Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #1 Skrevet 2. juni 2003 Synes det er gjerrig å lage alkoholen selv? Samboeren min er superdyktig på både vin, vodka, whisky og cognac, og vi har regna på at vi sparer omtrent 15 000 kroner på å gjøre det sånn.
Gjest Tristessa Skrevet 2. juni 2003 #2 Skrevet 2. juni 2003 Ja, jeg synes det er gjerrig. Himkok hører ingensteds hjemme.
Pusekatt Skrevet 2. juni 2003 #3 Skrevet 2. juni 2003 Jeg hadde blitt utrolig sint og opprørt dersom jeg hadde blitt servert hjemmebrent i bryllup!!! Ja, bryllup er dyrt, men det finnes andre måter å gjøre det billigere på enn å stille med hjemmebrent. Kjøp i taxfree, eller dra på harry-tur til Sverige noen ganger? Hjemmebrent er ulovlig i Norge. Skal du servere dette, bør du i det minste informere gjestene om det. Og det vil forundre meg stort dersom dere ikke får noen negative tilbakemeldinger på akkurat det. Sorry, men ingen støtte eller sympati fra meg her! Lykke til med bryllupsplanleggingen!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #4 Skrevet 2. juni 2003 Synes det er gjerrig å lage alkoholen selv? Samboeren min er superdyktig på både vin' date=' vodka, whisky og cognac, og vi har regna på at vi sparer omtrent 15 000 kroner på å gjøre det sånn.[/quote'] Er det mulig :o Minnie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #6 Skrevet 2. juni 2003 Vodka, whisky og cognac er ikke noe man "lager hjemme i garasjen" og det å si at en er "superdyktig" på slike ting er latterlig. Simpelt! Minnie
Helena Skrevet 2. juni 2003 #7 Skrevet 2. juni 2003 Jeg hadde ikke smakt på drikken dersom jeg visste at det var hjemmebrent!
Barbie Skrevet 2. juni 2003 #8 Skrevet 2. juni 2003 På vårt bryllup hadde vi 8 liter orginalsprit,og når det var tomt begynte vi på det "uorginale". Vi hadde masse øl og andre ting også selvfølgelig. Synes dette var helt greit,og det var faktisk ingen som merket at vi gikk over til annen sprit engang! Tror det blir mer og mer vanlig å spe på med litt billigere brennevin.. Barbie
Gjest Jamila Skrevet 2. juni 2003 #9 Skrevet 2. juni 2003 Dersom man skal spe på med billigere sprit i et bryllup tar man seg en tur til utlandet og kjøper taxfree. Eller får venner/kollegaer/naboer/familie til å kjøpe med taxfree for seg. Hjemmebrent og/eller smuglersprit er ikke noe man byr gjester på.
Pusekatt Skrevet 2. juni 2003 #10 Skrevet 2. juni 2003 Synes dette var helt greit,og det var faktisk ingen som merket at vi gikk over til annen sprit engang! Kanskje fordi ingen ønsker å tro at folk er så FREKKE at de serverer slikt i et bryllup?!? Er tross alt forskjell på helgerølp på låven og et bryllup da! Jeg er forøvrig like lite tilhenger av hjemmebrent uansett. Tror det blir mer og mer vanlig å spe på med litt billigere brennevin.. Hva slags dokumentasjon har du på den påstanden da, utover at du gjorde det selv i ditt eget bryllup?
Væren Skrevet 2. juni 2003 #11 Skrevet 2. juni 2003 Ærlig eller høflig? Vel, du spør, og jeg er kjent for å være ærlig. Og helt ærlig - så synes jeg det er gjerrig, ja! Jeg ville i alle fall aldri ha vurdert å servere noe hjemmelaget i bryllup! Det er ikke riktig anledning å "spare penger", synes jeg! Bruk heller hjemmelaget i alle andre anledninger og fester! Vi har et vennepar som også har oppdaget den økonomiske gevinsten ved hjemmelaget. Og jeg må si det er noe kjipt, at når vi er på ferie og mannen min og jeg spanderer dyr merkevare på dem, så kommer de drassende med den harry piratkopien sin neste kveld, og er så generøse, atte! De har det selvfølgelig på originale flasker, men etiketten kjenner vi jo igjen, etterhvert, det er den samme gamle; stadig flussete i det samme hjørnet... Det er for så vidt ikke et problem, men jeg må tilstå at vi flirer litt av det for oss selv... Alt annet skal liksom være så fint og flott, så det rimer ikke helt. Og selv om de selv synes at de lager kjempegod Jägermeister, så minner det enda mer om hostesaft enn originalen, i alle fall... Personlig har jeg ikke særlig sansen verken for smuglersprit (vindusspylervæske) eller hjemmebrent. De gangene vi skal ha ei flaske med noe godt i, unner vi oss ekte vare!
'Lilly' Skrevet 2. juni 2003 #12 Skrevet 2. juni 2003 På vårt bryllup hadde vi 8 liter orginalsprit,og når det var tomt begynte vi på det "uorginale". Vi hadde masse øl og andre ting også selvfølgelig. Synes dette var helt greit,og det var faktisk ingen som merket at vi gikk over til annen sprit engang! Tror det blir mer og mer vanlig å spe på med litt billigere brennevin.. Barbie Fikk gjestene greie på at dere gikk over til "uoriginal" sprit??? Jeg synes det er litt skremmende å tenke på hvis man ikke fikk greie på at man gikk over til "uoriginal" sprit. Herregud, DET er noe jeg ville ha fått greie på altså. Da hadde jeg ikke drukket mer...
Sisilie Skrevet 2. juni 2003 #13 Skrevet 2. juni 2003 Tror jeg skreiv i en tidligere tråd her at "hjemmebrent er det mest harry jeg vet om"- og det mener jeg fremdeles.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #14 Skrevet 2. juni 2003 Jeg kan ikke se for meg at det plutselig er blitt akseptert å servere himkok i bryllup, det tror jeg ennå (heldigvis) er forbeholdt miljøer jeg holder meg langt utenfor. Minnie
Gjest Pjusk Skrevet 2. juni 2003 #15 Skrevet 2. juni 2003 Jeg vil IKKE drikke hjemmelaget sprit eller smuglersprit!!!! Ikke i et bryllup og ikke ellers! Jeg hadde blitt sur og mistet respekten for et vertskap som serverte dette uten å informere ALLE om det ( - og jeg vil anta at det ville lagt en demper på stemningen?). Jeg kunne sikkert ta en klunk hjemmelaget vin hjemme hos en venninne en kveld (selv om det faktisk aldri har skjedd at jeg har blitt bydd hjemmelaget vin), men det anser jeg som noe helt annet.
Leo Skrevet 2. juni 2003 #16 Skrevet 2. juni 2003 Synes det er gjerrig å lage alkoholen selv? Samboeren min er superdyktig på både vin' date=' vodka, whisky og cognac, og vi har regna på at vi sparer omtrent 15 000 kroner på å gjøre det sånn.[/quote'] Superdyktig? Neppe! Ville heller ha giftet meg iført et gammelt laken enn å servere gjestene mine uorginale varer! For ikke å snakke om at det er ulovlig! Jeg håper faktisk at dette er en spøk!
Felix Skrevet 2. juni 2003 #17 Skrevet 2. juni 2003 Velger dere å servere gjestene annet enn polvarer burde dere informere gjestene om dette, slik at de kan velge selv om de ønsker å innta dette. Ellers velger dere selv hva dere serverer i deres bryllup!
monja Skrevet 2. juni 2003 #18 Skrevet 2. juni 2003 Jøss, så masse negativitet det var her da.... :o I ALLE bryllup jeg har vært har det blitt servert alkohol basert på essens og 60% sprit kjøpt på polet. (Ikke alt er laget av hjemmebrent da) Så jeg synes det er helt OK at man lager noe av det man serverer selv..... ......men så er jo jeg en ussel trønder da :evil:
Barbie Skrevet 2. juni 2003 #19 Skrevet 2. juni 2003 Fy f..n så pertentlige alle gjerne vil være! Ikke kom og fortell meg at INGEN av dere har servert enten druesprit eller hjemmelaget i bryllupet... Det tror jeg nemlig ikke noe på! Det er faktisk ikke alle som driter penger,og noen MÅ spare inn der de kan. Ikke alle er så bortskjemte heller,at mamma og pappa betaler! Vi kjøpte inn sprit på alle reisene vi var på de 2 siste årene før vi giftet oss,men det var langtfra nok. Derfor kjøpte vi i tillegg en kanne med druesprit,av UTMERKET kvalitet. Ingen av gjestene er hverken døde eller blinde,så vidt jeg vet... Barbie
Leo Skrevet 2. juni 2003 #20 Skrevet 2. juni 2003 Man må jo være trønder for å finne på å kjøpe 60% sprit på polet og blande det med essens, Monja :blunke: Har kjøpt 60% noen ganger for å lage likør og det er jo svinedyrt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå