Gå til innhold

Kroppen etter svangerskap...

Fremhevede innlegg

Skrevet

...ER ikke som den engang var :(

Strekkmerker klarer jeg forsåvidt å leve med, vet de forsvinner etterhvert.

Men det var magen da. La på meg endel under svangerskapet( over 20 kilo), men har gått ned det meste igjen. Veier nogenlunde "normalt" nå. Utenom på og rundt magen. Og det har gått 2 år siden jeg fødte...

Jeg trener kondisjonstrening flere ganger i uken og tar sit-ups. Magemusklene er der, men langt der inne :( Magen ser ut som "deig".

Har flere ganger blitt spurt om jeg er gravid, og det er virkelig deprimerende. Det tærer på selvfølelsen.

Tenker på det konstant, særlig nå som sommersesongen nærmer seg.

Nekter å tro at jeg som 22 aldri vil kunne gå i bikini igjen. Eller slutte å irritere meg fordi det ikke finnes bukser i størrelse 38 over rumpa og 42/44 i livet.... :cry:

Noen som har noen tips, eller i det minste en oppmuntring om at det er håp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Huff det hørtes kjedelig ut. Jeg la på meg lite under svangerskapet, men allikevel så har jeg og fått en bilring etter fødselen. Selv om mitt problem sikkert ikke er like stort som ditt.

Du gjør jo alt riktig, det viktigste er kondisjonstrening flere ganger i uka. Jeg synes man bør holde på minst en time, kanske mer i gangen. I tillegg må du kutte ut brus, søtsaker og ikke spis for mye karbohydrater.

Det har jo litt å si hvordan du så ut før graviditeten. Var du stor da? Du må bare fortsette. Er det kun magen? Kan jo være mye løs hud hvis du gikk fort opp og fort ned i vekt...

Gjest Henna*
Skrevet

Veide 55 før jeg ble gravid. Nå veier jeg 60. Så de 5 ekstra ligger nok rundt magen... :cry:

Brus har jeg ikke drukket på flere år, lite godteri.

Skal prøve meg på et "telle-kalori-prosjekt" nå. Se om det har noen hensikt.

Hvor lang tid er det "normalt" å ta seg inn etter en fødsel???

2 år er det meste laget...

Har tenkt på å teste evn slankegeleer/kremer. Men ville jo skrapet lommeboka og kjedelig hvis det ikke har noen effekt( noen erfaringer?)

Setter ikke min lit på det :wink:

Gjest Lott@
Skrevet

Følgende diett fungerte for meg (resultat - 17kg på 9 uker):

Frokost:

2 brødskiver uten smør med magert pålegg (skinke, cottage cheese etc), agurk, tomat etc. Juice, vann eller melk.

Lunch:

2 brødskiver som nevnt ovenfor

Middag:

La tallerkenen inneholde minst 1/2 delen med grønnsaker. 1 potet, litt ris eller litt pasta. Kjøtt, fisk el. lignende. Hold deg unna blandingsprodukter som farse og pølser

Kvelds:

1 knekkebrød eller en brødskive med magert pålegg.

Imellom ovennevnte måltider kan du bøtte innpå med frukt og grønn samt masse vann.

I tillegg, sørg for at du er i fysisk aktivitet HVER dag. Ikke nødvendigvis hver dag på helsestudio, men en tur holder også i massevis.

Ovennevnte diett er fra Grete Roede, og inneholder pr. dag ca. 1200 kcal. som er det anbefalte inntak for å gå ned i vekt. Du bør ikke ha et kaloriinntak som er lavere, da går forbrenningen din i stå, og du vil ikke gå ned i vekt.

For meg så fungerte dette utmerket, gikk ned 17 kg, og jeg har ikke lagt på meg igjen. Det hele handler om å legge om kostholdet og tenke over hva man putter i munnen.

Lykke til!! :P

Skrevet

Gå turer. Situps strammer musklene men forbrenner ikke særlig mange kalorier. Når du går, forbrenner du mer fett enn når du løper (da forbrukes glykogen). Etter tjue minutter, forbrenner man rent fett under gange. Altså - go go go!

:wink:

Skrevet

Ja her var det mange gode tips. Grete Roede har jeg hørt masse positiv om. Prøv å få fart på maven din også, ved hjelp av masse vann og mye fiber. Her kan du også prøve noe helsekost... Det funker for meg, har hatt treg mave leeenge!!

Skrevet

Tren før frokost, det er da du forbrenner aller mest fett, fordi du ikke har spist på lenge. Drikk litt vann og styrketren i 8-10 min. Det skal vist gjøre underverker!

Piglet

Skrevet

Hei!!

Så at noen foresloen Grete Roede-diett, og henger meg på forslaget! Har gått ned nesten ti kilo på sånt kurs nå! :) Og et kjempegodt tips for å få fart på forbrenningen er å starte dagen med en halv grapefrukt (rød er litt søtere...), ca. 40 gram grovbrød og et HARDkokt egg.... gjerne litt tomat på også... :) Nam-nam, og det funker kjempe!! Gikk ned 2 kilo første uka jeg prøvde det...

Lykke til!!!

Skrevet

Du sier du går på kondisjonstrening. Hva med å hive deg på styrketrening i sal også? Trening som gjerne er spesielt beregna for mage og rygg. Jeg går i alle fall på mage og rygg-trening én gang i uka som et supplement til den vanlige step'en og aerobicen. Er utrolig hvor bra det funker. Instruktøren får oss til å bygge opp styrke i mage- og ryggmuskler vi ikke en gang visste at vi hadde! Anbefales!

Selv var jeg utrolig heldig med vekta etter svangerskapet. To uker etter fødselen veide jeg faktisk mindre enn da jeg ble gravid! Men for all del, noe av kiloene har kommet tilbake igjen i ettertid, for jeg hadde en vanvittig apetitt mens jeg ammet...

Nå som bikinisesongen nærmer seg med sesongskritt prøver jeg å spise sunt, drikke MASSE vann, samt trene et par ganger i uka på treningsstudio. I tillegg tar jeg mage og rygg-øvelser hjemme. Men det er ikke alltid like lett å skulle holde seg vekk fra godsakene, mens det er altfor lett å skulke treninga. Ja ja, jeg gjør nå mitt beste :briller:

Skrevet

Takk for svar :wink:

Det er Grete Roede-dietten jeg følger nå. Kostholdet er ganske likt det jeg hadde men i litt mindre mengder...

Trener på SATS flere ganger i uken og som oftest om morgenen. Men må ha litt mat i forkant ellers har jeg ikke energi.

Mage-rygg-timer hørtes ut som en bra forslag. Må sjekke ut om de har det på SATS. Litt skeptisk til saltrening da jeg har hatt endel problemer med bekkenet etter svangerskapet og redd for å ødelegge meg igjen. Liker å ha mitt eget tempo :wink:

Men det er verdt å prøves!

Skrevet
Trener på SATS flere ganger i uken og som oftest om morgenen. Men må ha litt mat i forkant ellers har jeg ikke energi.

Mage-rygg-timer hørtes ut som en bra forslag. Må sjekke ut om de har det på SATS. Litt skeptisk til saltrening da jeg har hatt endel problemer med bekkenet etter svangerskapet og redd for å ødelegge meg igjen. Liker å ha mitt eget tempo :wink:  

Men det er verdt å prøves!

Joda, SATS burde ha disse timene. I alle fall SATS-senteret jeg trener på sånne timer. Er veldig ok. Er i sal, men man kan fint hold eeget tempo. Instruktøren viser øvelser, deretter kjører man øvelsene til musikk. Får det for fort kan man fint holde eget tempo. Ingen som ser rart på deg av den grunn. VELDIG fint å ha en instruktør der for å hjelpe deg, i stedet for å bare prøve deg fram på apparatene.

Et alternativ er så klart å få deg personlig trener for en periode. En som kan anbefale øvelser. Men dette koster flesk da...

Lykke til i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...