Gjest forvirret om mineralsminke Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Hei! har lest i noen tråder om mineralsminke her, og er litt forvirret. Jeg bruker nå everyday minerals, men jeg har masse kviser likevel, og masse kvisearr - er derfor avhengig av å dekke huden. Jeg har lest litt om at bismuth kan gi enkelte uren hud og reaksjoner. Er det andre stoffer man kan reagere på? Hvilke merker inneholder ikke disse stoffene? Med andre ord, hvilket merke og type foundation og concealer vil fungere for en med tørr overhud, fet underhud og generelt sensitiv og uren hud? Takker på forhånd for deres erfaringer og svar!
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 ER det den semimatte formelen du bruker da eller? Jeg vet at Fyrinnae har en heldekkende foundation, men jeg har aldri prøvd den. Ellers så synes jeg ikke du skal bekymre deg for Bismuth med mindre du vet at du konkret reagerer på stoffet.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Man kan være allergisk mot alle stoffer i mineralsminke. Sink, Titanium, Mica osv. Noen merker inneholder også silke, silica, div oljer og korn ekstrakt (eg id sitt mineralveil inneholder mais stivelse). Everyday Minerals er det mange som får nupper og uren hud av uten at jeg vet hvorfor (kun lest på nettet).
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Det er sant. Men, en privat betrakning av det hele så har jeg kommet frem til at folk blir litt mer slurvete med å rengjøre huden etter at de starter med mineralsminke og derfor så får de alle de her urenheter. MMU er ren sminke, men hoper det seg opp i huden etter tid så blir det jo urenheter alikevel.
Gjest *lucky* Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg veit ikke hvorfor du antagelig får en reaksjon på mineralsminke men jeg kan ihvertfall si at jeg fikk masse kviser av EM sin foundation. Uansett så er mineralsminke det beste for huden din så test ut noen merker før du gir deg. Min favoritt er Jane Jredale.
Jean Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Chansen att huden tål mineralsmink är betydligt högre. Dessutom får man inte oren hy av mineralsmink. Jag tror däremot du slarvar en hel del med vilka produkter du använder i din dagliga rutin. Det är DÄR ditt problem med största sannolikhet ligger! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
California Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jeg kan bare svare for meg selv, men har brukt EM i et halvt år uten problemer. Renser huden hver kveld med Dermalogica, men har ikke merket noe til kviser eller uren hud. Har litt sensitiv hud, så er ganske fornøyd med å ikke ha merket noe kløe eller annen irritasjon... Eneste gangen jeg har fått kviser den siste tiden var da jeg var en helg på vestlandet, huden min liker ikke fuktig vær! Kjedelig å høre at EM ikke virker for deg!
Saeria Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 JEg tror U glo girl er uten. Det samme er Kiss Me. Den hudtypen du har, hadde jeg også før. Jeg fikk mye god hjelp i rens, dag og nattkrem fra Exuviance. I tillegg kan du bruke litt jojobaolje under nattkremen om kvelden for å balansere ut huden. Jeg likte og liker fremdeles også MDs rens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå