Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame som skal starte pá studiene denne uka. Enslig forsoerger med 2 barn. Skal i utganspunktet leve pá studielán/stipend og en ekstra jobb. pga max grense for inntekt nár det gjelder stipend, vil denne bli ca. 130 000.

Det ville selvsagt komme godt med dersom jeg fikk bostoette. Var derfor i kontakt med husbanken hvor de kunne fortelle meg at jeg mest sannsynlig ikke ville fá det fordi jeg sa opp jobben min for á begynne med studiene. De sjekker likningen for 2 ár tilbake, og da var den over grensen for bostoette.

Jeg kunne skrive en begrunnelse, og de ville se pá saken, men altsá, mest sannsynlig avslag.

Kan noen hjelpe meg med forslag til argumenter i denne soeknaden?

Takknemlig..... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pappa_*
Skrevet

Når du søker om bostøtte så velger du jo selv hvilken inntekt de skal legge til grunn.

Jeg fikk avslag når jeg søkte med likningen fra 2007 som grunnlag, men da jeg klaget ga jeg beskjed om at jeg ville at dagens inntekt skulle legges til grunn.

Siden jeg nå er student slik som deg så er inntekten min mye lavere nå enn den var for 1 år siden, og jeg fikk derfor innvilget bostøtte.

Skrevet

På søknanden om bostøtte skal det være et punkt hvor du skal fylle ut om det er endringer i din situasjon idag som gjør at du har behov for støtte i forhold til hva likningen for 2 år tilbake i tid var.

Selv har jeg nylig søkt om bostøtte da jeg ble enslig i sommer (har 1 mindreårig barn), å da fortalte jeg at min livssituasjon hadde forandret seg fra å være samboer til enslig. Dette gjør jo at jeg står alene om alle boutgiftene og har behov for økonomisk hjelp.

Du kan trygt søke om bostøtte, også får du bare satse på at personen du snakket med hadde en ekstremt dårlig dag.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...