må gjøre sånt'no, så skal hun få holde på så jeg ikke ser det (begynner å minne om mitt eget forhold til mams'en dette...) Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå