Eføy Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg lurer på å bestille en kjole på nett. Den kommer på ca 2000 kr. Den skal fraktes med DHL. Frakta kommer på ca 500 kr. Hvordan blir det med toll, moms,gebyr etc etc? Kan noen gi meg en liten innføring i dette? Momsen er jo på 25 prosent av verdien etter hva jeg har skjønt, men hva med alt det andre?
Eføy Skrevet 17. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. august 2008 Det står forresten på nettsiden at det er "no tax", men det stoler jeg ikke helt på.. :gjeiper:
lela Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Jeg lurer på å bestille en kjole på nett. Den kommer på ca 2000 kr. Den skal fraktes med DHL. Frakta kommer på ca 500 kr. Hvordan blir det med toll, moms,gebyr etc etc? Kan noen gi meg en liten innføring i dette? Momsen er jo på 25 prosent av verdien etter hva jeg har skjønt, men hva med alt det andre? Synes frakta ble veldig høy. Handler selv en del på nett fra England og USA Hvilke land kjøper du fra? Kjøper du fra USA er det rundt 10% toll på klær
Gjest Snart 42 Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Hvilken butikk skal du kjøpe den fra?
Eføy Skrevet 17. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2008 http://www.jormabridal.com/ Som du skjønner, så er det brudekjoler;)
Gjest Snart 42 Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Det var veldig dyr frakt ja. Med frakt, toll og mva kommer den på litt i underkant av 3 500,-. Kan jo hende det likevel er billig i f.t. å kjøpe kjole et annet sted - jeg vet ikke, er ikke i markedet for brudekjoler :-)
Eføy Skrevet 17. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2008 Ja jeg og syns det var dyr frakt, men kjolen (pluss vinter- bolero eller hva det nå heter) blir mye billigere enn om jeg skulle gått i en butikk her hjemme. Det var forresten tre valg på frakt, kun TNT og DHL jeg har hørt om. TNT var 10 dollar billigere, men jeg tok nå utgangspunkt i DHL.
Gjest Snart 42 Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 Tror du får opp fraktalternativene når du har lagt inn bestilling (men før ordren bekreftes). Noen steder kan man ikke velge, andre steder finnes det flere alternativer. Så ikke noe her om det kun gjaldt det eller det til Norge, men kan hende åpenbarte seg valg utover i ordren. Jeg synes jeg har sett at frakt generelt er rimeligere fra europeiske land (ikke så rart akkurat - det er jo kortere vei enn til Amerika og Kina!!), men til gjengjeld er ofte varer dyrere. Kan jo likevel være greit å ta en titt på nettbutikkene som selger brudekjoler i europeiske nettbutikker. Men det har du sikkert allerede gjort :-) Dog - nå er jo dollaren veldig lav (men på vei oppover ser det ut til) så det vil nok fortsatt være rimelig for oss å handle derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå