Gå til innhold

helt grønn, søker eksperter...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

:hjerter: Skal gifte meg i juli neste år og trenger noen gode råd fra alle dere som

kan dette... hva må jeg bestille nå? bør jeg bestille kirke og lokale et år i

forveien, eller kan dette vente? Trenger råd og tips om alt, helt ned til de

minste detaljer. Takker for alle svar! Vennlig hilsen

forventningsfull. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, for å begynne med det enkleste: Kjøp deg et blad!! Der står det lister for hva du bør gjøre når osv.

Book kirke, lokalet og fotograf tidlig, så er du sikker på at det er i box, og at dere får tid og sted dere ønsker!

Tenk over budsjettet og hva dere ønsker å bruke mer penger å enn andre ting!

Ellers finner du masse tips her:

http://www.bryllupsweb.no/planleggingsliste.html

http://www.dbas.no/planleggeren/sjekkliste.asp

Hvis du får deg et brukernavn, finnes det mange av oss som kan sende deg våre planleggingslister og budsjetter (tomme da selvfølgelig :wink: )!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trenger råd og tips om alt, helt ned til de

minste detaljer.

Vil bare si at du kan få mange gode tips andre stedet på nettet også! F.eks bryllupsweb! Søk på nettet - gjerne utenlandske sider også.

Har en følelse av at de fleste her inne på bryllupsdebatten TROR de er eksperter, men saken er at de er minst like "grønn" som du sier at du er.

Ta til deg gode råd, men stol mest på deg selv - det er mitt tips :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til oss her på KG!

Du må registrere deg med en mailadresse!!! Da kan vi sende deg filer osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TRor nok jeg badde bestilt kirke, lokale og fotograf nå, ettersom mange datoer er populære, og dette bestilles tidlig. Vi giftet oss på St.Hansaften, og hadde da bestilt kirke, lokaler og blomsterleverandør ca. et år i forveien - bare for å være sikre på å få det vi ønsket oss mest. Og det var bra, for i ettertid hørte vi at mange hadde kontaktet dem og ville ha bl.a lokalene våre....

Men kjøp et blad, der står det gjerne tidsplaner for når man bør få unna de forskjellige tingene, og det er jo en grei måte å ha oversikt på...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å booke kirke, festlokale og evt fotograf så fort som mulig. Alt det andre kan du ta etterhvert. Skjønt, vi ble snytt for den cateringleverandøren vi ønsket oss da vi prøvde å bestille i januar i år (gifter oss nå i juli). Noen hadde "tatt" dem den datoen bare noen dager før jeg ringte, snufs.

Som sagt så gifter vi oss i juli i år, og vi har tatt tingene litt etterhvert. til noen foreldres store fortvilelse. Men det går bra, det. Ringene bestilte vi for en måned siden, enda de blir laget spesielt til oss av en smykkedesigner. Blomster har vi enda ikke bestilt. Kaka bestilte vi for en uke siden. Serviset som vi ønsker oss valgte vi for en uke siden.

Kjolen min kjøpte jeg riktignok i vinter, i februar tror jeg. Damen i salongen sa at det var passelig lang tid i forveien men at jeg ikke burde ha ventet særlig mye lenger.

I tillegg til de norske bryllupsbladene kan jeg anbefale de britiske og evt de amerikanske. Riktignok har de ørten skikker der som ikke vi har, og budsjetter som ihvertfall jeg kan se langt etter, men jeg synes de har veldig mange gode ideer, flotte bilder, inspirasjon som er litt annerledes og original. Leste også et bryllupsblad for indiske/pakistanske briter, og det var kjempeartig! endel ting var veldig forskjellig, men mye likt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg hatt god hjelp av bladene Ditt Bryllup og Bryllupsmagasinet! Følte meg grønnere enn alle andre her tilsammen da jeg skulle begynne å planlegge bryllup 8)

Men i nevnte blader får du mange gode tips, annonser/info fra masse leverandører, og ikke minst huskelister/planlegger, ønskelister osv.

I tillegg får du bryllupsmoter, tips om hår og sminke, tilbehør osv.

Verdt en liten slant penger, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar også gjerne i mot tips...

Har masse ideer selv, men greit å høre med noen andre også. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pudding

Hei!

Jeg skal også gifte meg i Juli til neste år!! :D

Så fint å lese alle rådene deres! Tar også gjerne imot flere!

Klem fra Pudding som ikke kan vente med å planlegge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...