Gå til innhold

Vi står for bryllupet selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom vi står for bryllupet selv så faller jo den tradisjonelle biten med at brudens far ønsker velkommen bort. Så hvem skal da ønske velkommen? Toastmasteren? Eller oss som er brudeparet? Jeg ser vel helst for meg at toastmaster gjør det. Men hvordan har dere andre løst det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg i at det virker mest ok at toastmasteren gjør det.

Var i et bryllup hvor bruden reiste seg og holdt velkommentale - det virket rett og slett litt rart.

Og til alle dere bruder som har gjort akkurat det - jeg har skrevet min mening, så spar dere gjerne for å argumentere med meg.

Skrevet

Hehe, du begynner bli lei av alle som ønsker å kverulere her inne skjønner jeg ;)

Vi tenker det vil egne seg om toastmaster tar seg av velkomsten ettersom min mann er første til og tale, og så er jeg taler nr to. Så om vi skal ha velkomsttale blir det litt mye oss...

Vi tenkter at toastmasterens velkomst da blir en mer informativ velkomst enn en tale.

At toastmasteren ønsker velkommen på vegne av oss, at han presenterer seg selv, forteller kveldens program og gir praktisk info.

Skrevet
Vi tenkter at toastmasterens velkomst da blir en mer informativ velkomst enn en tale.

At toastmasteren ønsker velkommen på vegne av oss, at han presenterer seg selv, forteller kveldens program og gir praktisk info.

Akkurat sånn hadde vi det også, og var veldig fornøyde med det :)

Skrevet

Vi ønsket velkommen selv, veldig kort. Det er vel litt heftig å kalle 7-8 setninger for en tale, men vi ønsket å få sagt hvor stor pris vi satte på at alle var der og delte dagen med oss. Alternativet var å ta det i våre respektive taler, og da syntes vi det var mer naturlig å ta det sammen helt i starten. Deretter ga vi ordet til toastmasteren som kom med all praktisk info. Det fungerte veldig fint.

Skrevet

Det er sant at det er fint å få uttrykt hvor glad man er for alles deltakelse ved å ønske velkommen selv. Men vi tror vi skal løse det ved å skrive en ekstra takk til alle og enhver på festprogrammet.

F.eks så skriver vi disse setningene på forsiden av programmet:

En spesiell stor takk til mormor for at hun har muliggjort vår store dag!

Takk til foreldre og søsken hvor all støtte!

Takk til alle gjestene - Vi setter enormt pris på at dere alle er her og feirer vår dag!

Skrevet
Takk til foreldre og søsken hvor all støtte!

For all støtte...

Skrevet
Ettersom vi står for bryllupet selv så faller jo den tradisjonelle biten med at brudens far ønsker velkommen bort. Så hvem skal da ønske velkommen? Toastmasteren? Eller oss som er brudeparet? Jeg ser vel helst for meg at toastmaster gjør det. Men hvordan har dere andre løst det?

Vi ønsket velkommen selv. Eller mannen gjorde det, rettere sagt, siden jeg ikke er så glad i å snakke i forsamlinger.

Skrevet

Min mann ønsket våre gjester velkommen og sa noen ord om at vi satte pris på at alle kunne komme, så overlot han ordet til vår toastmaster som kom med litt praktisk informasjon

Skrevet

I søsteren min sitt bryllup tror jeg toastmaster(som var en annen søster igjen:) eller en av brudgommens søsken som ønsket velkommen. Husker ikke helt. Og en annen søster sa takk for maten!

Der var brylluppet betalt litt av begge familier og brudeparet selv.

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

Ettersom vi stod for innbydelsen, og dermed var vertskap for bryllupet, var det veldig naturlig for oss å ønske velkommen selv. Ettersom bryllupet ble holdt på mitt hjemsted med alle tilreisende ble det jeg som sa noen ord (det bestemte vi i bilen på vei til selskapet etter foto ;) ) SÅ å kalle det en tale er å ta hardt i.

Jeg ønsket bare alle velkommen, og takket for at de hadde reist så langt for oss dennne dagen, så introduserte jeg vår toastmaster (brudgommens søster). Jeg syns det var fint at noen alle i bryllupet kjente begynte ;) Jeg holdt ikke tale, så jeg syntes det var fint å ha ytret noe i hvertfall ;)

Gjest Gjest_fia_*
Skrevet

Hmm, vi tenkte å evt ha et par som bare var der som vertsfolk vi...som ønsker velkommen, holder styr på servitører og dt meste egentlig, ser til at alt går som det skal...hører om flere som har gjort det her iallefall, men aner ikke hvor vanlig eller ikke det er....

Skrevet
Min mann ønsket våre gjester velkommen og sa noen ord om at vi satte pris på at alle kunne komme, så overlot han ordet til vår toastmaster som kom med litt praktisk informasjon

Det er noe slikt vi kommer til å gjøre, om det er min kjære eller meg som sier noe er ikke noe vi har tenkt på enda.

Skrevet
Vi ønsket velkommen selv, veldig kort. Det er vel litt heftig å kalle 7-8 setninger for en tale, men vi ønsket å få sagt hvor stor pris vi satte på at alle var der og delte dagen med oss. Alternativet var å ta det i våre respektive taler, og da syntes vi det var mer naturlig å ta det sammen helt i starten. Deretter ga vi ordet til toastmasteren som kom med all praktisk info. Det fungerte veldig fint.

Sånn gjorde vi det og, i tillegg til at vi tok en kort presentasjon av gjesten våre siden mange ikke kjente hverandre fra før.

Skrevet

Vi (dvs jeg snakket, men mannen stod ved siden av) önsket velkommen, takket for at alle hadde kommet og ga deretter ordet til toastmasterene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...