Gjest Lykkeliky Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg har allerede begynt å glede meg til den første snøen og til jul! Er jeg gal? Forresten sender NRK Jul i Blåfjell som kalender i år HURRA!
Gjest StockDama Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Ja, du er gal =p Klarer ikke glede meg til jul, folk begynner jo å snakke om neste jul allerede første juledag. Men snø blir fint, den skal jeg være enig med deg i =)
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Ja du er gal. Er det kanskje noe ekstra som skjer denne jula som du gleder deg til?
Gjest Lykkeliky Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Ja du er gal. Er det kanskje noe ekstra som skjer denne jula som du gleder deg til? Niks, ikke noe spes. Jeg er sånnhvert år jeg! Har funnet et juleforum på nett, så det er faktisk flere som er slik :-)
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg gleder meg til jul.. Fordi jeg skal bli tante ved juletider. :)
Lyra Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Vi kan være gale sammen vi, for jeg gleder meg også til jul Gleder meg spesielt til å pynte til jul i år, for det er første jula i eget hjem
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jul!!!!! Nå!!!! JA, du er gal!!!!! Jeg gleder meg til vinteren er over og at våren og sommeren kommer igjen SNAREST, men JULA??? NEI!!! Jul betyr snø og stress med gaver og shit! ALDRI om jeg gleder meg over det, i hvertfall ikke på denne tiden! Ja, du er smågal! "Ned med vinteren"
Gjest Bond Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 (endret) Tja.. har ikke tenkt så mye om vinter ennå, men jeg gleder meg til høsten, ja! Blir så fint med de første kalde dagene, fargerike blad rundt omkring, plukke sopp i skogen, fersk luft osv... Og jeg gleder meg til snøen kommer.. Og at det er mørkt og koselig og at alt glinser på kveldene.. Men jeg kan ikke si at jeg gleder meg spesielt til Jul. Jul er jo greit, men jeg synes det blir ofte litt for mye mas og dilldall og for mye pynt og sånt.. men jeg kan godt tilstå at jeg allerede tenker litt hva jeg skulle gi som gaver. Men vi er begge sånne - bruker sikkert et halvt år å planlegge gaver. Vil jo ikke bare kjøpe ting meningsløst - heller gi en gave som er godt gjennomtenkt og riktig, så jeg må nok starte med 'detektivarbeidet' snart Endret 24. august 2008 av mrs_bond
Gjest Lykkeliky Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Jul!!!!! Nå!!!! JA, du er gal!!!!! Jeg gleder meg til vinteren er over og at våren og sommeren kommer igjen SNAREST, men JULA??? NEI!!! Jul betyr snø og stress med gaver og shit! ALDRI om jeg gleder meg over det, i hvertfall ikke på denne tiden! Ja, du er smågal! "Ned med vinteren" Det som er fordelen med å begynne å planlegge og glede seg allerede nå er at man slipper nettopp stress! Jeg har planer om å være ferdig med alle gaver innen 1. desember og skal bruke hele adventstida på å kose meg! Det er så deilig. Pepperkaker. Julekalenderen på TV. Klementiner. Gløgg. Fyr på peisen. Julestjerner i vinduene. Bare kos!!!
Gjest Nisse Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 I ferien ville jeg at sommeren aldri skulle ta slutt! Var så deilig på stranda med stekende sol og lunkent vann. Men nå har jeg fått høstfølelse, og gleder meg sinnsykt til mørke kvelder, kald luft, kakao foran peisen, og lese en god bok under ullteppet. Ser veldig frem til julen også, og alt som hører med!! Pepperkakebaking, pynting av juletre, julesanger og snømoro. Om du (vi) er gale som gleder oss allerede nå, vet jeg ikke. Men da er vi i allefall flere om det!!
Gjest Gaby Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Jeg gleder meg ALLTID til jul!! Det er fordi jula er den fineste tiden på året for meg, da reiser jeg hjem til familien, og vi koser oss gløgg (haha) i hjel med mat, gamle tv-programmer, brett/kortspill, mere mat, nisser og snømenn og alt som hører til. Alle i familien min har akkurat de samme verdiene når det kommer til dette, og stemninga er ubeskrivelig. Eneste som er dumt er at min samboer er av den typen som har bestemt seg for at han liker ikke jul. Så jeg måtte feire uten ham i fjor, det var litt sårt. Han har vel sine grunner tenker jeg, og jeg skal ikke tvinge ham med til min familie. (Han er skilsmissebarn og foreldrene bor hundre mil unna i hver sin retning, og han vil ikke dra dit heller). Han har vel sikkert hatt noen dårlige opplevelser i forbindelse med jula, men jeg skulle ønske han ville være med, og oppleve hvor fint det kan være også.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Dette minner meg på at det snart er september. Da er det vel ca. 4 uker til butikkene begynner å selge juleting og pynte til jul, da! Tror jeg hadde klart å glede meg til jul når den rette tiden kom dersom man ikke tok julen på forskudd slik man gjør nå for tiden. For meg begynner julen 1. desember og slutter 6. januar - når butikkene pynter i oktober har jeg lyst til å begynne å grine.
Filur Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 Jeg er litt splittet rent julemessig.. Har en familie som stresser og kaver og ikke klarer å kose seg. Det eneste de synes er bittelitt hyggelig er når ungene (mine tantebarn) åpner julepresangene. Min mor har i alle år gjort det klart at jul er dritt og stress, og hun skulle ønske hun slapp. Det blir liksom ikke jul slik det skal være hjemme hos oss. Jeg har ikke unger, så da er det ikke akseptert at jeg gleder meg. For jul er jo "barnas høytid". Etter jeg ble voksen forbinder jeg jul mest med fritid, og derfor ingen restriksjoner på vininntaket en liten periode. Og det er jo veldig greit.. Allikevel er jeg utrolig glad i å kjøpe presanger. Jeg har mange barn og voksne å kjøpe til, og prøver så godt jeg kan og legge sjela i hver eneste presang, og gjøre den personlig. Og ikke minst pakke de inn etterpå. Jeg kan sitte i timesvis i et hav av bånd og papir og gjøre hver pakke unik og spesiell. Hele den prosessen er gull verdt for meg. Tilbake får jeg alltid høre at jeg er så spesiell og kresen og umulig å kjøpe til, så jeg får heller et kort med penger i eller noe. Like kiipt hver gang.. Som om de er noe enklere liksom.. Det handler bare om å bry seg.. Sorry at jeg kommer å tramper på den fine juletråden.. Ble bare litt bitter et øyeblikk. Men jeg gleder meg til god mat, rødvinsfylla, og å finne den perfekte gaven til samboeren. Og å åpne den han har kjøpt til meg da!
Gjest Bloom Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 JAAAAAAAAAA jeg gleder meg til jul!!!
Gjest Lykkeliky Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Dette minner meg på at det snart er september. Da er det vel ca. 4 uker til butikkene begynner å selge juleting og pynte til jul, da! Tror jeg hadde klart å glede meg til jul når den rette tiden kom dersom man ikke tok julen på forskudd slik man gjør nå for tiden. For meg begynner julen 1. desember og slutter 6. januar - når butikkene pynter i oktober har jeg lyst til å begynne å grine. Hadde ikke butikkene hatt noe pynt eller julesaker før 1. desember hadde jeg ihvertfall fått en stressende førjulstid! Jo tidligere du begynner med gaver og pynt jo mer tid får du til å nyte adventstida, det er jo såååååååå koselig! Syntes liksom litt synd på alle som ikke er begeistret og gleder seg til jul. Dere går glipp av så mye, det er da nok hverdager som det er!
Blåbæret Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Gleder meg kjempe masse =) Elsker juletiden. Julaften er helt spesiell. Familien min har så mange fine tradisjoner på julaften. Så blir det første jula mi med barn, så det blir jo ekstra kjekt
Irmiel Skrevet 28. august 2008 #17 Skrevet 28. august 2008 Jeg satt og dagdrømte om jul i timen istad Så tok jeg meg i det, og lurte på om jeg også var blitt gal Men jeg elsker julefølelsen.. den er så koselig. Når jeg tenker på jul, så tenker jeg på juletreet, snøen, lysene, pepperkakene og peisen.. og ikke minst Disney. Jeg elsker julen
Jigva Skrevet 28. august 2008 #18 Skrevet 28. august 2008 For første gang på mange år så gleder jeg meg som en liten unge til jul! Men det kan jo være fordi samboer kommer hjem fra Australia rett før jul og avstandsforholdet kan endelig fortsette å være nær-forhold.. HAHA
Gjest Gaby Skrevet 1. september 2008 #19 Skrevet 1. september 2008 Det skulle ha vært HELT forbudt for alle butikker å selge julegreier før midten av november. Selvom jeg elsker jul, så er det en skikkelig moodkiller å finne juleting så tidlig som i oktober. Hjemme hos meg er det kun adventsting fra 1. desember, og juleting kun fra 23. desember. Basta!
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 2. september 2008 #20 Skrevet 2. september 2008 Gleder meg helt vilt til jul! Og det gjør heldigvis mannen min også. Og familien hans...og familien min.... Men er enig i at juleting i butikken altfor tidlig er fy-fy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå