Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker nr 2 "light" når jeg er blek, den er ok, men en anelse for gultonet. Gultonet er forsåvidt riktig for meg, men dette ble litt i overkant.

Er på jakt etter en som er tilsvarende lys som ligth og i tillegg på jakt etter en som er hakket mørkere til bruk når jeg har litt farge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medium beige? Den er nøytral, men i mine øyne mer gultonet, og som navnet sier, er den middels i mørkhet.

Skrevet
Medium beige? Den er nøytral, men i mine øyne mer gultonet, og som navnet sier, er den middels i mørkhet.

Skal sjekke den. Har du forslag til en som er lysere også, men uten å være utpreget gul eller rosa?

Skrevet

Hva med å gå over til et annet MMU-firma?

fyrrinae, f. eks?

Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke selv lenger ID, for jeg har funnet andre alternativer som huden min liker bedre (Signature Minerals, GloMinerals, Everyday Minerals, UGloGirl...), men her har du en fargevelger. For meg høres det ut som om de nøytrale fargene kan passe best. Medium beige er forresten ganske lys, men ifølge fargevelgeren skal Fairly Light være lysere, og nøytral.

Endret av Lacuna
Skrevet
Jeg bruker ikke selv lenger ID, for jeg har funnet andre alternativer som huden min liker bedre (Signature Minerals, GloMinerals, Everyday Minerals, UGloGirl...), men her har du en fargevelger. For meg høres det ut som om de nøytrale fargene kan passe best. Medium beige er forresten ganske lys, men ifølge fargevelgeren skal Fairly Light være lysere, og nøytral.

Supert! Den fargevelgeren har jeg ikke sett før.

Hva betyr forresten imperfections?

Skrevet

De bruker vel ordet "imperfections" for å beskrive skavanker/feil (kviser, rødhet, arr...), fordi en gul foundation gjerne brukes for å maskere rødhet. Men jeg tror ikke du trenger å bry deg så mye med det, men heller ta hensyn til hudtonen din.

(og ellers anbefaler jeg varmt de merkene jeg ramset opp. Bedre holdbarhet, finish, fargeutvalg og pris, og mye mildere mot huden min enn hva ID er. ;))

Skrevet
(og ellers anbefaler jeg varmt de merkene jeg ramset opp. Bedre holdbarhet, finish, fargeutvalg og pris, og mye mildere mot huden min enn hva ID er. ;))

Men jungelen / utvalget er så enormt, jeg ser ikke skogen for bare trær..

Har forsøkt KissMe, men syntes den hadde for dårlig holdbarhet.

Har normal hud, ikke noen spesielle "skavanker", er 36 år. Noe merke jeg burde teste ut før andre? Har lest mye bra om Glo, men det er jo et relativt dyrt merke.. (ok at det er dyrt hvis det er full klaff for de varer jo lenge, men kjipt med dyrt bomkjøp)

Skrevet (endret)

Favoritten min er Uglogirl. Det var veldig lett å finne fargematch (for min del N1.5 Perfect Beige og N1.75 Wheat til sommerbruk. Begge er fra den nøytrale fargeskalaen. Jeg har en medium hudtone, og i ID er medium beige OK, men litt lys), den har en kremete konsistens, altså bra for hud som lett blir tørr, og en fin og veldig naturlig finish. Jeg synes den holder bra, og betraktelig bedre enn Kiss Me.

se her:)

Endret av Lacuna
Gjest "gjest"
Skrevet

Bare Faced er ikke dum de heller.

Det er flust av firmaer, de fleste amerikanske. Det er bare å begynne å samle prøver for å sjekke hvilke du vil kjøpe fulle bokser av. :D

Skrevet

Ts her. :)

Har bestilt prøver fra Uglogirl!

Takk for hjelp og tips.

Gjest "gjest"
Skrevet

Skulle bare mangle, vi MMU-junkies må holde sammen.

Skrevet

Uglogirl blir skimrende på min hud. På meg gir ID et mye mer naturlig resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...