Gjest Tex Skrevet 13. juni 2003 #141 Skrevet 13. juni 2003 Tenk for en katastrofe hvis alle gjestene hadde blitt dødssjuke..... :o
Jusy me Skrevet 13. juni 2003 #142 Skrevet 13. juni 2003 Jeg var engang på besøk hos ei venninne langt borte i nord. Vi dro på et bryllup der borte. Det var 3000(!!!!) gjester på det bryllupet og de serverte bare hjemmelaget sprit. :o Det var noe av det værste jeg har vært med på.. Fulle folk overalt.. Det var en åpen bar som var åpen nesten helt til dagen etter.. Jeg drakk ihvertfall ikke i det bryllupet.. Jeg er helt sjokkert når jeg tenker tilbake.. :o :o
Gjest Tex Skrevet 13. juni 2003 #143 Skrevet 13. juni 2003 Det var 3000(!!!!) gjester Tuller du? Åssen klarte du å telle alle dem....???
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2003 #144 Skrevet 13. juni 2003 Tuller du? Åssen klarte du å telle alle dem....??? Vanlig blant samer.
Jusy me Skrevet 13. juni 2003 #145 Skrevet 13. juni 2003 Tuller du? Åssen klarte du å telle alle dem....??? Det var venninnen min som informerte meg om antallet..
Gjest Tex Skrevet 13. juni 2003 #146 Skrevet 13. juni 2003 Skjønner godt at folk har hjemmebrent hvis man må ha 3000 gjester. Men jeg hadde heller droppet 95% av gjestene.... 3000....... Herregud........ ..............
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2003 #147 Skrevet 13. juni 2003 Mener å ha hørt at i samebryllup er det vanlig at gjester tar med egen drikke, fordi alle bidrar til festen med et eller annet. Noen samer her som kan bekrefte dette?
Gjest Tex Skrevet 13. juni 2003 #148 Skrevet 13. juni 2003 ...gjester tar med egen drikke... Dette hørtes usedvanlig fornuftig ut !!
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2003 #149 Skrevet 13. juni 2003 Dette hørtes usedvanlig fornuftig ut !! Har vært i et slikt bryllup, dvs var en velsignelse. Paret var gift i utlandet (var voksne og begge hadde vært gift før, ville ikke ha et nytt kirkebryllup). Da de kom hjem inviterte de til velsignelse, med påfølgnede spekemat fest. Gjestene tok med drikke. Det var superhyggelig og romantisk. Og hvis folk da tar med hb, ja da er det jo dem om det!
Jusy me Skrevet 13. juni 2003 #150 Skrevet 13. juni 2003 Jeg er ikke same, men det bryllupet jeg var i var et same bryllup. Mener å huske at de serverte spriten der. Det var ingen som hadde medbrakt med seg.. Men i ettertid så skulle jeg jo ønske at jeg tok med selv. For den spriten smakte jo forferdelig..
Annie Skrevet 5. september 2003 #151 Skrevet 5. september 2003 Har du noengang SMAKT druesprit,Leo? Det er faktisk BEDRE enn det du får kjøpt på Polet! Nå må du gi deg Barbie. Kjenner du ikke forskjell på druesprit og orginalvarer så er det noe alvorlig galt med smakssansen din.
Barbie Skrevet 5. september 2003 #152 Skrevet 5. september 2003 Hvem har sagt jeg ikke kjenner forskjell? :o Jeg sa at druebrennevin var BEDRE! Forresten så har vel denne tråden gått ut på dato for lengst,eller? :-?
Annie Skrevet 5. september 2003 #153 Skrevet 5. september 2003 Fatter ikke at noen kan syntes at druesprit er bedre enn polvarer. Det er en forferdelig bismak på det som minner om HB. Og om tråden er gått ut på dato er vel det samme vel? Jeg så den ikke før nå nemlig.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2003 #154 Skrevet 6. september 2003 Dersom man skal spe på med billigere sprit i et bryllup tar man seg en tur til utlandet og kjøper taxfree. Eller får venner/kollegaer/naboer/familie til å kjøpe med taxfree for seg. Hjemmebrent og/eller smuglersprit er ikke noe man byr gjester på. Du skriver at en kan ta seg en tur til utlandet, og kjøpe taxfree? Samtidig sier du at en ikke skal servere smuglersprit i bryllup? Hvor dyrt blir ikke det, når en først skal betale for reisen, for så å betale for drikken? hva folk velger å servere i bryllupet sitt må vel være opp til hver og en. Det er jo bare til å helle heimkoken på fine flasker, og smaker den ikke som dårlig heimkok er det sikkert ingne som legger merke til dette. Gjør som dere vil, for det er mange som ikke har alkohol i bryllup og det er det ikke mange som reagerer på. De som vil drikke drikker, og de som ikke vil drikke får heller la det være. En går ikke i bryllup for å drikke heller, men for å feire brudeparet.
stinina Skrevet 6. september 2003 #155 Skrevet 6. september 2003 Ærlig talt...man servere bare ikke hjemmelaget i bryllup. Jeg driter faktisk ikke penger og er heller IKKE bortskjemt. Her skal det serveres orginale varer :D som vi har spart opp fra reiser osv....
Barbie Skrevet 6. september 2003 #156 Skrevet 6. september 2003 -Og som vanlig er det jeg som skal pepres! Ha en god dag.
Dødspingvinen Skrevet 7. september 2003 #157 Skrevet 7. september 2003 Jøss, så masse negativitet det var her da.... :o I ALLE bryllup jeg har vært har det blitt servert alkohol basert på essens og 60% sprit kjøpt på polet. (Ikke alt er laget av hjemmebrent da) Så jeg synes det er helt OK at man lager noe av det man serverer selv..... ......men så er jo jeg en ussel trønder da :evil: Syns det er helt greit å lage selv av 60% fra polet, eller å lage vin eller øl selv. Kan ikke se noen store problem der, og tror veldig få hadde blitt sint dersom en ble servert dette. Det å lage øl og vin er gammel tradisjon, og om en kan kunsten så blir det virkelig godt, pluss at det er helt lovlig. Det jeg syns er litt galt, er dersom en selv skal lage spriten. Hjemmebrent er ikke helt det jeg syns burde serveres i bryllup. En vet aldri hva en får, og jeg syns rett å slett det er utrygt. Det kan liksom ikke bli så galt med hjemmelagd vin, eller å blande ut polsprit med essenser. Dersom en skal servere med hjemmebrent, syns jeg man skal informere om det. Det er mange som er imot å drikke det, og da skal en få et valg om å slippe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå