Gå til innhold

Parfyme - Sacrebleu vs Nocturnes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller er Sacrebleu fra Patricia Nicolai veldig lik Carons Nocturnes? Veldig gode begge to, men de lukter forbløffende likt på meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På meg virker de ikke spesielt like, men jeg har bare prøvd Nocturnes et par ganger. Sacrebleu digger jeg over alle, men Nocturnes står på listen over mulige kandidater.

Jeg synes derimot Guerlain sin L'Heure Bleue (Edp) har en del til felles med Sacrebleu. Nocturnes synes jeg (etter det jeg kan huske)ligger mer i gaten Chanel no 5.

Nå har jeg ikke brukt Sacrebleu på en stund, siden den ikke er spesielt sommerlig. Jeg gleder meg til å ta den fram igjen.

ADVARSEL: Den har en magisk tiltrekningkraft på menn! ;)

Skrevet

Ja, Sacrebleu er hakket bedre enn Nocturnes, synes jeg, selv om de altså virker veldig like på meg. Første gang jeg prøvde Nocturne, falt jeg pladask, men ved neste prøving, noen måneder etterpå, var den ikke fullt så god. Så kom jeg tilfeldigvis over Sacrebleu, og syntes den lukter sånn som Nocturnes gjorde den første gangen, da jeg syntes den var veldig god. Merkelige greier!

L'Heure Bleue er forresten nydelig!

Skrevet

L'Heure Bleue er nydelig ja. Jeg synes Edp er mye bedre enn Edt - Kremete, rund og fyldig. Bruker den ikke veldig ofte, men jeg har jo også veldig mange å velge i. L'Heure Bleue er nok en jeg alltid må ha i samlingen min

Skrevet

Hvor fikk du tak i EDP? Jeg kjøpte min på et parfymeri i Bogstadveien, hvor jeg forsto det slik som at den bare finnes i EDT og ren parfyme.

Kan du forresten anbefale noen andre klassikere fra Guerlain? Jeg har allerede Mitsouko, som jeg sliter litt med å like...

Skrevet

Ikke sikkert de tar inn Edp i Norge. Jeg har hatt min ganske lenge, men ser at den selges på nett iallefall. Strawberry har den ikke akkurat nå, men den finnes iallefall på Ebay. Men hvor fikk du tak i Sacrebleu?

Mitsouko sliter jeg også med, og det irriterer meg grenseløst at de har reformulert den. Jeg har Edt, og den er ubrukelig! Kunne tenkt meg å prøve Edp eller ren parfyme - Er visst mye bedre.

Tenkte du gamle klassikere da?

Shalimar er jo Guerlain sitt flaggskip, og er en fantastisk parfyme. Brukte den mye før, men synes den er litt voldsom nå. Shalimar Light er derimot super. Tror heller ikke denne er i Norge lenger, men finnes på nett.

Jicky (unisex) er helt rå, men er jo ikke lett å få tak i. Fåes i London, Paris osv, og enkelte steder på nett. Ingen billig fornøyelse. Jeg har en liten decant-flaske av den bare .. Jeg liker Jicky bedre enn Shalimar.

Vol de Nuit synes jeg også er helt rå, men kan nok på mange virke litt gammeldags. Mange har fått bakoversveis når de har luktet på flasken min, men jeg får skryt når jeg har den på meg. Hender jeg tar den på hvis jeg har på meg litt barske klær - Sort skinnjakke osv - Da virker Vol de Nuit barsk også.

Det er flere gamle som er bra også, men det er ikke lett å få tak i altså, og skrekkelig dyrt

Skrevet

Sacrebleu bestilte jeg prøve av på ausliebezumduft.de, som har mye spennende.

Tenkte gamle klassikere ja, jeg synes ofte disse er mye mer spennende enn de nyere. Shalimar er god, jeg vurderer å kjøpe den etter hvert, og så er det jo en del av de gamle som jeg kjenner ved navn, men uten å vite hvordan de lukter. Som du sier, er de jo vanskelige å få tak i her i Norge, men jeg skal heldigvis til Frankrike snart, så da blir det nok litt parfymeshopping. Vol de Nuit skal testes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...