Gå til innhold

Hipp hurra og gratulerer til førsteklassingene!

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg kjørte ungene til skolen i dag. Stolte fedre og mødre kom gående sammen med forventningsfulle førsteklassinger, ikledd nye bukser og skjørt, og sekker som gikk til knærne.

Synet av ungene, som ikke engang var mine egne, og tanken på morgenens videre hendelsesforløp for de forventningfulle, gjorde at stemmen min ble tykk og tårene sto i øynene. Jeg tenkte på at det bare er ett år til minsten går like forhåpningsfull mellom meg og herr Parr, i ny sekk og rene bukser. Jeg tenkte på at tiden går uforskammet fort, at det ikke var lenge siden jeg var gravid med eldstemann, selv full av forhåpninger over hva livet ville bringe av gleder og sorger med et barn ved sin side. Jeg tenkte på overgrepene i Georgia, på den avskallede tåneglelakken, på oppvaskmaskinen som lekker. Jeg tenkte på at livet er skjørt og at første skoledag er en milepæl.

Eldstemann lurte på hva milepæl var, og brått ble jeg revet ut av melankolien. Sånn er det med barn. Her er det ikke tid til å dvele, det er ettertanke og glede i samme setning.

Så til dere som har førsteklassinger: Gratulerer med dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var stor stas å følge minstemann til skolen i dag ja. :D Både for ham selv og foreldrene, og det så ut som om mange mente det samme. Helt klart en milepæl i livet.

Jeg vil også gratulere alle som har sendt barna på skolen for første gang i dag.

Skrevet

Gratulerer til alle førsteklassingene!

Tenkte det sammen jeg også Helen Parr. Det må være stor stas å følge barna til første skoledag. Gleder meg masse jeg..men det er litt vemodig også :) Nå er det noen år igjen enda da.. Men tia flyg!

Skrevet
Så til dere som har førsteklassinger: Gratulerer med dagen!

Tusen takk:)

mi prinsesse har begynt i 1 klasse..... og i morgen skal hun gå helt alene... :)

gjett om hun er kry og jeg er stolt som ei "hønemor:)

Skrevet

Så koselig innlegg, Helen. :)

Gjest Helen Parr
Skrevet
Så koselig innlegg, Helen. :)

Takk. :)

Jeg har lagt på bokbind på mange bøker i går og i dag. Hemmeligheten er å ikke brette inn endestykkene før man har prøvd å legge boka helt sammen. Slik at ikke bokbindet sprekker når man legger sammen boka.

Men det vet dere helt sikkert. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...