Gå til innhold

Utroskap reddet forholdet deres

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet

Vil bare fortelle om en kollega, som hadde det dårlig i flere år med sine kone i ekteskapet. De har snart voksne barn også, og har vært gift leenge. Mannen var av den trofaste typen, men innledet et forhold med en annen på avdelingen. De var sammen i et halvt år og mannen blomstret opp. Så fikk konen vite om det (mannen var ukependler) og tilga sin mann på flekken. I dag er de lykkelig gift, nesten alle barna har flyttet ut, mannen har sagt opp sin pendlertilværelse og de er kjempelykkelige! :)

Vil bare vise at det går an også, tross utroskapshistorier som florerer.

Dette paret hadde store problemer, de kommunsierte ikke, mannen hadde bodd hjemmefra i flere år, og de hadde separate soverom over flere år...plutselig etter utroskapen er de nyforelsket og alt er som før da de traff hverandre. Er det ikke flott? Det nytter! :rødme:

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Selvfølgelig er det flott å høre solskinnshistorier om utroskap. Jeg stusser likevel litt over utsagnet om at han egentlig er den trofaste typen, men likevel var utro.

Det samme skjedde min beste venninne, men de ble likevel skilt etter noen år. Hun kom aldri over tillitsbruddet, om de jobbet aldri så mye. Men for all del, jeg håper jo at dette paret klarer å jobbe seg gjennom det, og holde sammen.

Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet
Selvfølgelig er det flott å høre solskinnshistorier om utroskap. Jeg stusser likevel litt over utsagnet om at han egentlig er den trofaste typen, men likevel var utro.

Det samme skjedde min beste venninne, men de ble likevel skilt etter noen år. Hun kom aldri over tillitsbruddet, om de jobbet aldri så mye. Men for all del, jeg håper jo at dette paret klarer å jobbe seg gjennom det, og holde sammen.

Jo, men nå er ikke jeg hundre prosent sikker på at han faktisk fortalte konen sannheten om forholdet han hadde på jobb...konmen fikk vite om det fra en bekjent, men om mannen benektet det er jeg ikke helt sikker på. Så hun valgte sikkert å stole på mannen da kanskje.

Han er ikke typen som er utro, han ser ut som en snill og varm mann, noe jeg har inntrykik av at han er også. Familiemann og med kjerneverdier. Derfor utsagnet "han er egentlig av den trofaste typen". ;-)

Det går hvertfall bra mellom dem nå, så det lover jo godt!

Gjest Herregud...
Skrevet

Flott at kollegen din har det bra med kona si igjen, men du må ikke komme og fortelle oss at det er fordi han var utro. Tror neppe utroskap kan anbefales som middel mot dårlige forhold...

Jo, men nå er ikke jeg hundre prosent sikker på at han faktisk fortalte konen sannheten om forholdet han hadde på jobb...konmen fikk vite om det fra en bekjent, men om mannen benektet det er jeg ikke helt sikker på. Så hun valgte sikkert å stole på mannen da kanskje.

Han er ikke typen som er utro, han ser ut som en snill og varm mann, noe jeg har inntrykik av at han er også. Familiemann og med kjerneverdier. Derfor utsagnet "han er egentlig av den trofaste typen". ;-)

Det går hvertfall bra mellom dem nå, så det lover jo godt!

Eh, jo han er jo akkurat typen som er utro. Man kan være både snill og varm, være glad i familien og ha kjerneverdier og likevel være utro. Det er ikke slik her i verden at menneskene er delt i sort/hvit der de slemme er utro med dårlige familieverdier mens de snille har riktige verdisett og aldri er utro... Verdens hyggeligste mest kjernekarete mann kan være utro under de rette omstendighetene. Grow up!

Gjest Gjest_Eithne
Skrevet

Det er ingen som kan komme og si at jeg vil ALDRI være utro. Det er faktisk noe man ikke kan vite. Jeg kjenner flere som har gått i den fella. Så ikke kast stein i glasshus - en dag kan man faktisk ende der selv. Ting er kanskje flott nå, men hva om f.eks 10 år fremover - er det like bra, vil du være trofast mot din partner...hvem vet?

