Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Lurer på noe ang arv. Regner med at noen her vet litt om dette. Mine barn har en bestefar som er død. Bestefaren deres har to barn...den ene død, dette er faren til mine barn. Skal arven etter bestefaren deles i to...slik at onkelen til mine barn får halvparten og mine to barn deler den andre halvparten. Hvordan skjer dette....går det automatisk...jeg mener kan det gjennlevende barnet til den døde ta alt, eller er det regler på hvordan dette gjøres. Takk
Gjest Snart 42 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Her finner du mye info om arv. Arven fra bestefaren skal fordeles til hans to barn (og evt. andre arvinger hvis han har). Er den ene død går dennes del videre til hans arvinger - slik du har skrevet (at dine to barn deler hans andel).
Bomull Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Ja det stemmer. Min venninne fikk farsarven da bestefaren døde i fjor.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Det eneste er vel at hvis beløpet er over en viss sum og barnet mindreårig, kommer overformynderiet inn i bildet. Ellers stemmer alt som er sagt her såvidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå