Gå til innhold

anbefalle barnebøker til 1,5 - 2 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 19 måneder er begynt å interesseres seg litt for bøker.. Titter litt i billedbøker, men det virker som om de blir litt kjedelig i lengden, da man bare ser på bilder og prater med barnet om hva som er på bildet, type "se en ball" "oi, en bil!" osv...

Når jeg og storesøster leser bøker om f.eks Mamma Mø sitter han ved siden av og lytter de første sidene før har blir rastløs og går for å leke..

Det virker som om han begynner å bli opptatt av innhold i boka, men det må jo ikke være for masse eller for vanskelig for da forsvinner konsentrasjonen...

Noen som kan anbefalle noen bøker med bilder og litt tekst som passer til en på 1,5/ 2 år.. Formatet må forøvrig heller ikke være for stort, for det er stor stas å kunne sitte med boka på fanget og lese selv :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Bøkene om Ludde og vennene hans er fine for barn i den alderen. Samme med Thomas og Emma-bøkene.

Skrevet

Tassen

Thomas og Emma

Lillebror

Ludde

Kari Grosman bøker

Skrevet

takker for svar..

da skal jeg ned på biblioteket en dag og låne litt diverse... :)

kom gjerne med flere innspill

Gjest kaffedama
Skrevet

Yndlingsboka til sønnen min i den alderen var "Thomas' store bok om ord" (Thomas toget). Den har bilder med fine farger og mye å se på og lære. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...3235&rom=MP

Bøker med en enkel historie som er lett å følge er "Bæ og Bø"-serien. Den handler om to sauer som gjør forskjellige ting, og er av den sorten som jeg som forelder ikke har blitt koko av (i motsetning til mye annet).

Linken ble så stygg, søk på "Bæ og Bø" på f.eks. bokkilden.no

Historiene om Berte har blitt populære nå de siste par månedene (nå er han 2 år + 2 mnd).

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...2779&rom=MP

Skrevet

Her i huset er bøker om Lille Leo populære. Men de har bare enkle setninger, da, og fine tegninger.

Skrevet

Vi har to Max bøker som var veldig populære: Max i skogen og Max på lekeplassen. Nå har han rukket å bli 2,5 år og elsker bøker. Det går mest i Mamma Mø, Albert Åberg og Katten Findus. Sitter som et tent lys - hvilket jeg aldri hadde trodd for 1 år siden.

Skrevet

Mener å huske at et par bøker om Tom og Pippo var veldig populære her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...