Flott at din kollega har det bra i sitt ekteskap nå og at kona var så stor at hun tilga.

Som regel er det ikke ønsket om å være utro som ligger bak, men noe helt annet. Lett for folk her på et forum å si at nei det er helt uakseptabelt osv osv og at de aldri ville gjort det. De kjenner ikke personen, de vet ikke hvordan ekteskapet eller samlivet er...nada.

Skrevet

Synes dette lukter "urban legend", men la gå.

Det jeg synes er mest merkelig- er lengden på forholdet mannen hadde på si. Jeg har hørt om mennesker som har tilgitt one-night-stands i fylla: men å tilgi at mannen di har drevet et dobbeltliv i 1/2 år??? Det kunne jeg aldri har gjort. Det er 6 måneder med tusenvis av fullt bevisste valg fra hans side. Han valgte å sende henne sms. Han valgte å treffe henne. Valgte å gi henne komplimenter. Valgte å ha sex med henne. Valgte å tenkte på henne. Igjen, igjen, igjen og igjen i 6 måneder (!!!!) Det er idiotisk å si at det ikke er følelser involvert når man har et forhold på si så lenge. Kanskje de la seg etterhvert- eller kanskje man ikke turte å "fyre" totalt opp under dem i redsel for å miste "verdslige" ting som hus, jobb, vennekrets, kontakt med barn etc - men selvsgat er det sterke følelser når man holder det gående så lenge. Det er også en skremmende mangel på respekt ovenfor den part man bedrar. En respekt jeg ikke kunne levde med at ikke var der lengre.

Nei, som sagt: ingen kan garantere seg mot utroskap. Men- dersom det først skjer kunne jeg aldri ha levd videre i forholdet (kanskje om det var et ONS). Jeg hadde følt det som om han hadde mistet respekten for meg, en stor del av følelsene for meg- samtidig som han hadde større følelser for noen andre. Jeg hadde blitt sint for sviket det var å holde på dette forholdet bak min rygg- og lei meg for at han ikke elsket meg lengre. Kjærlighetssorgen hadde vært verre enn "raseriet"- for det er jo ikke av ondskap at han forelsket seg i noen andre.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Skal jeg si deg hvorfor det funker for dem? Fordi han har fortsatt utroskapen, og hun har funnet seg en også. 'De er enige om å være uenig.'

Dette minner meg om ekteskapsrådgivning a la 80-tallet.

Skrevet
Skal jeg si deg hvorfor det funker for dem? Fordi han har fortsatt utroskapen, og hun har funnet seg en også. 'De er enige om å være uenig.'

Dette minner meg om ekteskapsrådgivning a la 80-tallet.

:fnise::fnise:

Skrevet

Om de virkelig er lykkelige - begge to, er nok bare de som vet...

Uansett, så blir man vel lykkeligere når den ene blomstrer opp. Så fint for dem at konen var villig til å tilgi, og at mannen ikke ønsket å fortsette forholdet til denne kvinnen som hadde fått han til å blomstre opp (eller andre kvinner, for den saks skyld).

Så får vi håpe at mannen fortsatt er trofast. Og at konen virkelig har tilgitt han...

Skrevet

Alle kan se at han stråler på jobben :-)

Han og konen har nok fått en revolusjon og storforelskelse tilbake igjen, akkurat slik det var for 25 år siden! Han går rundt og smiler og er så glad som han aldri har vært før. Tror forholdet han hadde utenom ekteskapet kan ha bidratt til en ny era for ekteskapet!

Skrevet
Vil bare fortelle om en kollega, som hadde det dårlig i flere år med sine kone i ekteskapet. De har snart voksne barn også, og har vært gift leenge. Mannen var av den trofaste typen, men innledet et forhold med en annen på avdelingen. De var sammen i et halvt år og mannen blomstret opp. Så fikk konen vite om det (mannen var ukependler) og tilga sin mann på flekken. I dag er de lykkelig gift, nesten alle barna har flyttet ut, mannen har sagt opp sin pendlertilværelse og de er kjempelykkelige! :)

Vil bare vise at det går an også, tross utroskapshistorier som florerer.

Dette paret hadde store problemer, de kommunsierte ikke, mannen hadde bodd hjemmefra i flere år, og de hadde separate soverom over flere år...plutselig etter utroskapen er de nyforelsket og alt er som før da de traff hverandre. Er det ikke flott? Det nytter! :rødme:

Det ser ut som om du mener de er lykkelige på grunn av utroskap, jeg heller nok til den oppfatning at de er lykkelige til tross for utroskap...

Hadde de grepet fatt i problemene hadde de nok oppnådd samme resultat, selv om han ikke hadde vært utro. :)

Gjest StockDama
Skrevet

"Det er jo bare menneskelig å feile" "Man vet aldri før man havner i situasjonen." Er bare unnskyldninger for å legge ansvaret vekk.

Det er nå min mening.

Fint at de i hovedinnlegget har fått det fint igjen. Men jeg kommer aldri til å kunne tilgi noe slikt. Og det er jo bare menneskelig det også =p

Skrevet

Så flott at konen bare tilga alt på dagen uten å nøle! Da snakker vi ekte kjærlighet. Hun må elske ham høyt og synes han er verdens mest spennende mann. Og han må være svært glad i sin kone! Flott for dem med en ny blomstringstid når barna flytter ut.

:love:

Skrevet

Vi vet ingenting om sannhetsgehalten i denne historien,

alt vi har å basere oss på er en trådstarter som synes det er mulig å kjenne et menneske fullt og helt utifra at dette mennesket ser varm og snill ut, og i disse dager stråler på jobben.

Få deg et liv istedenfor å sitte hjemme og glane på "

days of our lives"

...er min anbefaling.

:kaffe:

Skrevet
Vi vet ingenting om sannhetsgehalten i denne historien,

alt vi har å basere oss på er en trådstarter som synes det er mulig å kjenne et menneske fullt og helt utifra at dette mennesket ser varm og snill ut, og i disse dager stråler på jobben.

Få deg et liv istedenfor å sitte hjemme og glane på "

days of our lives"

...er min anbefaling.

:kaffe:

:fnise::ler: SKal slutte med det!

Skrevet

Jeg betviler ikke at noen ektepar klarer å finne tilbake til hverandre etter utroskap. Men det hadde jo vært fint om de kunne funnet ut av problemene uten å gå veien om utroskap først. Jeg kan ikke si bastant at jeg aldri vil tilgi utroskap, det vet jeg ikke før jeg står der. Har man et langt forhold sammen og med felles barn så kan det være at det de har hatt felles i mange år veier tyngre enn utroskapen. Kanskje de begge var på feil spor en periode, hverdagene ble for mange og de så ikke hverandre for bare trivielle gjøremål.

Hovedsaken er at paret har det fint sammen igjen, så får andre si hva de vil og gjøre det de selv vil i lignende situasjoner.

Skrevet
Så flott at konen bare tilga alt på dagen uten å nøle! Da snakker vi ekte kjærlighet. Hun må elske ham høyt og synes han er verdens mest spennende mann. Og han må være svært glad i sin kone! Flott for dem med en ny blomstringstid når barna flytter ut.

:love:

Ekte kjærlighet, eller ekte dumhet? Når hun etter å få vite at han har bedratt henne på det groveste i flere måneder, tilgir han på sekundet, må det enten være frykt for å bli alene eller ren og skjær dumhet.

Og eh.. hadde konen ment han var "verdens mest spennende mann" hadde de vel ikke hatt så store problemer i ekteskapet. Og han er helt klart ikke spesielt glad i konen sin, siden han har seg med andre damer.

Hva slags sukkerspinnverden lever du i da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...