Gjest hyggelig Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg har hatt en profil på aktivitetsvenner en stund nå, og idag begynte en fyr å prate til meg+la meg til som venn... Jeg svarte på det han skrev, og kom med oppfølgerspørsmål osv. Vi pratet bare om helt hverdagslige ting, og det går klart fram av profilen min at jeg er samboer og lykkelig og hele pakka. Likevel føles det "feil" å skrive med en ukjent fyr på denne måten. Nesten som om jeg går bak ryggen på sambo! Men det gjør jeg ikke, for jeg fortalte sambo at jeg hadde fått en ny "venn" og at vi skrev i gjesteboken til hverandre. Han syns det var helt greit. Problemet mitt er at jeg ikke syns det er greit! Vet ikke, det føles bare feil, som sagt. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal "bli kvitt" denne nye "vennen" min, da... Jeg ønsker ikke å slette profilen min der, for det er en bra plass å bli kjent med nye folk på! Skal jeg bare slutte å svare på det han skriver til meg? Ignorere han? Hva ville du ha gjort?
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Ser ikke problemet med samtale om hverdagslige temaer. Vil du ikke snakke med han så si sannheten og sats på at han respekterer det.
Blairwitch Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Jeg pleier å bare avrunde kontakten med å skrive at "nå skal jeg ut en tur så du får ha en fin kveld/helg etc videre", og svare på det han spør om, men ikke følge opp med spørsmål selv. Har han litt antenner da så tar han hintet, hvis du ikke vil si rett ut at du syns det blir feil pga samboer.
Nienna Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Altså, nå kan det være at jeg er litt dum, og har oversett noe, eller så er det noe som ikke stemmer. Du, trådstarter, vil ikke slette deg fra denne siden, fordi det er en fin plass å få nye venner/bekjente. Nå har du fått deg en ny venn/bekjent via denne siden, og det er du missfornøyd med, og vil avslutte vennskapet. Ut fra innlegget ditt, så har han heller ikke vært ubehagelig på noe vis, han har ikke hintet om at han vil noe mer enn bare venner/bekjente, og han ser ut til å respektere at du har samboer og er lykkelig med det. Jeg hadde blitt veldig glad om du kunne forklare meg dette, for jeg finner det svært motstridende. =)
Gjest hyggelig Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Altså, nå kan det være at jeg er litt dum, og har oversett noe, eller så er det noe som ikke stemmer. Du, trådstarter, vil ikke slette deg fra denne siden, fordi det er en fin plass å få nye venner/bekjente. Nå har du fått deg en ny venn/bekjent via denne siden, og det er du missfornøyd med, og vil avslutte vennskapet. Ut fra innlegget ditt, så har han heller ikke vært ubehagelig på noe vis, han har ikke hintet om at han vil noe mer enn bare venner/bekjente, og han ser ut til å respektere at du har samboer og er lykkelig med det. Jeg hadde blitt veldig glad om du kunne forklare meg dette, for jeg finner det svært motstridende. =) Joda, jeg er selfølgelig glad for å ha fått kontakt med en ny potensiell venn, og hadde i utgangspunktet ikke noe imot å bli kjent med menn. Men da jeg altså fikk kontakt med en mann-som virker både snill og grei- fant jeg ut at det føltes feil. Jeg tenkte som så at hvis min sambo hadde fått kontakt med ei jente på nett, og begynte å taste ofte med henne og kanskje til og med møttes, ville jeg ikke ha likt det. Omvendt føler jeg det hadde blitt nå, hvis jeg plutselig skulle begynne å tilbringe tid sammen med en annen mann. Det jeg har "forstått" nå er at jeg bare ønsker å bli kjent med andre jenter der inne, evt bli kjent med et vennepar. Hadde jeg "visst" dette tidligere hadde jeg skrevet det i profilen min og sluppet denne problemstillingen...
Gjest Gjest_c_* Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Lett: Ikke svar han, da gir han seg nok ganske fort Også lett, men litt mer avansert: Slett din nåværende profil, opprett en ny, Gi tydelig beskjed i profilen hvem du ønsker kontakt med, ta opp igjen kontakten med de du liker så de vet du ikke er forduftet fra siden !
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Det er da vel bare å si sannheten. Herregud er det vits i å gjøre det så vanskelig... Leser din mann KG og du vil forsikre deg eller? Eller kanskje du er redd for at din nye venn blir dødelig såret, eller at han er en hemmelig beundrer og dypt forelsket i deg...tenk på hva du går glipp av?!
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Bare vær ærlig og si at du synes det blir feil ovenfor din samboer at dere prater isammen på nett og at du sletter ham pga det. Hvis han er oppegående, forstår han det
Silmarill Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 Nå har jeg bare lest din overskrift samt skumlest innlegget ditt! Skriv at du ikke vil være tilgjengelig på ca 2 dager fordi du og din samboer som du elsker skal ta en liten reise!
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Helt utrolig hva man får råd om.... Har du så store problemer med så si sannheten på andre felt i livet også? Da tror jeg jeg ville vært meget skeptisk til deg.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Hva er feil med å ha venner av motsatt kjønn, lurer jeg på? Jeg har mange mannlige venner, og det er da helt greit. Den andre tingen som slo meg da jeg leste innlegget, er at du må da være veldig forsiktig av deg? Hvorfor ikke bare si det som det er til denne mannen? At du ikke er ute etter mannlige venner, og ikke ønsker mer kontakt med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå