Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du er rimelig arrogant når du kaller det en kvalitetssikring. Det er min oppfattning.

?? Det er det PPu skal fungere som- det er ikke jeg som har funnet på det- der blir man fortalt ved høyskolene.

Men du må nesten utdype hvorfor det er arrogant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eg vil faktisk hevde at det ville vore ein god ide å kvitte seg med obligatorisk pedagogikk-utdanning. På den måten ville ein kunne hanke inn flinke folk som slepp å halde ut eit heilt år med metodelaus ideologi. Det første dei sa då eg byrja på ped'en var at "her vil de ikkje lære noko som de kan ta med dykk inn i klasserommet", og det løftet haldt dei jaggu. Makan til common sensisk svada og velmeinande kosepjatt skal ein leite lenge etter.

Nei, sats på fagkunne seier eg, læreevna kjem med kompetansen, dei fleste med stålkontroll på faget sitt evnar å lære bort også, mest av di dei klarar å smitte elevane med entusiasmen sin.

Du er ikke den første jeg hører si dette Tigress, det kan også nevnes at inntrykket mitt av deg har vært bra helt fra begynnelsen. Syns du virker reflektert, har et realistisk syn på yrket ditt, samt at du sier ifra om hva som irriterer deg med tilbakemeldingene (noe som jeg forøvrig er enig i).

:klemmer:

Skrevet
?? Det er det PPu skal fungere som- det er ikke jeg som har funnet på det- der blir man fortalt ved høyskolene.

Men du må nesten utdype hvorfor det er arrogant.

Hvis du mener det selv at det er en kvalitetssikring så syns jeg det er arrogant. Hva høyskolen din fortalte deg er en annen sak. De som lager pensumplanene lever ikke på jorda til tider

Skrevet

Peden kunne de fjernet for min del også- men de måtte erstatte den med noe annet- en lengere praksisperiode f.eks. Jeg lærte mer de to første ukene i jobb enn det jeg gjorde det året jeg tok PPU. Nå skal det være sagt at vi hadde utrolig dårlige forelesere..(Litt ironisk når studiet heter praktisk pedagogisk utdanning)

Skrevet
Eg vil faktisk hevde at det ville vore ein god ide å kvitte seg med obligatorisk pedagogikk-utdanning. På den måten ville ein kunne hanke inn flinke folk som slepp å halde ut eit heilt år med metodelaus ideologi. Det første dei sa då eg byrja på ped'en var at "her vil de ikkje lære noko som de kan ta med dykk inn i klasserommet", og det løftet haldt dei jaggu. Makan til common sensisk svada og velmeinande kosepjatt skal ein leite lenge etter.

Nei, sats på fagkunne seier eg, læreevna kjem med kompetansen, dei fleste med stålkontroll på faget sitt evnar å lære bort også, mest av di dei klarar å smitte elevane med entusiasmen sin.

For noko tull!

Men eg kan vera enig i at den pedagogikken ein har i grunnutdanninga, ikkje er så mykje å skryta av. Hovudgrunnen til det, trur eg nok er fordi ein har altfor lite pedagogikk i løpet av allmennlærarstudiet, slik at ein ikkje får mulighet til å setja seg ordentlig inn i kva faget faktisk går ut på - kombinert med mange dårlege og lite engasjerande lærarar som underviser i pedagogikkfaget i den obligatoriske allmennlærarutdanninga. Eg var sjølv ganske misfornøyd med pedagogikken eg hadde på førskulelærarstudiet - både fordi gamle utgåtte teoriar vart vektlagt i altfor stor grad, kombinert med mange dårlege lærarar, som verken klarte å engasjera oss studentane, og som i tillegg ikkje var særleg dyktige innanfor pedagogikkfaget.

Men gjett om eg fekk ein heilt annan opplevelse av pedagogikkfaget, då eg tok pedagogikk + spesialpedagogikk som vidareutdanning! Der møtte eg dyktige og engasjerte lærarar, som virkelig greide å fenga studentane. Samtidig var det me lærte mykje meir relevant og nyttig - og ikkje minst siste nytt innanfor pedagogikken! Det var først då eg tok vidareutdanning i pedagogikk, at eg virkelig fekk denne heilt nye innsikten i kva pedagogikkfaget faktisk går ut på - og kor nyttig det er å ha slik kunnskap når ein skal jobba som lærar!

Derfor trur eg nok det kan stemma at mange lærarar som kun har den generelle pedagogikken ein har i grunnutdanninga, kan vera temmeleg dårlege pedagogar. Iallfall om pedagogikken i grunnutdanninga generelt sett er like dårlig, som det er sjølv opplevde som student. Isåfall er det dei dårlege og uengasjerte lærarane som underviser i pedagogikkfaget, som må erstattast med personar med meir kunnskap og større interesse for faget!

Gjest Tigress
Skrevet (endret)
For noko tull!

Men eg kan vera enig i at den pedagogikken ein har i grunnutdanninga, ikkje er så mykje å skryta av.

Derfor trur eg nok det kan stemma at mange lærarar som kun har den generelle pedagogikken ein har i grunnutdanninga, kan vera temmeleg dårlege pedagogar.

Det er vel litt pussig å seie at noko er tull for så å seie at ped'en i grunnutdanninga ikkje er så mykje å skryte av? Det var jo det eg sa også! Eller var det fagkompetanse=evne til å lære bort som var tull? Det kan vel i så fall diskuterast.

Eg snakkar om PPU. Og den PPUen eg har, var heilt metodelaus, og sterkt ideologisk prega. Det er ikkje tull, det er sørgjeleg fakta, det verste var at eg var nøydd å bruke tida mi på tullet. Eg er utruleg glad for at eg har brukt mest tid på å lære meg faga mine, og ikkje på å lese ped.

Så kan ein spørje seg om samanhangen mellom pedagogisk utdanning og det å vere ein god lærar. Eg tvilar litt på samanhangen, men har nokon ei lenkje til eit forskningsarbeid på dette området er eg veldig interessert i å lese det. Norsk lektorlag har skrive om forskningsarbeid som viser at elevresultata er betre om læraren har høg fagkompetanse, men eg har ikkje sett noko som har omtala pedagogisk kunne med elevresultat. Ut i frå det eg såg på PPU er det i alle fall grunn til å stille spørsmål om det er vettug bruk av ressursar å frata folk moglegheita til å jobbe eit år. Det beste på PPU var praksisen, men det måtte vere betre å betale skulane for å veilede nye lærarar medan dei jobbar, enn å la dei lide seg gjennom PPU.

Eg er forresten ikkje allmennlærar, men akademikar med PPU.

Endret av Tigress
Skrevet

Må si meg enig med Tigress her, PPU var helt meningsløst, det eneste jeg dro nytte av var fagdidaktikken og praksisperiodene, Men de fikk faktisk luket ut to studenter som var totalt uegnet som lærere..

Gjest Tigress
Skrevet
Må si meg enig med Tigress her, PPU var helt meningsløst, det eneste jeg dro nytte av var fagdidaktikken og praksisperiodene, Men de fikk faktisk luket ut to studenter som var totalt uegnet som lærere..

Ikkje sant!

Det kan godt tenkjast at det finst delar av pedagogikkens verd som er interessant, men den kjem ikkje gjennom til oss som tok PPU i alle fall. For meg blei pedagogikk ståande som faget for dei som skulle ta psykologi, men som aldri skjøna metoden, altså heilt og haldent diskreditert! :)

Skrevet (endret)
Det er vel litt pussig å seie at noko er tull for så å seie at ped'en i grunnutdanninga ikkje er så mykje å skryte av? Det var jo det eg sa også! Eller var det fagkompetanse=evne til å lære bort som var tull? Det kan vel i så fall diskuterast.

Eg snakkar om PPU. Og den PPUen eg har, var heilt metodelaus, og sterkt ideologisk prega. Det er ikkje tull, det er sørgjeleg fakta, det verste var at eg var nøydd å bruke tida mi på tullet. Eg er utruleg glad for at eg har brukt mest tid på å lære meg faga mine, og ikkje på å lese ped.

Så kan ein spørje seg om samanhangen mellom pedagogisk utdanning og det å vere ein god lærar. Eg tvilar litt på samanhangen, men har nokon ei lenkje til eit forskningsarbeid på dette området er eg veldig interessert i å lese det. Norsk lektorlag har skrive om forskningsarbeid som viser at elevresultata er betre om læraren har høg fagkompetanse, men eg har ikkje sett noko som har omtala pedagogisk kunne med elevresultat. Ut i frå det eg såg på PPU er det i alle fall grunn til å stille spørsmål om det er vettug bruk av ressursar å frata folk moglegheita til å jobbe eit år. Det beste på PPU var praksisen, men det måtte vere betre å betale skulane for å veilede nye lærarar medan dei jobbar, enn å la dei lide seg gjennom PPU.

Eg er forresten ikkje allmennlærar, men akademikar med PPU.

Det eg meinte var noko tull, var at du sa at obligatorisk pedagogikkutdanning burde avskaffast! For det er jo heilt tåpelig å seia noko slikt. Nei, det er heller kompetansen og interessa for pedagogikkfaget til lærarane som underviser i faget, som må gjerast noko med! For møter ein på lærarar som virkelig har stor kunnskap i og interesse for faget, som i tillegg klarar å gjera faget interessant og spennande for studentane - ja, så er pedagogikk eit svært lærerikt og nyttig fag!

Eg anar ingenting om PPU-utdanninga. men det er jo synd om den er dårleg. Det burde vore eit krav at det var dyktige lærarar som underviste i eit slikt fag! Er jo ikkje noko rart om faglærarar som har tatt PPU synst pedagogikk er eit bortkasta fag, viss det er så dårleg som du seier.

Eg har ikkje nokon link til forskningsarbeid som kan "bevisa" ein samanheng mellom pedagogikkundervisning og gode lærarar. Men det seier seg vel egentleg sjølv at det er ein samanheng - sjølv om det såklart finst unntak! Det er akkurat det same som at ein person som har fått undervisning i matematikk, mest sannsynleg vil vera flinkare i matematikk enn ein person som ikkje har fått undervisning i dette faget. Men unntaka finst også her, såklart. Enkelte av dei som har fått matematikkundervisning, klarar likevel ikkje å tilegna seg gode nok kunnskapar i faget. Mens enkelte som aldri har fått matematikkundervisning, likevel interesserer seg for matematikk, og klarar å tilegna seg gode matematikkunnskapar på eiga hand - og blir dermed flinke i matematikk likevel. Skjønnar du poenget mitt?

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)

På studiestaden min har det hvart år kome inn klagar frå elevane, utan at det har vorte gjort noko med det. Studiet tek kun for seg forelda teoriar supplert av meiningslaus kunnskap om diagnostisering av elevar med mellom anna ADHD (!!??) . Eg trur det kjem mykje an på kvar ein tek PPU- har mellom anna høyrt at ved NTNU er det ganske greit. Eg tok det ved Høgskulen i Volda, og er utan tvil det mest meiningslause eg har kasta bort tid på.

Men, praksisperiodane vi hadde var utruleg nyttige- der fekk du verkeleg lære. Det same gjeld fagdidaktikken- veldig kjekt med skikkeleg metodelære. Vi som er faglærarar har kun teke fag, der er det ikkje inkludert noko ped i det heile, med unnatak av 15 st.p. metodikk på engelsk grunnfag (den gongen eg tok det) Da er det meinigslaust med både Freud og Piaget eit heilt år...

Det verste var likevel pedagogane på studiet- dei hadde null peiling på korleis dei skulle halde oss vakne på forelesningane..

Eg trur PPU skulle hatt fleire og lengere praksisperiodar og meir fagdidaktikk.

Endret av Mamma1
Gjest Tigress
Skrevet

Slik eg har sett pedagogikken er det liten tvil om at det ville vore betre å kutte ut heile studiet og heller betalt skulane for å drive opplæring på arbeidsplassen - nærmast som eit turnusår. Den tullpraten og dei elendige pedagogane som underviste på PPU er ikkje noko å utsetje folk for. Det er mogleg at pedagogikk kan vere interessant, men slik PPU er no er det berre tapt inntekt eit år, og mest irriterande. Fullstendig bortkasta. Det eg har som eventuelt gjer meg egna som lærar er heilt uavhengig av det året med ped og piss, med unnatak av praksisen, og eg trur god fagkunne er mi sterkaste pedagogiske side - eg kjenner faga mine godt nok til å forklare og bruke ulike metoder for å formidle det vidare. Vi hadde ingenting praktisk om formidling eller vegleiing på PPU. Få det vekk.

Skrevet

Enig i at PPU ikke fungerte. Jeg irriterte meg da jeg gikk der over at jeg brukte veldig mye tid uten egentlig å lære noe jeg kunne bruke.

De som underviste mangelt praktisk erfaring som lærere. De skulle altså lære oss å gjøre en jobb de selv ikke hadde forsøkt.

Jeg er ganske sikker på at lærerskolens pedagogikk er akkurat like dårlig. men der er ikke studentene akademikere så de legger ikke så godt merke til det.

Skrevet

Vi hadde en busssjåfør som hadde utdannet seg innen ped som lærer på PPU...Det sier vel sitt...

Skrevet
Jeg er ganske sikker på at lærerskolens pedagogikk er akkurat like dårlig. men der er ikke studentene akademikere så de legger ikke så godt merke til det.

Kva i alle dagar er dette for ein latterlig kommentar? :dåne: Ein slik kommentar seier jo sitt om deg, uten at eg skal koma noko nærmare inn på det...

Kan berre opplysa deg om at både eg og dei andre ifølge deg hjernedøde lærarstudentane, mystisk nok la veldig godt merke til at pedagogikken i grunnutdanninga generelt sett var dårlig, og temmelig bortkasta.

Og ein del av dei same studentane har tatt vidareutdanning i pedagogikk, og fått ein heilt annan opplevelse av pedagogikkfaget! For då opplevde me endeleg å møta dyktige pedagogikklærarar, som virkelig klarte å engasjera oss studentar! Og me innsåg dermed at pedagogikk faktisk kan vera eit svært spennande og interessant fag, som ein har stor nytte av i jobben som lærar!

Må seia at eg synst synd på dei som har tatt PPU, eller kun har den generelle pedagogikken ein har i lærarutdanninga (grunnutdanninga) - for dåke har virkelig gått glipp av noko!!!

Skrevet

De lærerne som har gjort størst inntrykk på meg fra barneskolen og ut videregående har vært de ufaglærte. De var enten studenter eller vikarer (med en annen type utdannelse enn "lærer"). Deres personlighet og kreativitet i forhold til hvordan de forholdt seg til oss var de timene jeg husker best og lærte mest fra. Selv den dag i dag, og jeg har passert 30. :)

De typiske standardlærerne med ped. var også de kjedeligste...da var det mange som ville flykte fra timene, men det kan man jo dessverre ikke som elev.

Gjest Tigress
Skrevet
Må seia at eg synst synd på dei som har tatt PPU, eller kun har den generelle pedagogikken ein har i lærarutdanninga (grunnutdanninga) - for dåke har virkelig gått glipp av noko!!!

Eg set pris på omtanken, men det er greit, eg har ikkje mista mykje sømn av det, og lev lukkeleg utan.

Skrevet (endret)

Eg gjekk, i motsetning til Mirabella 76, på allmennlærarutdanninga, etter nokre år på univerisitetet. Pedagogikken der er det mest bortkasta eg har gjort i mitt liv. Eg jobba praktisk talt fulltid ved sidan av, og eg hadde aldri problem med å få unna studiene. Det er enkelt, mykje var vgs pensum, og eg har ALDRI fått bruk for ped'en vi lærte. Eg tok etter nokre år master på universitetet, var ikkje akkurat så vanskeleg å få A på oppgåva mi der heller, men eg lærte no i alle fall noko.

Ped bør erstattast med gruppearbeid, rettleiing og praksis. Det første året etter utdanninga er eit sjokk, vi lærer ingenting om alt vi må gjere som sosialarbeidarar, barnevernspedagogar, terapeutar osv. Det bør folk vere førebudde på. Det og alt anna vi gjer som ikkje er undervisningsrelatert. Vi lærte jo ikkje ein gong å undervise! LOL

Endret av gjest*ts*
Gjest Kari, Bærum
Skrevet

Ikke rart mange hater lærere og stempler dem som grå og kjedelige...etter å ha lest denne tråden ble ikke inntrykket noe bedre.

Gjest Tigress
Skrevet
Ikke rart mange hater lærere og stempler dem som grå og kjedelige...etter å ha lest denne tråden ble ikke inntrykket noe bedre.

Grå og keisam, no. Jaja, litt variasjon er jo forsåvidt greit. Kan du forklare kvifor nett grå og keisame blir inntrykket ditt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...