Vixenia Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg har fått veldig vondt i kjeven på vestre side. Kjenner dert er ømt når jeg har munnen lukket, men når jeg prøver å åpne den gjør det uutholdelig vondt. Får bare åpnet munnen 2 cm ca.. Er på slutten av en forkjølelse, og har hatt vondt i 2-3 dager.. Samboer tror det bare er kjeven som har låst seg, men da hadde det vel vært vondt på begge sider? Noen som har peilig på hva det kan være? Endret 17. august 2008 av Vixenia
Humleblomst Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Spør samboeren din om du sover med lukket munn og stramme kjever. Når man ligger og spenner kjeven om natten kan det oppstå smerter i kjeve og tenner på grunn av det. Da må du komme deg til en tannlege og se om du bør ha en bittskinne i munnen om natten, det kan hjelpe og forebygge. Er det dette som er årsaken til at du har vondt kan du også risikere følger som at tenner sprekker, du kan få hodepine og gå rundt og være unødig anspent.
Gjest Emera Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Visdomstann på vei opp? Jeg hadde det i hvertfall akkurat sånn i den forbindelse. Trodde først jeg hadde halsbetennelse, men så var det altså en tann i nedre kjeve som presset på. Var umulig å åpne munnen mer enn det du beskriver.
Vixenia Skrevet 17. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2008 Jeg sover vanligvis med lukket munn, men den siste uka har jeg sovet med munnen åpen for å få puste, siden nesa er potte tett... Mulig det er visdomstann ja, er på en måte helt bakerst i overkjeven det gjør mest vondt.... får vel dra til tannlegen en tur...
Tropehus Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Jeg hadde vondt i kjeven for noen måneder siden og fryktet at det var et digert hull eller noe annet fælt (har aldri hatt hull før) Det var ømt men mest vondt når jeg bet. Røntgenbildene viste brist i kjevebenet. Aner virkelig ikke hvordan jeg har pådratt meg det, men det grodde og er så god som ny igjen. Dra til tannlegen og sjekk det opp!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 det virket som om dere hadde litt peilig på dette. jeg har fått veldig vondt i kjeven, hatt det i kanskje 2 dager. men det er på en måte i "kjevefestet" der hvor på en måte møtes og låses. og det gjør bare vondt når jeg åpner munnen, merker det ikke ellers, noen som kanskje vet hva det kan være.
Wiggins Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Jeg har fått veldig vondt i kjeven på vestre side. Kjenner dert er ømt når jeg har munnen lukket, men når jeg prøver å åpne den gjør det uutholdelig vondt. Får bare åpnet munnen 2 cm ca.. Er på slutten av en forkjølelse, og har hatt vondt i 2-3 dager.. Samboer tror det bare er kjeven som har låst seg, men da hadde det vel vært vondt på begge sider? Noen som har peilig på hva det kan være? Den trenger ikke ha låst seg på begge sider nei, muskler har det med å oppføre seg individuelt. Du kan jo spenne bare høyre eller bare venstre kjevemuskel. Min kjeve låste seg en gang etter et kraftig nys, da var det bare å gå til kiropraktor og få "låst den opp".
tineline Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Du kan også lese litt om trigeminusnevralgi, som er ansiktssmerter som vanligvis forekommer på bare én av sidene, og som ofte sitter i kjevefestet.
Gjest Skrevet 24. april 2010 #9 Skrevet 24. april 2010 Du skriver ikke om det er i øvre, eller nedre kjevedel du har vondt. Men du sier du har vært forkjøla. Kjevesmerter kan også komme av bihulebetennelse. Sjekk ut dette om du har vondt i øvre del av kjeven:) http://www.ehow.com/about_5143325_sinus-infection-jaw-pain.html
Konstantin Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har på en måte vondt i kjevefestet, og opp i øret. Er ikke kraftige smerter, men det er irriterende. Det startet etter en natt, så trodde kanskje jeg hadde sovet feil, eller kanskje sånn spenning av kjeven. Faren min har sånn bitegreie. Men det virker som kjeven min blir stivere hvis jeg ikke bruker den. Noen som vet hva det kan være? Har forresten fått begge visdomstennene på den siden!
Sulosi Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har på en måte vondt i kjevefestet, og opp i øret. Er ikke kraftige smerter, men det er irriterende. Det startet etter en natt, så trodde kanskje jeg hadde sovet feil, eller kanskje sånn spenning av kjeven. Faren min har sånn bitegreie. Men det virker som kjeven min blir stivere hvis jeg ikke bruker den. Noen som vet hva det kan være? Har forresten fått begge visdomstennene på den siden! Det du beskriver høres ut som når jeg har kjevespenninger. Da pleier det å hjelpe med en runde med alternativ massasje, men å øve på å slappe av er og viktig. 1
Konstantin Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 Takk for svar! Tenkte å ta meg en tur til legen denne uken å få sjekket opp i hva det var! Men regner med det er noe sånt ja.
Gjest FrkS Skrevet 19. mai 2011 #13 Skrevet 19. mai 2011 Er det tannlege enn går til for å sjekke slikt opp? Jeg fikk tre slag på ansiktet, to på høyre side. Det er nå tre år siden, men det er akkurat som det "går opp" av og til. Jeg får ikke bitt sammen, og har skikkelig smerter som går fra kjeven og opp bak hodet. Var hos legen min, men hun sa det ikke var noe å gjøre. Nå har jeg gått en uke, og kan nesten ikke spise, heller ikke sove pga det gjør vondt å ligge på den siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå