Gjest Purple Skrevet 2. juni 2003 #1 Skrevet 2. juni 2003 Jeg har endelig bestemt meg for å gå til hudpleier for å få hjelp til min problematiske hud, som er litt tørr, litt fet, full av sorte prikker og litt kviser... Ser at mange her i forumet anbefaler Dermalogica eller MD Formulations. Har funnet ut at den mest aktuelle hudpleieren fører MD Formulations, og lurer derfor på andres erfaringer og ikke minst priser på produktene. Leste et sted at MD Formulations er mye dyrere enn Dermalogica? Er dette gode produkter til en overkommelig pris? Er takknemlig for alle svar!
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #2 Skrevet 2. juni 2003 Jeg hadde også problemhud og begynte med MD forté hos en hudlege. Dette er sterkere enn MD formulations og det er kun hudleger som har lov til å stå ansvarlig for behandlingen (selv om det ikke er det som utfører behandlingen, men en hudpleier). Tok fem behandlinger hos legen og måtte bruke et hjemmeprodukt hver dag. Nå er jeg kvisefri og har vært det i et år,så jeg er strålende fornøyd. De sier at du skal bruke hjemmeproduktet også når du er ferdig med behandlingen, men jeg har skulket litt der og det har ikke vært noe problem. Ellers så fikk jeg ganske tynn og stram hud under behandlingen, men det er ikke så rart når en etser vekk overhuden. Det skal vistnok forhindre rynker også :D
Samsara Skrevet 2. juni 2003 #3 Skrevet 2. juni 2003 Jeg kjenner egentlig ikke så mye til dette, men lillesøsteren min er hudpleier og jobber i parfymeri, og hun anbefaler veldig MD. Men jeg jeg vet ikke hva du regner som overkommelig pris - produktene er ganske dyre. Kan du ikke ringe hudpleieren og spørre etter priser, så finner du jo kjapt ut om det passer for din lommebok?
Snehvit Skrevet 2. juni 2003 #4 Skrevet 2. juni 2003 Jeg bruker selv enkelte produkter fra MD Formulations, og de koster: *Facial Cleanser (250 ml): 365 kr. *Facial Lotion (60 ml): 595 kr. Disse har jeg brukt daglig siden februar, og det er først nå de begynner å bli tomme.
Noravind Skrevet 3. juni 2003 #5 Skrevet 3. juni 2003 Jeg er veldig fornøyd med MD :D Kan anbefale det på det sterkeste!
Gjest Ethereal Skrevet 3. juni 2003 #6 Skrevet 3. juni 2003 Produktene fra MD Formulations er mer tilleggspleie enn basispleie, og brukes målrettet mot bestemte problemer, f.eks kviser, eksem, tørr hud osv. Hvis huden din ikke er ekstrem, kanskje du kan forsøke en kombinasjon av MD og Dermalogica? F.eks Anti-Bac Skin Wash (eller no' sånt) fra Dermalogica som rens, så Facial Lotion mot kviser, og f.eks Active Moist (Dermalogica) som fuktighetskrem?? Det stemmer at produktene er dyre, men de er også veldig drøye, og i tillegg uparfymerte M
Cilla Skrevet 3. juni 2003 #7 Skrevet 3. juni 2003 Produktene fra MD Formulations er mer tilleggspleie enn basispleie, og brukes målrettet mot bestemte problemer, f.eks kviser, eksem, tørr hud osv. Hvis huden din ikke er ekstrem, kanskje du kan forsøke en kombinasjon av MD og Dermalogica? F.eks Anti-Bac Skin Wash (eller no' sånt) fra Dermalogica som rens, så Facial Lotion mot kviser, og f.eks Active Moist (Dermalogica) som fuktighetskrem?? Det stemmer at produktene er dyre, men de er også veldig drøye, og i tillegg uparfymerte M Enig med Ethereal. jeg hadde veldig uren og prøvde med MD formulation men de var rett og slett ikke riktig for min hud. Bruker nå Anti Baq skin wash morgen og kveld, og medicated clearing gel om natta. Denne geleen kan sammenlignes litt med facial lotion, facial lotion er kanskje litt sterkere. Begge deler skal smøres på og trekke inn og ligge på huden. Du må kanskje prøve deg litt frem hva som passer for deg, men hadde nok forsøkt Dermalogica først, og hvis det ikke tok urenhetene gått over til MD.
Gjest Purple Skrevet 4. juni 2003 #8 Skrevet 4. juni 2003 Tusen takk for svar, dere! Får kanskje ta en telefon til hudpleieren og spørre. Pleier man å kunne få prøver på produktene? Det er så kjedelig å kjøpe dyre produkter som ikke passer til min hud i det hele tatt... (har prøvd det før...)
Gjest Ethereal Skrevet 4. juni 2003 #9 Skrevet 4. juni 2003 Hos hudpleieren får du både råd og prøver, så det burde ikke være noe problem. Men du burde kanskje ta en hudpleietime først, siden du sliter litt med huden din??? Koster rundt 4-500kr M
Gjest Purple Skrevet 4. juni 2003 #10 Skrevet 4. juni 2003 Ja, jeg har tenkt å få en time hos hudpleieren også. Kan trenge en skikkelig rens og hudanalyse. Håper virkelig det kommer til å hjelpe! Er lei av å bruke billige produkter som ikke virker, så jeg er innstilt på å bruke litt penger på dette (Godt jeg har skaffet meg en godt betalt sommerjobb!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå