Gjest Icequeen Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Hei alle sammen, Håper dere kan hjelpe meg med å besvare et spørsmål. Jeg går for tiden på en lavkalori-kur, og får i meg maks 1000 kalorier pr. dag (som regel rundt 700). Og i følge statistikker så forbrenner en kvinne i min aldersgruppe ca 2200 kalorier pr. dag. Det vil da si at jeg går med 1200-1500 kalorier i "underskudd" hver dag. Jeg vet det ikke er så firkanta og lett å forklare, men hvis man da går med disse 1200 i underskudd hver dag, hvor mye går man da ned f.eks pr. uke? Er det 5000 kalorier som regnes som en kg? Altså at man kan gå ned èn kg på ca 4 dager? Jeg spør litt firkanta nå, men bare så jeg forstår litt tegningen og hvordan ting henger på grep Jeg liker å ha et ca pekepinn..
sannamor Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 En kilo fett er 7000 kcal har jeg hørt. Men akkurat hvor mye du går ned er vanskelig å si da dette varierer veldig fra person til person, og hva fettprosenten din er. det er lettere for en person med mye fett å gå ned enn for en person med lite fett. du får bare prøve å se da. Men du vet sikkert at det er anbefalt å ligge på et litt høyere kaloriinntak og ha et litt mindre vekttap over lengre tid i stede for å gå ned mye på kort tid da det ofte fører til såkalt jojo-slanking. foreslår at du prøver litt forskjellig å finner ut hva som passer best for deg.
Hoppetaujenta Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Går da ikke an å regne ut slikt på millimeteren. Det kommer jo an på bl.a. din størrelse, aktivitetsnivå og forbrenning. I tillegg ligger du altfor lavt i inntak pr. dag. Ikke gå under 1100, og ha en skikkelig sammensatt meny hver dag. Spiser man for lite, går kroppen ned på sparebluss og det blir ingen ønsket vektnedgang i det hele tatt. I beste fall: det kan ta veeldig lang tid. Kilo som går hurtig av, går hurtig på igjen. Tenk langsiktig og få et varig vekttap.
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Hei alle sammen, Håper dere kan hjelpe meg med å besvare et spørsmål. Jeg går for tiden på en lavkalori-kur, og får i meg maks 1000 kalorier pr. dag (som regel rundt 700). Og i følge statistikker så forbrenner en kvinne i min aldersgruppe ca 2200 kalorier pr. dag. Det vil da si at jeg går med 1200-1500 kalorier i "underskudd" hver dag. Jeg vet det ikke er så firkanta og lett å forklare, men hvis man da går med disse 1200 i underskudd hver dag, hvor mye går man da ned f.eks pr. uke? Er det 5000 kalorier som regnes som en kg? Altså at man kan gå ned èn kg på ca 4 dager? Jeg spør litt firkanta nå, men bare så jeg forstår litt tegningen og hvordan ting henger på grep Jeg liker å ha et ca pekepinn.. De statistikkene er ikke universielle. I tillegg betyr det mye hva du spiser ikke bare kaloritallet. I værste fall går du ikke ned et gram fett, men bare vann og muskulatur pga den minimale mengden mat du spiser. I tillegg forstyrres forbrenningen din slik at du legger på deg lettere etter dietten. I tillegg er du mer skade/sydomsutsatt også. Konklusjon: Lavkalori er ikke lurt
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Nok et menneske som føler seg bra og stolt med et minimalt inntak av energi.... sukk.... Skjønner disse menneskene virkelig ikke at de bryter ned forbrenningen ved å holde oå slik?? Tenk på alt du går opp igjen når du etterhvert begynner å spise normalt igjen og forbrenningen går i slow motion!
Gjest Gjest_Datajente_* Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg har hatt stor suksess med lavkalori-kur. Jeg gikk på 1100-1300 kcal pr dag + 30 min spasertur pr dag og gikk ned ca 1,5 kg i uka (etter rådføring med greteroede.no). Kjempeeffektivt. Jeg holdt løpet gående i noen måneder og gikk totalt ned 7 kg. Motivasjonen min var at hver dag var en mulighet til å gå ned ca 200 g. Dessuten unnet jeg meg det beste jeg visste (en stor godtepose) en gang i uka. Søstern min gjorde det samme med samme suksess. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå