Trixi Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Jeg har meldt meg på en reise som jeg nå ikke ønsker å være med på... Jeg får ikke refundert noe av reisens kostnad, men jeg kan bruke flyturen ved en senere anledning (beløpet for hotellet "mister" jeg). Hva må til for at reiseforsikringen skal tre i kraft? Har vanlig reiseforsikring gjennom LO. Må jeg til lege og få legeattest?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 "har ikke lyst likevel" godtas ihvertfall ikke. Du bør lese vilkårene for reiseforsikringen din. De fleste refunderer ikke penger med mindre du kan dokumentere alvorlig sykdom eller dødsfall i familien o.l. Men dette varierer fra selskap til selskap.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Legen må fraråde reisen. Det skal ganske mye til for at legen gjør det. Vi måtte avlyse en gang fordi datteren min fikk lungebetennelse, høy feber og dårlig allmenntilstand. Da frarådet legen at hun reiste til Kreta. Da fikk hele familien (foreldre/småsøsken) pengene tilbake på forsikringen. Hvis hun bare hadde vært forkjølet med litt feber hadde nok ikke legen frarådet reisen.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg har meldt meg på en reise som jeg nå ikke ønsker å være med på... Jeg får ikke refundert noe av reisens kostnad, men jeg kan bruke flyturen ved en senere anledning (beløpet for hotellet "mister" jeg). Hva må til for at reiseforsikringen skal tre i kraft? Har vanlig reiseforsikring gjennom LO. Må jeg til lege og få legeattest? Du får ikke legeattest for å ombestemme deg, vettu. Det er forsikringssvindlere som deg som gjør premien høyere for resten av oss.
Lizzee Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Du får ikke legeattest for å ombestemme deg, vettu. Det er forsikringssvindlere som deg som gjør premien høyere for resten av oss. TS er da ikke forsikringssvindler fordi hun spør om hva forsikringen dekker. Å spørre om man får dekket reisekostnaden på forsikringen fordi man "ikke har lyst til å reise allikevel" er ikke forsøk på svindel. Her er jo TS bare helt ærlig. Svindel er det når du lyver og jukser deg til forsikringserstatning. Reiseforsikring dekker reiseutgiftene når det er sykdom (ens egen eller i nær familie) som gjør at man ikke kan reise. Sykdommen må dokumenteres av lege. Lyver du til legen for å få sykemelding eller hvis legen hjelper deg med en falsk sykemelding for å få dekket reisen av forsikringsselskapet; da er det svindel.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 TS er da ikke forsikringssvindler fordi hun spør om hva forsikringen dekker. Å spørre om man får dekket reisekostnaden på forsikringen fordi man "ikke har lyst til å reise allikevel" er ikke forsøk på svindel. Her er jo TS bare helt ærlig. Svindel er det når du lyver og jukser deg til forsikringserstatning. Trådstarter spør om hun må til lege og få legeattest, til tross for at hun ikke er syk. For meg høres dette ut som et alternativ hun vil vurdere dersom reiseforsikringen ellers ikke gjelder, og da er det forsikringssvindel.
Lady Lovelylocks Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 TS har da heller ikke sagt at hun ikke er syk...
Lizzee Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Trådstarter spør om hun må til lege og få legeattest, til tross for at hun ikke er syk. For meg høres dette ut som et alternativ hun vil vurdere dersom reiseforsikringen ellers ikke gjelder, og da er det forsikringssvindel. Det er helt riktig. Klarer hun å lure legen til å tro at hun er syk, eller få legen til å "hjelpe seg" med falsk sykemelding - og deretter får forsikringserstatning så er det forsikringssvindel. Men samtidig. Jeg jobber i forsikringsbransjen og har ikke tall på hvor mange jeg har snakket med som har ringt og spurt om hva forsikringen deres egentlig dekker. Det er svært mange som ikke aner hvordan forsikringen fungerer og som tror at forsikring dekker "alt". Det er veldig vanlig at folk aldri leser forsikringsvilkårene sine. Og at de betaler for en forsikring de ikke aner hva dekker, og deretter blir skuffet (og forbanna) når de ikke får erstatning. Eller blir fristet til å lyve/jukse seg til erstatning. Håper ikke TS er en av disse som tror det er ok å jukse seg til erstatning men at hun bare spør fordi hun lurer på hvordan dette egentlig fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå