Gå til innhold

Tights moten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noe som fremdeles vil vare utover høsten og vinteren, eller er den på vei å dabbe av? Jeg syns det er så sinnsykt behagelig å gå med, og fint er d jo og :)

Nå som høsten kommer, kan man gå med lang tights, ullgenser og støvletter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nishiki

Tights fint? Mange år siden jeg har sett så mange hengerumper :ler:

Men det virker da ikke som det kommer til å gå av moten med det første heller.

Endret av Nishiki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som tights holder en sesong til, H&M har jo satset fullt på blondetights!

Men for all del jenter; tights er ingen erstatning for bukse! Dekk til rumpa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, d tok temmelig lang tid før jeg syns tights var fint også, men nå syns jeg altså d. MEN jeg syns d bør være en såpass lang topp/genser til at den faktisk dekker (henge)rumpa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint så lenge rumpa er dekka til ja :)

Lette igår etter en halvlang en, men virker som om det nå er ut og man bare får kjøpt lange tights?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk til rumpa! ;)

helt enig!

har sett endel damer vandre av gårde i tights og vel kort tunika, der tunikaen glir litt opp og dekker ikke halve rumpa engang, da synes jeg det ser teit ut.

Det er en tights, ikke en bukse, i mine øyne ihvertfall. :)

har lyst på jeanstights jeg da, altså tights som ser ut som jeans, men når jeg fant noen så hadde de bare str s igjen, og det er litt lite.

noen som vet om butikker i oslo som har tights som ser ut som jeans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lette igår etter en halvlang en, men virker som om det nå er ut og man bare får kjøpt lange tights?

Jeg har funnet halvlange tights på Vero Moda nylig. D at d er mer og mer lange tights kan jo rett og slett ha noe med sesongen å gjøre, d går jo mot høst nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights/leggings er ikke fint når rumpa henger der til allmenn beskuelse, nei! (Og hvem i all verden ville ha funnet på å gå rundt i bare strømpebukse?!? :fnise: ).

Under kjoler og skjørt derimot er det både behagelig og uhyre praktisk i dette landet hvor gradestokken heller sjelden kryper over "sommerkjoletemperatur" om sommeren og nylonstrømper kan være en heller iskald affære om vinteren.

3/4-lange leggings har jeg kjøpt flere av herfra. Hun har kortere og lengre varianter også og jeg har betalt USD 10.90 i porto når jeg har bestilt tre stykker av gangen og da har jeg dem i postkassen i løpet av en uke. Helt OK kvalitet med tanke på prisen og de holder seg pene uten å få rumpe eller knær hele dagen. (Vær OBS på at en del av leggingsene er i plus- eller juniors-størrelser. Det betyr at de er en god del større evt. mindre enn vanlig. Misses er vanlige damestørrelser, men litt større i størrelsene enn vi er vant med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagget er godt å gå med, men det er svært få som kler det sånn uten videre. Det er i grunnen ufattelig mange (spesielt jenter/damer) som kler seg kjempestygt, og som ikke tilpasser klærne til den kroppen de faktisk har. Man ser anderledes ut fra sidene og bakfra, enn det de tror sett forfra i speilet hjemme. Så mye fettvalker som skvulper rundt mellom linningene på klær som er altfor små. Og de tror de er fine. Huff. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.60 høy, og veier rundt 55 kg, tror dere jeg er for feit for tights..? Lurer på om jeg skal ha på det første skoledag.. Skal dekke til rompa ja :) Har ikke spesielt godt trenet kropp, sånn middels tror jeg.. Hm... Hva tror dere...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fettvalker som skvulper rundt mellom linningene på klær som er altfor små. Og de tror de er fine. Huff. :(

Jeg er ingen sylfide selv, men jeg kunne ikke ha vært mer enig! Mange later til å tro at hvis man får på seg plagget, ja så passer det. Topper som skjærer seg inn mellom valker og stropper og i tillegg gjerne er litt gjennomsiktige er gyselig stygt!

Jeg er 1.60 høy, og veier rundt 55 kg, tror dere jeg er for feit for tights..? Lurer på om jeg skal ha på det første skoledag.. Skal dekke til rompa ja :) Har ikke spesielt godt trenet kropp, sånn middels tror jeg.. Hm... Hva tror dere...??

Det kommer jo helt an på hva du velger å bruke over og der er jo valgmulighetene nærmest uendelige. At du er for "feit" tror jeg imidlertid ikke er problemet ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom, eller ?

Om du er for feit ?

Bare dekk til rumpa, så blir du helt sikkert fin !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i tights og kommer til å bruke mine en god stund til. Men man må selvfølgelig dekke stumpen, har heller aldri sett så mange dvasse rumper før. Synes hun overvektige med hvite gjennomsiktige tights og kort t-shorte jeg så her om dagen var veldig lekker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser virkelig bad taste ut innimellom, eller i beste fall desperat jakt på oppmerksomhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er både fint og praktisk med tights jeg, under kjoler, tunikaer og skjortekjoler.

Men, ikke like stilig å se jenter som bruker det til korte topper slik at de viser alt foran og bak. Skjønner ikke at de ikke føler seg ubekvemme med å gå kledd sånn. Det er litt "nakent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er både fint og praktisk med tights jeg, under kjoler, tunikaer og skjortekjoler.

Men, ikke like stilig å se jenter som bruker det til korte topper slik at de viser alt foran og bak. Skjønner ikke at de ikke føler seg ubekvemme med å gå kledd sånn. Det er litt "nakent".

ikke alle kler tights, desverre... derfor er denne måten både bra og ikke fult så bra, siden fyldige unge jenter på min alder(18) vil jo også selvfølgelig følge moten, men de passer jo ikke tights... de som er slanke og normale passer dette:) synes tights er fint under lange tuniker:) herlig å gå med også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
har lyst på jeanstights jeg da, altså tights som ser ut som jeans, men når jeg fant noen så hadde de bare str s igjen, og det er litt lite.

noen som vet om butikker i oslo som har tights som ser ut som jeans?

Slenger meg med paa dette spm jeg! Hvor var det du fant str small Aline? Og hvor mye koster de?

Endret av Chimamanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant både hvite og svarte halvlange på Indiska. Men er vel et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Alle kan ha tights, bare man har riktig topp/overdel til sin kropp..

Og ja, det MÅ dekke rompa, ellers så ser det ut som at man har glemt skjørt eller bukse! :ler:

Jeg bruker skjørt og passende pikè, eller sommerkjoler som går rett over knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle kler tights, desverre... derfor er denne måten både bra og ikke fult så bra, siden fyldige unge jenter på min alder(18) vil jo også selvfølgelig følge moten, men de passer jo ikke tights... de som er slanke og normale passer dette:)

Enig med StoreSky; det er ikke snakk om å kle tights/leggings på samme måte som det ikke er noen som kler/ikke kler strømpebukser. Selv på den slankeste 18-åring ser det merkelig ut med tights med en alt for kort topp over. Jeg bruker for øvrig også tights med knelange tunikaer/kjoler til. Slanke ungjenter kler naturligvis kortere og mer ettersittende varianter bedre enn meg, men regelen bør kanskje vær at man ikke bruker tights under noe man ikke kunne tenkt seg å bruke en vanlig strømpebukse under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...