Julemusa Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Vi skal jo ha vin til maten, men det er helt sikkert noen som vil ha øl, og en del som vil ha øl i baren vår, hvor mye beregner dere?
iQra82 Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Har lurt på det samme selv. Vi kom frem til at vi kjøper inn 3 flasker pr person, så er det jo ikke alle som drikker øl og da blir det jo mer på de som vil ha det
Markjordbær Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Vi beregna mer enn vi trodde ville bli drukket... hadde en avtale med butikken at vi kunne levere tilbake det som ikke ble åpnet, så: vi kjøpte inn 12 kasser med øl. Vi var 43 stk. Nesten 6 hele kasser ble levert tilbake. Dette på en fest som varte i 9-10 timer. Men vi serverte drinker/brennevin også hele kvelden. Kjøpte også inn noen flasker med cider og smirnoff ice, men ikke mye (husker ikke helt, men max 10 av hver ihvertfall), også noen av disse ble levert tilbake.
angara Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 (endret) Vi skal BARE ha vin til maten. Kommer ikke til å ha noe alernativ. Selv om både brudgom og jeg, og mange av vennene våre, er typisk øl-folk. Jeg tror kanskje det blir drukket mindre når det er vin i stedet for øl. Mange av gjestene våre (hans familie) er avholds, og vi har ikke lyst på et bryllup der ting sklir helt ut. De hadde helst sett at bryllupet ble alkoholfritt, men jeg synes det er litt stusselig å bli gift uten å skåle/feire med noe i glasset. Så vi kompromitterer litt her, og folk får ta til takke med vin til maten og cognac til kaffen. Vi har også valgt mat som er typisk rødvinsmat. Jeg tenker ca 1 flaske vin per alkoholdrikkende person vi inviterer. Og vi må ha en del flasker sjampanje også, til klokka 12 (bryllupet er på nyttårsaften). Endret 18. august 2008 av angara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå