Gå til innhold

Hvilken prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg vet at vi er forskjellige og reagerer ulikt på hormoner, men jeg er litt rådvill og ønsker noen tips ang. prevensjon. Jeg er 30 år og har gjennom de siste 12 årene (av og på) prøvd forskjellige typer prevensjon (p-piller, minipiller, p-ring og p-sprøyte) hvor disse to tingene alltid hender:

1) Jeg legger på meg

2) Jeg mister sexlysten

1) Kan jeg leve med, men å miste lysten på sex er uaktuelt. Har det siste året enten bedt mannen bruke kondon eller praktisert hoppe av i svingen. Liker ingen av delene og planlegger ikke barn..

Så jeg lurer på hva dere bruker som ikke påvirker sexlysten?? (negativt, self :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke funnet noe ok prevensjonsmiddel. :forvirret:

Skrevet

Hei

Har du prøvd forskjellige typer p-piller? Hva med cerazette?

Dersom du er sikker på at hormoner ikke er noe for deg kan du få satt inn kobberspiral, du kan bruke ladycomp eller tilsvarende, kondom og hoppe av i svingen, sistnevnte er vel kanskje ikke det sikreste.

Jeg har gått på 2 typer p-piller, der den ene ga meg null sexlyst og den jeg går på nå, mercilon, ikke har gitt meg noen bivirkninger i det hele tatt..

Lykke til

Skrevet

p-plaster og trionetta gir meg null sexlyst, men Creazette har jeg ikke merket noe med.

Skrevet

Jeg reagerer på alt av hormonell prevensjon. Dessuten tåler jeg visst ikke kondomer. Og de allergivennlige koster jo 150 for 6 stk (eller noe i den duren), og vi har sex kanskje 3 ganger om dagen, så det er uaktuelt.

Så her er det temping, og hoppe av i svingen til jeg har hatt el. Blir jeg gravid, så blir jeg gravid. Ikke optimalt, men ikke så altfor ille heller.

Skrevet

Har brukt yasmin, var helt ok, men det hjalp ikke på mens-plagene. Prøvde cerazette, men fikk så sinnsykt vondt i puppene :(

Nå bruker vi kondom, men tenkte å snakke med legen om en ny pille snart.

Hva med sikre perioder?

Skrevet

Vi bruker kondom. Jeg reagerer på alt av hormoner.

Skrevet

Temping innebærer sikre perioder. Du vet når du har hatt eggløsning, og etter noen sykluser, hvis alt er stabilt, så kan du forutse (med nokså stor sikkerhet, langt fra 100%) når du får det.

Uansett - sikker er man først ETTER el. Det er bare da du ikke kan bli gravid.

Jeg har prøvd forskjellige p-piller og minipiller, men reagerte negativt på alle på forskjellige måter. Så sluttet med det, og gikk over til temping, brukte dette som eneste prevensjon i ca 14 måneder.

Deretter prøvde jeg p-ring. Holdt ut i 1 år, før bivirkningene ble så ille at smertene var konstante (hvorfor i alle dager sluttet jeg ikke tidligere??)

Nå er jeg over på temping igjen, og kroppen fungerer. :)

Gjest StockDama
Skrevet
p-plaster og trionetta gir meg null sexlyst, men Creazette har jeg ikke merket noe med.

Motsatt her, fått mer sexlyst av p-plaster.

funker flott for meg.

Skrevet

Kombinasjon av FAM (temping, sekret, EL tester), avbrutt samleie, og kondomer.

Neste steg blir sterilisering...

Gjest Betty89
Skrevet

p-piller....

Selv om jeg hater å proppe i meg pillen HVER dag... :filer:

Skrevet

Jeg bruker Microgynon p-piller. Har ikke så mye å sammenligne med anna enn ingen prevansjonsmidler, men har ikke merka endringer i sexlysten av dem i hvertfall.

Skrevet

Gikk paa Loette p piller lenge og var fornoyd, men begynnte aa slurve sa maatte se meg om etter noe nytt, p ringen fikk jeg ikke skikkelig til, den datt bare ut. P sproyta la jeg paa meg 7 kg paa 3 mnd av saa d ble ikke aktuelt, saa jeg fikk prove hormonspiral selv om jeg var ung og ikke hadde faatt ban. Superfornoyd! Skal ha den igjen naar babyen kommer. (hun var planlagt, ikke prevangsjonen som sviktet ;) )

Skrevet

Temping. Funker sånn passe. Alt med hormoner fungerer overhodet ikke.

Skrevet (endret)

--

Endret av Lady Lovelace
Skrevet

jeg går på ppiller, microgynon..

føler at jeg blir så irritabel og/eller hissig av de! sexlyst osv er som før og har ikke lagt på meg nevneverdig.. men føler da altså at de forandrer humøret mitt litt generelt. er dette bare tull eller er det fler som har opplevd dette?

vet ikke hva jeg eventuelt kunne byttet til.. :klø:

Skrevet

p-piller er noe dritt... sorry men det er min erfaring... kroppen min tok ikke opp hormonene god nok da, og jeg blødde konstant eller semi-konstant med loette, microgynon, trionetta og cerazette... Da jeg begynte med p-ringen var alt mye bedre igjen! Jeg sluttet å ha tilfeldige blødninger (eller ikke helt, men når det nå skajer så er det 2-3 dager i forveien, ikke ei uke etter at jeg sist sluttet...) Nå som hormonene tas opp direkte via slimhinnene mine der nede, så er jeg langt fra like irritabel og jeg har ike de sammen smertene som før! Men jeg er helt klart bedre uten noen som helst hormonprevensjon, men det passer ikke så bra å bli gravid nå (selv om jeg til tider er "litt" verpesjuk!)....

Forresten så mistet jeg helt eller delevis sexlysten ved bruk av p-piller og jeg var knusktørr, og begge dissetingene har bedret seg!

Klemmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...