Gå til innhold

Noen som har testet positiv men ikke var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når jeg testet meg så ble det to streker, men den ene streken var veldig svak først så gikk det er par minutter så var den like sterk som den andre..

Noen som har testet positiv noen gang og ikke vært gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positiv test er alltid riktig. Det eneste er at man kan teste positivt etter at fosteret evt har dødd (missed abortion, ufullstendig abort eller kort tid etter spontanabort), men du er nok gravid.

Skrevet

jeg skal ta en ny test i kveld alikevel. visst den viser negativ hva betyr det da?

Skrevet

Hvis du er godt over IKM (at du skulle hatt mensen for en stund siden) og testen viser negativ, så er du vel ikke gravid. Om den er positiv er du nok det. Skjønner godt at du har behov for å teste flere ganger, men testene er rimelig pålitelige ;)

Skrevet

Men jeg kan jo ikke bil gravid nå :( Er jo ikke ferdig med studiene en gang...

Skrevet

Det er mange som har greid å fullføre studiene selv om de har blitt gravide. Det jeg personlig synes er viktigst er forholdet til den som skal bli faren - ikke nødvendigvis at man kommer til å holde sammen resten av livet, men at man kan få til et samarbeid om barnet uten at det legger altfor sterke dempere på andre ting i livet (mulighet for flytting etc) - hvis det ikke er aktuelt å være alene om det da og det er ok for faren. Tenk deg om, kjenn på det, snakk med legen og Amathea. Abort er også en løsning, men husk at selv om du heller mot abort er det umulig å forutsi hvilke følelser og reaksjoner som kommer i ettertid - det er vanlig med en sorgreaksjon, ønske om barn og anger (i hvert fall hvis du er usikker og for noen ut fra etiske og religiøse grunner). Selve inngrepet er det minste problemet.

:klem:

Skrevet

Faren kjøpte enda en test i går kveld.

Og der sto det klart og tydelig gravid.

Jeg er ikke klar for barn i det hele tatt enda og det er ikke han heller.

Føler meg litt rådvill nå egentlig.

Liker ikke tanken på abort, men jeg er ikke i stand til å gi barnet det som det trenger nå.

Skrevet

Da skulle dere ha beskyttet dere bedre. Sex er i utgangspunktet en metode eå få barn på, jeg regner med dere visste det da dere hadde sex?

Å få barn som student er ingen krise.

Mange jeg kjenner som har gjort det og som er kjempegode foreldre....

Tenk om du ikke klarer å bli gravid senere i livet? Slik som mange andre sjebner?

Vil du da kunne leve med å hatt abort?

Bare en tanke..

Skrevet
Liker ikke tanken på abort, men jeg er ikke i stand til å gi barnet det som det trenger nå.

Hvis det er det at du studerer du tenker på så går det fint an å gi et barn det det trenger likevel. Ta kontakt med Amathea, de kan gi deg svar på hva du har krav på og på andre spørsmål du måtte ha. Kan jo spørre her inne om råd fra folk i samme situasjon også?

Skulle du ende opp med at du likevel vil ta abort er det selvsagt også helt ok, men det bør være en grundig overveid beslutning :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er enig med KnockedUp - om det største problemet er at det er uventet og at dere er studenter, så kan jeg love deg at dere vil klare det fint. Om det er andre faktorer også som gjør det vanskelig må dere vurdere selv. Snakk med Amathea, skriv gjerne ned hva du tenker så det er lettere å sortere. Abort er ikke noe lett valg, det hjelper selvsagt om du er sikker på avgjørelsen, men det er vanlig å reagere i ettertid likevel, og den reaksjonen klarer du ikke å forutse på forhånd.

Gjest Lille Bie
Skrevet

Jeg tok abort når jeg var 19, og grunnen der var at mitt og barnefarnes forhold skrantet.. Umiddelbart etter angret jeg ikke, men det tok ikke lange tiden før tanken på "hva som kunne vært" osv kom i hodet mitt.

Dette tror jeg nesten de fleste som tar abort opplever, og jeg må innrømme at det ikke er en hyggleig tanke.

Det er noen som framstiller abort som en enkel løsning, men det man ikke like ofte får vite om er hvordan det påvirker psyken. Dette er ikke en lett avgjørelse å ta, og jeg vet hvor tungt du har det nå.

Jeg vet at jeg kunne vært en kjempegod mamma selv om jeg hadde fått barnet en mnd før min 20 års dag, selv uten utdanning. Den kunne jeg tatt igjen senere.

Det er flere som har klart det før deg!

Ønsker ikke å påvirke deg i noen retning, men jeg har gått gjennom det samme selv, og vet hva jeg snakker om, til en viss grad.

Håper alt går bra med deg! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...