Gå til innhold

Hvordan få fine armer med naturlig fettlag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veld fysisk aktiv, da jobben min er å jobbe i stall, og fritida mi for det meste er å jobbe i stall (hehe) og ellers generelt trener en del.

Jeg har masse muskler men nesten ingen ting fett liksom :( Ser helt rart ut, armene mine er sånn senete og rre, så en kun ser muskler og sener og ikke noe fett mellom der som er vanlig liksom :(

Noen som vet om en metode å få vanlige armer på (med litt mer fett og mindre muskler liksom) , men vil ikke ha mer fett p magen og sånn liksom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lurer på er mao hvilken mat det er lurt å spise for at det danner seg til fett og ikke muskler liksom. hehe

følte ikke jeg fikk det frem i første innlegg når jeg leser det nå

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Går nok ikke å få mere fett på armene uten at det også kommer på resten av kroppen. Lev med dine muskuløse armer. Bedre det enn "grevinnesleng" :)

Gjest Snart 42
Skrevet

Hvis du ikke har behov for å legge på deg sånn ellers på kroppen så er det helt bortkastet å proppe i seg noe ekstra for å få fett på armene. I så fall kommer du bare til å gå opp mer enn du ønsker på resten av kroppen lenge før armene dine har fått "nok fett".

Og jeg har ennå ikke hørt om mat som omdannes til muskler så det skal du ikke være redd for :-) Men det er klart; vil du bli "feit" så er sukker, sjokolade, cola, loff og sirup en fenomenal diett, men det vil du sikkert ikke :-)

Det er helt sikkert mange som misunner deg dine muskuløse armer, så de synes jeg heller du skal være både stolt av og fornøyd med. Fettet kommer som regel tidsnok med åra. Det gjør også tap av muskelmasse.

Gjest -Maggie-
Skrevet

Du må få i deg flere kalorier enn du forbrenner, ergo spis mer enn du gjør nå. Du trenger sikkert ikke legge på deg så veldig mye, så da gjør det kanskje ikke noe om du kommer til å få litt mer fett andre steder også. Sånn er det bare.

Skrevet

men jeg leste en plass at proteiner ble til muskler, mens fett og karbohydrater ble til fett?? er det feil eller? :P

viss det er rett, så vil jeg liksom helst unngå mat med proteiner, og hvilke mat vil det si??

og nei, armene mine er ikke fine, de er senete og kan se musklene og blodårene kun og ser ut som tynne manne-armer :spy:

Gjest Snart 42
Skrevet

Proteiner er forsåvidt byggestener for musklene, men vi må fortsatt bruke musklene våre for å bygge dem større - mao; det holder ikke bare å spise proteiner. Jeg skal ikke begi meg utpå med for mange detaljer om kosthold her for det er litt utenfor mitt fagfelt, men du trenger både fett, proteiner og karbohydrater i kosten din - det er helt sikkert.

Hvis du ønsker å legge på deg (og da må du regne med å legge på deg litt "all over") gjør du det ganske enkelt som en skribent over her skrev; spis flere kalorier enn du forbrenner. Kalorierer er det i all mat - variert kosthold er det beste. All mat gir energi og overskuddet som blir når vi ikke klarer å bruke opp alt legger seg som regel på sidebena (og resten av kroppen!). Hvis armene dine er veldig tynne vil jeg anta du er relativt tynn ellers også så da tåler du kanskje noen kilo opp og det skal ikke mye til før det vil synes på armene også (jeg merker i hvert fall ganske fort på klokkereima om jeg går opp eller ned et par kilo).

Uten å være noen ekspert på dette området tror jeg det eneste du kan gjøre (foruten å legge på deg) er å redusere styrketrening som går på armene. Mye av jobben du gjør kan hende egentlig er styrketrening for armene selv om du ikke ser det som en "treningsøkt". Muskler som ikke brukes i nevneverdig grad reduseres etterhvert, men ikke over natten. De som har hatt gips på f.eks. og ikke fått brukt musklene på litt tid - de har jo bare noen tynne pipestilker når gipsen tas av!

Gjest Bolledeig
Skrevet
men jeg leste en plass at proteiner ble til muskler, mens fett og karbohydrater ble til fett?? er det feil eller? :P

viss det er rett, så vil jeg liksom helst unngå mat med proteiner, og hvilke mat vil det si??

og nei, armene mine er ikke fine, de er senete og kan se musklene og blodårene kun og ser ut som tynne manne-armer :spy:

Dropper du proteinene i kosten din vil du fort se at du får stygg og gusten hud, er mye mer sulten enn du vanligvis ville vært, og i tillegg kan du risikere å få et utalls mangelsykdommer. Å få et fettlag på armene får du KUN ved å spise mer kalorier enn du forbruker. Og selv da kan fettet komme hvor som helst, det er til stor grad forutbestemt av genene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...