Autumn Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 (endret) Hei, min datter begynte i barnehagen for første gang for 2 uker siden, og nå har første bursdagsinvitasjonen kommet. Bursdagsbarnet er en på samme avdeling og hun blir 5 år. Hvor mye er det vanlig at man kjøper gave for? Spurte pedagogisk leder i dag, men hun visste ikke, bare at de brukte å kjøpe "småting" til hverandre. Har dere noen tips til hva vi kan finne på som jenter i den alderen liker? En annen ting: leverer vi bare barnet til festen, eller skal vi bli der? Føler meg litt grønn nå Endret 18. august 2008 av Autumn
Leanne Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 en gave til ca 50 kr pleier nå vi å kjøpe i bhg hvor barna mine går... tror det ganske normal pris.. En jente på 5 liker vel kanskje å få noen tegnesaker, klistremerker, modelkitt, perler til å lage kjede av... Hvor gammel er barnet ditt da? Jeg har pleid å la jenta mi være alene i bursdagsfester fra hun var 3 år...men det kommer vel litt an på om hun kjenner bursdagsbarnet og dets foreldre.. hvis ikke ville jeg vel kanskje blitt værende i alle fall en liten stund...
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Har selv en datter på 5år som går i barnehage. Hos oss er det vanlig med gave til ca. 100.- Å finne på noe til jente er egentlig ganske enkelt. f.eks: My little pony, barbie, smykkeperler, lekesminke, smykker, tegnesaker...kort sagt, alt som er "rosa" hihihi... Spør i lekebutikken hva som passer til jente på 5år! Vårt barn er alene i bursdagsbesøkene, men jeg har jo vært tilstede til hun er trygg. Gir alltid mobilnummeret mitt til foreldrene som feirer bursdag...Sånn i tilfelle.... Lykke til!
Mixelite Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Hei, min datter begynte i barnehagen for første gang for 2 uker siden, og nå har første bursdagsinvitasjonen kommet. Bursdagsbarnet er en på samme avdeling og hun blir 5 år. Hvor mye er det vanlig at man kjøper gave for? Spurte pedagogisk leder i dag, men hun visste ikke, bare at de brukte å kjøpe "småting" til hverandre. Har dere noen tips til hva vi kan finne på som jenter i den alderen liker? En annen ting: leverer vi bare barnet til festen, eller skal vi bli der? Føler meg litt grønn nå I våre kretser er det vanlig med femti kroner. Både i barnehagen og i klassen på skolen. Gave kan jo være alt fra tegnesaker, smykkedilldall, en bok... Eller en strøken femtilapp. Når man er så stor som fem år, har man vel begynt å se verdien av penger i lomma også... Om du skal levere henne eller ikke avhenger jo av to ting: Forventes det at foreldrene blir der? Synes hun det er greit å bare leveres og hentes?
trollmor77 Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Gode venner av ungene får gjerne til litt over 100 lappen, unger til vennepar gir vi for ca 150, mens de andre har vi satt en max grense på 100. for det blir mange bursdager etter hvert. denne mnd er det hele 3 bursdager guttungen skal i samt sin egen. heldigvis er det jevnt fordelt ellers i året. Mitt inntrykk er at de fleste gir for ca dette i vår barnehage. Jenter generelt er jo glad i smykker, kjoler, prinsesseting, mens ting å puzzle med tror jeg begge kjønn liker å holde på med i den alderen. Bøker er heller ikke dumt å gi.
Autumn Skrevet 19. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Dattern min er 3 år, så jeg blir nok værende en liten stund for å se at hun føler seg trygg. Nå skal jo selskapet holdes i barnehagen og der er hun jo kjent så jeg regner med det skal gå bra. Takk for gavetipsene, skal vel finne på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå