Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 ... kan dere innstallere kanalene på selve TVen, eller MÅ dere skifte kanaler gjennom Canal Digitalboksen med dens tilhørende fjernkontroll? Kan dere se på DVD eller video mens boksen står på, eller må den skrues av? Kan dere bruke ekstern DVD-opptaker eller video-opptaker, eller går virkelig ikke dette an? Blir takknemlig for svar, siden jeg har "krangla" med Canal Digital om hvorvidt mottakerboksen vår er deffekt eller ikke.
Gjest Snart 42 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 I f.t. ditt første spørsmål tror jeg at jeg kan svare, men litt usikker på hva du mener med "installere kanaler". Hvis du mener å bytte kanal bare så kan det kun gjøres ved hjelp av fjernkontrollen til dekoderen (eller på selve dekoderen). Mao; vi kan ikke bytte kanal ved hjelp av fjernkontrollen til tv-en. Jeg ser hverken på dvd eller video, men jeg vil anta at hvis disse er koblet via dekoderen på et eller annet vis så er det naturlig at dekoderen også må stå på når du skal bruke disse. Er de derimot koblet direkte til tv-en og ikke via dekoder kan det neppe spille noen rolle om dekoderen er på eller av, da handler det vel mer om å finne riktig knapp på fjernkontrollen til tv-en for å få sett dvd/video (AV??). Canal Digital her info om alle sine dekodere liggende på nettsiden sin så kanskje finner du mer info der.
Alison Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 ... kan dere innstallere kanalene på selve TVen, eller MÅ dere skifte kanaler gjennom Canal Digitalboksen med dens tilhørende fjernkontroll? Vi bruker fjernkontrollen som hører med til boksen. Kan dere se på DVD eller video mens boksen står på, eller må den skrues av? Vi har koblet dvd-spilleren til den digitale boksen og lar boksen stå på mens vi ser på dvd. Kan dere bruke ekstern DVD-opptaker eller video-opptaker, eller går virkelig ikke dette an? Blir takknemlig for svar, siden jeg har "krangla" med Canal Digital om hvorvidt mottakerboksen vår er deffekt eller ikke. Vi kan bruke dvd-opptakeren vår. Sånn som vi har koblet den nå må vi se på samme kanal på som vi tar opp i fra for at det skal fungere. Jeg mener det skal gå an å koble dette slik at vi kan se på en kanal og ta opp fra en annen, men der må jeg eksperimentere litt mer (noe jeg har tenkt på lenge, men bare utsatt).
Gjest ts Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Takk for svar, da vet jeg at det er noe feil med boksen min. Her i huset er det nemlig ikke mulig å skru på DVD- eller videospiller i det hele tatt uten at Canal Digital-boksen er avskrudd. Og da er det jo selvfølgelig umulig å ta opp noenting, siden signalene egentlig skal gå gjennom boksen som da er avskrudd... Canal Digital påstår hardnakket at det ikke er mulig å ta opp på DVD eller video når man har et abonnement hos dem, og at TVen vår (som ble kjøpt i slutten av juni i år) er for gammel til å kobles opp... Yeah, right.
Alison Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg har nå eksperimentert litt med koblingene våre. Vi kan se på en kanal på tv`n og samtidig ta opp fra en annen kanal. Problemet vårt er at vi ikke får like klart bilde på opptaket som når vi ellers ser på tv`n. Det virker som signalene taper seg noe på veg fra boksen til dvd-spilleren. Vi styrte mye første gangen vi skulle koble sammen alle boksene. Tv`n og dekoderen var det ikke noe problem å koble sammen. Det var når vi skulle koble på dvd-spilleren at problemene begynte. Det kan selvfølgelig være noe feil med den dekoderen dere har fått, men hvis dere får koblingen mellom dekoderen og tv`n til å fungere, spørs det om det ikke er feilkobling av dvd-spilleren som er problemet. Sjekk at scart-kontaktene går inn i riktige hull i både på dekoderen, tv`n og på dvd-spilleren.
Ecolia Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Ikke ta alt for god fisk som blir sagt i CDs kundeservice.. ring igjen (etter åtte på kvelden, da kommer du mye enklere igjennom og slipper kø, de er åpne til elleve på kvelden på hverdager), forklar svarene du har fått og ikke gi deg før du har fått en løsning. Dessverre, i kundeservice-saker og lignende må man være "tøff" for å klare å få en godt svar og en effektiv behandling.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 ... kan dere innstallere kanalene på selve TVen, eller MÅ dere skifte kanaler gjennom Canal Digitalboksen med dens tilhørende fjernkontroll? Kan dere se på DVD eller video mens boksen står på, eller må den skrues av? Kan dere bruke ekstern DVD-opptaker eller video-opptaker, eller går virkelig ikke dette an? Blir takknemlig for svar, siden jeg har "krangla" med Canal Digital om hvorvidt mottakerboksen vår er deffekt eller ikke. Så lenge det vanlige bakkenettet er i bruk kan du fremdeles se på "vanlig" tv. Da kan du skifte kanaler med den vanlige fjernkontrollen. Men da kan du jo ikke se på andre enn de kanalene du får inn med vanlig antenne. Skal du se på digitaltv må du skifte kanaler via dekoderen, og da må du selvsagt bruke fjernkontrollen til denne. For å skifte fra å se på dekoderen til å se på "vanlig" antenne må du velge hva som skal viese på skjermen. Min dekoder er på en hdmi-inngang, mens vanlig tv heter "tv" eller noe. Om du kobler dvd eller videospilleren rett til tv'en trenger ikke dekoderen være på. Er den koblet til dekoderen, må denne være på. Opptaker har jeg ikke prøvd meg på, så der aner jeg ikke. Min erfaring etter et halvt år med ©anal digital er at det er noe dritt. Dessverre er jeg låst via borettslaget til å ha skitet. Om noen har funnet ut hvordan man slår dekoderen rett fra standby til på, uten å måtte gå via å slå den helt av så det tar vinter og vår før man får bilde på skjermen, så hyl endelig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå