Gå til innhold

Hva er deres erfaringer?

Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby

Jeg har vært på shopping i dag, skal jo i bryllup neste helg så jeg måtte ha kjole da... Fant en som jeg synes satt flott på meg. Kjempefornøyd var jeg. Men fant ut at jeg måtte ha sånn brysttape, funka dårlig med bh siden ryggen var ganske utringet :ler: Ikke så lekkert å vise alle hva slags bh man har...

Men over til tipset da, jeg måtte jo selvfølgelig nevne at vi har bestemt oss for å gifte oss da :blunke: Litt stolt ikke sant. Og nevnte at jeg har litt lyst på torsolette uten de stroppene på skuldrene men med de stroppene til strømper da :hoho: Alt man utbroderer for fagfolk. Og damen i butikken sa til meg at mange valgte kjole først og siden var det vanskelig å finne undertøy som passet til. Så hun anbefalte å finne undertøyet først.

Men hva er nå deres erfaringer på dette? Kanskje man må oppgi drømmekjolen da, pga man har fått tak i flott undertøy? Det virker på en måte litt feil for meg å velge kjole ut i fra undertøyet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du Ca.

Jeg har brukt brysttape en gang før og den var rett og slett elendig!!! (Kjøpt i undertøysbutikken på Borg Storsenter i S.borg)

Den løsnet hele tiden, så det endte opp med at jeg tokk av hele skitten og gikk uten!!! Det var før jeg fødte en sønn ja....

Så undertøy opplegget... Jeg bestemte meg for kjole først jeg. Ikke noe problem!!! Kjøpte undertøyet for en drøy uke tilbake, og kjolen min ble bestillt i fjor!

Ikke gi opp en drømmekjole, finn din kjole! Du skal føle deg bra fra topp til tå den dagen. Ikke gå med en 2. valgs kjole. Undertøy finner du alltid!

Jeg kjøpte mitt i brudesalongen her jeg bor. Betaler 980 kr. Da er det korsett, strømper og truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjolen først! Har faktisk ikke kjøpt undertøy enda... Med bare 26 dager igjen :o

Kjolen min har knytting i ryggen, og bh er dermed utelukket + at den er stroppeløs, så alt med stropper er og utelukket.

Jeg skal ha hofteholder, truse og strømper.. Kjolen min har som sagt knytting i ryggen, og blir dermed som et korsett. SITTER SOM STØPT! Derfor trenger jeg ingenting oventil!

Tror det kan være lurt å iallefall tenke over hva slags undertøy man har lyst på. Bh eller ikke? KAN man gå uten noe oventil? Hva vil føles mest behagelig? Tror nok ikke jeg ville gitt slipp på drømmekjolen hvis jeg kunne funnet en god løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om den derre undertøy først-regelen,

men ikke om jeg skal la

bh`en bestemme hva slags kjole jeg skal ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å finne undertøy om man velger en kjole med tynt stoff, men jeg synes det høres merkelig ut at man først skal finne undertøy og så kjole. Nei, med mindre man velger en kjole med tynt chiffon-stoff er det absolutt ikke noe problem med undertøy! Synes man bør velge den kjolen man har lyst på jeg, også heller bruke litt ekstra tid etterpå for å finne undertøy som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjole med utringet rygg, og har brukt en BH der stroppene går ned i kryss og festes rundt magen. Ganske smart, og ingenting synes i ryggen.

Velg kjole først du - undertøyet finner du helt sikkert. Hvis du kjøper/leier kjole i en brudesalong vet de også hva slags undertøy som passer den kjolen du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Kommer nok til å se meg om etter drømmekjolen ja, så får undertøyet komme etterpå. Nå skal jo jeg ha vinterbryllup og vil nok velge en kjole med armer, så det er ikke sikkert det blir noe problem for meg da...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg vil si at det kommer helt an på BH-størrelsen. Jeg angrer litt på at jeg ikke gikk på undertøysjakt før jeg kjøpte kjole. Selv om kjolen har såpass hold-inn-effekt at det meste ville gått bra, ville jeg ha undertøy som satt så fint at jeg kunne bruke det også senere under andre typer kjoler. Og DET var ikke enkelt, ref. denne tråden: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ndert%F8yshjelp

Jeg ville nok sett på undertøyet og hvilke begrensninger det ga, og så funnet kjole ut fra det. Men det er klart at hvis det holder med brysttape, eller man føler seg bekvem med å gå uten BH, og det ser pent ut, så er det jo helt uproblematisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA UNDERTØYET KAN ØDELEGGE HELE KJOLEN.

Men jeg ville nok valgt kjolen først, og så fått tak i passende undertøy. Og prøved det under kjolen i god tid. I tilfelle kjolen må justeres noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...