Kitsune Skrevet 17. august 2008 #1 Del Skrevet 17. august 2008 Kanskje dette er noe som passer inn under tråden der folk bruker ord feil.. Jeg mener at det heter konstatere når man trekker en slutning. Men så hører jeg at folk som regel sier konstantere.. Og nå har jeg blitt forvirret selv. Hva er rett, og igjen, er det siste egentlig et ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 17. august 2008 #2 Del Skrevet 17. august 2008 Ene er nynorsk(konstatere) den andre er bokmål(konstantere) eller no i den dur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. august 2008 #3 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Kanskje dette er noe som passer inn under tråden der folk bruker ord feil.. Jeg mener at det heter konstatere når man trekker en slutning. Men så hører jeg at folk som regel sier konstantere.. Og nå har jeg blitt forvirret selv. Hva er rett, og igjen, er det siste egentlig et ord? Du har rett, det heter konstatere. Det er ikke noe som heter konstantere. Endret 17. august 2008 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #4 Del Skrevet 17. august 2008 Ene er nynorsk(konstatere) den andre er bokmål(konstantere) eller no i den dur Ikke helt i den duren, nei. Hvis du hadde sjekket din egen link hadde du sett at konstantere IKKE er et oppslagsord, men som hun over meg sa: Konstatere. Tror det er greit å sjekke hva man sier når man skal være hyggelig å hjelpe folk, for hvis ikke så blir det bare kluss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 17. august 2008 #5 Del Skrevet 17. august 2008 Ikke helt i den duren, nei. Hvis du hadde sjekket din egen link hadde du sett at konstantere IKKE er et oppslagsord, men som hun over meg sa: Konstatere. Tror det er greit å sjekke hva man sier når man skal være hyggelig å hjelpe folk, for hvis ikke så blir det bare kluss! made a poo of myself beklager =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå